vraagje over afscheiding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aroma34, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Hallo dames, hopelijk kunnen jullie mij antwoord geven.

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger van me eerste kindje.
    Ik heb al vanaf het begin van me zwangerschap last van meer/veel afscheiding.
    Het is wit van kleur, droogt soms beetje gelig op, dit is iets wat ik voor me zwangerschap ook altijd gehad heb en dat ruikt een beetje zurig, iets wat voor mij niet gek is. Ik merk wel dat sinds ik zwanger ben dat als ik wat buikpijn heb ik ook gelijk wat afscheiding verlies, dat verschilt ook per keer in hoeveelheid. Soms is het een beetje maar soms ook een wat dikkere hoeveelheid (sorry voor de details, weet even niet hoe ik dit anders moet omschrijven) herkennen jullie dat?

Maar nu mijn belangrijkste vraag Haha. Ik heb ook regelmatig last van waterige afscheiding, tenminste ik denk dat het afscheiding is. Het is de ene keer meer dan de andere keer, en soms is me slip echt vochtig/nattig. Op Internet las ik dat vruchtwater zoetig ruikt, maar doordat me eigen afscheiding al wat zurig ruikt, ruik ik dus niet of dat waterige afscheiding anders ruikt.
    Nu is mijn vraag; is dit normaal? Moet ik hier wat mee?

Bedankt en sorry voor t lange verhaal:)

2. Lypu

Lypu Niet meer actief

Misschien last van een schimmelinfectie? Hierdoor veranderd ook je afscheiding en ruikt het wat zuurder. Ik heb dit zelf ook gehad. Ik zal zeggen maak een afspraak met je huisarts en die kan dan kijken of het inderdaad een schimmel is en je dan de juiste medicatie meegeven. Succes :)

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon even naar de huisarts om te kijken voor een schimmeltje

4. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Oké.. maar mn afscheiding ruikt altijd wel wat sterk.
    Dat is nu niet veranderd alleen wel veel meer geworden.
    En wat moet ik met die waterige afscheiding?

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Niks aan de hand, meer en of waterige afscheiding is heel normaal als je zwanger bent. Als je verder geen jeuk of andere klachten hebt, dan is er m.i. ook geen reden om naar de huisarts te gaan. Hooguit om wat meer inlegkruisjes in te slaan;)

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier geen klachten enkel wat meer afscheiding, ik ben voor de zekerheid gegaan aangezien een vaginale schimmelinfectie tijdens de bevalling de baby direct besmet met spruw, en spruw is echt geen geintje bij een baby en al helemaal niet bij je borst. Dus beter het zekere voor het onzekere in zo´n geval.
    Ze zette de eendenbek erin en jahoor ze zag duidelijk schimmeltje zitten.. Dus klachten hoeven echt niet !

7. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt! Dan zal ik me er ook niet druk om maken. Heb er inderdaad geen last van, alleen wat lastig.
    Als het voor de baby geen kwaad kan om t niet te behandelen dan neem ik liever geen medicijnen ervoor.

8. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Hier precies hetzelfde en meer witte afscheiding en ook waterige afscheiding. Best veel ook. Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap niet zo erg gehad. Moet het altijd zurig ruiken als je een schimmeltje hebt of hoeft dat niet?

9. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Bij mij heeft het altijd beetje zurig/sterk van geur geroken..
    Misschien gek voor andere, maar weet van mezelf niet beter..
    Dus ik denk dat de geur niet altijd wat wil zeggen

10. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Sorry, ik weet dat het serieus is, maar ik moest best wel lachen om het onderwerp en jouw profielnaam! Flauw, maar kon het niet helpen:):):)

Ik heb ook last van toegenomen afscheiding, ik draag er zelfs maandverband voor! Meestal is het wit, soms gelig. Ik ruik het niet. Ook last van hele waterige afscheiding, daarom ook maandverband, omdat een inlegkruisje daar niet voldoende voor was. Het waterige is inmiddels wel afgenomen bij mij.

11. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb ook wel meer afscheiding (had ik altijd al wel maar nu wel meer) en af en toe ook waterig. Bij mij is geur en kleur verder ook niet veranderd.

Deel Deze Pagina