ff egooo klaaaaaaaaaaaaaag

Discussie in 'De lounge' gestart door Cilla24, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    pfff

ben aan het opruimen hiero en dan vooral het speelgoed!
    kleine man is nu bijna 1,5 maar we hebben een speelgoed daar wordt je niet goed van.
    hij is aan alle kanten de eerste dus eerste kleinkind en eerste achterkleinkind.
    hij wordt zo ziekelijk verwend dat ik nu gewoon 3 vuilniszakken met speelgoed hier heb staan wat wegkan en geen verschil zie in alle bakken die ik hier heb staan!!:$

ik heb staks gewoon kinderen die nergens meer tevreden mee zijn, onze moeders blijven maar kopen, me schoonmoeder heeft nu al voor 70 euro!!! aan kerstkado's voor m gekocht en alleen maar speelgoed! ik koop zelf dus dit jaar maar praktische dingen niet leuk maar weet echt niet waar ik alles kwijt moet.

ik heb al meerdere keren gezegd dat ze op moeten houden om te kopen maar helaas.

T is zelfs zo erg dat ik vertelde tegen me moeder dat ik nieuwe hydrofiele luiers had gekocht voor aankomende spruit , dat ze gewoon boos werd omdat hun dan niks meer kunnen kopen:$ ik mag toch ook wel wat voor me kind kopen pfffff

en ik ben gerust dankbaar dat ze van alles willen geven maar iets minder mag ook.... ik denk dat we maar een tuinhuis gaan kopen kan daar t meeste speelgoed in.

zo ben t ff kwijt, sorry

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    #2 Eppo82, 17 nov 2010
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
    Wat een luxe positie hihi. Ik snap het wel hoor (al heb ik er hier niet zo'n last van).
    Kan je niet vragen of ze ipv speelgoed een dntie willen doen in zn spaarpot. Dat als ie wat groter is zelf (jij ;)) kan beslissen welk (of uberhaupt) speelgoed hij ervoor koopt.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Oh ja, niet weggooien natuurlijk he, via een kringloop, kdv, misschien spelotheek kan je er een hoop andere kindjes blij mee maken.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wel lekker goedkoop hihih.

Maar begrijp je wel hoor, Je wilt ook zelf iets uitzoeken voor je kind dat snap ik helemaal.

En idd het speelgoed wat hij niet meer gebruikt lekker bewaren voor nummer2 en daarna naar een goeddoel of zo.

En paal en perken er aan gaan stellen van moederschoonmoeder van ik wil wat kopen. Plees zet het geld wat jullie er voor over hebben anders op een mooie spaar rekening voor je kindje. Dan heeft hij er later altijd nog wat aan. En kom jij niet om in het speelgoed.

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Tja geld geven heb ik ook al geprobeerd met als resultaat dat we nu van beide oma's 10 euro per maand krijgen (stort ik op zn groei rekening) maar de speelgoed stroom is er niet minder om geworden.
    en idd. t is een luxe positie, maar toch.

ik ga t einde van deze maand op de rommelmarkt staan de centjes gaan dan ook op zn rekening en wat ik overhou qua speelgoed gaat naar kindjes die niks voor s'klaas krijgen .

ik ben zoooo bang dat aankomend kindje een meisje is en dat we dan dus allemaal meiden speelgoed gaan krijgen dan ken ik wel 2 tuinhuizen gaan neerzetten.

ik voel me wel een beetje een trut dat ik hierover klaag eigenlijk ;)

6. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik begrijp je wel hoor. Je wil natuurlijk zelf ook werl eens wat kopen.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hier hetzelfde 'probleem'.

Ik gooi heel veel in de bak voor koninginnedag. Ook een overvloed aan kleding hier, veel verkoop ik nog met kaartje eraan (heeft totaaaal geen nut om te zeggen tegen sm dat het lelijk is want dan zegt ze ach geef het weg, ik heb de bon niet meer..).

8. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Hier hetzelfde.De hele meidenafdeling van de speelgoed winkel hebben we al.Wij hebben ook zo vaak gezegd om te minderen,maar het haalt niets uit.Mijn dochter is twee weken terug 3 geworden.Ik weet gewoon niet waar ik alles moet laten.
    Nu wordt volgende week donderdag ons zoontje gehaalt met een keizersnee,dus ik ben bang dat ik de hele bart smit over een paar jaar thuis heb staan.

Ik vind wel dat we in onze handjes mogen knijpen dat er dat er een goede band is tussen de familie's. Als dit het ergste is Je leest ook andere verhalen hier op het forum

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Herkenbaar. Mijn ouders en broertje zijn ook helemaal los geslagen voor de feestdagen. Grote duplo boerderij, Duplo ville paardenstal, Duplo Cars set, 2 teletubbie poppen en nog schoencadeautjes.

Een deel van het speelgoed dat ze geven blijft bij mijn ouders staan omdat onze dochter daar 2 dagen per week is. Misschien kun jij ook een deel speelgoed daar neerzetten? Af en toe wisselen zodat het leuk blijft, eigenlijk alleen maar handig :)

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Bedenk me nu pas dat er natuurlijk ook nog cadeautjes komen van schoonfamilie en overopa's en overoma's *Gaat naar Ikea voor extra kast*

11. danip

danip Niet meer actief

Nodig ze eens uit om samen het speelgoed te sorteren. (onder een smoesje, dat er ook wat bij hun kan staan? ) Misschien zien ze dan eindelijk wat je eigenlijk bedoelt.

Kan het me heel goed voorstellen hoor, ik zie het wel meer gebeuren. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden.

12. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Oooooh, ik snap je zo goed. Hier ook zo erg dat ik met sinterklaas gewoon kadootjes onder de bank schropte zodat mijn dochter ze niet zag, want ze was helemaal hyper en al uren aan het uitpakken. Daarna mocht iedereen maar 1 kado geven, krijg ze dus hele pakketten in 1 velletje papier. Heel erg een luxe probleem maar soms was het ook echt zooi en kon ze er niks mee of was het na 1 keer spelen al kapot en zat ik weer kindertraantjes te drogen.
    Succes met de komende feestdagen

13. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha ja je bent een zeur ;)
    Hier niks verwennerij aan ouders kanten :(
    En helaas moet vooral nu deze maanden de dubbeltjes omgedraaid worden.

Maar ik snap je frustratie hoor. Ik snap je heel goed.. Je wilt tenslotte ook wat voor je kind kopen..
    En als je nou zegt wat je koopt hou je in je eigen huis..

Zo had mijn moeder een Vuvuzela gehaald en een fluitje.. Maar ik wil dat spul niet in huis.. Dus heb ik het daargelaten. Mag hij daar spelen ermee als we er al zijn..

Maareuuh hebje leuk spul erbij zitten? :p

14. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster

heb je een knul? Dan kan er vast wel wat je kant opkomen :D

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Is toch heerlijk als je kind zo verwend wordt? :)
    Hier juist aan beide kanten opa's en oma's die het niet nodig vinden om hun kleinkind te verwennen. Niet dat ze niet van hem houden, maar ze vinden aan beide kanten dat kinderen snel verwend zijn.
    Mijn schoonmoeder koopt wel eens kleertjes voor hem, maar speelgoed nooit. Hij speelt daar met pannetjes/gebruiksvoorwerpen, en af en toe breng ik daar wat speelgoed naartoe, anders wordt het wel heel karig.
    Mijn vader wil mijn zoon wel verwennen, maar mijn stiefmoeder staat dat niet toe, omdat zij zelf ook uit een arm gezin kwam. Dus daarom moet mijn zoon ook maar niet verwend worden, of zo :( Ik snap het zelf ook niet helemaal...
    Met sinterklaas en zijn verjaardag krijgt hij wel een cadeau van ze, maar dan 1 ding en niet te gek.

Ik zou het wel weten met mijn kleinkinderen hoor...beter verwend dan verwaarloosd vind ik :D

16. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Heel herkenbaar. Mijn schoonmoeder maakt er een sport van om enorm groot speelgoed te kopen (complete wip, terwijl we op 6 hoog wonen met een klein balkon...) Elke keer als ze zegt, ik heb weer wat!! Dan hou ik mn hart vast voor de afmeting. De helft staat dan ook in de kelder. Mijn eigen moeder kan er ook wat van, ze kopen zoveel voor dr. Hier ook eerste kleinkind dus dat zal er wel mee te maken hebben.

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat luxeprobleem hebben wij helaas niet :D Maar ik kan me de frustratie wel voorstellen hoor, juist omdat kinderen helemaal niet zoveel nodig hebben om goed te kunnen spelen. Integendeel!
    Zo krijg je idd niet de kans om zelf iets leuks te kopen.

18. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    :D...

19. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ja en ze vergeten dat als de kids straks wat ouder zijn en aan die idiote grote kado's gewend zijn je ze echt niet meer blij maakt met een kleinigheidje.
    Dat vind ik t ergste van alles!

20. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook erg veel speelgoed, echt vreselijk

vorig jaar met sint lag de hele bank vol speelgoed, juist terwijl ik had gezecht klein kadootje (4wek later is ze jarig) en maximaal 2 dingen

nu hadden we zelf 3 dingen geloof ik, maar mijn moeder had ruim 8 kados en mijn schoonouders + schoonzus ook iets van 10.
    ik heb savonds direct meer dan de helft weg gezet, en nu ruil ik het afentoe om.
    met de verjaardag heb ik een aantal mensen verboden kado`s te kopen, aangezien we iets voor in de tuin wilden kopen heb ik die personen om geld gevraagd voor 1 groot kado.

en het hielp hier gelukkig wel.

nu komt sint eraan, mijn moeder heb ik verboden iets te kopen, ze krijgt al een pop met ledikantje, en meer mochten ze niet kopen. mijn vader houd zich daaraan, maar nu had mijn moeder toch stiekum meer gekocht,:x
    nouja mijn schoon ouders zien we vast niet, dus dat scheelt alweer.

ik heb vandaag goede daad gedaan om een groot kado ( had mijn dochter 1,5jr geleden gekregen maar vind er niks aan) aan dochtertje van een vriendin te geven, en haar dochter vind het geweldig, wij blij hun blij.

idd speelgoed wat niet leuk is of weg geven aan mensen die het willen hebben , kringlooop of psz of via mp.

Deel Deze Pagina