He, krijgen jullie een kleintje? (nee dus)

Discussie in 'De lounge' gestart door Slinger, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Nee, ze wist absoluut niet van mijn zwangerschap af. Dat kan ze echt niet weten. Niemand wist het, dus tenzij zij de assistent van de gyn was, kan ze het niet weten. ;)

2. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik vind het ook erg onbeschoft! Hoe ik het zie?
    Óf je kwetst iemand door te zeggen dat ze dik(ker) is, of je kwetst misschien iemand bij wie het niet lukt om zwanger te worden/blijven.
    Ik denk dat als je het niet onbeschoft vindt, je zelf vast nooit zo'n opmerking hebt gekregen.
    Mensen moeten eens leren dat als iemand zwanger is, ze dat niet aan diegene moeten vragen, diegene zal dat zelf wel aankondigen.

Ik kreeg ook ooit de opmerking, je bent zeker zwanger? Ik zei uhh nee hoor?! Toen vroeg de dame in kwestie, weet je het echt heeeeel zeker???? Uhhhh JA! Duh! Houd je .... (Dacht ik) :D
    Ik vond het echt een rot opmerking!!!! En dan was ik niet eens bezig met zwanger zijn en ben behoorlijk tevreden met mijn lijf. :)

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vind het ook altijd een rare vraag. Je kunt 2 kanten op:
    1) de vrouw in kwestie is niet zwanger --> de vraag is niet leuk
    2) de vrouw in kwestie is wél zwanger, maar wil het nog niet vertellen --> de vraag is niet leuk.

Ik ga ook nooit liegen, dus ik was een keer inderdaad 6 weken zwanger, maar wilde het nog niet vertellen. Nou, toen ik de vraag kreeg heb ik dus gezegd dat ik inderdaad zwanger was, maar dat ik het liever nog even voor me had gehouden omdat het daarvoor steeds misging. Vond de meneer in kwestie niet leuk dat ik dat zei. Tsja, jammer dan.

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Moet je zo voorzichtig mee zijn, dat soort dingen zeggen. Pas echt als e het zeker weet, want het kan zo pijnlijk zijn

5. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Nou dan vind ik het ook maar raar om zoiets te zeggen. Als het ze het wist ok dan zou je zeggen nou ja goed ze weet het niet van de miskraam en ze bedoelt het goed. Maar zonder te weten dat je zwanger was en dan zo'n opmerking, niet netjes.

6. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dat vind ik dus ook, als ze het wel geweten had had ik gewoon een praatje aangeknoopt. Nu is het precies vier weken geleden en heb ik nogal last van mijn hormonen deze dagen (zal wel ongesteld worden) en daar heb ik het een beetje moeilijk mee.

Zelf zou ik zoiets echt nooit vragen. Als iemand zoiets wil delen hoor ik het vanzelf.

7. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina

Nee ik ook niet, je kan er mensen mee kwetsen. Maar sommigen denken blijkbaar niet na voordat ze wat zeggen, jammer.

Spijtig van je miskraam meid, sterkte ermee. Hopelijk gauw een gezonde zwangerschap en babytje voor jullie.

8. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Heb die opmerking ook wel eens gehad. Ik gooide gelijk er 1 terug nee zo vanzelf sprekend is het niet ;)

Alsnog veel sterkte. Ik weet helaas waar je doorheen gaat.

9. knap

knap Niet meer actief

de emotie van de mk. zitten nog hoog begrijpelijk. hoe kon ze het weten dan. misschien wenste ze je een kindje toe en had wen vermoede. misschien bedoelde ze het helemaal niet kwaad. sterkte de komende tijd dit soort dingen zijn verdrietig. misschien als je het over een tijdje kunt vertellen tegen haar zal ze het begrijpen.

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik vind zo'n opmerking echt niet kunnen, hoe dan ook. Daar mogen mensen echt weleens wat beter over nadenken..

En wat erg van je miskraam, ik hoop dat 2014 jullie jaar wordt :)

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb het ook wel eens gehad dat iemand, die ik de dag ervoor had gezien, me speciaal opbelde om me te feliciteren omdat er met mij iets moois aan het gebeuren was. Ik wist echt niet wat hij bedoelde. Tot hij zei dat hij gedacht had dat ik zwanger was. Het was of ik een klap in mijn gezicht kreeg, maar toen ik zei dat dat niet zo was, voelde ik aan de andere kant ook bijna de stoelpoten onder zijn stoel vandaan gezaagd worden.
    Heb er maar een draai aangegeven dat ik het wel een mooi compliment vond. Omdat zwangere vrouwen er altijd zo mooi stralend uitzien en wat dat wel niet moest betekenen als ik echt zwanger mocht zijn, wat voor een schoonheid ik dan wel niet zou worden.;)
    Heb wel met hem afgesproken dat ik hèm in het vervolg zou bellen als het ooit zover zou zijn;).

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Niet echt een handige opmerking, maar om het nou onbeschoft te noemen... Veel mensen hebben er gewoon geen idee van dat dit een pijnlijke opmerking kan zijn. Ze bedoelde het vast niet slecht.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou het niet eens durven zeggen, mensen denken vaak niet na voor ze iets zeggen!

Kreeg trouwens gisteren ook de opmerking dat ik wel een paar kilootjes kwijt moest.. Dat klopt binnen nu en drie weken zullen er wel wat af zijn... :D

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    - ''Hoe gaat t met je kind?'' Ik was niet zwanger, had geen kind, en zat in de mmm..... (iemand op facebook)

- *aaiend over mijn buik* ''nou dit jaar gaat helemaal goed komen voor jullie'' Nog steeds niet zwanger en in de mmm.....
    (vreemd persoon in een supermarkt)

- ''Wanneer ben je uitgerekend?'' Ook nog steeds NIET zwanger en in de mmm.... (vreemd persoon in een winkel)

Snap echt NIET dat mensen zulke uitspraken doen zonder na te denken!

15. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Het kan lief bedoeld zijn, want indirect hebben sommigen een feeling er voor als anderen zwanger zijn dat ze dat aanvoelen. Maar dan nog is het vaak beter als je er niks over zegt tegen die persoon.
    Zelf ook wel eens de vraag gehad wanneer we kinderen zouden krijgen omdat we al een hele tijd samen waren. Toen hebben vriendlief en ik samen geantwoord ( gelukkig zitten we wat dat betreft op 1 lijn) dat we er niet mee bezig waren maar dat het heel pijnlijk kan zijn zo'n vraag omdat we het misschien wel graag willen maar nog steeds niet gelukt is. Diegene kreeg een kop als een boei en we hebben die vraag nooit meer gehad.

Ik heb het wel eens gedacht dat mensen zwanger waren, maar nooit tegen hun zelf aangegeven totdat hun er zelf mee kwamen.

16. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Week of 6 na de bevalling, zo alweer zwanger :$:x

17. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Sommige mensen denken tegenwoordig zomaar alles te kunnen zeggen. Hier na de bevalling van de eerste ook regelmatig felicitaties gehad van wildvreemde mensen. En nu ik echt zwanger ben en ik vertel het is het van 'Goh daar zie je ook niets van' Het is ook nooit goed hé.

18. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zo denk ik er ook over! Of je hebt het fout en dan is het pijnlijk of ze willen het nog even stil houden. Dan is het ook niet leuk wanneer mensen erover beginnen.
    Ik zie het een beetje als een 'voorrecht' van de aanstaande ouders om een zwangerschap bekend te maken. Voor hen is het tenslotte een bijzondere en spannende tijd in hun leven.

19. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ze bedoelde het vast lief hoor, toen ik nee zei werd ze heel erg rood. Ze vond het duidelijk vervelend. Nou heb ik helemaal niet meer buik dan normaal (ik heb altijd best een buikje) maar blijkbaar vond zij van wel. Mijn goede voornemens staan dus al vast :)

20. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Ik heb ook best een buikje.. Krijg ook regelmatig de vraag of ik weer zwanger ben (zitten in de mmm) ik antwoord meestal nee ben gewoon dik dan weten ze niet hoe snel ze moeten zeggen dat t aan mijn jas ofzo ligt. Baal wel van mijn buikje maar ja. Ik zal uit ervaring daarom ook nooit aan iemand vragen of ze zwanger zijn ( ze zijn of niet zwanger, of willen het nog niet vertellen)
    Zeker extra pijnlijk net na een mk

Deel Deze Pagina