Mensen ervaring met healing? Ben hier wel nieuwschierig naar namelijk!! En het belangrijkste wat doet het met je?
Er zijn veel soorten healing. Welke bedoel je? Ik ben bijvoorbeeld reiki master en ik doe nog andere dingen er naast.
Dat wist ik niet dat er verschillende soorten zijn. Ik dacht dat het 1 soort healing was? Ik zou het graag willen voor het overmatig piekeren, wat mij een gespannen gevoel geeft en concentratie verlies en slapeloze nachten. Eens in de zoveel tijd heb ik hier last van. Als ik "denk" dat er een probleem is wat ik niet los kan laten.
Ja je hebt verschillende soorten healing zoals bijvoorbeeld reiki en magnetiseren en nog veel meer. hoe het ongeveer werkt is dat je het basis principe hebt dat alles energie is. Daarvan uitgaande heb je een fysiek lichaam en een energetisch lichaam. Het energetisch lichaam is wat je een aura noemt en ook daarin heb je weer verschillende lagen. Reiki gaat er van uit dat je energie (bijvoorbeeld trauma, onverwerkt verdriet etc) kan vast zetten in je energie waardoor je blokkades krijgt. En met de blokkades kan de energie niet goed stromen waardoor er klachten ontstaan. Eerst op energetisch gebied (dus klachten die niet lichamelijk te herleiden zijn) en als je hier niets mee doet om de blokkade op te heffen, kán het zich op fysiek niveau uiten. Met healing haal je dan de blokkade weg waardoor de energie weer kan stromen en daardoor je probleem weg kan gaan. Als het probleem zich echterr al op fysiek niveau bevindt moet je gewoon naar een dokter en kan het een ondersteuning zijn. Iets fysieks los je niet op met healing! Het kan zeker wel meehelpen aan de genezing er van en het krijgen van inzicht en ontspanning. Even heel beknopt. Duidelijk?