Hallo meiden, ik ben zoals de dokter schat 5 weken en 2 dagen zwanger, ik krijg over 3 week pas een termijn echo dus dan weet ik het gelukkig precies. ik ben zojuist bij de dokter geweest.. omdat ik af en toe behoorlijke steken in de maag heb, vandaar dat de dokter een vroege echo(uitwendig) gedaan heeft, waarop hij alleen verdikte baarmoederslijmvlies kon zien. ik mag gelukkig as maandag weer een echo bij de dokter laten doen omdat ik dan 6 week en 2 dagen zwanger zou zijn. gebeurt dit vaker? maak me behoorlijk zorgen. ik weet dat mensen zeggen ,, dit krijg kan je krijgen bij een vroege echo maar omdat hij toch naar mijn maag moest kijken is er even naar gekeken. zijn er meer mensen die dit hebben gehad? dat het volgende week wel goed kan komen? dit is namelijk mijn eerste zwangerschap en zelf ben bang voor dat het misgaat
Bedankt voor jouw reactie Dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn! Dus dat de dokter alleen die verdikking zag is geen reden voor paniek?
Waarom heeft de arts ervoor gekozen om geen inwendige echo te doen? Dat is namelijk op dit termijn gewoon het protocol. Sommige artsen proberen het eerst uitwendig,maar als er dan niets te zien is,gaan ze altijd inwendig kijken.Op dit termijn had er inwendig al wel een vruchtzakje te zien moeten zijn.
Ik denk dat je op dit termijn (misschien ben je nog wel een paar dagen korter zwanger) uitwendig weinig ziet. Verloskundigen zullen altijd inwendig kijken. Ik zou me niet druk maken, het is niet zo handig van de huisarts.
Bedankt voor jullie reacties Dit geeft me alweer stiekem wat meer hoop dat het goed komt Dan ben ik nu erg benieuwd hoe het maandag is.. Ohja en inwendig wou hij wel doen maar dat kon pas eind deze week ivm mijn wisselende werk uren. Dus heb ervoor gekozen maandag weer te gaan omdat het dan eigenlijk 6 week en 2 dagen moet zijn.. En hopen dat ehet dan uitwendig kan en anders gaat hij inwendig een echo doen.. dus spannend
Hier ook een kloppend hartje met 6w3d. Het was nog heel pril en klopte pas een paar dagen. Ook eerst uitwendig geprobeerd maar zagen al snel niks dus toen inwendig een heel mooi flikkernd lichtje
zo'n verdikking is vaak het eerste wat je kunt zien, dus dat lijkt me een positief teken. Hou er wel rekening mee dat je bij 6+2 inwendig wel wat moet kunnen zien. Uitwendig bij die termijn lijkt me ook nog wat lastig, het is dan allemaal nog zo klein. Bij mij was er bij 8 weken uitwendig al wel duidelijk een vruchtje en hartslag te zien. Bij 6 en 7 weken inwendige echo's ook al wat gezien.
Vandaag 6w1d uitwendig kloppend hartje te zien. Heb afgelopen zaterdag ook echo gehad en toen zagen ze uitwendig ook al kloppend hartje.
Ik heb Vd week zelf gekeken, uitwendig. Was toen 5+1 en zag een klein vruchtzakje van 5mm zitten in de baarmoeder. Verdikt baarmoederslijmvlies is al een goed teken rond die termijn. Met 6 weken moet je wel echt iets gaan zien...
Bedankt voor jullie reacties Vanmorgen al bij de dokter geweest voor de echo Uitwendig kon hij al iets zien.. toen inwendig.. zelfs al als je heeel goed keek een kloppend hartje.. Dus ik ben al meer gerustgesteld