Dankbaar, ik heb een sociale huurwoning toegewezen gekregen! Dat we gaan scheiden vind ik nog steeds verschrikkelijk, maar er is geen andere keuze. Mijn (nieuwbouw)woning is op loopafstand van onze huidige woning en de sleuteloverdracht staat gepland voor eind oktober. Het huis voelt als een lot uit de loterij... De woning heeft een lange wand van 8.40 meter. Ik ben aan het rondneuzen wat ik mooi vind en dan kom ik uit op stoerdere meubels (industrieel, hout/staal) in combinatie met zachte materialen. Superleuke eetbank gezien van velours en een zitbank van ribstof bijvoorbeeld. Qua kleuren ga ik uit van houtbruin/zwart/groenig. Ik heb een mooie pvc vloer gezien in de kleur 'oakgrey'. Nu mijn vraag.... wat voor kleur zou ik de wand geven? Ik ben geneigd om voor veilig gebroken wit te kiezen, maar misschien is een kleurtje toch ook wel mooi. Lichtgrijs? Pastelgroen? Zandkleur? Heeft er iemand tips misschien?
Wat voor kleur stoelen en bank zou je willen? Ik vind de kleuren van Farrow & Ball heel mooi. Wij hebben green smoke en cinder rose. Maar ik neig ook wel snel naar neutraal… ook mooi!
Wij hebben een donkere kleur groen (petrol, we hebben een kleur laten mengen in afwasbare Sikkens muurverf) op de muur. Ik vind het nog steeds erg mooi en we krijgen ook veel positieve reacties. Onze stoelen en bank zijn antraciet en lichtergroen (bank gemêleerd, groen met crème en grijzig). Die Green Smoke vind ik ook heel mooi!
Bij een grijzige PVC vloer zou ik geen grijze muren doen, dan wordt het wel erg grauw Dan zou ik eerder voor een warme zandkleur gaan als je het neutraal wilt houden. Maar (donker)groen is inderdaad erg mooi. Of juist een dieppaarse kleur (paars en groen zijn complementaire kleuren).