Zelfinseminatie??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vlinder3, Jul 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Hoi meiden,

mijn man en ik hebben besloten om even geen ZH bezoekjes meer te doen en even rust te nemen maar ik wil jullie toch wat vragen.

Ik heb gelezen over zelfinseminatie maar wil weten of dit nut heeft voor ons, omdat ik zuur baarmoederslijm heb.

Ook heb ik via google gevonden dat je eventueel natriumbicarbonaat kunt gebruiken om de baarmoedermond te spoelen ivm het zure slijm.

Dus ik dacht ineens: Als we nou die spoeling kunnen doen en zelfinseminatie??

Is dat een idee, denken jullie??

Hopelijk heeft er iemand een antwoord voor me.

Liefs Noesje

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Echt niemand die een tip heeft oid.

gr noesje

3. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Goh Noesje, dat weet ik echt niet. Ik zou dat zelf eerlijk gezegd een beetje eng vinden om zelf te spoelen met dat natriumspulletje. Als het echt geen kwaad kan dan zou ik het zeker een kans geven...maar wat is dan de meerwaarde om het zelf te insemineren t.o.v de natuurlijke manier?

Groetjes, Lola2

4. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Ik vraag me ook af of het helpt als je zelf insemineert, volgens mij is gewoon vrijen dan net zo goed. Dat spoelen zou ik ook niet zo gauw doen, volgens mij lukt het nooit om alle slijm te neutraliseren. Je kunt het eens vragen aan de gyn, nee heb je...

5. Talulah

Talulah Bekend lid

Oct 15, 2007
    680
    0
    0
    Ik heb ook wel eens gespoeld met natriumcarbonaat op advies van de gyn. helaas heeft het voor mij geen resultaat gehad.
    1 theelepeltje natriumcarbonaat op 1 theekopje lauw warm water.

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    dank je voor je antwoord talulah,
    we willen het toch eens proberen, niet geschoten is altijd mis, toch?

Natuurlijke manier gaat bij ons net ivm endometriose, cystes en zuur baarmoederslijm, dus vandaar de vraag voor de spoeling, als dat helpt tegen het zure slijm wil ik het proberen.
    De hoofdzaak dat het bij ons niet lukt is het zure slijm, want ik heb ondanks de cystes en endo toch een mooi eisprong rechts.

En wat de meerwaarde is, weet ik niet dat vraag ik juist ook;)

7. Talulah

Talulah Bekend lid

Oct 15, 2007
    680
    0
    0
    Ook ik heb zuur slijm en daarom lukt het ook niet bij ons. De natriumcarbonaat zorgt ervoor dat het slijm wat minder zuur word. Ik ben vergeten te melden dat je het lauw warme water met natriumcarbonaat even in een vaginale douche moet doen dat spoelt wat makkelijker hihi!

Ik sta straks een half jaar op de wachtlijst voor IVF en zal zelf toch ook weer de spoeling gaan gebruiken, je moet toch wat;)

8. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ik lees even mee, hier ook vijandig slijm en heb sowiezo nu 3 maanden rust...dus wie weet heb ik er ook iets aan;)

Hoe doe je dat dan met de zelfinseminatie?? Je kan zelf toch niet voorbij de baarmoedermond??

9. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Nee, dat lukt je niet, dus vandaar dat ik denk dat het geen meerwaarde heeft boven gewoon vrijen. Of die spoelingen helpen tegen het zure/vijandige slijm vraag ik me ook af, immers, dat slijm zit niet alleen in je vagina maar ook in de baarmoedermond. Maar nogmaals, dit moet je misschien aan je gyn vragen, wat die ervan vindt. Het is overigens niet zomaar dat je vagina zuur is, dat moet ook, anders heb je veel kans op allerlei infecties. Kortom, ik vidn het niet iets om zelf mee te gaan experimenteren.

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ik ga het eerst allemaal even goed uitpluizen en uitzoeken voor ik er aan begin hoor, ik ga niet zomaar eventjes spoelen en insemineren.
    Dat ik het aan de gyn moet vragen weet ik ook wel, maar ik dacht vraag het eens aan de meiden hier.

Nee je gaat niet voorbij de baarmoedermond indd, stel je voor dan kun je IUI bij jezelf doen:$

We hebben nu wel pauze en op zoek naar andere gyn en ziekenhuis maar we willen het gewoon eens proberen.

@Talulah, bedankt meid voor de tip.

@Pat, je breng het opgevangen sperma in de vagina met een spuitje met daaraan een slangetje

Liefs Noesje

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Is je slijm zuurder als je opgewonden bent?
    Want als dat zo is kan zelfinseminatie idd een voordeel zijn.
    Is je slijm niet zuurder als je opgewonden bent, dan is gewoon vrijen beter.

Succes, ik hoop dat het zonder hulp lukt!

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ze zijn bij meerdere samenlevingstests erachter gekomen dat ik zuur slijm heb. Dus of het is als ik opgewonden ben weet ik niet.
    Maar als ik op die stoel lig bij de gyn ben niet opgewonden iig.:)

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Haha, geloof meteen dat je dan niet opgewonden bent :p
    Maar het kan zijn dat jij, of iemand anders met zuur slijm, die vraag eens gesteld heeft aan de gyn.
    Volgens mij veranderd je zuurtegraad namelijk wanneer je opgewonden wordt.
    Dus dat kan dan positief zijn of juist negatief.

14. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Als je opgewonden bent en in je vruchtbare periode word je slijm minder zuur volgens mij. En meer slijm helpt om de boel minder zuur te maken, dus opwinding helpt wel...

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Bij mij helpt dit niet want alle zaadjes gaan gelijk kapot in mijn slijm.

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Dat wist ik nog niet, heb gelijk de gratis proef besteld, dank je Pat.

Share This Page