Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hallo,

Vorig jaar zomer ben ik gestopt met de pil omdat mijn man en ik graag een kindje willen. Na mijn ontrekkingsbloeding kreeg ik geen mentruatie meer. Ik ben, toen ik een paar weken over tijd was naar de huisarts gegaan die mij zei te wachten en wanneer ik na een half jaar nog steeds geen spontane menstruatie heb gekregen terug te komen. Dit is dus ook het geval geweest. Ben begin januari bij mijn huisarts geweest die mij meteen heeft doorgestuurd naar de gyn. Hier kon ik een week later al terecht :) Deze heeft een inwendige echo gemaakt en zei dat ik waarschijnlijk PCO heb, het rare is wel dat ik niet voldoe aan de symptomen, heb totaal geen overgewicht, acne of een mannelijk haarpatroon.. Maargoed, ik heb meteen provera mee gekregen voor 10 dagen. Afgelopen vrijdag heb ik mijn laatste pilletje ingenomen en werd zaterdagavond al ongesteld en zondag heeft het goed doorgezet :) (nog nooit zo blij geweest met een menstruatie)..
    Morgen (CD3) moet ik bloed laten prikken en starten met 5 dagen Clomid 50mg. Op CD 10 beginnen mijn echo's. Spannend dus...

Zijn er mensen met dezelfde soort ervaring als mij, die zwanger zijn geworden door het gebruik van Clomid? Mijn moeder heeft vroeger hetzelfde meegemaakt en was in ronde één zwanger en mijn tante ook in de eerste ronde Clomid.. Hoop dat ik in deze dan ook maar op m'n moeder lijk haha

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat grappig! Soortgelijk verhaal. Ik ben alleen nog niet ongesteld geworden na het slikken van Provera. Zit vandaag al op dag 10....
    As woensdag mag ik weer naar de gyn en ik hoop echt dat ik dan ongi ben. Ik hoor dan wat er verder komt, waarschijnlijk ook aan de Clomid. Maar dan moet ik dus wel eerst ongi worden. Ben ook erg benieuwd naar ervaringen met Clomid.

3. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hallo Kitty,

Kreeg je in de stopweek van de pil wel een ontrekkingsbloeding? De gyn. zei namelijk tegen mij dat wanneer ik niet ongesteld zou worden van provera ik één strip van de pil moest gaan slikken omdat ik toen wel altijd iedere maand een ontrekkingsbloeding kreeg. Hopelijk komt het bij jou ook snel, wachten is echt het ergst!!

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, toen ik stopte met de pil werd ik netjes ongesteld. Zoals elke keer toen ik aan het eind van mijn strip was. Maar wat een briljant idee! Daar heb ik geen eens aan gedacht! Maar moet je dan een hele pil strip slikken? Dan kan je dus een maand 'afschrijven'?

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, mijn gyn weet het niet. Hij gaat het overleggen met een collega (fertiliteitsarts). Over 3 weken mag ik terugkomen.... Jij heel veel succes met je kuur Clomid. Ik hoop dat het gelijk raak is.
    Je moet anders eens bij de vruchtbaarheidsbehandelingen kijken. Daar staat ook heel veel info.

6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Heej,

Volgens mij moet je wel een hele strip slikken omdat de pil gedurdende de maand je baarmoederslijm opbouwt waaruit vervolgens je ontrekkingsbloeding bestaat. Maar ik zou dat alleen doen als je dan op je 3e dag met Clomid kan starten anders heb je er niet veel aan denk ik.. Nou het is allemaal wat. Ben benieuwd wat de Clomid gaat doen, nog 3 dagen Clomid te gaan en dan wachten op de eerste echo.. Succes en bedankt voor de tip!

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    En, heb je al de echo gehad? Is de Clomid aangeslagen? Spannend hoor voor je!

8. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hoi Kitty,

Ik heb vandaag mijn laatste clomid ingenomen, as dinsdag de eerste echo.. Wel echt spannend ja!! Hoe gaat ie bij jou, al ongi? Of wat zei de gyn afgelopen woensdag? Ben benieuwd, hoop dat je snel met Clomid kunt beginnen!

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier helaas nog geen ongi. Ik verwacht eigenlijk ook niet meer dat ik er nog een krijg. Er gebeurt nog niets tot mijn volgende afspraak. Dan denk ik dat ik toch wel Clomid krijg, want ik hoorde van 2 andere meiden dat zij het ook kregen, ook al waren ze niet ongesteld geworden. Als je de echo krijgt, op welke dag van je cyclus zit je dan? Moet je ook nog bloedprikken?
    En het zaad van mijn partner wordt in de tusentijd ook gecontroleerd. Dat vind hij wat minder, maar dan hebben we iig uitgelsloten dat hij ook verminderd vruchtbaar is.

Groetjes!

10. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Normaal is de eerste dag van je menstruatie je eerste cyclusdag. Ik moest cyclusdag 3 t/m 7 Clomid innemen en op cyclusdag 10 (dinsdag) moet ik de eerste echo laten maken. Ik moest op cyclusdag 3 ook bloed laten prikken. Wanneer ik een eisprong zou krijgen dan moet ik 7 dagen na de eisprong weer bloed laten prikken. Mijn man heeft afgelopen donderdag zijn goedje ingeleverd, vond dat ook niet zo prettig maar wel fijn om daar ook zeker van te zijn voordat ik dadelijk een hele tijd hormonen moet nemen. Wanneer ik dadelijk de tweede keer bloed heb laten prikken, daarna moet ik weer een afspraak maken bij mijn gyn. en dan krijgen we alle uitslagen in één keer.. Duurt dus nog zeker een week of 3, afhankelijk of ik dus een eisprong krijg en wanneer.

Ik dacht dat jij afgelopen woensdag naar de gyn. moest, wanneer heb je die afspraak? Wel spannend, te hopen dat je eerder al ongi. wordt maar wanneer je nog geen Clomid hebt heb je daar nog niet zoveel aan dan, of je moet van jezelf een goede cyclus krijgen daarna. Tis allemaal wat hè. Hoelang zijn jullie al bezig en hoe oud ben jij als ik vragen mag?

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben afgelopen woensdag geweest en moet vrijdag over een week weer terug. Daar zit dus ruim 2 wkn tussen. Dat is dus wel irritant, want ik sta 2 weken 'machteloos'. Wat dat betreft hoop ik dat het stil blijft bij me.
    Wel fijn trouwens dat je zoveel wordt gecontroleerd. Dat weet je zeker dat je een eisprong hebt gekregen. Dat mag ook wel na zo'n lange periode.
    Ik ben 21 okt gestopt met de pil, dus al bijna 4 mndjes bezig. !e kindje, dus helemaal spannend. Ik ben 28 en jij?

12. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden,
    Hier dezelfde problemen... (in juni gestopt met de pil)
    @Nijn86: Fijn dat de Provera heeft geholpen! Succes met de Clomid
    @Kity17 Succes bij je volgende afspaak.. Spannend hoor..
    Laten jullie weten hoe het verder gaat?

Ik moet deze week naar de Gyn.
    Ik ben heel benieuwd wat ze gaat zeggen. Hoop dat ik ook Provera krijg...

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi PinkPearl,
    Hoe lang ben je al niet ongesteld geweest? Goed van je dat je de stap hebt genomen. Krijg je ook eerst een inwendige echo? Veel succes deze week! Ik moet nog 1,5 weken wachten en ben dat wachten nu al zat. En mn mannetje wil ook niet echt meewerken. Ze hebben gevraagd om zijn zaad te controleren. Nou, dat vind hij niet fijn en ik hoop dat dit alsnog omslaat, anders sta ik voor lul bij de gynaecoloog :S.

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik werd ook niet ongesteld na het stoppen met de pil. Dus naar de gyn ,aar werd geen oorzaak voor gevonden. Geen pco oid. Duphaston ( net zo iets als provera) en clomid mee gekregen, 1 keer geslikt en ik zit nu met mijn kleine mannetje op mijn arm.
    Eerste ronde dus raak. Ik heb geen echo's gehad en alleen bloed geprikt op cd 20 en 23.
    Succes allemaal!

Liefs Sukke

15. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, balen dat je man niet meewerkt. Gewoon volhouden hoor.
    Ben je nog steeds niet ongesteld met die provera???

Ik ben in juni gestopt met de pil. Heb 2 keer een doorbraakbloeding gehad en vanaf aug niets meer.
    In december bloed geprikt... niet bijzonders. In januari uitwendige echo gehad en daar was ook niets vreemds op te zien. Geen PCO of afwijkingen.
    Nu moet ik vrijdag naar de gyn....geen idee wat ik kan verwachen!? We zullen zien. Hoop op provera oid...

Hai Sukke..fijn om positieve berichten te horen!!! Dat geeft weer hoop! Hoe lang was jij niet ongesteld geweest?

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Pinkpearl,

Spannend hoor, vandaag naar de gyn? Ik ben benieuwd wat je allemaal te horen hebt gekregen :). Als je nog gaat en je dit leest, veel succes!

17. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hey meiden,

Wat fijn om te zien dat jullie gewoon doorkletsen op het forum, heb zelf al een paar daagjes niet gekeken.. Maar ik zal mijn verhaal even updaten..
    Vorige week dinsdag was voor mijn CD10 en heb ik de eerste FM echo gehad, hierop was niets te zien dus dat was een grote domper. Vandaag is het CD13 en vanochtend mijn tweede FM echo gehad. Mijn baarmoederslijm heeft zich wel al goed opgebouwd, is nu 8mm maar nog steeds geen eitjes te zien groten dan 1cm dus moet maandag weer terug komen... Na een emotionele ochtend voel ik me weer iets beter en hoop ik maar dat het een goed teken is dat mijn baarmoederslijm dik is nu en nu maar hopen dat de eitjes gaan rijpen..

Hoe staat het er nu met jou voor Kitty??

Groetjess Nijn86

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, wat ben ik toch blij met forums zoals deze. Ik zal mijn verhaal ook even doen en dan wil ik graag met jullie mee kletsen.

Ik ben juli 2010 gestopt met de pil en ben vrij direkt begonnen met tempen en ovutesten. Hierdoor weet ik zeker dat ik in mijn eerste cyclus van 67 dagen en in mijn tweede van 104 dagen beiden keren een eisprong heb gehad. Deze derde cyclus duurt ook alweer 34 dagen en ben gelukkig doorgestuurd naar de gyn. Heb bij mijn huisarts aangegeven dat ik niet zo lang door wil sukkelen en dat ik te vaak ook tussentijds buikpijn heb.
    Kon vrij snel terecht. Eerste echo waren er een aantal eiblaasjes te zien waarbij er eentje groter was dan de rest. Arts dacht niet gelijk aan pco. Vandaag tweede echo gehad, helaas is er weinig veranderd en de arts zegt dat de blaasjes leeg zijn.
    Ik heb nu Provera meegekregen waar ik vandaag mee kan beginnen. Tien dagen Provera slikken. Hoop dat mn ongesteldheid dan vrij snel doorzet. En dan dus ook op dag 3 bloedprikken en met Clomid beginnen. Ben erg "verdrietig" dat het allemaal nodig is, maar ook blij dat ik zo snel nu de clomid heb meegekregen. Ben erg benieuwd of het allemaal effect zal hebben. De arts had het erover dat het nog enkele malen opgehoogd kan worden en als dat nog geen effect heeft dat er dan overgegaan wordt op hormooninjecties.
    Wat ik zelf ook vervelend vind is dat ik dan zo vaak voor een echo heen moet, kan zelfs om de dag zijn afhankelijk van hoe het eitje rijpt. En dit terwijl ik op mn werk eigenlijk niks wil vertellen. Vind het zo vervelend allemaal.
    Gelukkig werkt mijn man wel mee met het inleveren van een potje. Wat moet dat moet zegt ie.

Nijn balen van deze tweede echo zeg. Dan krijg je de Clomid en daar begin je vol vertrouwen aan en dan gaat het nog zo langzaam allemaal.

En Pinkpearl spannend voor je... ben benieuwd of je ook Provera mee hebt gekregen ofzo. Ik heb vandaag mijn eerste.

19. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé meiden,
    Ben net terug van de gyn. Heb een inwendige echo gehad en daarop zag ze dat mn baarmoederslijmvlies dun was en er zaten blaasjes op mn eierstokken. Toch PCO dus. Ze heeft nu mn bloed uitgebreid laten onderzoeken en ik moet over 3 weken terug voor de uitslag en verdere behandeling.
    Ik had mn man meegenomen dus de gyn heeft hem zelf gevraagd ook een potje in te leveren. Ik heb nog geen gemopper gehoord dus volgens mij komt dat wel goed!

Heb dus nog niet meegekregen en dus nog 3 weken wachten... (ik word gek van al dat wachten! :( )

@Kitty:Heb je je man al zover? Als hij niet wil moet je hem wel gewoon meenemen naar de volgende afspraak hoor. DAn sta jij niet voor lul maar hij.. toch?
    Wat heb je trouwens een grappige banner! Ik ga ook eens kijken of ik er zo een kan maken!

@Nijn:Balen van die echo zeg maar dat je BMslijm dikker is lijkt me een goed teken, toch'?

@VPKaatje: Wij zijn bijna tegelijk gestopt met de pil! Ben erg benieuwd hoe het gaat met de provera.

Heel veel succes!
    Houden jullie me op de hoogte???

Kus PinkPearl

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, ja dat het baarmoederslijmvlies dikker is, is zeer gunstig! Nu dat eitje nog he! Maar als het er eenmaal is, dan heeft het betere kansen op innestelen.

Pinkpearl, spannend he zo'n eerste bezoek en balen dat je nu weer drie weken moet wachten. En na die drie weken moet je weeer wachten. Niks aan nee dat stomme wachten. Echt shit he dat het zo gaat. Dan stop je met de pil en dan ga je ervan uit dat je gewoon ongesteld zult worden. Ik vond 67 dagen al lang duren en daarna die 104 dagen helemaal. Maar als ik jou verhaal dan lees, pff echt frustrerend!
    Weet je wat mijn voordeel is... ik heb al die tijd mn temp en de ovutesten al gedaan... heb al twee menstruaties gehad... op zich al wat voorwerk zeg maar. Daar kon de arts al veel aan zien, aan de templijsten. Anders had ik dat nu eerst moeten doen.

Ben wel erg benieuwd naar die Provera hoor en de Clomid natuurlijk ook. Vind het allemaal erg spannend. Zit ook erg in dubio wie ik het wel/niet moet vertellen. Paar collega's weten het, maar in de familie nog niemand. Ja en een paar vriendinnen.
    Heb trouwens ook veel gelezen over deze beide middelen en ben erg bang voor bijwerkingen.

Deel Deze Pagina