@mayrha; ik zou daar wel mee oppassen want primolut is gewoon een middel om een ontrekkingsbloeding te krijgen, die doet dus hetzelfde als de pil.. Wanneer je verder geen clomid krijgt dan is de kans dus ook groot dat je geen eisprong krijgt en dat is natuurlijk wat je graag wilt. Ik lees dat je eind januari pas gestopt bent met de pil, het is nl heel normaal dat de eerste menstruatie tot een half jaar kan duren want je lichaam moet ontpillen. Mijn huisarts heeft mij ook pas na een half jaar doorgestuurd. Ik denk dat wanneer je nu pillen gaat nemen hiervoor het alleen nog maar langer duurd voordat je lichaam het over gaat nemen, je bent nog maar net gestopt met de pil geef het even de tijd! Mijn schoonzus werd na het stoppen ook 3 maanden helemaal niet ongesteld, maar daarna was het meteen raak. Bij mij is het een ander verhaal omdat ik na een half jaar nog steeds geen menstruatie had en gelukkig ben ik toen wel doorverwezen. Ik snap dat voor jou gevoel de tijd dringt maar helaas kun je een baby niet plannen, dan waren we allemaal hier al zwanger geweest Succes ermee!!
Hoi Mayhra, Primolut heeft dezelfde werking als Provera. Je kunt het beiden gebruiken om een onttrekkingsbloed op te wekken. Op welke dag van je cyclus zit jij nu? Ik ben na 10 weken niet ongesteld te zijn geweest naar de huisarts gegaan. Ik heb aangegeven dat ik het allemaal niet zo vertrouw en ik graag wil weten of van binnen alles ok is. De huisarts wilde al Provera voorschrijven, maar uiteindelijk heeft de gyn dat gedaan. Als je toch doorverwezen bent, dan kan je wel 2 weken wachten. Uit de echo bleek dat er geen ongi zat aan te komen. Dus bloed prikken en aan de Provera. Ik zou niet zomaar gelijk Primolut bestellen. Want wie zegt dat jij nu geen eisprong hebt gehad? Of er eerdaags aankomt? En het kan wel een onschuldig middeltje zijn, maar ik zou het er persoonlijk niet op wagen. Kan je niet naar een andere huisarts of binnen 2 weken ofzo weer naar de huisarts gaan en zeggen dat je het niet vertrouwt? Weet je hoe je cyclus was voor je met de pil begon? Ook onregelmatig? Hoe lang heb je de pil geslikt? Dit zijn allemaal vragen die de huisarts ook moet stellen. Dat de huisarts zegt wacht maar een half jaar of een jaar, dat vind ik een beetje overdreven. Ik bedoel als je helemaal niet ongesteld wordt, dan is dat hartstikke vervelend. Je wordt er alleen maar onzeker door. En het is jouw lichaam! Ik ga ook richting de 30 en ik wilde echt niet langer wachten. Dus wel voor jezelf op komen hoor! En Nijn, balen zeg dat je eitjes niet groeien. Wel een mooi bms. Ik ga voor je duimen dat je maandag beter nieuws krijgt. En anders is het niet anders als je aan de Provera moet.....Maar ik hoop voor je dat wat de gyn ook zegt, je de volgende ronde wel vooruitgang hebt! Bij mij hadden ze maandag een echo gemaakt. Woendag de inseminatie, maar verder geen meting meer van mn bms. Dus ik hoop dat deze gegroeid is! Anders zal ik het wel merken over 2 weken.....
@vpkaatje; goh dat is wel vervelend ja, maar idd een vakantie zou ons op dit moment ook zeer goed doen.. Vandaag was ik ook niet echt emotioneel want ik wist dit eigenlijk al en weet dat er maandag ook niks te zien is.. Ben wel benieuwd na ons gesprek van volgende week vrijdag, maar ga er vanuit dat de clomid nog 1x wordt opgehoogd en dat ik dan injecties ga krijgen. Ik heb er nl geen vertrouwen in dat clomid voor mij het juiste middel is, maar we zullen zien. Wanneer ga je op vakantie? Lekker naar de zon? Lekker samen gaan genieten daar, want dat is ook belangrijk want voel wel dat het veel impact heeft op ons beide.. @kitty; inderdaad hopen dat het nog iets dikker is geworden en dat een bevrucht eitje zich mooi kan gaan innestelen! Ben benieuwd wie de eerste hier zal zijn met goed nieuws!
@Kitty17, Ik heb net even gebeld naar de gyneacoloog (als ik het goed schrijf..) en die willen me wel helpen. Ik heb namelijk gevraagd naar een second opinion. Ze zeiden dat je helemaal niet perse zo lang hoeft te wachten met hulp in te schakelen. Morgen heb ik een brief met formulieren in de bus die ik moet invullen. 2 weken later wordt ik dan gebeld voor een afspraak. Het voelt zo fijn om in goede handen te zijn en weten dat er iemand echt naar je luisterd en je ook begrijpt. Het zal voor jou ook een enorme opluchting zijn dat je nu echt geholpen wordt. Echt fijn voor je meid! Wie weet is het wel meteen raak.. En anders...ook jij bent nu in goede handen zie ik aan je handtekening. Ik heb ben trouwens meteen na mijn 1e ongi op mijn 13e aan de diane 35 gegaan en heb die vaak doorgeslikt. (zonder stopweek) Dus ik heb die zeker 16 jaar geslikt.
Grappig, we hebben alledrie rond dezelfde tijd een bericht gepost! Mayhra, fijn dat ze je willen helpen. Je hebt dus geen verwijsbrief nodig? Hopelijk valt het allemaal mee en kan je toch nog op een natuurlijke manier ongesteld of zwanger worden. Ah, het zonnetje komt hier eindelijk een beetje door. Zo maar lekker naar buiten .
Nou meiden, even een kort berichtje want ik ben op weg voor een weekendje weg. Vanochtend in het ziekenhuis geweest. Alles is tot de eisprong goed gegaan. De echo gaf ook aan dat ik een eisprong had gehad. De uitslag van het bloed gaf dat echter niet aan. Nou blijkt dat de 2e fase van mijn cyclus te kort is. Ik krijg deze ronde nu 75mg clomid. Ze hopen doordat ze het nu ophogen ook de 2e fase wat langer duurt. Daar kan ik vanavond al mee beginnen dus ik hoef niet eerst aan de provera. Deze maand wordt ik dus wel gevolgd in het ziekenhuis. Mocht dit niet aanslaan dan hebben ze ook nog aparte medicijnen om die 2e fase langer te laten duren maar het is fijner als dit allemaal 1 medicijn kan. Ze moeten dus even zoeken naar de juiste behandeling. Dus het is deze ronde ook weer afwachten. Vrijdag weer terug. Vind het vooral lastig op het werk. Voor jullie ook dus spannende tijden. Vpkaatje; wel goed om er even lekker tussenuit te gaan. Daarna weer "fris" beginnen. Nijn; vervelend voor je zeg. Hopelijk kunnen ze maandag meer duidelijkheid geven.
mayrha, Helaas kan ik Nijn alleen maar gelijk geven. Fijn voor je dat je gelijk terecht kan. Alleen ik denk dat je gewoon nog errug vroeg bent en dat je lichaam gewoon nog even de tijd nodig heeft na al die jaren pil. eigenlijk ben je nog maar 1,5 maand van de pil af. - Nijn, ja balen he. Maar wie weet heeft de hogere dosering wel effect joh. Hebben jullie voorlopig geen plannen om er even tussenuit te gaan? Misschien een weekendje naar de kust ofzo kan al heerlijk zijn. Wij gaan half april weg. Weekje zon idd. Gewoon nergens ons druk over hoeven maken, niks moeten, lekker uitslapen en genieten. Heerlijk. Alleen begin ik die week dus wel met de Provera, zodat we na de vaakntie weer met de clomid kunnen beginnen. - Kimsel, ahhh fijn een weekendje weg, geniet ervan! En op zich goed nieuws dus. Nu die Clomidophoging afwachten in de hoop dat het goed werk zal verrichten.
Ha meiden, Altijd weer fijn om even je hart te luchten. Sommige dagen ben je er zoveel mee bezig. Op zich geen slecht nieuws maar toch had ik het natuurlijk liever anders gezien. Ik ben inderdaad al blij dat de 1e fase goed verloopt en dat ze ook nog andere mogelijkheden hebben om die luteale fase te verlengen. Het is voor de artsen ook even zoeken naar de juiste behandeling. Ik vind het ook zo lastig om zo vaak afwezig te moeten zijn op het werk. @mayhra; je hoort het heel veel dat het na het stoppen met de pil het een tijdje duurt voordat alles weer op gang komt. Dat heeft dus echt tijd nodig. Mocht het na een paar maanden er niet zijn dan kan verder worden gekeken. In principe ben je relatief kort gestopt met de pil om al conclusies te trekken. @vpkaatje; fijne vakantie en lekker genieten!
@kimsel; wel fijn dat je meteen weer met clomid kunt starten!! Hoef je dit x niet zolang te wachten. Succes aankomende week en hoop dat 75mg net dat beetje genoeg is om ook de laatste fase wat de verlengen. @vpkaatje; zou ook wel een weekje naar de zon willen maar dat is qua werk van mijn man niet haalbaar eind mei hebben we wel 5 daagjes weg in de planning staan en in juni gaan we ook nog een lang weekend weg dus daar heb ik wel zin in! Misschien dat je op vakantie minder last hebt van de bijwerkingen van de provera omdat je leuke dingen te doen hebt. Ben benieuwd of ik nog een x moet ophogen of dat ik injecties krijg, zal volgende week duidelijk worden. @meiden; lekker genieten van het mooie lente weer! Fijn weekend allemaal!
Even snel een vraagje; hebben jullie wel eens vaker gehoord dat clomid de luteale fase kan verlengen? Fijn weekend!
@kimsel; ik heb we ergens gelezen dat er ook vrouwen clomid krijgen wanneer hun LF te kort is dus ik neem aan van wel. Clomid helpt om een "juiste" cyclus te krijgen! Succes meid!
Hier regent het al de hele ochtend , maar hopelijk wordt het straks beter! Ik werd vanochtend wakker met enorme buikpijn. Pff, al de 3e dag op rij, maar dit was toch wel erg heftig. Volgende keer toch maar even vragen of dat zo hoort. Volgende week geloof ik een rustig weekje voor ons allemaal, toch? Jullie ook fijn weekend!
@ kitty; wel vervelend die buikpijn. Wanneer moet jij weer terug? Hoe waren jullie bij iui beland? Had je eerst oook clomid geprobeerd? @ nijn; jij moest maandag toch nog een keer of niet? Ik moet vrijdag weer. Heb er wel vertrouwen in dat het eerste gedeelte goed gaat verlopen, maar dan? Toch is het elke keer weer spannend of het bms dikker wordt en of er een eitje gaat groeien. Ga er vanuit dat het deze keer niet zal lukken omdat ze nog zoekende zijn, dan kan het altijd meevallen . Fijn weekend!
Joehoe!!! Ben vandaag ongesteld geworden. Endelijk na 7 maanden... Echt fijn dat geeft weer een beetje vertrouwen in mn lijf. (Al is het natuurlijk wel 'opgewekt'..) Ik twijfel wel een beetje of ik vandaag als dag 1 moet rekenen. Het is nog niet helderrood (maar dat had ik tijdens mijn stopweek met de pil ook pas na een paar dagen) Ik moest ook op dag 1 het ziekenhuis bellen voor een afspraak maar de poli is nu dicht en morgen ook natuurlijk. Voor die afspraak is dat geen probleem die kan ik maandag maken. Maar de puregon moet ik gaan spuiten op dag 2 van de menstruatie.. morgen dus? Of toch beter nog een dagje wachten? Ze zeggen toch beter te laat dan te vroeg beginnen? Wat vinden jullie??
Nijn, je hebt dus ook wel leuke dingen in het vooruitzicht. Dat is wel fijn. Hoop voor je dat een ophoging nut heeft als ze dat gaan doen. Anders ben je weer een maand verder... net als ik. Had idd veel last van provera, maar was ook irritaties enzo die het etra heftig maakte. Nu is het zo dat ik op vakantie ben, dus ik hoef verder niks en heb met niemand iets te maken. Hoop maar niet dat ik alles op mn man afreageer. - Kimsel, ja heb ik wel es iemand over gehoord idd. Maar weet het verder niet. - Kitty, hmm wat vervelend zeg. Misschien is er iets aan het innestelen bij je.... - Pinkpearl, idd beter te laat dan te vroeg, anders is het een verloren ronde. Had ik ook met de clomid. Eerst ook paar dagen rood slijm verlies gehad en enorm getwijfeld. Maar je eerste dag is echt de eerste dag met helder rood verlies.- Twijfels, twijfels... omdat ik pas in de vakantie met Provera ga beginnen en nu dus een paar verloren weken heb... zal ik gaan tempen en ovutesten gaan doen? Is er uberhaubt een kans denken jullie dat er nu alsnog een eitje gaat groeien? (Heb eerste twee cyclussen ook een eisprong gehad op dag 53 en dag 93). Er was nu wel niks te zien, maar misschien komt er alsnog eentje? Wat denken jullie? En als ik besluit niet te tempen en te testen en een soort van pauze te nemen tot na de vakantie, misschien dan ook het forum even laten zoals het is en na de vakantie weer meekletsen?
Heb net de spoedpoli even gebeld voor de zekerheid en die zeiden: De dag dat het begint is dag 1. Of het nou veel is of weinig... mmm dit maakt het wel lastig!!??
@pinkpearl; wat goed dat je gebeld hebt. Ik zou dus gewoon morgen beginnen want dat is dag 2. Dat zeiden ze bij mij ook met de clomid, hoe weinig het ook was, het is de eerste dag. Heb jij trouwens geen clomid gekregen? Wanneer moet je nu weer terug en wordt je continu in de gaten gehouden zodat ze kunnen zien hoe het gaat groeien etc.? @ vpkaatje; misschien voor jezelf goed om een "vakantie" in te lassen zodat je er misschien minder mee bezig bent en dan daarna er weer vol goede moed tegenaan.
Pinkpearl, het telefoontje heeft het alleen maar lastiger gemaakt :S. Ik zou ook zeggen de eerste dag helderrood bloed is dag 1. Heb je het idee dat je ongesteldheid gaat doorzetten? Voor ik ging spuiten, kreeg ik een uitgangsecho (dag 3). Ze kijken dan of alles 'schoon' is en dan mocht ik met de injecties beginnen. Krijg jij dit niet? Ik zou morgen even aankijken. Zet je ongi door dan morgen beginnen en anders maandag. Te vroeg is niet goed, te laat is minder erg (neem mij als vb). Heb je al Puregon in huis? Hoeveel eenheden moet je spuiten? Succes iig met spuiten! Ik had er niet zoveel moeite mee en de bijwerkingen vielen ook enorm mee. Moet je maandag bellen met het ziekenhuis om een afspraak te maken voor je 1e follikelmeting? Die krijg je wel toch? Krijg je btw ook iets van Pregnyl om je eisprong op te wekken? Wat een vragen he . En vpkaatje, de kans dat er nog een ei komt, is denk ik echt heel klein. Ik zou gewoon Provera gaan slikken in je vakantie. Misschien anders voor de zekerheid een test doen voor je begint met de kuur? En krijg je de volgende ronde een uitgangsecho op dag 3 voor je begint met Clomid? Dan kunnen ze iig uitsluiten dat je zwanger bent. Wanneer ga je precies weg? Over een week of 2? Als ik jou was, zou ik even een week geen forum, geen testen, temperatuur bijhouden of iets wat met je kinderwens te maken heeft gaan doen. Even lekker een weekje voor jullie zelf, even ontstressen en na je vakantie weer vol goede moed ertegenaan gaan .
@kitty; wat vervelend dat je zo een buikpijn hebt. Als je het niet vertrouwd zou ik even naar het ziekenhuis bellen. Kun je bij jullie ook gewoon in het weekend terecht? Ik kan nl ook gewoon echo's op zaterdag en zondag krijgen maar dan wel om 10uur bij de verloskamers in het ziekenhuis. Succes ermee, hopelijk is het een goed teken!! @kimsel; ik moet idd maandag nog 1x voor een echo, het is dan CD21. Dan zal ik waarschijnlijk weer direct een receptje voor provera krijgen en dan moet ik vrijdag op gesprek bij mijn eigen gyn. even bekijken of we nog een keer gaan ophogen of injecties. Het is ook altijd spannend die ziekenhuisbezoeken, ergens heb je toch hoop en zeker in jou situatie, je weet dat de clomid aanslaat @pinkpearl; wat fijn meid!! Ik had dat ook, dat ik het niet zo goed wist dus ik heb gebeld en tegen mij zeiden ze dat ik pas mocht tellen als het echt doorzet en wanneer het echt helderrood bloed verlies is. Ik zou het morgen gewoon nog even aankijken, als het dan roder is zou ik morgen als dag 1 tellen. Bij mij is het nl de eerste dag ook bijna alleen maar bruin en vanaf de tweede dag echt bloed, die tel ik dan als dag 1. Succes en ben benieuwd hoe het prikken je afgaat.. @vpkaatje; als ik jou was zou ik gewoon lekker gaan genieten tijdens je vakantie en je even nergens druk om maken. Gewoon lekker met je mannetje vrijen en dan voordat je met provera begint voor de zekerheid een testje doen. Wanneer je op vakantie gaat temp. dan kun je ook niet echt genieten lijkt me.