@Kitty; nee, met Clomid kan je niet zeggen wanneer het eitje gaat springen. Clomid stimuleert de groei. Het eitje springt meestal tussen de 18,5 en 22 mm. En het groeit per dag ongeveer 2 mm. Ze willen de aankomende dagen mij dus goed in de gaten houden of ik een eisprong heb gehad. Vandaar dat ik nu dus een paar keer vlak achter elkaar terug zou moeten komen. Dat is inderdaad wel anders dan met het spuiten. De aankomende dagen dus maar aan de klus om de dag Het is inderdaad fijn dat ik een eitje heb ja, maar ik heb natuurlijk weer een ander probleempje. Maar goed, ik heb er vertrouwen in dat het bij ons allemaal goed gaat komen toch?! @Nijn, op welke dag zit jij nu van de Provera?
Ja, dat is waar. Het groeien van een eitje was geen probleem, maar de tijd na de eisprong....Goed dat je nu zo in de gaten wordt gehouden. Idd aan de klus de komende dagen .
Hoi, ik ben nieuw hier... we zijn nu 2,5 jaar bezig om zwanger te worden, maar helaas zonder resultaat. Sinds augustus ben ik onder behandeling bij de gyn. Probleem: ik heb maar af en toe een eisprong. Dus met Clomid begonnen, daar reageerde ik niet echt op. Mijn eitjes groeiden niet! Na verschillende verhoogde dosis vandaag toch te horen gekregen dat ik moet gaan spuiten. Ik zie er wel tegen op! Maar ja, alles voor het goede doel! Fijn om jullie ervaringen te lezen. Het is echt super frustrerend allemaal! Iedereen om me heen wordt zwanger... en wij niet! En iedere keer weer die onzekerheid.... daar wordt ik gestoord van! Herkenbaar, neem ik aan! Vandaag begonnen met Provera! Ik heb er weer zin in! Vol goede moed!
@kimsel; ik zit vandaag op dag 5 van de provera, dus volgende week woensdag de laatste en dan verwacht ik do. of vrijdag mijn ongi. De vorige 2 keren kreeg ik een dag later al mijn ongi maar heb ik die dag erna pas geteld als dag 1 omdat het de eerste dag nogal donker/bruin was. Dus volgend weekend, za. of zo. starten met prikken en voor een uitgangsecho.. Nog 1 lange week wachten Dus jij kan ook terecht in de de weekenden, wel fijn. Succes morgen!! @pluusje; welkom meid!! Wij hebben ong. wel hetzelfde meegemaakt alleen heb ik na het stoppen van de pil nooit een eisprong gehad. Heb net 2 rondes clomid achter de rug (50 +100) en gelukkig hoef ik niet meer op te hogen naar 150 maar ga nu starten met puregon injecties. Ik zit vandaag op dag 5 van de provera, dus op de helft. Zitten we in hetzelfde schuitje. Leuk dat je met ons mee komt kletsen en dat de provera pilletjes maar weer gauw op mogen zijn
Hey Pluusje, Welkom! Klets gezellig met ons mee! Ik hoop dat Provera bij je aan slaat en dan op naar de Puregon spuiten. Het valt echt mee. Al moet ik er niet aan denken dat ik dit middel maanden moet gebruiken. Ik las zelfs dat er meiden zijn die al 2 jaar!!!! spuiten. Zover komt het bij ons hopelijk niet!
@Pluusje, welkom. Hier zitten inderdaad meer meiden die moeten (gaan) spuiten dus wat dat betreft zit je hier goed! @Nijn, op zich kan je hier wel in het weekend terecht maar alleen als het echt nodig is zeg maar. Als je voor een uitgangsecho komt, dan wordt het na het weekend. Maar omdat ik nu rond mijn eisprong zit willen ze me vandaag weer zien en dan denk ik maandag weer ofzo. Ik ben benieuwd. Hopelijk groeien niet alle eitjes door. Ik houd jullie op de hoogte! @Kitty, hoe is het vandaag? Nog last van "kwaaltjes" behorende bij een aankomende menstruatie of nog helemaal niet?
@kimsel; wanneer voor mij CD3 op een zaterdag of zondag valt is het geen probleem en kan ik gewoon een echo laten maken.. Fijn gevoel dat ik vandaag weer over de helft ben met de provera.. Succes dadelijk!! Ben benieuwd!
Hier nog geen klachten. Anders hadden jullie het gelijk gehoord . Heel gek, ik heb geen idee wat ik moet verwachten. Geen natuurlijke ongi gehad en nog nooit zwanger geweest. Afwachten maar! Bij jullie ook zn gangetje?
Vanochtend weer geweest. Nog hetzelfde aantal eitjes en 1 die gegroeid is naar 17,5 mm. Ook het bms was dikker geworden en ze zag mooi 3 laagjes. Morgenvroeg moet ik nog een keer terug. Dan kunnen ze waarschijnlijk zeggen wanneer het eitje ongeveer gaat springen.
@kimsel; super meid!! Ben erg benieuwd hoe het nu gaat aflopen! @kitty; wel een spannende situatie voor jou zeg. Wanneer ga je een testje proberen? Hier gaat alles wel goed, merk dat ik minder emotioneel ben nu ik even niet naar het ziekenhuis hoef, ben wel met vlagen misselijk of heb echt totaal nergens zin in maar ik denk dat dit bijwerkingen zijn van de provera.. Dadelijk lekker in het zonnetje bbqe met manlief
Bedankt meiden voor de steun! Vandaag is dag 2 van Provera. @nijn86: leuk dat we samen opgaan, jij bent 28-3 gestart met Provera en ik 1 april. Spannend!!! @Kitty17, inderdaad een spannende situatie! Ik hoop dat je snel kunt testen en dat die dan natuurlijk positief is! Succes!
Ik meld me hier ook! Ik ben ook 1 april gestart met Provera omdat ik een lange cyclus had zonder ei. Mn nieuwe cyclus wordt gemonitord door de gyn, dus ben benieuwd.
Kimsel, goed nieuws! Heeft ze nog iets gezegd hoe dik je bms precies was? Wel balen dat je op een zondag terug moet..... Nijn, ik ga toch proberen tot woensdag te wachten. Morgen is denk ik toch te vroeg, maandag en dinsdag moet ik al vroeg naar mn werk en woensdag kan ik iets rustiger aan doen. Dan kunnen we echt samen gaan testen . Ik word steeds zenuwachtiger!
@Kitty, volgens mij was het rond de 6,5 nu. Dus nog niet dik genoeg maar het wordt dus wel mooi steeds dikker. Van de ene kant jammer dat ik op een zondag terug moet maar werk technisch zeg maar is het wel fijner. dan hoef ik niet weer weg te blijven van mijn werk. En als je voor de klas staat is dat toch lastiger.
Hey meiden, Testen is niet nodig, want ik ben net ongesteld geworden. Toen ik wakker werd, voelde ik het gelijk....Zo balen. Wel goed teken dat ik eindelijk vanuit mezelf ongesteld wordt, maar leuk is het niet. Op naar de volgende ronde met veel ziekenhuisbezoekjes....
@ Sasjuh83... heey welkom! We gaan dan gelijk op ik ben ook op 1 april met Provera gestart. Alweer! Ik ben een beetje de tel kwijt geraakt hoe vaak ik dat al geslikt heb. Clomid pillen heb ik al gehad en zonder resultaat. 2x een eisprong gehad en daarop met mijn man actie ondernomen, ook alle 2 de keren 1 week over tijd. En toen getest en getest, maar die waren de hele tijd negatief:x. Zeer frustrerend! Ik dacht al dat ik zwanger was. 'voelde' vanalles, dacht ik! Om gek van te worden. Maar helaas ben ik beide keren weer ongi geworden. @kitty17... balen dat je ongi bent geworden! Inderdaad wel goed dat het vanzelf is gebeurd. Succes met de volgende ronde!
@kitty; wat vervelend meid.. Begrijp dat dit wel een domper is voor je.. Ook al lijkt een natuurlijke echte menstruatie me ook wel weer heel fijn! (om maar zo positief mogelijk te blijven) Mag je dadelijk op de derde dag weer beginnen met spuiten? Ik hoop voor je dat er deze ronde iets aan je BMS gedaan kan worden! En het dit x bij ons allen gaat lukken! @kimsel; succes vandaag! Dat je BMS groeit is een zeer goed teken! En ik vind de zaterdag en de zondag ook niet erg om te moeten gaan want dan kan mijn man mee @sasjuh83; welkom hier!! Krijg je naast provera ook iets om een eisprong mee op te wekken? Nu zitten we met een aantal personen rond dezelfde periode! Ik moet nog tot woensdag provera nemen. Jij en pluusje zijn 1-4 begonnen, en waarschijnlijk kan kitty ook meteen weer starten met injecties. Ook pinkpearl is nu bezig met injecties en heeft morgen haar eerste echo. Daar ben ik ook echt benieuwd na omdat dit voor mij ook de eerste ronde wordt met injecties.
Ik ben vanochtend weer terug geweest. Alleen de Clomid heeft te goed aangeslagen. Ik heb 1 eitje die heel mooi doorgroeit (vandaag 21,5) maar ik heb nog 2 andere eitjes van 16 en 17mm. Je mag er niet meer dan 2 hebben dus ze willen nu het risico niet nemen. Best jammer dus maar wel begrijpelijk. Om het positieve inderdaad maar weer te bekijken; ik heb vandaag of morgen mijn eisprong (had vanochtend een positieve ovutest) dus ik hoop dat het nu minimaal 12 a 13 dagen duurt voor ik ongesteld wordt. Dan weet ik in ieder geval of de ophoging van Clomid zinvol was en dat ik een normale menstruatie weer heb. Als ik ongesteld wordt, moet ik weer terugkomen. Ik krijg dan in ieder geval weer maar 50mg Clomid en dan krijg ik een ander medicijn voor de 2e fase. Ik wordt de volgende cyclus ook weer in de gaten gehouden. Jammer dus van de ene kant, van de andere kant fijn dat ik een keer echt ongesteld kan worden nu. Ik moet wel 11-04 bloed gaan prikken om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt heel verdrietig om ben. Ik vind het wel jammer maar ik weet in ieder geval dat Clomid goed zijn best doet. Het is nu alleen even zoeken naar de juiste behandeling. Wel een beetje druk van de ketel nu want ik ga rustig wachten op mijn ongi en me dan weer klaarmaken voor de volgende ronde! @Kitty; jammer joh! Inderdaad wel fijn om weer een goede menstruatie te krijgen. Dan weet je in ieder geval zeker dat alles het "doet". Zou ook bijna te mooi zijn he, dat het zo de eerste keer zou lukken. Volgende keer beter meid. Een lf van 11 dagen is niet heel lang maar volgens mij wel voldoende. Het kan ook best zijn dat nu de eerste keer wat sneller komt omdat je weer voor de eerste keer ongesteld wordt. Dat zeiden ze tegen mij in ieder geval. Volgens mij is het gemiddeld tussen de 12 en 14 dagen na de eisprong. @Sasjuh; Welkom! Leuk om iedereen zo te volgen!
Hey Kimsel, Dan mag je zeker geen onbeschermde gemeenschap hebben de komende dagen? Balen dat er nu weer sprake is van een overstimulatie. Het is ook nooit goed.... We lopen allemaal best gelijk op! En Nijn, ik ga morgen met het ziekenhuis bellen en ik verwacht dinsdag (dag 3) te moeten komen voor de uitgangsecho en dan mag ik weer fijn gaan spuiten. Dit keer gelijk met 112,5E beginnen. Hopelijk zal dit keer mijn eitjes snelller groeien, vooral mijn bms, want dat was vorige keer toch wel een probleem. En graag na 14 dagen mn eisprong ipv dag 23. Zo, en nu duimen dat dit allemaal gaat gebeuren .