@kimsel; Nou ja zeg.. Zo krijgen we geen eitjes en zo krijg je er teveel.. Wel balen idd. maar fijn om te weten dat het wel werkt bij je. Nu maar hopen dat je lichaam zichzelf herpakt en dat de LF wat langer duurd en anders fijn dat ook daarvoor weer een middeltje is. In ieder geval fijn dat je niet meer aan de provera hoeft!! @kitty; wat is jou begindosis geweest de eerste keer? Ik moet starten met 75E, hoop dat dit genoeg is.. Echt zo spannend de eerste keer. Hopelijk slaat het nu sneller aan bij je omdat ze nu de dosis weten die goed bij je aanslaat. En hopelijk reageert je BMS hier wat beter op. Wel fijn dat je dinsdag meteen weer kunt gaan starten.. Ben die provera kuurtjes ook moe, duurt telkens zo lang.. Is er ook niet een middeltje om je BMS wat te laten groeien? Dat zou voor jou misschien ideaal zijn. Tijdens de kuren Clomid werd mijn BMS uiteindelijk telkens 9mm, dit was wel pas verder in de cyclus dus ben benieuwd hoe ik op de puregon ga reageren. Dat aankomende week maar voorbij vliegt en ik snel mijn ongi mag krijgen.. @pinkpearl; hoe was je weekendje?? Wat is jou startdosis puregon? Ben zo benieuwd morgen, heel veel succes!!
Hoi! Nijn nee ik heb deze ronde nog niets gekregen om mn eisprong te stimuleren. Zolang ben ik ook nog niet gestopt met de pil.. Ik kwam bij de gyn omdat ik de laatste 2 cyclussen al na ong. 4 dgn na mn ei bloedverlies en bruinverlies had en dat leek me niet goed. De gyn wilde daarom nu eens een cyclus van mij monitoren, inclusief bloedprikken op dag 3. Dit zou in mn volgende cyclus beginnen. Maar aangezien deze cyclus alweer zolang duurde en ik nog geen ei had gehad heb ik nu Provera gekregen zodat ik sneller met de cyclus die gemonitord wordt kan starten. Blijkt in deze cyclus dat ik geen of een laat ei heb krijg ik wederom Provera en krijg ik die cyclus daarna Clomid.. Kimsel wat jammer dat er nu teveel eitjes waren.. Jullie mogen dus niet klussen nu begrijp ik? Leuk om te zien dat iedereen hier een beetje gelijk loopt, leuk om jullie te volgen!
@Sasjuh, kunnen ze je niet gelijk Clomid geven? Aan de andere kant begrijp ik wel dat als je van jezelf een eisprong hebt, dat ze dit niet meteen geven. En dat het probleem juist in het laatste gedeelte van je cyclys zit en Clomid daar geen uitkomst op bied. En Nijn, Ik ben begonnen met 75E. Dat heb ik twee weken lang gebruikt. Daarna twee keer een dosisophoging, dus vandaar pas op dag 23 mn eisprong. En ik wil eigenlijk ook gaan vragen of in Menopur mag gebruiken. Dat helpt nl ook bij dikker worden van je bms. Ik wacht het af. Eerst morgen bellen.
@Nijn, inderdaad fijn dat ik niet meer aan de Provera hoef. Ik kan er inderdaad ook wel een beetje om "lachen"; zo heb je er geen en zo heb je er inderdaad teveel. @Sasjuh83; ze raden inderdaad aan om niet onbeschermd te gaan klussen. De keuze ligt uiteindelijk bij jezelf. Er is 1 eitje dat goed doorgroeit maar er zijn er nog 2. De gyn zegt dat als de ene springt er ook een kans is dat de andere 2 springen en dan heb je straks kans op een drieling en dat risico willen ze niet lopen. Maar goed, er is ook een kans dat er maar 1 eitje springt. Mijn vriend wil in ieder geval dat risico niet lopen. Hij zegt ook dat het in principe "pas" de 2e ronde is dat we bezig zijn. Wat zouden jullie doen? @Kitty, hopelijk heb je nu eerder je eisprong. Kan het niet zo zijn met deze dosis dat je bms daarvan ook dikker wordt? Voor mij zal het deze week dus een rustig weekje zijn. Lekker op het werk storten en jullie fanatiek volgen! Ik ben benieuwd.
Kimsel, ik zou de gok niet wagen. Zoiets zeggen ze niet voor niets. Dan maar een ronde wachten. En idd, zolang ben je nog niet bezig. Mijn vriend zou precies hetzelfde zeggen.
Sasjuh83; Het is misschien ook wel goed dat ze het eerst even goed nakijken. Ik heb de vorige keer wel meteen provera en clomid gekregen terwijl ik helemaal geen uitslagen had. Clomid heeft bij mij niets gedaan en gelukkig na 2 rondes Clomid mag ik nu beginnen met puregon uitslagen waren wel goed.. Balen dat het telkens zolang moet duren, vandaag provera nr.8 Kitty; wat zeiden ze in het ziekenhuis? Of ga je pas tijdens je afspraak bespreken of menupur een andere optie kan zijn? Wat is eigenlijk het verschil? Succes en ben benieuwd wat ze ervan zeggen. Kimsel; ik zou je zeker ook niet aanraden om nu te gaan klussen. Een drieling is dan ook weer meteen een beetje teveel van het goede he haha.. Hopelijk is je LF nu iets langer en heb je de volgende keer met clomid50 mooi 1 ei! Fijn dat je ons blijft volgen! Pinkpearl; Heel veel succes zo in het ziekenhuis, ben echt zo benieuwd! Welke CD is het vandaag voor jou en hoeveel E spuit jij? Ik moet nl. starten met 75E. Spannend meid!
Nou vandaag mijn fm gehad en gelukkig maar 1 eitje die gaat springen Was er erg bang voor dat het teveel werkte en dus bijv 5 eitjes Dus we gaan aan de klus !
@Whitesaber; fijn voor je zeg! Dat had ik ook met Clomid 50. 1 eitje die mooi doorgroeide. Helaas moest ik vanwege een andere reden naar de 75mg en die heeft een overstimulatie gekregen. Wat zo'n half tabletje toch allemaal kan doen he. Volgende ronde dus weer gewoon naar de 50 mg. Succes met klussen deze week. Hoe groot was je eitje vandaag? Wanneer moet je weer terug? Ik ben inderdaad toch maar niet aan het klussen gegaan. Fijn dat je toch nog iemand naast je hebt staan van het mannelijke geslacht die wat nuchterder denkt . Een tweeling krijgen is nog niet het ergst maar de gyn waarschuwde me voor de complicaties die je kan krijgen bij bijvoorbeeld een drieling. Natuurlijk is het altijd een gok omdat er ook maar 1 eitje kan springen maar dan toch maar het zekere voor het onzekere nemen. Volgende ronde beter (hoop ik).
Ohh joh ik lees het net van jou dat je meer eitjes had... Daar was ik juist zo bang voor Ik persoonlijk zou dan ook kiezen om niet te klussen Dit is je 2de ronde met hulp? Dit is ook maar onze 1ste ronde met hulp Weet niet hoe groot mijn eitje was had ze niet gezegt Geeft ook niks ben al blij dat er wat te zien was haha Wel spannend want voor mijn zoon kon ik een eisprong precies voelen Nu voel ik wazige trekken in mijn onderbuik Mijn gyn keek eerst rechts en daar was niks dus ik gelijk Daarna een dikke ronde aan de linkerkant Pfftt wat een opluchting
@whitesaber; wat fijn dat je een mooi ei hebt! Spannend zeg, wanneer gaat die ong. springen? Of moet je nog een keer terug komen voor een FM? Hopelijk is het de eerste ronde raak, dan ben jij de eerste zwangere onder ons..
@whitesaber; ja, dit is mijn 2e ronde "pas" met hulp. Deze ronde gaat dus eigenlijk alleen een beetje verloren. Ik ga in ieder geval voor een goede menstruatie! Ik kon mijn eisprong wel voelen de vorige keer en nu ook. Wanneer moet je weer terug?
Ze zei tussen nu en donderdag En de volgende 6 maand als ik nog niet zwanger ben elke ronde Clomid En denk niet dat ik dat geluk heb hoor De vorige keer duurde het al 3 jaar... Dus ik probeer het over me heen te laten komen en niet teveel stressen
Hai!!! Ben weer terug van een weekendje genieten aan zee! Heerlijk. Moest weer een hoop bijlezen, zeg! Kitty: balen dat de IUI niet gelukt is zeg.. Ik ben vandaag voor FM1 geweest en helaas.. geen grote eitjes . Misschien toch te laat begonnen met spuiten dacht de gyn. Donderdag weer een afspraak en als er dan nog niets te zien is wordt de dosis Puregon verhoogd. Wat wel positif was.. mijn BMS was wat dikker! Ze meette nu 5,3 mm en je kon echt al een beetje van die laagjes zien. De vorige keer was het echt alleen een platte streep. We houden maar vast aan de positieve punten, toch?! Nijn: Ik zit nu dus op CD8 (denk ik!) en ben op CD 2 begonnen met Puregon 50 IE. whitesaber: Succes met je ei!!!
@Pinkpearl; balen zeg.. Ik zit al de hele dag op jou bericht te wachten omdat ik toch wel heel benieuwd ben hoe het bij jou gaat verlopen! Fijn dat je BMS al goed reageert!! Nu de eitjes nog.. Maar wat is het risico dan als je te laat begint? Want ik moet zowiezo al een dag later dan jou beginnen en ik zit telkens in dubio welke dag ik als CD1 moet tellen omdat ik de eerste dag ook wel bloed verlies maar ook nog veel bruin.. Ik hoop dat er donderdag voor jou iets te zien is en dat anders de ophoging wel zijn werk doet. Hoeveel zou je dan moeten ophogen? Kijk naar kitty die kreeg op dag 23 pas haar ei, dus er is nog hoop! Heb jij ook zoveel kleine eitjes? Die zijn bij mij nl zo duidelijk te zien tijdens de echo's. En nog even een praktisch vraagje over het spuiten.. Doe jij telkens aan het knopje draaien om er een druppel uit je naald te laten komen of is dit niet altijd nodig? Ben bang dat ik anders teveel verknoei haha. Ik ga aankomende dagen voor je duimen meid! Fijn dat je een leuk weekend heb gehad, ben je alleen met je mannetje geweest?
@PinkPearl: Ja, wat is te laat begonnen? Altijd makkelijk gezegd achteraf. En idd, ik kreeg na 10 dagen ophoging, en na 2 dagen weer. Ik was alleen op dag 4 begonnen. Dus er kan nog van alles gebeuren PinkPearl! Spannend, je mag over drie dagen weer terug zie ik. De dikte van je bms is een begin. Nu nog een of twee eitjes . @Nijn, dat laatste druppeltje maak ik me niet druk om hoor! Heb ik ook wel eens. Ik moet morgen weer naar t zkh. Kijken of ik nog een gesprek heb met de gyn. Iig een echo en bloedprikken denk ik....
@Pinkpearl; zouden ze al iets moeten zien dan? Aangezien je pas op CD8 bent. Ik weet dat ze met de Clomid op CD9 nog zeiden dat het best zo kon zijn dat je niets te zien krijgt. Het is inderdaad makkelijk gezegd dat je te laat begonnen bent. Maar ze houden je nu in ieder geval goed in de gaten en je kan eventueel gaan ophogen nog. Fijn dat je weekendje weg in ieder geval lekker was! @Whitesaber; heb jij nog geen afspraak moeten maken? Ik kon elke keer als ik geweest was weer een nieuwe afspraak maken (als dat nodig was). Meer dan afwachten en het inderdaad over je heen laten komen kan je toch niet doen ja. @Nijn; bijna klaar met de Provera of niet? Vind je het spannend dat je bijna mag beginnen met spuiten? @Kitty; moet je morgen bloedprikken om te kijken of je een goede eisprong hebt gehad? Ik moet maandag bloed gaan prikken. Nu ik weet dat deze ronde niks oplevert wordt ik het liefst morgen al ongesteld maarja... wat kan wachten dan lang duren he
Ik weet het ook niet goed hoor..met dat te laat begonnen. Volgens mijn telling is het nu CD 8 maar het zou dus ook CD 10 kunnen zijn. Ik had nog maar 6 spuiten gezet en als ik eerder was begonnen had ik er al 8 gehad. Kan me op zich voorstellen dat dat wel uitmaakt... Ik ben benieuwd donderdag. Ik vind het wel lastig om die echo's te 'lezen' hoor. Ik zie een soort ovaal met daarop veel zwarte stipjes.. naar mijn idee mijn eierstok met eiblaasjes maar echt duidelijk is het niet.. Meiden met een ei: Hoe ziet dat eruit.. is zo'n ei ook een zwarte stip maar dan groter of ziet dat er anders uit? @nijn: Lastig, he! Maar ik zou de eerste dag met helder rood bloed tellen als CD1 (ik weet het....makkelijker gezegd dan gedaan) Ik heb bij het prikken meestal de pen wel 1 klikje gedraaid om een druppel te krijgen maar soms zat ie er vanzelf al aan als ik even tegen de pen tikte. Ik had gister mijn eerste ampul leeg en zag dat er nog best wat in zat. Heb dat vandaag gelijk even aan de gyn laten zien en nagevraagd. Ze verelde dat er altijd een beetje reserve in zit. Kan dus volgens mij helemaal geen kwaad om de pen 1 klikje te draaien. @kitty: Even een vraagje over puregon.. had jij ook last van je buik. een beetje opgeblazen gevoel, net of je ongesteld gaat worden? Dat heb ik sinds gister.. succes morgen in het ZH!
@pinkpearl Nee ik hoef niet weer te komen alleen voor nog een bloedonderzoek naar Progesteron Daarna een half jaar proberen
@Pinkpearl, bij mij was het heel duidelijk te zien dat het een ei was. Je ziet een grote zwarte vlek die steeds groter wordt. Mijn gyn legt het ook elke keer heel duidelijk uit.
Bij mijn echo's is er nooit een gyn bij. De echoscopist houdt alles netjes bij. Idd, als je ei groeit, zie je echt een groot zwart gat met een grijze rand eromheen. Morgen dag 3 van mijn cyclus. Volgens mij kijken ze dan op de echo of alles mooi schoon is. En ik denk ook bloed testen ivm oestrogeenniveau.