Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; het is nu nog niet te zeggen hoelang ik moet prikken, zal geheel afhankelijk zijn of er een eitje wel of niet gaat rijpen. Ik weet ook niet precies tot welke CD ze door gaan. Kitty had immers pas heel laat een eisprong en heeft dus ook lang door moeten prikken.. Ben benieuwd, woensdag de eerste echo, het is dan CD7 dus ga er echt nog niet vanuit dat er wat te zien is. Maar ik spuit 75E, dus ze willen het wel in de gaten houden omdat ze nu nog niet weten hoe ik hierop ga reageren. Ben wel benieuwd. Hoelang geleden is het nu voor jou dat je je eisprong gehad hebt? Als alle 3 de eitjes gesprongen zijn zul je wel een heftige menstruatie krijgen.. Je zei laatst dat je 3 dagen ervoor geklust had, in principe zijn zaadzellen dan nog levensvatbaar, dus er bestaat een kans dat je zwanger zou kunnen zijn.. Maar goed, dat zou dan wel heel toevallig zijn. Hopelijk kun jij ook snel weer gaan starten!!

@pinkpearl; waar ben je gebleven afgelopen dagen? Succes zo voor je echo, ben nl erg benieuwd! Welke CD is het voor jou vandaag?

@kitty; hoever ben je nu met de pil? voor jou te hopen dat de tijd omvliegt nu :)

2. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn, nou ik had voor de zekerheid maar even een testje gedaan maar deze was (gelukkig) negatief. Maar ik heb vorige week zondag of maandag pas mijn eisprong gehad. Ik zit nu dus 1 week later. Vorige keer werd ik 8 dagen later ongesteld dus we zullen zien. Ik denk dat het inderdaad ook wel heftiger nu zal zijn als er 3 eitjes gesprongen zijn.
    Oh, dus jij moet net zolang doorspuiten ongeveer tot je een eisprong krijgt? Is dit de minste dosering? Kunnen ze het tussendoor nog ophogen?

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Nijn,
    Ik had pas laat mn eisprong, omdat mn eitjes niet wilde groeien. Pas op dag 21 was er een ei groot genoeg en toen moest ik Pregnyl spuiten. En dan weet je vrijwel zeker dat je na 36 uur een eisprong hebt. Dus niet andersom geredeneerd :D. Ze kunnen in principe zo lang doorgaan tot je eitje groot genoeg is, nl 18 mm. Bij de een is dat al op dag 11, bij mij pas op dag 21. De eerste keer is idd onduidelijk hoe je lichaam erop reageert, maar dag 7 vind ik persoonlijk wel erg vroeg voor een eerste FM. Maar goed, ze zullen er wel een reden voor hebben :). De kans dat er dan een groot ei zit, is wel heel erg klein.....
    Oja, en ik verwacht (zie mijn banner) dat ik op koninginnedag ongesteld ga worden. Niet handig gekozen, maar ja, dan is maandag wel mooi dag 3 :). Dus hopelijk over 3 weken weer voor een uitgangsecho!

4. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; hou er wel rekening mee dat mocht je eitje bevrucht zijn je dit normaal gesproken nog niet na een week kunt testen maar ong. na 2 weken. Maar goed zou wel heel erg toeval zijn dat je zwanger bent.. En anders maar hopen dat er 1 eitje bevrucht is ;)
    Ik spuit 75E, de laagste dosering is 50E. Het fijne van spuiten is dat ze tussentijds kunnen ophogen wanneer er niets gebeurd, dus de kans op een eisprong wordt daarmee wel wat verhoogd. Ik vind het echt zo spannend deze ronde..

@kitty; ik ga er ook echt niet vanuit dat er iets te zien is woensdag! De reden dat hij mij op dag 7 al wil zien is omdat ik ontzettend veel eiblaasjes heb en ze nu niet kunnen zeggen hoe ik hierop ga reageren. Denk dat ze ervoor willen waken dat ik mogelijk overgestimuleerd wordt. Al kan ik me dat niet voorstellen gezien ik van clomid helemaal geen eitjes krijg.. Maarja, wel goed dat ze het in de gaten houden!! De vrouw van een collega van mij ligt momenteel in het ziekenhuis door een overstimulatie, dus dat wil ik ook niet.. 3 lange weken.. Zie het op koninginnendag maar als een cadeautje want dan breekt voor jou weer een nieuwe ronde aan!

5. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,
    Ben er nog hoor! Net terug van de echo. Erg apart op zondag in een heeel rustig ziekenhuis.
    Helaas niet veel vooruitgang hier. Dat ei van de vorige x was niet gegroeid. hij meette nu 8.7 dus gekrompen.. hihi nee dat komt nl door de naukeurigheid van het meten.
    Ik had vandaag een andere gyn en die was wat duidelijker dan mijn eigen gyn. Haar conclusie was dat deze dosis niet echt resultaat opleverde. Moet dus vanaf vandaag 75 IE gaan prikken en dan woensdag weer terug...
    Mijn BMS was nu trouwens 6.9 mm. Best netjes volgens mij!
    Zij belde een collega voor advies en noemde het: 'slanke PCO' hihi dat slanke is dan wel weer postief! :D

@nijn: Fijn dat het prikken goed gaat.. valt best mee he. Dat branderige gevoel heb ik ook altijd na het prikken. Ik zit trouwens vandaag op CD14

6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pinkpearl; dat valt wel een beetje tegen lijkt mij zo :( hopelijk gaat 75E wel iets bij je doen!! Dan moeten we beide woensdag voor een echo! Maar goed, bij mij zal er nog niets te zien zijn op dag 7. Aan de ene kant vind ik het wel fijn dat ik gestart ben met 75E... Hopelijk sneller effect, maar durf er echt niet vanuit te gaan! Je BMS is netjes ja!! Nou goede moed blijven houden, en wie weet hebben we dadelijk samen een mooi groot eitje :)

7. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nijn: Ja het was zeker even balen hoor...
    Moest eigenlijk sporten vanochend maar had de wedstrijd afgezegd voor het zh want dit gaat natuurlijk voor. Maar dan kom je daar en is er niets veranderd.. jammer hoor.
    Maar nu moet ik net als jij aan de 75 IE en we gaan samen voor een super ei! toch?

8. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Pinkpearl; jammer joh dat er geen vooruitgang was. Fijn dat ze in ieder geval tussendoor de dosis kunnen verhogen. Hopelijk heb je meer resultaat nu de volgende keer.

9. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pinkpearl; ja laten we hopen dat we beide deze cyclus een mooi ei produceren. :)
    Heb net de tweede injectie gezet, blijft toch wel spannend zeg..
    Wel balen als je afspraken moet afzeggen hiervoor, maarja het is toch wel een belangrijk ding.. Ik moet woensdagochtend ook een afspraak verzetten. Ik hoop echt voor jou dat je woensdag goed nieuws krijgt!!

10. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hoi hoi,

jeetje meid, wat fijn voor jou dat de ongi heeft doorgezet!
    en het ziekenhuis en injecties?? gaat het goed, valt het mee?
    ik ben afgelopen vrijdag weer voor een echo geweest en het eigenwijze ei is niet verder gegroeid :(...
    ik moet nu vanmiddag terug... dan wil ze nog 1 keertje kijken of de 150 mg clomid echt niks heeft gedaan en als het nou vanmiddag weer niet is krijg ik ook hormonen om te spuiten... toen ik vroeg of dat dan beter werkt zei ze dat dat altijd wel werkt maar dat de kans op een meerling groter word... maar ik moet eerst vanmiddag maar weer afwachten ( heb niet veel vertrouwen in de clomid, dus zullen wel injecties worden) wel weer een voordeel is dat ( zei ze) als je die hormonen gaat spuiten je daar geen bijwerkingen van krijgt, ik word nl van clomid erg moe en chagrijnig... weet jij trouwens of er maar 1 soort hormonen om te spuiten bestaat of heb je daar ook weer allemaal verschillende in?? nou, ik ben benieuwd in ieder geval,

groetjes

11. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @riniti; jeetje meid, dat is niet zo best maar wel fijn dat je over mag gaan op injecties. Mij valt het echt 100% mee. Ik vind het wel ontzettend spannend wanneer ik hem moet zetten maar dat gaat wel wennen denk ik, pijn doet het in ieder geval echt helemaal niet! En ik ben normaal echt heel kleinzerig haha. Je ziet de naald in je buik gaan en je voelt niks, echt raar. Wanneer er meerdere eitjes gaan rijpen wordt de kans op een meerling idd groter, maar daar zijn ook de echo's voor. Wanneer er teveel eitjes rijpen wordt het afgebroken. Wanneer ze tijdens de echo's zien dat er niets gebeurd kan de dosis per direct worden verhoogd waardoor de kans op een eisprong groter wordt :)
    Ik sta nu helemaal in het begin van mijn cyclus, heb pas 2x gespoten. Woensdag op CD7 heb ik mijn eerste FM, maar ik ga er niet vanuit dat er al iets te zien is, dag 7 is wel heel vroeg. Omdat dit de eerste ronde is willen ze me extra goed in de gaten houden omdat ze niet weten hoe ik op de injecties reageer. Er zijn wel meerdere middeltjes geloof ik voor te injecteren. Ik krijg puregon, dit is een zuiver product omdat het alle hormonen heeft nagemaakt zeg maar. Je hebt ook nog menupur, hier zitten hormonen in die ze uit urine filteren van zwangere vrouwen geloof ik.
    Van Clomid had ik ook erg nare bijwerkingen, idd. moe, chagerijnig, emotioneel en opvliegers (om gek van te worden haha). Tot nu toe nog geen bijwerkingen van de injecties gemerkt. Alleen even een branderig gevoel als ik de injectie gezet heb, maar doet geen zeer.

Heel veel succes vanmiddag! En als je vragen hebt over de injecties dan blijf gezellig mee kletsen!

Groetjes Nijn86

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een aanvulling, Menopur is vrijwel gelijk aan Puregon. Alleen bevat Menopur ook LH naast FSH. En HCG wordt uit de urine van zwangere vrouwen gefilterd en dat heeft Pregnyl. Dit middel zorgt ervoor dat je ei springt :).

13. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; weer wat geleerd :) ik wist het niet helemaal precies, ik had in ieder geval gelezen dat puregon het zuiverst is.

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Riniti balen dat de 150mg ook niet aan lijkt te slaan.. Hoe was het vanmiddag in het zh?
    Nijn fijn dat het prikken meevalt!

Hier gisteren laatste dag Provera. Had vanmorgen wat rood bloedverlies na afvegen, rest v/d dag niets. En net toen ik naar het toilet ging weer wat rood bloedverlies.
    Zouden jullie dit dan al als dag 1 rekenen? Vind het zooo lastig..

15. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Riniti; balen dat het niet aangeslagen heeft. Gelukkig zijn er nog alternatieven.

@Nijn; wel goed dat ze je zo goed in de gaten houden. Overstimulatie gaat zo maar weet ik uit ervaring ;). Nou zo vlot zal het wel niet lopen toch. Ik hoop echt voor je dat het gaat werken. Wel fijn dat het spuiten meevalt. Ik heb van de Clomid tot nu toe nog geen bijwerkingen gehad.

@Sasjuh; ik zou het nog niet als eerste dag tellen. Kijk even of het doorzet morgen.

Hier alles rustig. Ik heb vandaag bloed geprikt dus ik zit nu 7 of 8 dagen na mijn eisprong. Als het goed is nog maximaal 1 week voordat ik weer met een nieuwe ronde mag starten. Eindelijk ;)....

16. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; ik zou vandaag even aankijken idd. Ik had de eerste dag ook niet echt mega veel bloed verlies maar had wel bloed in mijn inlegkruisje en met afvegen was het ook best veel. Andere keren had ik de eerste dag maar steeds een beetje en heb ik de volgende dag als dag 1 geteld. Komt denk ik ook niet op 1 dagje, volgens mij is het zelfs beter als je een dag te laat bent dan te vroeg. Gaan ze bij jou op dag 3 een echo maken?

@kimsel; Spannend, ben benieuwd hoe lang je LF nu gaat zijn..

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nee ik moet bloedprikken op dag 3 en een echo op dag 10. Krijg ook nog geen clomid oid deze ronde, ze willen eerst een x mijn cyclus gewoon monitoren..
    Vanmorgen met afvegen wel weer wat bloedverlies maar meer bruin dan rood en niet veel.. En mn temp is ook nog erg hoog dus nog geen ongi denk ik!

18. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sasjuh; dus jij krijgt deze ronde nog helemaal niks? Wil het dus nog niet echt doorzetten?

Ik had vanochtend toch kramp in mijn buik! Best heftig. Zal er ook wel mee te maken hebben dat het overgestimuleerd was. Zullen verder wel de eerste tekenen van een ongesteldheid zijn. Van mij mag het al komen, kan ik weer een nieuwe ronde in!

19. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sasjuh: lastig he! Ik had dat ook. Ik had 2 dagen alleen wat bloed bij het afvegen en die heb ik niet geteld op de 3e dag 2 druppels in mn inlegkruisje. Heb dat maar als dag 1 geteld en hoopte dat het door zou zetten. Maar veel meer dan die druppels werd het helaas niet. Ik weet dus niet of ik op tijd begonnen ben met tellen. Ik moet puregon spuiten en ik geloof dat het niet heeel erg was maar heb me er ook behoorlijk druk om gemaakt. Hoop dat het bij jou nu wat meer door zet zodat je duidelijkheid hebt.

vraagje:
    Ik zit nu op CD 17 en heb morgen weer en FM meting. Hoop dat er wat te zien is. Nou heb ik vandaag wat slijmerige (doorzichtige) afscheiding. Hebben jullie dat ook gehad? Heeft het te maken met rijpende eieren (hoop het!) Eisprong kan het natuurlijk nog niet zijn (was ook niet heel veel hoor) maar was benieuwd of jullie het herkennen.. ..

@nijn: succes morgen en we gaan voor een super ei!!!

20. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pinkpearl; de gyn zei tegen mij dat wanneer je meer afscheiding hebt je BMS groeit, misschien is dit voor jou beter nieuws en staat je eitje op springen hihi want dan veranderd je afscheiding ook heb ik gelezen.. Ik verwacht er morgen nog niet veel van, raar dat ze me ook al op dag 7 laten komen.. Voel wel vanalles onder in mijn buik, net alsof ik mijn eierstokken kan voelen maarja het kan ook zijn dat ik er teveel op let, we zullen morgen zien. Jij heel veel succes, voor jou spannender dan voor mij!!

@kimsel; hoe is het met je buik? misschien toch wat voorverschijnselen van je ongi? Wanneer je LF nou weer te kort is wat kunnen ze hier dan tegen doen? Succes meid!

@sasjuh; hoe gaat die nu? ik had de eerste keer toen mijn BMS nog dun was ook bijna geen ongi, als ik dan 's ochtends op stond was het zo goed als weg en na een uur lopen enzo dan begon het weer. Hopelijk heeft het doorgezet, die onzekerheid is zo vervelend!!

Deel Deze Pagina