Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Nou, vandaag ben ik in het ziekenhuis geweest en heb ik de spulletjes in huis gehaald. Mijn vriend heeft net de brief gelezen en je mag 3 tot 7 dagen geen seks/hoogtepunt hebben :$. Haha, daar hadden we niet op gerekend! Maar ik denk wel dat hij het gaat doen. Ik zal wel weer diegene zijn die het potje moet wegbrengen :$. En ik mag 25-2 ook alleen naar de gyn. Manlief kan niet mee ivm zijn werk.
    @Nijn, spannend hoor! Dat je baarmoederslijmvlies dikker wordt, dat is al een eerste goede teken. Nu de eitjes nog idd.
    @PinkPearl, heb je nog iets van Provera meegekregen? Want alleen bloedprikken en dan drie weken wachten, dat duurt wel lang he?
    @VPkaatje, succes met Provera. Ik hoop dat het bij jou wel een ontrekkingsbloed opwekt. Heb jij toevallig al iets afgesproken als je niet ongesteld wordt? Mag je dan alsnog met Clomid beginnen? Helaas heb ik alleen Provera meegekregen en geen Clomid. Bij je mannetje alles in orde trouwens? Of moet hij ook nog?
    Ik heb niemand nog verteld van onze wens om zwanger te worden. Nu ik ook nog hulp krijg is het soms wel lastig om dit voor me te houden. Gelukkig heb ik jullie :). Dat lucht al veel op. Veel succes meiden en we houden elkaar op de hoogte!
    Groetjes!!

2. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, tegen ons is gezegd 2 a 3 dagen geen hoogtepunt. Als je 7 dagen doet, dan is het zaad oud en minder goed. 2 a 3 dagen dan is t zaad op zn best.
    Mijn man gaat ook niet elke keer mee, het valt dan ook te veel op op zijn werk. Vind het niet zo erg. Eerste keer zijn we wel samen gegaan. Tis de komende keren toch alleen maar tien minuutjes echo en nieuwe afspraken.
    Het is inderdaad lastig als je er verder niet over kan praten, tot nu toe vind ik het ook nog steeds het beste om het de familie nog niet te vertellen. En dit forum is dan ook ideaal, je praat ook met mensen die gewoon weten hoe je je voelt.
    Mijn man brengt dinsdag zijn produkt weg. De afspraak is al gemaakt.
    Heb verder niks afgesproken voor als ik niet ongesteld word. Ik denk dat ik dan een week wacht en als ik dan nog niet ongesteld word, dat ik dan naar de poli bel. De clomid mag echt pas gestart worden op dag 3 van de nieuwe cyclus. Dus ook al liggen ze me hier alle vijf aan te gapen, ik moet er echt nog even afblijven. ;)
    Ben benieuwd of de Provera een bloeding opwekt, ik hoop het. De arts dacht dat ik binnen twee weken wel uit mezelf ongesteld zou worden, maar ja, daar geloofde ik niet meer in... want het duurde vorige keer ook meer dan 100 dagen. Hoop echt ontzettend dat ik na het stoppen met de Provera binnen een paar dagen wel ongesteld word.
    Dat ik de clomid in huis heb geeft me wel een goed en rustig gevoel, weet gewoon dat er nu echt iets gaat gebeuren.

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naar mijn weten hoef ik geen afspraak te maken. Je moet het goedje tussen 8:00 en 9:30 inleveren. En na een dag hebben ze al de uitslag. Dus waarschijnlijk zal hij dinsdag of woensdag aan de gang moeten. 2 a 3 dagen lijkt mij ook logischer. Maar ja, stond op het formulier. Wel grappig als je dat zo doorneemt. Bests veel eisen!

Spannend hoor allemaal. Ik zou ook even bellen als je ongi uitblijft. Gelukkig is je gyn zo verstandig geweest om alvast Clomid mee te geven. Ik kijk nu echt naar vrijdag uit, want dan heb ik weer iets om naar toe te leven!

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja apart is dat he, de eerste afspraak is superspannend en daarna ga je er juist naar uit zitten kijken. Ik ben nu eerst heel benieuwd of ik ongesteld ga worden en van mij mag het nu al wel zover zijn. Vorige keren wilde ik juist niet ongesteld worden, maf he. Hoop wel dat het echt doorzet want de gyn wil echt pas dat ik aan het begin van een nieuwe cyclus begin met de clomid.
    Wij moesten wel een afspraak maken, maar ja, dat zal per ziekenhuis wel verschillend zijn. Er moet namelijk tijd voor zijn en dan houden ze er rekening mee. Oke, het zal wel.
    Ben benieuwd voor je naar de volgende afspraak hoor.

5. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja vind het ook lastig wie je wat vertelt... Ik wil het niet iedereen vertellen maar je bent er zo mee bezig dat het soms lastig is..
    Daarom maar af en toe stoom afblazen op het forum :)!
    Laat je weten hoe het gaat met de provera? Ben benieuwd of het werkt en of je wat van merkt qua bijwerkingen enzo...

En Kity17: al resultaat met de provera???

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Pinkpearl,
    Het is rustig hier hoor :). Provera heeft niet geholpen helaas :(. Hoe is t met jou?

7. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Kitty17,
    Balen van die Provera... en nu?????
    Bij mij is het wachten, wachten, wachten.
    De gyn was vrij duidelijk dat ze PCO zag maar moest toch bloedafnemen en na 3 weken terug... bij afspraak maken was er pas na 4 weken plek.. :(
    Dus 18 maart hoor ik meer en zal ik waarschijnlijk provera/clomid krijgen. Hopen dat het bij mij wel aanslaat...

Succes!

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, mooie banner :). Lastig he dat afwachten. Raar dat je geen Provera hebt meegekregen.
    Bij mij wilde de gyn overleggen met een fertiliteitsarts wat te doen. Ik dacht hij belt even, of hij belt mij later terug, kon ik ook pas 3 weken later terecht! Echt irritant, want net als jou ben ik geen stap verder gekomen. En moet ik dus weer wachten. Een dag later heb ik weer gebeld en ik heb toen toch voor vrijdag de 25e een afspraak gemaakt. Dan maar zonder mn partner en ik zal iets verder moeten rijden (naar andere locatie). En ik moet mn sportochtend opofferen....Wat ik er allemaal wel niet voor over heb :D.
    Bloeduitslag heb je meestal al na een week. Bij mij was alles goed, maar toch word ik niet ongesteld??? Vreemd hoor :S.

9. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Heey ladies,

Zo even een dag niet gekeken en moet heel wat bijlezen :)

@pinkpearl; wat vervelend dat je zolang moet wachten totdat ze actie ondernemen. Tijdens mijn eerste afspraak bij de gyn. werd er een echo gemaakt, waarschijnlijk pco geconstateerd en ik kreeg meteen provera en clomid mee.. Uitslagen van het bloed heb ik nog niet eens.. Echt iedere gyn. werkt weer anders, vind die van mij helemaal niet zo aardig maar gelukkig onderneemt ze meteen actie.
    Ik herken ook wel het probleem dat ik niet weet tegen wie ik het wel en niet moet vertellen, aan de ene kant wil ik er graag over praten maar aan de andere kant is dan ook weer de verassing weg mocht het dadelijk wel lukken.. Mijn ouders en schoonouders en één collega en één vriendin weten er vanaf bij mij. Mijn schoonzus vertelde 3 weken terug dat ze zwanger was, één dag later had ik mijn afspraak bij de gyn. beetje dubbel is dat dan. Misschien ga ik het hun ook nog wel vertellen.

@kitty; wat vervelend dat je zolang moet wachten.. Hoop dat je snel kan beginnen met clomid.

@vpkaatje; tot wanneer moet je provera slikken? Ik had afgelopen keer vrijdag ochtend de laatse genomen en werd zaterdag avond al een beeje ongesteld, zondag zette het door, was er nog nooit zo blij mee geweest :) Hoop dat het bij jou ook zo gaat!! Ik moest idd ook op dag 3 beginnen, want mijn gyn zei dat wanneer ik geen ongi zou krijgen, ik een strip van de pil moest gaan slikken om maar eerst een ongi te krijgen! Ook een goed teken dat je ondanks de lange tussenposen wel een ongi gehad hebt uit jezelf, ik heb na het stoppen van de pil een half jaar helemaal geen ongi gehad. Hoop zo dat de gyn. gelijk heeft met de diagnose pco en ben stiekem ook nog bang dat het iets anders is. Heb totaal geen pco kenmerken.
    Ik was gister op de huishoudbeurs op de 9maandenbeurs aan het kletsen met een gyn. die je vragen kon stellen, ze vond de diagnose pco totaal niet bij me passen omdat in de meeste gevallen die vrouwen overgewicht hebben.. Maar goed het komt weleens voor.

Morgen heb ik mijn 3e echo op CD16, hoop zo dat er een eitje aan het rijpen is.. Zie er wel tegenop om te gaan, wordt zo emotioneel van al die tegenslagen.. En anders zal de dosering wel omhoog gaan naar 100mg, en dan weer een nieuwe ronde nieuwe kansen en maar weer wachten, wachten, wachten...

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Nijn!
    Veel succes morgen met je echo! Komt allemaal wel goed! Je bent de van ons allemaal al het verst in je cyclus. Ik ben dus erg benieuwd hoe het je verder vergaat :).

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkpearl: Ja ik zal je op de hoogte houden. Ik slik vandaag de derde van de tien. Was gisteren totaal futloos en heb vandaag hoofdpijn. Tsja of dat iets met de Provera te maken heeft weet ik niet. Er heerst ook van alles en heb 't ook druk, dus tsja.
    Omdat je er zelf veel mee bezig bent en er veel aan denkt is het inderdaad lastig om er niet over te praten. Zeker omdat je niet wilt liegen ook. Maar ja...
    Toch erg jammer dat je niet gelijk Provera hebt meegekregen. Jeej je hebt echt zo'n lange cyclus! En dan nog wachten tot 18 maart!

Nijn86, ja zo ging dat bij mij ook, nou ja de eerste echo dacht ze nog een groter eiblaasje te zien en wilde ze week later nog even kijken of daar iets in was veranderd. Toen bleek dat er niks groter was geworden heb ik dus ook gelijk Provera en clomid meegekregen. Vind het allemaal wel spannend hoor. Vervelend vind ik dat je op bepaalde dagen voor een echo moet, maar dat ik niet altijd zomaar mn werk af kan bellen. En wil niet dat het gaat opvallen.
    Ik heb trouwens gelijk een doorverwijzing gekregen naar een fertiliteitsarts. Dit omdat je dan telkens ook bij dezelfde komt en bij een gyn wisselt het nog wel eens. Deze dame is vriendelijk maar zakelijk. Maar dat geeft niet. Ze doet haar ding en er is best wel wat in overleg mogelijk. Want de Provera was mijn voorstel en dat vond ze goed.
    Ik ben vrijdag gelijk ermee begonnen en moet het tien dagen gebruiken en dan is zondag 27 febr mn laatste. Ik verwacht dat mn ongesteldheid dan wel binnen 3 dagen doorzet. Want dat had ik met de gewone pil ook altijd... 2 a 3 dgn na het stoppen met de strip brak het door. Ja na het stoppen met de pil kreeg ik dus onttrekkingsbloeding en 67 dagen daarna werd ik uit mezelf ongesteld. Dat vond ik toen lang, maar door het forum zie ik wel dat dat eigenlijk al heel wat is. De tweede cyclus duurde 104 dagen. Wel heb ik beide cyclussen een positieve ovulatietest gehad en een tempstijging, dus ik weet wel zeker ook dat er een eisprong is geweest. Dat is ook wel gunstig.
    Echt spannend voor je morgen! Hou je ons op de hoogte? Succes! Ja ik vind het ook telkens heel confronterend hoor. De vorige keer dacht ik echt er zal wel een eitje aan het rijpen zijn en toen hoorde ik dat dat toch niet het geval was. En ook al ben ik blij dat ik nu de medicijnen heb meegekregen, ik heb toch in de auto wel even gevochten tegen mijn tranen. Vind het wel heel erg rot dat het nodig is en bovendien is het nu toch afwachten of het wel of niet aanslaat.

Kitty echt super vaag dat je nog steeds niet ongesteld bent na de Provera.

Vind het trouwens zeer fijn dit kletsgroepje! Allemaal meiden die nu even hetzelfde doormaken. Kan je toch wat ervaringen uitwisselen zo.

Bij mij dacht de arts trouwens niet gelijk aan pco. Maar ja, er waren duidelijk meerdere eiblaasjes te zien, allen zonder eitje... is dat dan geen pco?
    (Had geen overmatige beharing , maar ben wel aan de zware kant.)

12. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden,
    Echt super fijn om het er zo met jullie over te kunnen hebben!
    Hebben jullie nou allemaal (waarsch) last van PCO?
    Ze zeggen dat het vaak voorkomt als je zwaarder bent of last hebt van overbeharing enz...
    Bij mij klopt dit dus niet! Bij jou toch ook niet nijn?
    Ik heb wel heel lang de diane 35 pil geslikt. jullie toevallig ook?

Ik baal wel echt dat ik niet gelijk provera heb gekregen. Snap niet zo goed waarom ik op die bloeduitslagen moet wachten! GRRR!!!!
    zo pff mn stoom is er weer uit :)

Mijn man moet trouwens donderdag zn potje inleveren. Wij mochten 3 dagen geen sex hebben van tevoren en we moeten wel even een afspraak maken hoe laat we het komen brengen...

Nijn.. heel veel succes bij de echo... ik duim voor je!

13. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkpearl, tsja de arts denkt niet dat ik pco heb. Heb dus idd geen overmatige beharing. En op zich ook geen kralenketting aan eitjes. Alleen mn eierstokken zijn wat in de war waarschijnlijk doordat ik schildklierproblemen heb (hier krijg ik ook medicatie voor). Maar kan ook komen door het ontpillen in combinatie met de schildklierproblemen. Ik heb zo'n 13 jaar Microgynon gebruikt.
    Ik snap heel goed dat je baald dat je geen Provera hebt meegekregen, kon je tenminste weer een stap verder. Nu is het weer dom wachten. 18 Mrt gewoon nog een maand wachten blegh... sterkte! Er zit niks anders op, maar snel wel dat je echt baalt.

14. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pinkpearl, ik heb idd ook totaal geen overgewicht 58kg (1,68m) en ook geen overbeharing maar op de inwendige echo is wel echt een kralenkrans met blaasjes te zien dus vandaar de diagnose PCO. De uitslagen van het bloed heb ik nog niet dus dat zal het bevestigen, ben stiekem wel bang dat het toch iets anders is maarja... Wachten, wachten, wachten..

Vandaag CD16 en weer geen rijpende eitjes te zien :( Vrijdag CD20 moet ik nog één keer terug en dan zal de clomid wel verhoogt gaan worden. Echt irritant dat er steeds een andere gyn. is en hopen dat zij mij wel nieuwe provera voorschrijven want anders moet ik eerst weer een afspraak met mijn eigen gyn maken en dan zijn we weer zo 2 weken verder.

En wanneer ze vrijdag niets zien ga ik toch gewoon een afspraak maken met mijn gyn. voor alle uitslagen, deze zou ik eigenlijk pas na mijn eisprong krijgen omdat je dan nogmaals bloed moet laten prikken maarja als die niet komt, ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben, maak mezelf knetter gek!

15. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Nijn, Balen dat er geen rijpende eitjes waren. Hopelijk vrijdag beter nieuws... En anders weer wachen. :(
    Gewoon een afspraak maken bij de gyn hoor! Lijkt me een goed idee.
    Anders zit je zo weer een paar weken te wachten

Kitty..bij jou al veranderingen???
    Werkt de provera al?

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai! Hier geen veranderingen hoor, helaas. Morgen ga ik wel naar t ziekenhuis, want mn mannetje gaat het doen :). Wel raar om een paar dagen bewust geen sex te hebben :D. Maar het is voor een goed doel zal ik maar zeggen.
    Bij mij is (nog) geen diagnose gesteld. Ik heb ook een gezond gewicht (BMI is 20,5) en geen overbeharing enzo. Ik heb ook jaren de diane 35 pil geslikt. De laatste jaren ben ik (gedwongen) overgestapt op de Minerva pil, een soortgelijke, maar ik denk een goedkopere variant. De soort pil en hoe lang je de pil het geslikt zou niet moeten uitmaken. Ik geloof er niet veel van, want zie hier ons resultaat....
    En Nijn, balen zeg! Moet je weer voor een echo. Is niet echt een pretje. Daarna idd wel aandringen om een vervolggesprek, want je ziet het, het kan zo een paar weken duren totdat je een vervolgafspraak hebt staan. Ik hoop iig dat er gewoon een mooi (verlaat) eitje komt en je niet meer aan de provera of clomid hoeft!
    En Pink pearl, kan je echt niet eerder terecht? Is het zo vol?

17. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty...Nog niets? Echt bizar. Zo wordt het wachten nog frustrerender! Had je wat afgesproken met de gyn wat je moet doen als het niet op gang komt?

Ik denk ook dat die pil er iets mee te maken heeft aar ja.. daar heb je nu niet veel aan Ik ben trouwens ook laatste jaren overgestapt maar dan op mycrogynon.
    Waarom slikte jij de Diane35?

Ik denk dat ik morgen ga bellen naar de polie om te vragen of ik eerder en afspraak kan krijgen. Niet geschoten is altijd mis, toch?

18. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 19 januari voor het eerst bij de gyn geweest. Drie weken later moest ik terug, op 9 februari en toen vertelde ik dat ik niet ongesteld was geworden van de Provera. De gyn hartstikke verbaasd en wist niet wat te doen. Uiteindelijk moest ik later terugkomen, omdat hij dit met een fertiliteitsarts wilde bespreken. En hij ging ook nog eens met vakantie, dus ik kon pas 2,5 weken later terecht.....Ik ben dus heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren.
    Ik heb de diane 35 gekregen, omdat ik toendertijd ontzettend last had van menstruatiepijn en wat acne had.
    Gewoon bellen hoor! Misschien kan je bij een andere locatie terecht? Of een andere gyn?
    Succes en we houden elkaar op de hoogte!

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag precies 4 maanden niet ongesteld......al geeft mijn banner 3 mnd en 4 weken aan, hahaha.

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, wat vervelend zeg nog steeds geen rijpende eitjes!
    Ook vervelend dat je steeds naar een ander toe moet.
    Ik heb elke keer dezelfde en die weet ook wel van aanpakken.
    (Ik ga telkens naar fertiliteitsarts.)
    Hoop voor je dat dag 20 wel iets te zien is. Pff frusterend hoor.

Kitty, mijn man gaat morgen ook zijn kwakje wegbrengen.
    Inderdaad heel apart zo bewust een paar dagen niks doen.
    Maar ja, zoals je zegt een goed doel. Hij vindt het
    maar niks.
    Jemig vier maanden niet ongesteld!

Ik heb vandaag provera nummer 4 geslikt. Nog zes dagen te
    gaan en dan hopen dat het doorbreekt. Ben zo benieuwd
    naar de Clomid. Helaas zijn de ervaringen wisselend.
    Tsja het kan meteen aanslaan, maar het kan ook zijn dat
    zelfs paar keer ophogen geen effect heeft. Vind het echt
    heel spannend hoor.

Deel Deze Pagina