@nijn: Dat gevoel in je buik heb ik ook heel erg! Vraag me af of dat komt omdat we het willen voelen of dat er echt actie is... hoop het laatste natuurlijk! Ik voel links meer dan rechts.... zou er toch een ei links zitten? We zullen zien morgen...
Pinkpearl geen idee wat die afscheiding betekend.. ik heb nooit extra afscheiding oid rond mn ei haha. En nee ongi nog niet doorgezet. Gisteravond dus wat bloed bij afvegen en vanmorgen ook. Daarna rest v/d dag weer niets en ook niets in mn inlegkruisje. Dus tel deze dgn nog maar niet mee..
@Nijn, met mijn buik gaat het wat beter. Zullen inderdaad wel voorverschijnselen zijn. Vandaag bijna geen last van gehad. Maar ze moeten denk ik sowieso iets anders "verzinnen" denk ik; dalijk wordt mijn LF met 75mg wel langer maar deze kan ik toch niet gebruiken omdat ik dan weer teveel eitjes krijg. De volgende ronde wordt het dus in ieder geval weer 50mg (omdat dat werkt) en dan denk ik dat ze nog een ander medicijn voorschrijven voor mijn LF. Of ze proberen nog 50mg en hopen dat de LF nu wel langer duurt. Zou dat kunnen dat het de eerste keer snel was omdat het de eerste ronde was? Ligt er denk ik ook een beetje aan wanneer ik nu ongesteld wordt. Nou ja, we wachten het allemaal wel af. Succes morgen in ieder geval. Ik zal je er gewoon op voorbereiden dat je nog niet zoveel kan zien. @Pinkpearl; volgens mij kan doorzichtige afscheiding nooit kwaad. Ik ben benieuwd morgen!
Heey ladies, Nou ik heb vanochtend mijn eerste FM gehad en ondanks dat het nog erg vroeg is (CD7) heb ik toch wel een beetje goede hoop.. Mijn BMS is al 6mm en reageert dus goed op de injecties. Ik heb heel veel eitjes in mijn eierstokken maar nog geen eitje die groter is dan 10mm. De gyn. heeft wel één eitje gemeten die wat groter leek, deze zag er ook groter uit dan dat ik gezien heb tijdens de echo's met clomid maar dit eitje was nog niet boven de 10mm, weet helaas niet hoe groot deze wel is Zaterdag op CD10 mag ik weer terug komen en moet gewoon verder gaan met 75E spuiten. Hopelijk is er zaterdag meer te zien maar ik besef me wel dat CD10 nog steeds heel erg vroeg is.. @pinkpearl; hoe was jou echo?? Ik hoop dat jij goed nieuws gekregen hebt!! @sasjuh; wat vervelend dat je ongi niet wil doorzetten.. Hoe is het vandaag? @kimsel; voor jou nog eventjes afwachten. Als je LF nu langer duurt heb je misschien toch wel kans dat dit dadelijk met de 50 ook langer duurt omdat je lichaam wat meer in z'n ritme komt, heeft misschien ook even tijd nodig, en bij twijfel zou ik dit gewoon even bij je gyn. navragen. Succes in ieder geval! Hoop dat je snel kunt gaan starten. Ben zo benieuwd wie van ons het eerste met goed nieuws gaat komen!! Hoop voor ons allen dat dit niet te lang meer gaat duren!
Nijn spannend dus nog! Wel fijn dat je bms al mooi gegroeid is! Hier nog steeds geen ongi.. sinds gisterochtend ook niets geen bruinverlies oid meer gehad en temp is ook nog hoog. Ik ben ook heel benieuwd wie hier het 1e met goed nieuws komt, we willen toch iig allemaal zwanger het jaar uit!
@sasjuh; heb je niet voor de zekerheid een testje gedaan? Want als je temp. nog steeds hoog is en je geen ongi krijgt van de provera zou dat ook een zwangerschap kunnen betekenen.. Wanneer dit niet het geval is hoop ik dat het snel door zet meid!! Ik besef me nu wel dat ik van geluk mag spreken dat mijn ongi. meteen op gang komt na de provera, teminste ergens geluk mee Succes meid!!
Sasjuh, je wacht nog steeds op de ongi na de kuur Primolut? Ben benieuwd of het eerdaags gaat doorzetten. Een zwangerschap zou ook kunnen. Geen idee? Als je na een week na het slikken van de laatste pil nog niet ongi bent, zou ik gewoon ff bellen met de poli. Nijn, wat fijn joh dat je bms al zo dik is! En dat je eitjes langzaam aan beginnen te groeien. Ik had op dag 9 mn eerste echo en mn grootste ei was toen 14mm. Er kan dus nog heel wat gebeuren in drie dagen . Ik moet helaas nog zeker 2,5 weken wachten totdat ik verder kan. Ik zit me alleen af te vragen, zal ik mn hele pilstrip opmaken, of een paar dagen eerder stoppen? Ik wil natuurlijk niet dat mn cystes dan nog niet weg zijn, maar anders ben ik precies zo rond koninginnedag ongi. Ook lastig ivm plannen echo. Hmmm, wat zouden jullie doen?
@kitty; ik begrijp je frustratie. Ik zou anders de poli even bellen en om advies vragen. Normaal gesproken zou je best een paar dagen eerder kunnen stoppen maar ik weet niet of jou BMS dan al dik genoeg is om een ontrekkingsbloeding te krijgen en of dit invloed heeft op jou cyste.. Ga je nog iets leuks doen met koninginnedag dat het vervelend is om dan je ongi te hebben?? Ik vind het wel spannend zaterdag, hoop zo dat er dan een eitje te zien is die boven die 10mm uit komt, heb ik nl nog nooit gehad hihi..
JOEHOE! Goed nieuws hier. 75 IE slaat aan! Er zat een prachtig (volgens de gyn ) ei aan de linkerkant. Het was nu 17 mm. Zondag was het nog 8 a 9 mm dus het heeft goed gereageerd op de verhoging puragon. Ze verwachten dat het vandaag en morgen wel tot 20 mm doorgroeit dus ik mag morgen pregnyl spuiten. Super spannend!!! Het was trouwens zeer waarschijnlijk dat zelfde ei dat al eerder opviel tijdens de echo. Nu met deze dosis is ie wel gaan groeien. Positief was ook dat de andere eitjes er allemaal klein/rustig uitzagen en dus zeer waarschijnlijk niet doorgroeien. Mijn BMS was vandaag 6,6. Terwijl het vorige x 6.9 was?? Het leek mij nog wat dun maar volgens de gyn zag het er mooi stevig uit.. laten we daar dan maar vanuit gaan! Ik moet morgenmiddag pregnyl spuiten en dan na 32 uur is het meest optimale moment. Vrijdag avond dus (komt best mooi uit!) Wat wel lastig is dat ik de pregnyl op mn werk moet zetten.. maar dat zal ook wel goed komen. Ben echt super blij! Grappig is dat manlief zich nu opeens zorgen gaat maken. Nu moet hij aan de bak . Hij vroeg zich af of we dan nu beter geen sex meer kunen hebben en 'opsparen' tot vrijdag avond of juist nu ook al omdat zaad toch langer blijft leven en je dus meer kans hebt.. Hebben jullie advies? @nijn:klinkt ook positief bij jou! Ben benieuwd naar CD10! @Kitty: ik zou even het ZH bellen voor advies...
Pinkpearl goed nieuws! Wbt klussen.. ik zou vanavond klussen, morgen overslaan en vrijdag natuurlijk wel weer! Succes Ik had net weer wat bruin met afvegen, zwanger geloof ik zelf niet dus die ongi zal vanzelf wel komen.. Baal wel dat ik nu eerst nog een ronde zonder iets in het vooruitzicht heb.. Ben bang voor weer zo een lange cyclus. Maar goed, zoals iedereen hier moet ik ook gewoon geduld hebben!
@pinkpearl; WOW, super goed nieuws meid!! Is het lange wachten niet voor niets geweest!! En wat spannend! Heb jij een prikinstructie gekregen voor de pregnyl? Ik nl niet, weet niet eens hoe ik die ampullen het beste kan breken en mengen.. Ik denk dat ik ook vanavond en vrijdagavond zou klussen, zaadcellen zijn een paar dagen levensvatbaar dus de kans op succes wordt daarmee verhoogd! Nu duimen op een positieve afloop!! @sasjuh; wat vervelend meid.. En idd. balen dat je nog even moet wachten. Ik krijg uit mezelf helemaal geen eisprong/menstruatie dus mocht gelukkig meteen starten van de gyn.
@Nijn, nou fijn joh! Ik ben benieuwd zaterdag. Hopelijk gaat er een mooi eitje groeien! @Sasjuh, hoe lang is het nou geleden dat je de laatste pil Provera hebt gehad? Bij mij nog steeds rustig. Als mij LF normaal is zou het weekend bij ongi moeten doorbreken. @Pinkpearl, dat is goed nieuws joh! Fijn dat het allemaal aanslaat. Wat kan het dan ineens snel gaan he! Waarvoor is de pregnyl eigenlijk? De puragon zorgt ervoor dat een eitje gaat groeien en de pregnyl? Ik zou het zeker niet gaan opsparen. Ik heb ooit gelezen dat er elke dag miljoenen zaadcelletjes worden aangemaakt dus dat het niet eens goed is als je het opspaart. Ik zou gewoon proberen vanaf nu om de dag. @Kitty, ik snap jouw frustratie. Ik zou alleen de pilstrip helemaal afmaken ook al is dat misschien best moeilijk. Dan heb je een grotere kans dat je weer helemaal "fris" kan starten de volgende ronde.
Pinkpearl, zeker goed nieuws! Ik moest mijn pregnylprik om 21:00 zetten, zodat ik twee dagen erna om 12:00 geinsemineerd kon worden. Hoe laat moet jij je prik zetten? Tussen 12 en 15 uur zeker? De prik zelf is niet zo fijn. Je moet het ampulletje bij het zwarte puntje pakken en dan gewoon afbreken. Ik dacht ook dat het me niet zou lukken, dat het een gedoe zou zijn, maar het viel achteraf toch mee. Spuit je 10000E? of 5000E? Succes hoor morgen! Kan je bijv niet in de kolfruimte oid zitten ipv op het toilet? En de zaadkwaliteit van je man is toch goed? De een zegt elke dag de ander om de twee of drie dagen. Ik zou iig vandaag en dan weer vrijdag klussen. Dan moet het helemaal goed komen! Sasjuh, wel raar hoor dat je verder niets krijgt. Zeker als je onze verhalen zo leest....
Jippie, de ongi is onderweg! De hele dag al hoofdpijn en dat is bij het voorteken dat het gaat gebeuren. Vandaag ook al een beetje bruinere afscheiding (smakelijk). Maarruh vraagje: vanaf wanneer tellen jullie als dag 1? Ik weet van de vorige keer dat ik 's middags bruin/ bloed had en 's avonds echt bloed, maar ben toen pas de dag erna gaan tellen als dag 1, omdat het toen goed doorzette. Is dat goed? Hoe doen jullie dat?
@Pluusje, zo zou ik het weer doen. De dag dat het echt start (dus doorzet) als dag 1 tellen. Dus jij mag ook bijna beginnen. Hoe is jouw traject nu verder?
Kimsel, wat zijn we toch vlot met reageren . Ik denk dat ik toch maar mn pilstrip afmaak. Liever geen half werk....
Bedankt voor alle lieve reacties! @Kitty: Heb jij instructie gehad voor het zetten van die prik? Ik nl niet! Vandaag was mijn gyn er niet dus het ging erg rommelig... Dat ampulletje met vloeistof zit heel vol, loopt dat er niet uit als je hem breekt? Ik ga idd in de kolfruimte en en goede vriendin/collega helpt me even. Ik moet zet hem om 14.00 en dan vrijdagavond 22.00 klussen . @kimsel: De pregnyl zorgt ervoor dat het rijpe eitje springt. Je hebt dan binnen 36 uur je eisprong!
Het is maar 1 ml hoor . Even goed tegenaan tikken met je vingers, zodat het vloeistof mooi onderin komt. Dan het topje erafbreken en met de grote spuit de vloeistof opzuigen. Dan het poederampuletje openbreken en daar het water inspuiten. Dan weer vloeistof opzuigen en in het tweede ampulletje spuiten. Na opzuigen spuitje verwisselen en dan heel langzaam inspuiten. Het kan wat branderig aanvoelen. Niet schrikken. Ook kan het plekje wat rood/opgezwollen raken. Fijn dat je collega/vriendin je wilt helpen. Heel veel succes! Ik hoor wel hoe het is gegaan .