Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty. Bedankt voor de uitleg! Had niet goed gekeken. Bij de ampul met vloeistof was het topje ook volgelopen.. hierdoor leek het of hij heel vol zat!

Ik heb trouwens gisteren met de puregon door een bloedvaatje geprikt! Toen ik de naald eruit haalde kwam er een grote druppel bloed uit en vandaag een heel blauw plek op mn buik! heb het aan de gyn gevraagd maar kan geen kwaad.. gewoon pech.

2. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Kitty, dat zou ik ook doen joh. Die paar dagen extra maken dan toch niks meer uit moet je dan maar denken. Al is elke dag al te lang (vind ik dan he ;)) Hopelijk zijn de cystes dan ook weg.

Ook al gaat het mezelf dan helemaal niet aan, omdat Clomid bij mij goed zijn werk doet, ik vind jullie "spuit"verhalen wel interessant om te lezen hoor. Leuk om elkaar zo te volgen. Elke week heeft er iemand wel wat vorderingen.

3. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Bedankt voor de tips, dan was ik toch goed bezig met tellen.
    Ik had net een beetje bloed, dus ik denk dat het morgen echt door gaat zetten, dus dat wordt dan dag 1. Op dag 3 (zaterdag) mag ik met spuiten (Fostimon). Spannend, want ik heb het nog nooit eerder gedaan. Morgen even kijken of het echt dag 1 is en dan de gyn bellen, want dan moet ik vrijdag even een uitgangsecho hebben of zoiets en als die goed is kan ik beginnen. De gyn heeft me gezegd dat ik uitleg in het ziekenhuis krijg over hoe ik moet spuiten. Ik heb de bijsluiter gelezen en zo moeilijk lijkt het niet. Alleen het idee dat je een spuit moet zetten, lijkt me eng. Maar als ik zo jullie verhalen lees, valt het allemaal wel mee. In noodgevallen kan ik ook mijn schoonzus vragen, zij is verpleegkundige dus die doet dat vaak genoeg.

Ik hoop zo dat het deze keer gaat lukken! Vanaf september ben ik al met Clomid bezig, maar dat heeft niet geholpen. Wel een paar keer een eisprong gehad en daarop actie ondernomen, maar helaas!

Succes allemaal en ik houd jullie op de hoogte!

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey! Waarom krijg je Fostimon? Ik kreeg Gonal-F en dat is zo'n prikpen. Echt superhandig. Er zit 900E in een pen. Elke keer naaldje verwisselen, instellen en spuiten maar. Fostimon moet je mbv een ampulletje water zelf mengen toch? Anyway, een uitgangsecho krijg je altijd als je moet spuiten. Even controleren of alles ok is en dan beginnen met spuiten!

5. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Ik zou het niet weten waarom ik Fostimon heb. In de doosjes zit een ampul met iets waterigs en een klein glaasje met een wit pilletje. Het één moet ik dan in het ander overzetten en daarna opzuigen en spuiten.

6. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Pluusje, kreeg je met Clomid maar af en toe een eisprong of wel elke keer? Hoeveel mg moest je toen slikken? Het spuiten zal in het begin wel wennen zijn maar volgens mij raak je er wel aan gewend.

De meeste meiden hier zijn nu allemaal aan het spuiten of niet?

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Pluusje fijn dat je ongi er aan zit te komen! Spannend, jij ook al beginnen met spuiten dus.
    Hier had ik net wat helder rood bloedverlies dus hopelijk ook morgen voor mij dag 1!

Ik ben de enige hier geloof ik die niet spuit maar ben ook nog lang niet zo lang bezig als jullie. Ben pas in oktober met de pil gestopt en heb ook wel een ei van mezelf alleen zijn mn cyclussen erg lang en mn lf daarna veel te kort, vandaar dat ik al wel een doorverwijzing voor de gyn heb gehad.
    Nu dus een cyclus laten monitoren, duurt mn ei te lang krijg ik weer Provera en dan wordt er wel actie (als in Clomid) ondernomen.

8. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pluusje; ik zou ook de dag tellen dat het echt doorzet. De eerste 2 keren na provera was die voor mij ook de tweede dag, afgelopen ronde zette het meteen goed door. Wat spannend dat jij nu ook gaat spuiten, heb alleen nog nooit van het medicijn gehoord maar zal wel dezelfde werking hebben als puregon. Ik vond het prikken de eerste keer echt doodeng, maar het valt echt reuze mee!!

@pinkpearl; wat spannend die prik morgen, moet je vanavond ook nog puregon spuiten of niks meer! Ben benieuwd hoe jij die prik ervaart.
    Ik had vandaag ook een bloedvaatje geraakt, duurde even voordat het bloeden gestopt was, en van de eerste prik heb ik nog steeds een blauwe plek. Hoop maar dat ik het goed doe want ik heb die instructie niet gehad.

@kitty; ik denk idd dat het verstandig is om de strip gewoon af te maken, om overige risico's te voorkomen.. Helaas nog eventjes wachten.. :( maar te hopen dat daarna de cyste weg is!!

@kimsel; de puregon is er idd voor dat je eitjes gaan rijpen en de pregnyl prik is het zwangerschapshormoon dat ze uit urine van zwangere vrouwen filteren en dat zorgt ervoor dat je eitje ook daadwerkelijk gaat springen na ong. 36uur geloof ik. Je LF duurd nu dus al langer als de vorige keer als je dit weekend je menstruatie verwacht.. Dat is dan wel weer je voordeel, hopelijk gaat het dadelijk met clomid50 ook goed!!

@sasjuh; hopelijk kun jij ook snel gaan beginnen of wordt je dadelijk spontaan zwanger. Je lichaam kan nog aan het ontpillen zijn misschien, je krijgt in ieder geval wel al een ei ook al duurt je cyclus langer.. Maarja dat is makkelijk gezegd, je weet dan natuurlijk nooit wanneer je eisprong ong. is. Succes ermee, hoop dat je ongi nu goed doorzet!

9. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik vind het echt lef hebben spuiten...
    Moest een tijd MTX hebben en ze zeiden tegen mij dat ik het zelf kon spuiten
    Echt niet!!
    Daarvoor had ik een wijkverpleegkundige :D

10. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sasjuh, ik ben ook nog niet zo heel lang bezig hoor. Zit in mijn 2e ronde nu en ik slik ook clomid. Bij mij werkt dat goed alleen was mijn lf te kort de 1e ronde. 2e ronde nu dus overstimulatie. Maar ik mag gewoon nog aan de clomid blijven nu.

@nijn, ja mijn lf duurt nu inderdaad al langer. Is het toch ergens goed voor geweest deze ronde ;)

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel nee maar ik zie wel dat jij in juli al met de pil bent gestopt, ik pas begin november.

Hier nog geen ongi doorgezet en temp was zelfs weer wat omhoog gegaan tov gisteren! Zondag was mn laatste Provera, kan mn temp daar nu nog steeds hoog van zijn?

12. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

@kimsel, ja, ik heb 5x Clomid gehad en maar 2x een eisprong. De 1e keer 50 mg, daar reageerde ik niet op. De 2e keer 100 mg en een eisprong. De 3e keer weer 100 mg maar de eisprong was toen pas rond dag 42. De 4e en 5e keer 150 mg en daar reageerde ik weer niet op. Gek he! Mijn BMS was wel iedere keer super goed zei de gyn. En ze verwacht dan ook dat ik met spuiten een goed resultaat heb!:p

En het is vandaag duidelijk dag 1.... poeh zeg... veel buikpijn en lage rugpijn! :( Maar mijn hoofdpijn van gisteren is over.

@Sasjuh, ik hoop dat je ongi ook snel komt. Ik duim voor je! Maar het kan tot 2 weken duren, want dat heb ik in oktober gehad. Ik snapte er toen niets van. De eerste keer Provera was ik na 2-3 dagen ongi en toen ik in oktober de 2e keer Provera had, duurde het 2 weken. Ik was toen bang dat het niet zou werken, dus heb ik na een week de gyn gebeld, en die zie toen dat het maximaal 2 weken kan/ mag duren tot je ongi komt. En inderdaad je bent nog niet zo lang bezig, dus die paar dagen langer wachten, maakt dan toch ook niets meer uit.

13. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag pregnyl geprikt!
    Was best wel even spannend hoor. Het moest om 14.00... dus op mijn werk. Klas achter een aflevering van schoolTV gezet en toen samen met een collega/vriendin in de 'kolf'kast geprikt. Vond het mengen van de 2 ampullen het spannendst. Was bang dat ik het zou laten vallen ofzo... maar ging gelukkig goed. De prik zetten viel reuze mee. Het is ook niet rood of blauw geworden ofzo. Het is alleen nog een beetje gevoelig nu.
    En nu maar hopen dat dat prachtige ei springt!!!

Heb gister voor de zekerheid ook maar even geklust :D en dan natuurlijk morgenavond aan de slag!

14. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Pinkpearl; fijn dat het goed is gegaan. Spannende dagen nu dus voor jou. Wanneer moet je weer terug? Gaan ze je monitoren tot je ei springt?

@Pluusje; best raar dat je lichaam de ene keer wel op de Clomid reageerde en de andere keer niet. Fijn dat je ongi nu in ieder geval doorzet. Wanneer mag je nu dan gaan spuiten?

@Nijn; mag jij morgen weer terug? Ik ben benieuwd!

Ik ben nog steeds niet ongi. Ook nog geen voortekenen nu. Dus mijn lf duurt nu al mooi 11 dagen. Zo hoort het dus ook. Dus wat dat betreft doet de Clomid goed zijn werk. Ben benieuwd wat ze de volgende ronde dus gaan doen.

15. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kimsel: Nee nu is het echt afwachten. Precies na 36 uur is je eisprong en je moet dan 32 uur na de prik klussen voor optimaal resultaat.. :)
    Daarna is het gewoon 2 weken afwachten... en dan testen!

Fijn dat jou LF nu langer is!!

16. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; wat vervelend meid. Ik heb de allereerste ronde ook mijn temp. bijgehouden en die ging na de provera omlaag toen ik mijn ongi kreeg. Hopelijk komt het alsnog en ander even contact opnemen met de gyn.

@pinkpearl; wat spannend meid!! Fijn dat de prik is mee gevallen, je hoort er zo een vervelende verhalen over dat ik die prik wel een beetje eng vind.. Nu goed klussen vanavond en dan 2 lange wachtweekjes, hopelijk is het meteen raak ;) Moet je wel nog een keer bloed laten prikken na een week of hoeft dat niet?

@kimsel; ik heb morgen pas weer mijn echo, wel spannend!! Hopelijk reageer ik meteen goed op deze dosis.. Fijn dat je LF langer duurt, nu duimen dat dit dadelijk met clomid 50 ook goed gaat!! Nog een paar daagjes en kan ook jij weer gaan starten!

@pluusje; nieuwe ronde nieuwe kansen ;) fijn dat je ongi heeft doorgezet, succes met prikken!! Op welke dag heb je dan je eerste FM? Ik had die op CD7 en mag morgen weer dan is het CD10.

17. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Yes!!!! Net bij de gyn geweest en ik kan morgen beginnen met spuiten! Spannend!:$
    Ik moet dag 9 (volgende week vrijdag) weer terug.

Ooh, ik ben zo blij!!!!!!!!!!:) En nu maar hopen dat het deze keer gaat lukken!

xxx

18. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pluusje; wat fijn!! En wat spannend! Hopen dat dit jou meer gaat opleveren dan de clomid!

Ik ben net thuis van m'n werk en begin toch wel zenuwachtig te worden voor morgenvroeg. Ik weet dat CD10 nog vroeg is maar het is toch wel heel erg spannend. Ik voel vanalles in mijn buik, net alsof ik mijn eierstokken kan voelen heel raar, hebben jullie dit ook? Ik ben gewoon bang voor het geval er niets te zien is maar ben nu ook bang dat er mogelijk misschien teveel eitjes gaan rijpen omdat ik meteen gestart ben met 75EH.. Zeker nu ik vanalles in mijn buik voel. En ook omdat de vorige echo op zich er goed uit zag en ik zelf het idee had dat er al een iets groter eitje tussen zat.. Pff, wat wordt mijn geduld toch op de proef gesteld afgelopen maanden.. Ik hoop zo dat ik morgen goed nieuws krijg.. Tis immers bijna pasen dus wil graag een mooi groot ei ;)

19. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Pinkpearl; succes vanavond ;)

@Nijn, kan me voorstellen dat je gespannen bent meid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er tot mijn eisprong niks van gevoeld heb. Deze ronde alleen na mijn eisprong had ik last van steken in mijn onderbuik maar dat kan door de overstimulatie komen. Maar bij iedereen is het natuurlijk anders he. Ik zal het goed in de gaten houden morgen.

20. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nijn: heel veel succes morgen. Ik duim voor je.
    @pluusje: Fijn dat je mag gaan spuiten. Het is echt goed te doen. Succes ermee.

Ik heb enorm last van mn borsten. Echt bizar. Normaal zijn ze helemaal niet gevoelig en nu voel ik ze de hele dag. Komt natuurlijk van de pregnyl.
    Verder een beetje waterig (?) gevoel in mn onderbuik maar verder nog niets. Als het goed is 'springt' mn ei om 2.00 vanacht. Hihi echt gek om dat zo precies te weten.
    Ik denk dus dat ik hem niet ga voelen.... of ik moet dan nog wakker zijn.
    Ga het nu gezellig maken met mn mannetje ;)
    Tot snel!! x

Deel Deze Pagina