@Pinkpearl; dat is inderdaad een licht streepje! Het lijkt er dus inderdaad erg op. Spannend joh! Vandaag bij mij het bloeden weer begonnen. Nu ook rood bloed verlies. Vrees het ergste . Wordt spannend maandag. Anders vraag ik gewoon of ik weer met clomid mag beginnen. ... Lees trouwens net dat je ook bloedverlies kan hebben als je gemeenschap hebt gehad de avond ervoor. Dat zou dus ook nog kunnen...... Tot maandag maar heel braaf zijn en hopen dat het niet erger wordt .
Jeetje kimsel.. wat vervelend! Hoop dat je maandag goed nieuws krijgt. Ik heb helemaal de kriebels. Ik ben bang dat die test zo gevoelig was dat ie misschien door nog wat pregnyl positief was. Heb daarom vanmiddag nog een keer getest met gewone test van kruidvat. En ook daar weer een (licht) streepje. Kan het nog steeds niet geloven en ben bang dat het door pregnyl komt maar als ik morgen een donkerder streepje heb met kruidvattest dan durf misschien toch geloven...
@Pinkpearl; nou volgens mij is het een goed teken hoor dus gefeliciteerd. Spannend joh! Ik ben bang dat het net mis is gegaan. Flink wat bloed verloren. Heb gebeld en heb morgen om 11.00 uur een afspraak. Anders heb ik echt een *** Koninginnedag en daar heb ik geen zin in. Ben benieuwd morgen. Dus even spannend maar vrees het ergste...
Vinden jullie het erg dat ik met jullie doe? Ik volg jullie eigenlijk al een maand, maar heb me vandaag pas ingelogd. Eerst even voorstellen: Mijn naam is Demelza en ben 27 jaar. Ik ben getrouwd en moeder van 2 meiden. Even bij het begin: Na een aantal jaren genieten van elkaar, wilden we graag proberen om zwanger te raken. Doordat ik haast nooit ongi was (wat vroeger wel fijn was ), werd ik door mijn huisarts doorverwezen naar de gyn. Ik kreeg Provera en Clomid 50mg, maar dat sloeg na een paar rondes niet aan. Toen kreeg ik Clomid 100mg en ook nog Clomid 150mg. Dat sloeg wel aan en ik werd zwanger. Ik was super misselijk, ik kon niets binnen houden en ben ook een paar keer opgenomen geweest wegens uitdrogingsverschijnselen. De zwartste dag uit ons leven kwam, want na 20 wkn en 3 dgn werd onze 1st meid helaas te vroeg geboren en was dus niet levensvatbaar. (Het is nu al weer 3 jaar geleden, maar we missen haar en ze is ons hart voor altijd!!!) Je kind verliezen is gewoon één van de ergste dingen in het leven die je kan overkomen! (volgens ons dan) Ze hebben in het zh onderzoek gedaan naar de oorzaak. Het schijnt dat of mijn baarmoederhalsmond open ging of dat ik een vermeerdering van bacteriën had, die ervoor zorgden dat ik weeën kreeg. (Gelukkig kwam er iets uit, want bij veel mensen kunnen ze de oorzaak niet vinden) Na een aantal maanden van rust/rouw wilden we graag een zusje/broertje voor onze 1ste meid. Ik kreeg gelijk Provera en Clomid 150mg en werd na de 2de ronde zwanger. We waren natuurlijk blij maar toch was het ook spannend. Ik moest om de week komen en ze namen elke keer een uitstrijkje om te kijken of er vermeerdering was van bacteriën. In week 14 kreeg ik een cerclage en dat was ook spannend, want het kon ook gewoon fout gaan. Gelukkig bleef alles rustig. Ik was ook weer super misselijk en ben weer een keer opgenomen geweest. Maar ik moet gewoon eten, zeiden ze. Daarna ging het gelukkig beter. Wel elke ochtend misselijk geweest. De zwangerschap verliep verder gelukkig goed. Het bandje werd in week 36 (zonder verdoving)eruit gehaald. En met 37 wkn en 5 dgn werd onze 2de meid geboren. We zijn zo blij en vooral gezegend met haar. Ze wordt nu al bijna 2 jaar. Wat gaat de tijd toch snel. We hopen dat we dit jaar weer gezegend zullen worden met een zwangerschap! We hebben volgende week vrijdag een afspraak bij de gyn. We hebben er zin in!!! Liefs van een moeder met 2 schatten @Kimsel: Gelukkig heb je morgen al een afspraak! Hoop het beste voor je! @Pinkpearl: Ziet er goed uit!
@pinkpearl... ik zie ook duidelijk een licht streepje.... rustig blijven adem halen! Spannend!!! @kimsel... Nee, wat erg!!!:x Echt balen. Succes morgen! @Demelza... welkom bij de club. Jeetje, wat een verhaal heb jij! Het lijkt me echt verschrikkelijk om zoiets mee te maken. Ben je eindelijk blij dat het gelukt is en dan nog.... Afschuwelijk! Ik duim voor je dat jij ook zwanger wordt dit jaar. Succes! Ik moet morgen om 14.50 uur bij de gyn zijn. Kijken of mijn ei goed groeit. Ik heb wel last van de rechterkant (waar mijn ei moet zitten) in mijn lies zo ongeveer. Ik hou jullie op de hoogte!
Kimsel nee wat erg... Wel heel fijn dat je morgen al terecht kunt. Heb je ook buikkrampen enzo of echt alleen bloedverlies? Pinkpearl die kv test zegt genoeg denk ik he.. Hoe reageerde je mannetje? Demelza welkom! Wat een verhaal zeg. Ik hoop dat jullie ook snel weer zwanger mogen zijn. Pluusje succes morgen, hopelijk zijn je eitjes goed gegroeid!
@Sasjuh; vooral bloedverlies. Maar ik heb gelezen dat als je nog helemaal in het begin bent je niet altijd buikkramp hoeft te hebben. Waar ik nog een beetje op "hoop" is dat het er eerst meer waren en er nu 1 is verstoten maarja. We gaan maar van het ergste uit dan kan het altijd nog meevallen. Ik heb in ieder geval alvast wat vragen opgeschreven zodat ik die gelijk kan stellen. Wat kan je in zo'n week in een emotionele rollercoaster komen zeg!
Dat zou idd ook nog kunnen. Bah niets aan zeg die onzekerheid. Hopelijk krijg je morgen duidelijkheid en kunnen jullie opgelucht het weekend in.
@pinkpearl; ik zie ook echt wel een streepje, en in de bijsluiter staat dat ook een licht streepje een zwangerschap betekent dus ook vanuit mij al heel voorzichtig een GEFELICITEERD!! Morgenvroeg gewoon nog een x testen voor de zekerheid! @kimsel; wat k*t meid, misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer wel wat te ontspannen want stress is niet goed!! En ik weet niet of het bloedverlies iets te maken kan hebben met de meerdere eitjes.. Ik hoop dat je morgen meer duidelijkheid krijgt en anders gewoon nog een testje doen voor de zekerheid.. In ieder geval echt heel erg veel succes morgen, ga het morgenvroeg goed in de gaten houden! @demelza; welkom! Wat een heftig verhaal zeg.. Zeker als je al 20 weken zwanger bent want dan is het toch echt al een volwaardig kindje. Fijn dat jullie bij de tweede zwangerschap zo goed zijn geholpen en hopelijk gaat dit jullie dadelijk weer net zo af als je tweede zwangerschap. Leuk dat je met ons mee komt kletsen, hier zijn een aantal meiden bezig met injecties. Bij mij sloeg clomid niet aan maar heb alleen maar 1 ronde 50 en 1 ronde 100 hoeven proberen mocht daarna meteen over op puregon injecties. Afgelopen maand overstimulatie en nu weer aan de provera, dus hopelijk aankomende maand meer succes, heb zelf nog helemaal geen eisprong gehad @pluusje; succes morgen! Ik had ook telkens steekjes dus je kunt wel degelijk iets voelen. Ik voel nu ook nog steeds dat ik overgestimuleerd ben dus voor mij echt hopen dat eind volgende week alles "rustig" is en ik gewoon weer kan starten..
@ kimsel: succes straks! Ik hoop echt zo dat het meevalt. Ik vind het een beetje dubbel dat ik nu zo blij bent en jij je helemaal niet goed voelt. ik hoop echt dat we morgen allebei een gezellige koninginnedag hebben... en natuurlijk dat de andere meiden ook snel met ons meedoen Ik heb net het zh gebeld. Een positieve test kan echt niet meer van pregnyl zijn en daarbij was hij vandaag ook donkerder dan gister dus... ik ben zwanger!!!! Ik geloof het nog niet echt hoor. Ik voel helemaal niets, niets te zien aan mn borsten.. maar ja wel een duidelijke test! 27 mei moet ik naar het ZH voor een echo.
@pinkpearl; GEFELICITEERD meid!!! Wat fijn zeg.. Aan de ene kant geeft het me ook wel een beetje goede moed dat het bij jou de eerste ronde gelukt is, dus wanneer er dan eindelijk een eitje komt kan het ook snel raak zijn hihi Hopelijk kan ik eind volgende week ook weer gaan starten en hoop dan echt eens een eisprong te kunnen krijgen! @kimsel; hoe was het in het ZH? Of hoe laat moet je? Ben wel echt heel erg benieuwd, duim voor een positieve afloop!
@Pinkpearl, nogmaals proficiat. Kei leuk! Lekker genieten nu en de eerste echo afwachten! Nou ik ben net in het ziekenhuis geweest en ben in ieder geval opgelucht ook al was het niet heel positief. Ik was in ieder geval een week korter zwanger dan de telefoniste had berekend. Dat zou betekenen dat ik vandaag 5 weken en 2 dagen zou zijn. Super pril dus. Maar aangezien ik sinds gister veel bloed verloren ben had ik het gevoel dat het al niet goed zat. Lijkt eigenlijk sinds gister op een menstruatie. Na de inwendige echo was ook te zien dat het BMS dun was, te dun voor een zwangerschap. Ze denkt nu dat ik gewoon een hele vroege miskraam heb gehad en dat dit eigenlijk de bloeding ervan is. Dit kan je dus zien als een soort menstruatie. Voor de zekerheid heb ik nog bloed moeten prikken om te kijken of het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Daar krijg ik vanmiddag nog de uitslag van en dan hoor ik ook wat het vervolgtraject wordt. Waarschijnlijk, omdat ik me verder goed voel en het zo ontzettend pril is, mag ik op dag 3 van mijn "menstruatie/bloeding" weer met de Clomid beginnen (of mijn HCG moet nog te hoog zijn. En dan start ik weer een nieuwe ronde. Ik heb ook nog gevraagd of het nog een gevolg zou hebben voor een eventuele volgende zwangerschap. Toen zei ze "ja". Ik dus vet schrikken. Vervolgde ze met: "je hebt een grote kans weer sneller zwanger te worden omdat het allemaal blijkbaar wel goed werkt". Dus dat is het positieve wat ik eruit meeneem. Ik vind het natuurlijk wel heel jammer laten we dat voorop stellen maar ik heb liever dat het nu gebeurd dan over 6 weken want dan ben je gewoon verder van huis (fysiek, mentaal en emotioneel). Dus nog even het telefoontje van het ziekenhuis afwachten en dan weet ik wat ik mag gaan doen. Maar Pinkpearl.... voel je absoluut niet schuldig dat jij zo blij bent. Geniet er lekker van! Ik blijf gewoon lekker op dit forum en kunnen we elkaar allemaal lastig vallen! Ik ben in ieder geval een kleine ervaring rijker al!
@pinkpearl: GEFELICITEERD!!!!! Super voor je! Geniet ervan! @Kimsel: vervelend dat het mis is gegaan. Maar het kan beter nu gebeuren dan over 6 weken, daar heb je gelijk in! Ik ben net in zh geweest en mijn ei was nog steeds mooi 11,5mm. Maar na een week dubbele dosis is er pas resultaat, dus nu was het eigenlijk te vroeg om iets te zien. Ik spuit pas vanaf dinsdag de dubbele dosis. Maandag weer terug! Iedereen een fijn weekend en een leuke Koninginnedag! Ik ga morgen naar Thorn (is vlakbij waar ik woon) om Bea, Wim-Lex, Max en de rest te zien.
@kimsel; goh wat heftig meid.. Ik vind het knap dat je het zo positief aan ons kunt vertellen en je toch gewoon goede moed blijft houden! Ik heb idd vaker gehoord dat wanneer je een miskraam hebt gekregen je daarna heel vruchtbaar bent dus misschien is het wel meteen weer raak! Hopelijk kun je meteen weer starten met de clomid, is dat dan morgen? In ieder geval veel sterkte voor jou en je mannetje! @pluusje; Voor jou nog even spannend dan.. Hopelijk is er maandag meer te zien! Als jij vlakbij Thorn woont naar welk ziekenhuis ga jij dan? Fijne dag morgen, ik ga misschien even naar Weert om de koningin te zien, als je uberhoupt in de buurt komt..
Ik heb net de gynaecologe aan de lijn gehad. Het zwangerschapshormoon was heel laag. Dat betekent dus dat ik een hele vroege miskraam heb gehad. Gelukkig geen buitenbaarmoederijke zwangerschap. Omdat het zo vroeg was en ik verder nergens last van had mocht ik dit eventueel gewoon zien als mijn menstruatie. Als wij dat zouden willen dan zouden we morgen (CD3) kunnen beginnen met de Clomid. Nou hebben wij besloten dat te doen. Het kwam namelijk voor ons echt als een verrassing dat ik toch zwanger was. Natuurlijk waren we er ontzettend blij mee maar we hebben er niet echt van kunnen genieten. Daarbij voel ik me verder lichamelijk heel goed dus wil ik eigenlijk geen ronde "zomaar" voorbij laten gaan. Vinden jullie dat gek? Ik moet volgende week zaterdag CD10 terug naar het ziekenhuis. Ze gaan dan kijken hoe het is. Het kan zijn dat het te rommelig is en dan adviseren ze geen gemeenschap te hebben maar gewoon de NOD af te wachten. Maar zij vond het het proberen waard. Mocht mijn luteale fase nou weer te kort zijn zoals in ronde 1, dan krijg ik andere medicijnen om de LF te verlengen maar geen ophoging van de Clomid meer. Dus ook deze ronde weer netjes afwachten. @Pluusje; hopelijk is het maandag mooi gegroeid. Fijne Koninginnedag morgen!
@kimsel; nee joh dat is zeker niet gek. Hoe langer het duurt hoe meer spanning en verdriet je er van hebt. Hopelijk heb je een mooie cyclus aankomende maand. En anders toch maar een middeltje nemen voor je LF, toch weer even spannend ja om niet te weten hoe je nu gaat reageren.. Dat is bij mij ook weer spannend, omdat ze nog niet de juiste dosis gevonden hebben. Pff wat voel ik me down zeg van die provera, ben echt niet te genieten.. Dat aankomende week maar snel voorbij gaat zodat ik ook duidelijkheid krijg of ik door kan gaan deze ronde.
@nijn: Even volhouden! Het kan snel gaan... Ik heb dit jaar 1 eisprong gehad..en je kent het resultaat. Dat mooie ei van jou komt vast in deze ronde. @Kimsel: Ik vind echt dat je er super goed mee om gaat. Helemaal niet gek dat je door wilt gaan. Ik hoop dat de gyn gelijk had en je nu snel weer zwanger bent! @pluusje: Mooi ei! Hoop dat het snel gaat groeien. Wel gek dat het bij weer heel anders was. Na ophoging van de dosis (van 50 naar 75) had ik binnen 3 dagen een groot ei...
@nijn, het is inderdaad weer even afwachten deze ronde. Ik weet in ieder geval dat ik een eisprong kan krijgen met de clomid dus dat is al heel wat. Er is nog 1 ding wat nog tegen kan zitten deze periode en dat is dat de lf te kort is. Daar moeten ze de volgende ronde dan maar op inspringen. Maar morgen eerst vol goede moed beginnen. Baal er nog steeds wel van hoor! Net een smsje gehad van een vriendin dat ze bevallen is. Heel leuk maar wel shit op zo'n dag als vandaag. Wanneer verwact jij je ongi? @pinkpearl; ik hoop het ook. Als je er eenmaal van geproefd hebt smaakt het naar meer !
@nijn, ik gaa in Roermond naar het zh. Let even op de tijd!!!! Ja, ik ben al op en ga zo meteen met de fiets naar Thorn. Ik vond het vanmorgen toen de wekker ging niet meer zo'n goed idee! @kimsel, helemaal niet gek om gelijk weer te beginnen. Als je je goed voelt, dan zou ik ook geen ronde wachten. @pinkpearl, ik spuit Fostimon. Eerst 75 en nu 150. Dus dat zal wel het verschil zijn.
@pinkpearl; ja idd, 1 ei kan voldoende zijn! Ik hoop zo dat ik deze ronde een ei krijg. Wanneer heb jij je eerste afspraak in het ziekenhuis? Nu maar hopen dat deze prille weekjes snel voorbij zijn en alles goed blijft gaan!! @kimsel; wat dubbel zeg om juist nu die informatie te krijgen.. Weet je vriendin van jou situatie of niet? Toen mijn schoonzus vertelde zwanger te zijn was voor mij precies de dag voor mijn eerste afspraak met de gyn. Was ook heel dubbel, maar ben natuurlijk heel blij voor ze. Uiteindelijk heb ik het wel tegen hun verteld en vind het wel fijn dat ik er met hun over kan praten. Mijn schoonzus is ook wel heel betrokken, zo smst ze me altijd wanneer ik weer voor een echo moet. Ik verwacht woensdag of donderdag mijn ongi, dus volgende week vrijdag of zaterdag weet ik of ik ook weer kan gaan starten.. Hoop het zo. Dan heb ik precies 20 of 21 dagen voordat wij 5 dagen weg gaan, dus zou echt nog net kunnen. Ik ga deze ronde met een hogere dosering starten (100EH) en het kan zijn dat ze wanneer er iets gebeurd we gaan afbouwen. Van 125EH heb ik in ieder geval overstimulatie gekregen en de vorige keer op 75EH reageerde ik niet dus die informatie hebben we al @pluusje; veel plezier bij de koningin zal wel heel druk zijn! Iedereen een fijne koninginnendag!!