Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,
    Heb vanmiddag de poli gebeld. Dacht even dat ik heel blij ging worden want de recptioniste zei gelijk: O ja hoor dan schuiven we het een week naar voren...
    Maar toen: o, nee dat kan niet want die week ik de gyn er die week niet!! GRR
    Het zou verboden moeten worden.. gyn die een weekje vrij nemen! ;)
    Nog een week eerder ging ook niet want dan zouden de uitslagen er nog niet zijn. Gelukkig kon het wel een paar dagen verschoven worden Ipv 18 maart is het nu 14 maart geworden.
    Alle beetjes helpen...

Dus ik blijf gewoon lekker WACHTEN.

Wel reuze interessant om jullie verhalen te lezen hoor over de Provera. Weet ik een beetje wat ik kan verwachten (of niet :()

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk he die agenda's van de gynaecologen.
    Nou vanochtend met potje naar ziekenhuis. Hele wachtkamer vol, zie dan maar subtiel het potje in te leveren :D.
    Manlief deed het zonder morren en hij vroeg of hij zijn werkdag zou ruilen, zodat hij as vrijdag met mij mee kan naar de afspraak. Ik heb er geen eens om moeten vragen! Zo, daar schrok ik wel van, maar ben erg blij dat hij meegaat. Hij is wel lekker kritisch. Hij heeft wel zijn woordje klaar. Gezellig een dagje vrij samen is ook gezellig :).
    Nog twee dagen, of eigenlijk 1,5, want ik mag 's ochtends vroeg. Ik word steeds zenuwachtiger.....

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkpearl, jeetje wat deprimerend zeg. Het blijft lang
    wachten nu dus. Nou ik hoop dat je de tijd wat vlot
    doorkomt.

Kitty, mijn man heeft ook het potje vandaag in moeten
    leveren. Spannend voor je, nog paar daagjes!!

Ik heb vijfde Provera gehad, ben op de helft. Tijd kruipt!

4. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Kitty.. Voor het geval ik je niet meer spreek voor vrijdag: Heel veel succes bij de gyn!!! Fijn dat je mannetje mee gaat.
    Nijn.. Jij moet toch ook terug voor een echo? Succes ook!

Mijn man gaat morgen z'n potje brengen :)

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey! Thanks! Dat heb ik wel nodig :D

6. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty succes morgen!! Ben benieuwd!

Pinkpearl, dus je man moet morgen potje brengen. Ik
    ging er steeds van uit dat mn man verder alles helemaal
    oke is, maar op de dag van 't potje dacht ik opeens
    van jeeeeemig t zal toch niet waar zijn, straks zijn
    zwemmers ook nog niet goed... dan is het pas echt
    problematisch.
    Bij mezelf heb ik nu vertrouwen doordat ik met de
    Clomid ga beginnen. Pff vind t zooooo spannend
    allemaal! Dag 7 Provera vandaag. Nog drie te gaan pff.

7. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    HI!
    Ja, het potje is geleverd. Ik had precies hetzelfde als jij vpkaatje: Wat nou als het bij hem (ook) niet goed is???
    Maar we wachten het gewoon af.
    Merk je trouwens al wat van die provera?

Ik zag trouwens aan mn banner dat ik vandaag precies een half jaar niet ongesteld ben geweest... BIZAR :(

Kitty nogmaals succes en laat je gauw weten wat ze gezegd hebben!?

Ik heb nu lekker een weekje vakantie en ga (proberen) te relaxen en niet te veel over eisprongen enz na te denken!
    Ben dus misschien niet zo veel op het forum.. (als ik me in kan houden :))
    Succres allemaal!

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkpearl, jemig een half jaar! Pfff, daar val je echt van om zeg.
    En dan was ik al aan 't mopperen met mn 67 en 104 dagen.
    Maar ik was in ieder geval ongesteld!
    Ik heb rommelende darmen sinds ik met de Provera begonnen
    ben. Merk er verder weinig van. Voel me best opgewekt en
    daar ben ik blij om, want ben best een poosje dippig geweest.
    Wil dat niet meer en laat dat niet meer toe! Daar vecht ik
    Echt voor. Probeer afleiding te zoeken en met leuke dingen
    me bezig te houden. Wens je een fijne week, rustig aan!!

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Zo, ik ben weer terug. Waar komt het op neer, ik mag met IUI beginnen. Het zaad van mijn partner is onderzocht. Hij had genoeg zaadjes (65 mln), maar de bewegelijkheid was onder de maat, iets van 17% ipv 55%. En ik ben nog steeds niet ongesteld geworden....
    Dus ik heb vanochtend weer bloed laten prikken op mijn oestrogeen en FSH. Ik heb/had erg dun baarmoederslijmvlies, vandaar hij hier toch nog een keer op wilt prikken. Clomid is een optie, maar omdat Clomid een negatief effect heeft op je baarmoederslijmvlies (het is een anti-oestrogeen), zal de kans dat dit voor mij nut heeft, erg klein zijn.
    Ik moet dus aan de hormoonspuiten. Zodoende worden de eierstokken direct gestimuleerd. En de zaadjes worden geinsemineerd, dus alleen de goede bewegelijke zaadjes worden direct ingebracht in de baarmoeder.
    Volgende week moet ik weer terug. Even tijd om erover na te denken en het te laten bezinken. Adhv mijn bloeduitslag gaan we kijken wanneer we gaan starten, of ik meteen kan beginnen met spuiten ed. Ik heb een boekje meegekregen en ik denk dat dit een heftige periode gaat worden. Veel naar het ziekenhuis.....Waarschijnlijk een HSG en samenlevingstest, al heeft hij het daar nog niet over gehad. Toch blijf ik stiekem hopen dat ik toch nog op een natuurlijke weg zwanger mag worden.
    Het was voor mij trouwens ook erg lastig om volgende week een plekje te vinden bij de gyn. Hij zat helemaal vol. Ik heb net zo lang gezeurd en nu mag ik 3 maart terug. Wel midden op de dag helaas, maar het is niet anders.

Doeg! X

10. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Heey ladies,

Hier weer een berichtje van mij. CD20 wederom niets te zien, heb dus meteen weer provera gekregen en begint alles weer van voor af aan.. Nu moet ik de volgende keer een dubbele dosis clomid gaan nemen 100mg, hopelijk heb ik dan meer geluk..

Kitty, spannend hoor IUI.. Wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt en dat ze iets willen gaan ondernemen. Wij hebben 15 maart een afspraak om mijn bloeduitslag te bespreken en het kwaliteit van mijn mannetjes zaad, hopelijk is dat wel goed.. Dus nu maar weer afwachten..

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, heb wel alles gelezen en wil iedereen succes wensen deze maand!!

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, wat een heftig verhaal zeg!! Dat valt erg tegen allemaal. Aan de andere kant wel mooi dat ze je zo kunnen helpen dankzij al die nieuwe technieken. Spannend!
    Ook met de Clomid die ik zoals het nu lijkt volgende week ga starten; zal ik vaak naar het ziekenhuis moeten voor een echo en bloedonderzoek. Uitslag van mn man zn zaad hebben we nog niet. Afwachten dus nog. Zie er ook best allemaal tegenop.

Nijn, heh balen zeg! Voelt vast wel teleurstellend. Nou hopelijk slaat nieuwe dosering wel aan! Succes!

Heb nog twee dagen te gaan met de Provera. Pffffffff

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey VPkaatje,
    Spannend hoor, bijna klaar met je kuur! Ik hoop dat je dan snel je onttrekkingsbloeding krijgt en aan de Clomid kan gaan. Dat spul is wel wat heftiger dan Provera. Zelf had ik er weinig last van Provera, al ben ik wel ziek geweest tijdens mijn kuur, terwijl ik dat echt nooit ben....
    De uitslag hadden wij niet verwacht, dus ik hoop het zaad van je man wel van prima kwaliteit is :D. En of je nou aan de Clomid of aan de hormooninjecties zit, je wordt goed in de gaten gehouden, dus dan moet je zeker regelmatig naar het ziekenhuis. Daar zit ik wel tegen op, alhoewel ik best flexibel ben met mn werk. Maar toch, hoe kan je dit dan voor je houden.....Zelfs voor mijn ouders.....;)

13. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Kitty, ja precies, ik zie meer op tegen het feit dat ik er met niemand nog over wil praten dan dat ik voor de echo's moet. Maar ja veelvoudige echo's en misschien de bijwerkingen van de Clomid enzo... lastig hoor. Mn werk, daar weten enkele collega's het, verder wil ik het stilhouden, als het tenminste niet te veel gaat opvallen. Mijn familie weet ook nog van niks. soms twijfel ik, want we vertelden mekaar altijd alles en dit zo grote iets hou ik mn mond over. Voelt soms heel knullig. Maar ja, ik hoop nog steeds dat ik zeer snel zwanger zal zijn en dat ik het dan gewoon kan vertellen en ze kan verrassen. Als het allemaal wel meer tegenzit dan ga ik het denk ik wel eerder zeggen.

Snapt iemand trouwens waarom ik tien dagen Provera moet slikken? Ik lees ook vaak van anderen over 5 a 6 dagen Provera. Hoe groot is de kans dat ik de derde dag na stoppen ongesteld word? Ik moet dan namelijk werken. En heb er altijd enormmmmmm veel last van (veel pijn en flauwvallen).

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je de kuur 5 of 6 dagen slikt, dan is dat volgens mij of een hogere dosis, of het is Primolut. Dat moet je geloof ik 7 dgn slikken.
    Tja, hoe groot is de kans....Ik heb er zelf geen ervaring mee ;), maar de kans is denk ik vrij groot. Maar ik heb ook van meiden gehoord dat het zo 2 wkn kan duren....

Ik vertel ook alles aan mijn ouders en het voelt ook raar om niets te zeggen. Zij hebben ook wel zoiets van, he we vinden het leuk om opa en oma te worden. En je hebt nu ook wel de leeftijd ervoor. Tja, op een gegeven moment weet je het ook niet meer wat je moet zeggen. Dan wil je bijna vertellen dat je in het ziekenhuis bent geweest, maar dan moet ik er weer overheen praten en eigenlijk liegen. Ik hoorde 2 wkn geleden dat mn schoonzusje zwanger is. Zij is dus gelijk in ronde 1 zwanger. Ze is dus later begonnen dan mij. Dan ben ik soms best jaloers, want mij lukt het geen eens om ongesteld te worden :(. Maar onze tijd komt!!!!! Ik weet het zeker!

15. badeendje11

10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,
    Las jullie verhalen en die zijn echt gelijk aan die van mij en bij mij is het nu al 3x gelukt (1x kindje verloren met 18 weken)! Ik werd ook maar niet ongesteld, dachten aan PCO, alleen dan zonder overgewicht, acne, haargroei. Heb eerst pillen gekregen om mijn cyclus op gang te brengen en daarna clomid. Heb van de pillen trouwens geen last gehad. Wel gelijk zwanger. Ik vind het dus super en hoop dat alles voor jullie ook gaat werken

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Badeendje, thanks voor je reactie! Fijn dat je zo snel (weer) zwanger bent geworden. Goede ervaringen zijn altijd welkom.

17. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @vpkaatje; De vorige keer toen ik 10 dagen provera slikte, nam ik vrijdag ochtend het laatste pilletje, ik werd toen zaterdagavond al een beetje ongesteld en het zette zondag toen goed door. Hoop dat het bij jou ook zo snel gaat.. En dat het bij mij ook weer zo snel gaat, vandaag de 3e provera genomen..

@kitty; ik weet hoe het voelt wat betreft je schoonzusje. Mijn schoonzus vertelde ons laatst ook dat ze weer zwanger is, we zijn in dezelfde tijd met de pil gestopt en bij haar was het weer de eerste ronde raak. Omdat ik me de laatste tijd niet echt lekker voelde door al die ziekenhuisbezoeken heb ik besloten het tegen hen te vertellen wat voor mij als een enorme opluchting voelt want ik kan er eindelijk over praten! Ben natuurlijk wel super blij voor hen!

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, ja voelt echo enorm dubbel he. Maar je hebt toch besloten het nog stil te houden? Elke keer als ik ze spreek, dan twijfel ik, maar hou me dan toch stil. Echt frustrerend dat het allemaal zo tegenzit, hoop echt dat jij binnenkort een enorme meevaller gaat krijgen. Lang wachten op een ei, maar 'm dan meteen bevruchten!

Badeendje, heftig zeg, maar nu weer zwanger helemaal super!
    Dat geeft ook vertrouwen voor ons!

Nijn, dus ook een week wachten nu. Ik heb vandaag de laatste. Ben zo benieuwd! Ja soms kan je het maar beter wel vertellen, kunnen ze er ook rekening mee houden.

Vind het zelf nog steeds lastig. Heb trouwens vandaag telkens een zeurderige onderbuik. Net of ik ongesteld moet worden. Maar moet mn laatste Provera zometeen nog hebben. Niet logisch dus. Heb ook enorme hoofdpijn bahhhhh

19. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden!!
    Toch weer ff op het forum.
    Het is inderdaad super lastig wie je wat verteld.
    Ik wilde t eerst ook aan niemand vertelen.
    Ik had ook altijd zo'n mooi beeld in mn hoofd:
    Ik vertel mn moeder dat ze oma wordt en ze is helemaal verrast enz.. maar uiteindelijk heb ik haar toch verteld over dit hele gedoe. Ik vind het fijn om mn hart te kunnen luchten. Het was even lastig dat die 'verrassing''dan weg was maar soms gaat het nou eenmaal niet zoals je het in je hoofd had (daar weten we alles van toch ;))
    En ik heb een vriendin die ook probeert zwanger te worden en daarvoor in het ziekenhuis loopt. Die begrijpt gelukkig ook goed hoe het voelt.

Succes meiden!!!

Kitty: Spannend zeg al die nieuwe ontwikkelingen. Ben je al een beetje aan het idee gewend? Wel heftig.. maar komt vast goed! Wel fijn dat er wat gaat gebeuren toch?
    @Vpkaartje: hoop dat de provera heeft gewerkt en je snel aan CLomid kan beginnen
    @badeendje: Fijn om te horen, dat geeft weer moed!!! Succes met je zwangerschap!
    @nijn: ben jij nou weer/nog aan de provera? Doet het al wat?

20. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pinkpearl; ja omdat ik de vorige keer niet op de clomid50 heb gereageerd heb ik weer een kuur provera gekregen om een menstruatie op te wekken, daarna ga ik starten met clomid 100, hopelijk deze ronde wat meer geluk... Helaas duurd het telkens zolang voor je weer een kans hebt, maar dan moet er toch echt een eitje komen want die heb ik nu al 7 maanden geen gehad :(.. Je kan er idd maar beter over praten, dat helpt mij wel want ik merk dat ik er toch veel mee bezig ben.

@vpkaatje; nu maar hopen dat je snel een ongi krijgt.. Die zeurende onderbuik betekend misschien wel al iets, ik las nl ook dat er vrouwen waren die op dag 10 van provera al een ongi kregen, hou ons op de hoogte ben zo benieuwd.. Hoop dat bij jou de clomid wél aanslaat, was voor mij zo een tegenvaller. Sta er deze ronde misschien wel wat nuchterder in en ga er meer vanuit dat het weer niet gaat lukken. Successs!!

@badeendje, Idd fijn om een positieve reactie te lezen, succes met je zwangerschap!

Deel Deze Pagina