Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; ja is ook heel reeel, ben hier ook wel tevreden mee! Toen ik mijn eerste echo heb gehad, dat was na een half jaar niet menstueren had ik een bms van 5mm, hopelijk groeit het uit mezelf niet te hard deze 3 weken dan heb ik geluk dat ik meteen door kan gaan en anders weer die stomme provera, maarja het is niet anders.. Nu maar weer afwachten tot 24 mei en jullie blijven volgen natuurlijk!!

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, goed dat je vrede hebt met deze oplossing. Het is zeker goed om even rust te hebben en ik duim voor je dat je de 24e gewoon kunt beginnen met Clomid! Gezien je cyclussen moet dit geen probleem zijn. En je reageert goed op Provera, dus als het zou moeten, dan is dat ook niet zo'n issue toch?

3. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

@nijn, gelukkig heb je duidelijkheid! Is misschien ook wel even fijn om tot rust te komen.
    Morgen moet ik om half 12 voor de FM, ben erg benieuwd! Maar als het afgebroken word, dan vraag ik natuurlijk eerst even of ik even kan wachten met de Provera. Als dat niet kan, dan begin er weer direct mee. Maar eerst even afwachten wat ze morgen zeggen.

@kitty, ik heb 2 van die leuke blauwe plekken. 1 rechts en 1 links, dus bij mij geldt dat van tegen de punt van het aanrecht aangelopen niet echt! Of ik ben 2 keer heel lomp geweest:p.

Prettig weekend allemaal.

4. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Ben net terug van de 1e fm van deze ronde. Gelukkig was alles rustig genoeg na de Mk en mag ik doorgaan. Mijn BMS was 4,9 (weet eigenlijk niet of dat goed genoeg id voor CD 10 ?!) en ik had al 2 eitjes van 12 mm. Dat was dus prima. Nu maar hopen dat ze (of in ieder geval 1) doorgroeit. Dinsdag mag ik weer terug. Had vanochtend trouwens echt een "stom mens". Ik stond binnen 10 minuten weer buiten. Volgens mij wilde zij ook gaan genieten van het mooie weer ;)

@Nijn; wel gezellig dat je ons nog blijft volgen!

@Kitty; hoe is het bij jou?

5. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest voor de FM, en wat denk je... overstimulatie!:$ Woensdag had ik nog maar 1 groter ei van 13,5 en nu had ik er 3 van 16,2 16,5 en 17,5. Huh, hoe kan dat nou?!?! Had ik echt niet gedacht! Het was wel duidelijk uit mijn bloedwaardes. Woensdag was die 560 en nu 944! Dus nu niet klussen!:( De eisprong zal de komende 2 a 3 dagen gebeuren, en dan 2 weken wachten tot de ongi komt. En dan weer opnieuw beginnen!
    Ik vind het van de ene kant weer flink balen dat het nu weer niets wordt, maar van de andere kant ben ik wel heel blij dat ik een reactie heb gehad. Dus dat het wel werkt. De gyn zei dat ze de volgende ronde met een hoge dosis wil beginnen en daarna een lagere dosis, omdat bij mij het begin heeeeeel langzaam gaat. Vandaag was dag 23.
    Ik vind het wel fijn dat ik nu 2 weken even niets moet! Over een weekje lekker op vakantie... geen pillen slikken alleen foliumzuur gaat mee. En dan over een paar weken weer terug op CD3.

Ik zal de komende weken, dus iets minder hier zijn, maar ik probeer jullie toch te volgen.

Succes allemaal en lekker genieten van het mooie weer! :)

6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; ik gebruik geen clomid meer, maar puregon.. Afgelopen ronde had ik ook overstimulatie van de injecties. Op clomid reageerde ik niet. (denk dat je je vergist hebt met het woordje clomid of niet?)

@kimsel; nou dat is weer goed nieuws. Je BMS zal nog wel wat groeien denk ik. Volgens mij is de ideale dikte voor innesteling rond de 8 a 9 mm. Maar dag 10 is ook nog vroeg en mijn gyn zei ooit dat je BMS minimaal 5.5 a 6 mm moet zijn voor innesteling. Ben benieuwd dinsdag!! En inderdaad heerlijk genieten van dit mooie weer, straks lekker bbqe :)

@pluusje; Goh, zo ging het bij mij dus ook!! En ook ik moet een volgende keer hoger beginnen en dan afbouwen. Krijg jij geen provera om het af te breken? Dat kreeg ik wel toen ik overstimulatie had, weet niet of die eitjes anders zouden springen, heb ik ook niet gevraagd. Idd fijn om lekker even zorgeloos op vakantie te kunnen gaan en even lekker gaan genieten. Ik hoop voor jou dat je eierstokken daarna rustig genoeg zijn om te mogen starten, heb jij ook zoveel eitjes in je eierstokken? Ik had geloof ik nog meer grotere toen het werd afgebroken en deze waren nog steeds te groot op CD3 vandaar dat ik nu even moet wachten.. Maar ook wel lekker om er even niet mee bezig te zijn!

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, ja ik weet ook niet waarom ik nou weer Clomid heb geschreven. Hmmm, foutje :).

Pluusje, Voor jou balen! Te weinig is niet goed, maar te veel ook niet :(. Nu maar hopen dat je uit jezelf een eisprong krijgt en dat je dan natuurlijk menstrueert. Zou wel fijn zijn. En gezien je vakantie komt het misschien wel goed uit en kun je je helemaal opladen voor de volgende ronde.

Kimsel, ziet er goed uit zeg! Jeetje, jij gaat echt als een trein. Ik wou dat ik maandag jouw uitslag heb :). Een bms van 5 mm dat lijkt mij wel wat! Wanneer moet je weer terug? Maandag?

Hier gaat het goed hoor. Ik ben net op t strand geweest. Echt heerlijk! Het is zeker goed bbq weer! Geniet er nog van zou ik zeggen en tot snel!
    X

8. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @pluusje; tjee zeg wat een verandering ineens. Wel vervelend dat het er nu teveel zijn. Van de andere kant fijn dat er iets werkt en dat je nu een eisprong krijgt. Wordt bij jou elke keer jouw bloedwaardes gecontroleerd? Moet je nu nog een keer terug?

@nijn; ik zal dinsdag eens vragen hoe dat zit met het bms.

@kitty; ik mag inderdaad niet klagen. Ik reageer blijkbaar goed op de clomid. Dinsdag mag ik weer terug op cd 13.

9. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden,
    Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. We zijn even lekker een paar daagjes naar de kust gegaan om te genieten van het mooie weer.
    Ik ben een hele tijd bezig geweest met bijlezen...:)
    Balen dat het nog niet zo gaat als het moet Pluus en Nijn.
    Ik hoop echt dat jullie snel allemaal een mooi ei hebben (1 ei kan al genoeg zijn, toch!!).
    xxpinkpearl

10. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; hoe was je echo vandaag? Ben benieuwd of je nu sneller reageert op de hogere dosis. Welke CD is het vandaag?

@kimsel; veel succes morgen, ben benieuwd hoe ver de eitjes weer gevorderd zijn :)

@pinkpearl; heerlijk tot rust gekomen aan de kust? Het weer was idd heerlijk! Hoe gaat het verder met je? Heb je al zwangerschapskwaaltjes? Wanneer is je eerste echo? Wel spannend hè! Voor mij nu wel fijn om 2 weken even niets te moeten, al ben ik wel benieuwd of ik meteen kan starten of weer provera moet nemen maarja dat hoor ik over 2 weken :) en dan ga ik meteen 5 daagjes weg dus ook een leuke afleiding waar ik naartoe leef. En zo moeten we de periodes maar door komen, telkens uitkijken naar de leuke dingen!

11. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

@kimsel, ja bij mij hebben ze al heel vaak de bloedwaardes gecontroleerd. Als ik me het goed herinner op dag 9, dag 13, dag 16, dag 21 en dag 23. Ik vind het wel fijn... in het bloed vinden ze altijd vanalles! Een spuit meer of minder, ik wordt er niet meer warm of koud van.
    Jij veel succes morgen!!!

@nijn, ja lekker he even niets! Niet spuiten... gewoon even normaal! En inderdaad hopen dat je over 2 weken net als ik weer opnieuw kunt starten.

12. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Pluusje; bij mij doen ze dat alleen een week na de eisprong om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad. Maar controleren ze het dan zo vaak omdat jij moet spuiten misschien?

13. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nijn: Even lekker niets 2 weekjes. Ik hoop dat je daarna gelijk mag beginnen!!
    Ik voel me goed! Ben s middags soms wat misselijk (geen trek in eten) maar het valt reuze mee. Wat wel bizar is dat mn buik smiddags opzet.. dan moet ik echt mn knoop open doen. Beetje lastig dus als er andere bij zijn die het niet weten :)
    En mijn borsten zijn echt veel groter geworden..maar dat is niet zo erg want ze waren vrij klein ;)! Mijn man is er iig erg blij mee...
    Verder heb ik vaak wat krampjes in mn buik. Dat vind ik wel eng hoor. Een beetje hetzelfde gevoel alsof je ongesteld moet worden... ik heb al gelezen dat dat komt omdat je baarmoeder aan het oprekken is. Ik hoop het maar!
    Op 27 mei hebben we de echo. Ik ben dan precies 8 weken. Ik denk dat ik het pas echt ga geloven als ik een hartje zie!
    Ik hoop echt dat jullie je ook snel zo mogen voelen!

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pinkpearl, fijn dat je van je laat horen. En dat alles goed met je gaat. 27 mei komt sneller dichterbij dan je denkt!

@Kimsel en Pluusje, Ligt eraan waarop is geprikt. Ik ben in de eerste ronde ook regelmatig geprikt, omdat mn eitjes en bms niet groeiden. Ik werd gecontroleerd op oestrogeen (E2). Dat was bij mij erg laag, wat betekende dat er niet hard genoeg gewerkt werd door mn eierstokken. Ik weet niet waar jij op getest bent Pluusje?
    Kimsel, veel succes morgen!

@Nijn, heel makkelijk, check mn banner. En 9 mei, en dag 9, dus ook makkelijk na te gaan. Hoe is het met jou? Zo twee weken even nergens rekening mee houden.

Ik heb vandaag dus de 1e FM gehad. Vandaag zaten mn darmen in de weg. Is het mn blaas niet, dan hebben we ook nog dat. Maar gelukkig kon de meting gewoon doorgaan. Beetje geholpen met drukken op mn buik. Eerste wat ze snel zei, bms is 6 mm......Wat? Ik kijken op t scherm. Ik kon me niet voorstellen dat ze op dat beeld goed kon zien/meten hoe dik mn bms is. Vorige echo's dag ik duidelijk een lichte rand, nu was deze donkerder. Als dit dus zo is, dan ben ik superblij. Vorige keer wilde mn bms maar niet dikker worden. Ondergrondje is gelegd, nu de eitjes nog. Rechts was er al behoorlijk wat actie. Drie eitjes groter dan 10 mm, de grootste 14 mm. Links niet noemenswaardig. Dus ik hoop dat deze drie eitjes goed doorgroeien en dat er twee overblijven voor de eindstrijd. Dat heb je toch iets meer kans dan als er 1 ei is.
    Woensdag weer terug. Hopelijk dan nog meer goed nieuws!

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty dat is een mooie score zo op je 1e fm! Ook fijn dat je bms zo goed gegroeid is.
    Pinkpearl lekker een paar dgn weg geweest! En joh het is zo 27 mei, spannend hoor!
    Nijn hopelijk mag je na deze rustweken direct beginnen met spuiten en hoef je niet weer eerst aan de Provera.

16. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty: Dat klinkt super goed joh! BMS van 6 is echt al dik. Dat had ik bij het spuiten van pregnyl!
    Nu hopen op 1 of 2 mooie eitjes!

17. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @kitty; fijn dat je bms mooi is. Hopelijk groeit er 1 eitje mooi door.

Ik ben vanochtend weer geweest maar (nog) geen goed nieuws. Het ene eitje wat ze zaterdag opgemeten had, was helemaal geen eitje maar een bloedvat. Echt slecht. Ik vond het al zo'n raar mens die alles te snel deed. Rechts zat het eitje nog wel maar deze was nog steeds 12 mm. Deze was dus niet gegroeid. Ze zei dat dit best nog kon komen, dat het wel vaker gebeurd met de clomid, maar ik ben er bang voor. Het positieve was dat het bms mooi uit 3 lagen bestond en 5,9 was nu.
    Nou donderdag afwachten en anders gaan ze het misschien afbreken en de dosis ophogen. Zo raar dat dat elke keer kan verschillen he!
    Ik heb er wel even flink de balen van.

18. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Zou het ook kunnen dat mijn eisprong nu later is, en de eitjes dus ook later gaan rijpen, omdat ik een miskraam heb gehad? Weet iemand dat toevallig?

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel volgens mij kan je cyclus best van slag zijn door een miskraam ja. Wat slordig zeg dat ze een bloedvat opgemeten hadden!

Ik mag morgen weer voor een fm..

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sasjuh, ik mag morgen ook weer. Ik ga morgen echt goed navragen of ze mn bms goed willen meten. Want ik heb soms ook het idee dat ze even snel meten. En hopelijk gaat het bij mij ook niet achteruit, zoals de vorige keer.

Kimsel, je dosis is ook weer wat lager, dus het zou kunnen dat je hierdoor een later ei krijgt. Ik hoop echt voor je dat er nog wat gebeurd. Anders is het echt niet anders voor je om te stoppen en de volgende ronde een hogere dosis te krijgen. Ik gun het je niet natuurlijk.....

Deel Deze Pagina