Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn, ik heb het nog gevraagd maar zij weet het ook niet. Dat kan zo zijn ja, maar dat hoeft niet. Ik baal er inderdaad flink van maar dat ga ik niet te lang doen. Is verspilde tijd aangezien ik er toch niks aan kan veranderen.
    Het kan zijn dat het eitje heel laat nog gaat rijpen maar de dosis is waarschijnlijk te laag om een goede cyclus te krijgen. Mocht er dinsdag toch iets gegroeid zijn dan zullen ze de cyclus nog wel willen vervolgen. Als ze dinsdag besluiten om de cyclus af te breken, kan ik gelijk beginnen met Provera en daarna ophoging van de Clomid. Ik verwacht dat ze me dan 75 mg gaan geven en geen 100 mg omdat ik de vorige keer tenslotte overstimulatie heb gehad met 75 mg.
    Dus afwachten maar weer. We gaan gewoon allemaal voor een mooie voorjaarsbaby ;)

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kimsel, wat balen zeg! Ik hoop dat je dit weekend even lekker eruit gaat. Als dinsdag tegenvalt, dan moet je het ook van de positieve kant zien. Liever dat het wordt afgebroken, dan dat je nog heel lang moet wachten op een eisprong.

Hier wel goed nieuws. Vandaag een follikel van 18 en 17 mm. Dat betekent dat ik morgen pregnyl moet prikken en dat ik zondag word geinsemineerd. bms was nog steeds 4 mm. Dit moet min 6 mm zijn. De echoscopiste zei dat deze nog wel groeit door de pregnyl, dus ik hoop dat in de tussentijd mn bms dikker wordt. Zondag vroeg opstaan, dat is wat minder. Maar iig geen gezeur met je werk en manlief kan een keertje mee. Anders ben ik daar zo alleen.....

3. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty; succes het weekend! Ik duim voor je!

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel balen zeg! Hopelijk groeit er nog wat en hoef je niet aan de provera.. Veel plezier op je weekendje weg!
    Kitty mooi nieuws! Nu je bms nog iets groeien maar dat zal dan ook wel goedkomen. Wel fijn idd op zondag, hoef je ook niets te regelen qua werk.

Hoe doen jullie dat trouwens op het werk, als je zo vaak voor een echo moet? Ik had het geluk dat ik tot nu toe alle keren op woensdag kon komen (is mn vrije dag) maar dat zal straks wel veranderen.. Heb een baan waarbij ik moeilijk vrij kan nemen (tandartsassistente) dus ben wel benieuwd..
    En zijn ze bij jullie op het werk op de hoogte?

5. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; goed nieuws!! Succes zondag en idd fijn dat je met je man kan gaan. Op zondag is het normaal gesproken iets later dan doordeweeks toch? Bij ons in het ziekenhuis wel. Spannend, misschien krijg je wel een tweeling hihi.. En idd. hopen dat je BMS nog iets dikker wordt. Mocht deze cyclus niet lukken, krijg je daar dan de volgende keer wel iets voor?

@sasjuh; Ik moest tijdens de injecties om de dag naar het ziekenhuis. Ik werk ambulant in de psychiatrische zorg, dus ik heb het geluk dat ik mijn dagen, werkuren zelf mag afstemmen op mijn afspraken. En ik mag ook vanuit thuis gaan werken, dus mijn collega's merken het eigenlijk niet dat ik soms iets later ben. Ik heb het wel tegen 2 collega's en mijn leidinggevende verteld, maar dat was op een moment dat ik clomid slikte en echt niet lekker in mijn vel zat. Ik heb ook besproken met mijn leidinggevende dat ik mijn caseload van clienten een beetje wil doseren, niet alle probleemgevallen zeg maar want ik merk dat ik in de periode van de echo's gewoon wat minder kan hebben om me heen, en daar heb ik het meeste last van op mijn werk. Gelukkig voel ik me sinds de injecties weer wat beter maar op een dag van weer een tegenslag voel ik me gewoon emotioneler.
    Wanneer je straks vaker in de ochtend weg moet op je werk, zou ik er wel voor kiezen om het te zeggen, zeker als je dadelijk anderhalve week lang om de dag moet, zoals ik afgelopen cyclus.

@kimsel; een voorjaarsbaby is wel fijn :) daar ga ik ook maar voor haha
    Ik hoop dat ik 24 mei gewoon meteen kan starten met injecties, maar ga er maar niet vanuit.. Zal toch ook wel weer aan de provera moeten.. Hopelijk is het dan wel weer rustig, want ik voel nog steeds vanalles. Fijn weekend meid!! Lekker tot rust komen en anders gewoon weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen ;)

6. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Goed nieuws meid!!! Ik duim voor je.
    @sasjuh: Ik werk in het basisonderwijs dus kon ook niet makkelijk weg. Heb de directeur ingelicht en eerst tegen de klas/collega's maar steeds een smoesje verteld. ik vond dat zelf heel vervelend en heb uiteindelijk aan collega's verteld dat ik in het ziekenhuis liep omdat mijn hormonenwaardes niet goed waren. Heb dus niet echt verteld dat het om vruchbaarheidbehandeling ging. Natuurlijk zijn er wel mensen die dan doordenken... maar vond het zelf fijn dat ik niet meer hoefde te liegen...
    Nu is het alleen wel weer lastig want iedereen vraag: Hoe is het nu met je hormonen??? Eh... Goed!? Wil nog niet vertellen dat ik zwanger ben dus moet er alsnog een beetje omheen draaien!

7. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Pinkpearl; dat herken ik. Ik werk namelijk ook in het onderwijs. Ik heb de directeur verteld dat mijn hormoonhuishouding verstoord was dus dat ik daarvoor naar het ziekenhuis moet. Ook in de klas verzin ik steeds een ander smoesje. Voor de rest heb ik tegen niemand (behalve 1 vriendin/collega) nog iets verteld en dat wilde ik nog even zo houden.

@Nijn; misschien kunnen we dan allebei rond dezelfde tijd weer beginnen met een nieuwe ronde. Soms denk ik; moet ik over injecties beginnen omdat mijn lichaam elke ronde weer anders reageert. Van de andere kant; van de 3 rondes heb ik 2 rondes een eisprong gehad met de Clomid dus het slaat blijkbaar wel aan. Nu de juiste dosis nog vinden en hopelijk gebeurt dat de volgende ronde. Die moed praat ik mezelf in ieder geval in.

Ik ga inderdaad lekker een weekendje weg. Helaas niet alleen met mijn mannetje maar ook met mijn ouders (vader +vriendin). Zij weten niks en dat wil ik ze ook niet vertellen. Dus lekker uitwaaien aan zee en opladen voor een nieuwe ronde ;)

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij weet niemand het, ook op mn werk niet. Mijn ouders/omgeving hebben het niet door dat ik regelmatig naar t zkh moet. En op mn werk zeg ik gewoon dat ik wat later ben, of langs de dokter/zkh moet. Ik kan gelukkig ook mn tijden zelf indelen, of thuis werken. Maar als ik een echo heb, dan ben ik meestal rond half 10 op mn werk, dus dat valt mee. Ik hoop dat dit nu echt verleden tijd is en het deze ronde raak is! En ik ga zo Pregnyl spuiten, dus het gaat beginnen. Al hoop ik dat ik dit keer minder klachten heb...en vooral die buikpijn na de inseminatie.....

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty en vriend, veel succes vandaag!!

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks! Nog 2 uurtjes wachten en dan richting zkh!

11. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; hoe is het gegaan vandaag? En hoe ging het met de pregnyl prik zetten? Hebben ze jou BMS vandaag ook nog nagekeken? Nu weer 2 spannende weken.. Lekker ontspannen en hopelijk is dit de laatste keer geweest. :)

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty hoe is het gegaan gisteren?

Ik ben op de helft van mn Provera, schiet op dus!

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is alles goed gegaan :).
    De IUI viel deze keer erg mee. Het was zo gepiept. Even tanden op elkaar en klaar. Gelukkig ook geen klemmetje, zoals de vorige keer.
    Nu ook geen klachten. Ik voel af en toe wel een pijntje onder, of in mn buik, maar nog niets vergeleken bij de vorige keer. Zo gek, maar manlief en ik hebben een goed gevoel bij deze ronde. Zal het dan zo zijn dat het eens meezit?
    Sasjuh, fijn he dat je al op de helft bent. De tijd gaat wat dat betreft snel.
    Nijn, ook met jou alles goed? De Pregnyl viel wel mee, al blijf je altijd een gevoelig plekje houden. Bms is niet meer gecontroleerd, dus nu op de gok of mn bms mooi is gegroeid en mn eitje is gesprongen.
    Oh en ook niet onbelangrijk, er zijn 7,8 mln goede zaadjes geinsemineerd! Vorige keer waren het er 4,8 dus bijna het dubbele!

14. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw Kitty, Dat klinkt goed!
    Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt.. ik ga voor je duimen!!
    Hoop dat je snel net zo misselijk mag zijn als ik!!! :p

15. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty; dat is goed nieuws. Ik hoop voor je dat je deze ronde geluk hebt!

Ik ben vanochtend weer in het ziekenhuis geweest. Helaas geen groei te bekennen. Resultaat:
    1e ronde 50 mg clomid slaat aan, maar lf tekort
    2e ronde 75 mg clomid, overstimulatie
    3e ronde 50 mg clomid werkt niet
    Ze willen nu niet eer gaan ophogen maar ook niet mij zomaar weer met 50 mg naar huis sturen.
    Vanmiddag dus nog gebeld. Ik heb tot nu toe steeds gynaecologen in opleiding gehad. Zij kunnen dat allemaal doen als alles goed verloopt. Maar omdat het bij mij niet helemaal volgens de regels verloopt, moet er een behandelplan opgesteld worden door een gynaecoloog. Er was geen reen voor ongerustheid maar zij sturen me dus eigenlijk gewoon door naar een "echte" gynaecoloog. Hij/ zij gaat dan met mij bespreken hoe we verder gaan. Op zich positief. Het meest balen komt nu nog: daar kan ik pas 15 juni terecht, niet eerder! Tot die tijd mag ik ook niks innemen etc. Daar baal ik echt gigantisch van. Ik heb nog een keer terug gebeld of het echt niet eerder kon maar dat ging helaas niet. Nou moet ik dus wachten tot 15 juni en verder kan ik niks doen. Ik moet het maar accepteren en hopen dat ze met een goed behandelplan komen. Ik ben benieuwd. Van de ene kant hoop ik dat ik ook met injecties mag beginnen aangezien ze dat tussendoor bij kunnen stellen toch? En wat ik heb begrepen heeft dat ook snellr effect. Nou ja, ik hoor het wel. Ik zal dus even wat minder op het forum te vinden zijn maar ik blijf jullie wel volgen hoor. Ik moet alleen zelf ook even een beetje afstand nemen en niet nu hele dagen met baby's bezig zijn.

@Nijn; hoe is het bij jou?

@Sasjuh; mag jij al beginnen met de Clomid? Succes in ieder geval.

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty super dat het allemaal goed is gegaan! Ik hoop zooo dat het raak is :D
    Kim wat balen.. het wordt wel weer eens tijd voor goed nieuws hier!
    Ik heb net mn 7e provera ingenomen, vrijdag de laatste. Verlies al behoorlijk veel bruin bloed, maar dat zal nog wel niet als ongi tellen??

17. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sasjuh; nee dat zou ik nog niet als ongi tellen. Ik zou de kuur helemaal afmaken.

Ik ga morgenvroeg even bellen of ik in ieder geval een week voor 15 juni al mag beginnen met de Provera (heb nl een recept gekregen) zodat ik dan gelijk met het "behandelplan" kan beginnen. Dat scheelt toch weer wat tijd.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Dat lijkt me wel een goed voorstel idd, ik vind die Provera weken echt vreselijk, voelt echt zo zinloos zeg maar!

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik kan me voorstellen dat je je nutteloos voelt als je Provera moet slikken. En Sasjuh, gewoon de kuur afmaken en pas als het echt goed doorbreekt dat als dag 1 testen.
    En Kimsel, wat raar dat het zo gaat. Ik was ook een lastig geval. Vaak liep mijn gyn rond en als er wat was, even bellen en hij kwam langs. Een keer heeft hij me zelfs gebeld, omdat hij mijn casus met collega's van een academisch zkh wilde bespreken. Daarom vind ik het vreemd dat je pas over 4 wkn terecht kunt. Ik zou mijn beklag doen hoor. Je bent toch geen nieuwe patient? Ik zou nog een keer bellen......

20. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @kitty; ik heb vandaag nog een keer gebeld maar ze zeiden dat ze echt geen plek eerder hadden. Iemand anders had nog meegekeken. De gynaecologen waren de aankomende tijd veel afwezig vanwege seminairs etc. Wat zou jij nou doen dan? Nog een keer bellen. Ik ben er gewoon onzeker van hoe het nu gaat. Vindt dat ik echt lang moet wachten. Ik snap dat ze me willen doorsturen omdat ze me niet zomaar iets willen geven maar had gehoopt toch wel eerder terecht te kunnen.

Deel Deze Pagina