Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by nijn86, Feb 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    @kitty; wat fijn dat alles goed gegaan is en jullie er een goed gevoel over hebben!! Hoop ook zo voor jullie dat het deze ronde lukt! Met mij gaat het op en af, even rustig nu, maar baal er gewoon van dat het op deze manier moet en alles zolang duurt. Dinsdag moet ik naar het ziekenhuis en dan weet ik meer, maar bereid me erop voor dat ik toch wel weer eerst aan de provera moet..

@kimsel; wat balen zeg!! Vooral dat je dus weer zolang moet wachten!! Ik hoop voor jou ook dat je aan de injecties mag maar volgens mij geven ze die niet zo heel snel gezien je wel al 2x een eisprong gehad hebt van de 3 rondes.. Maar goed, hopelijk heb jij net zoveel geluk als mij want ik mocht na 2 rondes clomid al over aan de injecties. Met mij persoonlijk gaat het een beetje op en af. Eerst dacht ik dat het fijn was om er even niet mee bezig te zijn maar ook dat lukt niet zo, ik denk er toch dagelijks aan en het kost me gewoon ontzettend veel energie, vooral telkens dat wachten! De buik van m'n schoonzus wordt maar dikker en dikker en overal waar ik kom gaat het gesprek over baby's, dus dat is ook niet altijd even fijn. Ik ben wel erg benieuwd naar dinsdag maar heb vooral zin om vanaf woensdag 5 daagjes weg te gaan :) Even echt ontspannen samen. Ik hoop dat jij tot 15 juni wel wat rust kan terug vinden! En idd. een goed initiatief om te vragen of je al eerder met de provera kunt beginnen. Scheelt toch weer een week! Of je vraagt of je telefonisch een afspraak kan krijgen met een gyn. dat heb ik ook weleens gehad net zoals kitty. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. In ieder geval veel succes!

@sasjuh; de kuur gewoon netjes afmaken, er staat ook in de bijsluiter dat je al doorbraakbloedingen kunt krijgen. Hopelijk is dat een goed teken dat je snel een ongi krijgt van de provera! Nog 2 daagjes :)

2. kimsel

kimsel Bekend lid

Mar 15, 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; ik herken jouw gevoel helemaal. De ene keer gaat het goed en ben je er minder mee bezig, de andere keer wordt ik ook gek van alle zwangeren, dikke buiken etc. Onze tijd komt echt nog wel, dat prent ik mezelf gewoon steeds in.

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kimsel, artsassistenten hebben volgens mij genoeg tijd om jouw dossier met collega's te bespreken. Dat kunnen ze nu toch doen en dat jij desnoods wordt gebeld? Ik zou toch nog bellen en vragen of een telefonisch consult mogelijk is. En het zal wel een samenloop van omstandigheden zijn, maar het is niet leuk dat jij nu zo lang moet wachten. Misschien kunnen ze je op de reservelijst plaatsen? Met een beetje mazzel krijg je nu iemand anders aan de lijn en misschien kan zij wel wat regelen....Succes! Ik snap dat je er onzeker van wordt, omdat je afhankelijk bent van anderen.

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    En idd, onze tijd komt meiden! Ook al voel je je zo nu en dan nutteloos en moet je alleen maar wachten. Nog even en wij mogen ook gaan pronken met onze buik!
    Nijn, ik ga waarschijnlijk ook een last minute boeken, dus misschien ben ik over een paar dagen ook er even tussen uit. Ik ben er wel erg aan toe merk ik.....

5. kimsel

kimsel Bekend lid

Mar 15, 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb vandaag gebeld met het ziekenhuis. Ik mag nu op 1 juni starten met de Provera. Gelukkig maar. Als ik dan 15 juni de afspraak heb, zit ik op cd 1,2 of 3 dus dan kan ik gelijk met de behandeling starten. Dat scheelt toch weer 2 weken. Dat verzacht het wachten weer een beetje.

@Nijn; spannend of je volgende week gelijk mag beginnen met de injecties of eerst aan de Provera moet. Ik zou me op het laatste voorbereiden dan kan het altijd nog meevallen. Komt het dan wel uit aangezien je 5 dagen weggaat? Of hoe lang moet je altijd spuiten? Ik hoop voor je dat je deze ronde een goede eisprong hebt. Wel lekker dat je 5 dagen weggaat. Waar ga je heen? Lekker ontspannen met je mannetje!

@Kitty; ik ben wel erg benieuwd hoor hoe het deze ronde bij jou afloopt. Heb jij vanaf de eerste ronde dat je ging spuiten steeds dezelfde dosis gekregen?

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn, zie je wel! Dat verzacht idd de pijn. Dan kan je hopelijk gelijk beginnen als je moet komen. Ik hoop voor je dat je ook mag gaan spuiten. Ik heb deze cyclus 112,5 E gespoten. Dat sloeg goed aan, al wilde mn bms nog niet zo goed groeien als ik had gehoopt.
    En vandaag steeds meer pijntjes hier en daar. Beetje last van mn buik en onderrug. Voel me ook moe en beetje emotioneel. Maar of dit een goed voorteken is? Komt misschien ook wel dat ik echt toe ben aan vakantie. En ik dacht, leuk naar Cuba....Moet je een visum regelen. Daar gaat zo een paar dagen overheen en ik wil volgende week woensdag eig weg. Zo maar met manlief naar kijken!

7. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    @kimsel; goed dat je gebeld hebt en dat het dus ook nog positief effect heeft gehad!! Scheelt idd. weer 2 lange weken. Mocht ik dinsdag meteen kunnen beginnen met injecties dan heb ik mijn eerste echo op cyclusdag 9, de dag nadat ik terug kom. Ik vertrek volgende week woensdag voor 5 dagen naar Polen.. Wij hebben een bruiloft daar van een vriend van mijn man. Wel een leuk uitje, met een stel vrienden! De vorige keer heb ik 2 weken moeten spuiten en had toen overstimulatie. Maar het wenselijke is dat je rond de 14e cyclusdag je eisprong hebt dus dan zou je rond de 10 dagen moeten spuiten. Ben wel benieuwd hoe ze bij jou verder willen gaan! Nog eventjes spannend voor jou!

8. kimsel

kimsel Bekend lid

Mar 15, 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @kitty; je zou eens kunnen informeren of je het in cuba ook op het vliegveld kan kopen. Wij zijn 2 jaar geleden geweest. Wel echt een geweldig land. Wij hadden van tevoren inderdaad een visum geregeld maar dat hadden we volgens mij best snel. Wel lekker hoor er zo even tussen uit. Wij gaan in de zomer weer. Wij zijn ook van de verre vakanties dus daar moeten we nu maar even extra van genieten.
    Hopelijk zijn het goede voortekenen maar het is soms zo moeilijk te zeggen he. Ik ben erg benieuwd wat ze voor gaan stellen. Het voordeel van spuiten is dat ze dat tussendoor toch kunnen bijstellen toch (gedurende de cyclus)?

@nijn; ook lekker 5 dagen naar polen. En een bruiloft is altijd leuk. Ik wacht ook nog steeds op een aanzoek ;) hopelijk mag je gelijk beginnen!

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, je begint altijd met 75E. Als het na dag x nog niets is gebeurd, dan krijg je ophoging. Bij mijn zkh duurde het wel even voor ze verhoogden. Bij Nijn waren ze wat sneller, met overstimulatie als gevolg. Merk wel dat het erg afhankelijk is van het zkh. Ik hoor ook van meiden dat ze met 50E moeten beginnen.
    En helaas gaat Cuba niet door. Vliegtuig vol. En een week later was bijna 2 keer zo duur. Daarnaast is het regenseizoen begonnen, dus je moet net mazzel hebben dat het goed weer is. Dan maar iets anders zoeken.

10. kimsel

kimsel Bekend lid

Mar 15, 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty; nou ik wacht wel af. Ben benieuwd.
    Weet je al welke bestemming het wordt? :)

11. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

Jan 16, 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kimsel: Ik moest beginnen met 50IE toen dat niet genoeg deed werd het 75 IE. Daarmee had ik snel een ei. Toen ik nog in de 'wachtperiode' zat had de assistente al gebeld dat ik de volgende ronde gelijk met 75 IE mocht beginnen... maar dat was niet meer nodig!

@Kitty:Hoop dat je snele en leuke vakantiebestemming vindt!

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, manlief en ik worden het maar niet eens over de vakantie.....Echt irritant, en nu moet hij plotseling werken, dus hebben we ook geen tijd om te kijken.....
    Hoe is het met jullie verder? Hier een week voor NOD en het kan nog alle kanten op. Ik hoop dat ik donderdag nog niet ongesteld ben, want vorige keer werd ik ook na 11 dgn ongesteld.

13. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Hallo meiden, ik heb even een weekje bij gelezen. Wat een verhalen allemaal!
    @kimsel, balen zeg dat je moet wachten. Wel goed dat je gebeld hebt en volgende week met Provera kunt starten.

@nijn, succes morgen... hopelijk mag je starten.
    Ik ben nog niet ongi geworden, maar ik verwacht het wel deze week. Ik heb al de gebruikelijke klachten: gevoelige borsten en pijn in onder rug en buik. Dus hopelijk komt het snel genoeg zodat ik weer kan starten.

Hoe groot is de kans!!!! Ga ik op vakantie om even een weekje niet aan zwanger zijn/ babys te denken..... komen we daar aan, is de eigenaresse van het huis in het zh om te bevallen!!!?!?:$ En ja wel hoor, een paar dagen later komt ze thuis met een schattig klein mannetje! Slik..... Dat was wel weer even confronterend!

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, is confronterend he? Mn schoonzus heeft net de 20 wkn echo gehad en ze kan er maar niet over ophouden met praten. Weer een meisje....
    Dan ga ik maar voor een jongen :)

15. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    Hee ladies,

Zo even weer wat bij te lezen..
    @kitty; jammer dat je vakantie niks is geworden :( Ga je wel nog in de zomer? Wij hebben nog niets geboekt maar willen wel gaan als ik niet zwanger ben en het uit komt met de echo's etc. Dus als we nog echt naar de zon gaan wordt het voor ons een last minute. Nog 6 daagjes voor jou.. Spannend zeg, hoop voor je dat je ons over 6 dagen goed nieuws mag brengen!

@pluusje; ik herken het wel hoor.. Ook mijn schoonzus is zwanger van de tweede en haar buik die groeit elke week weer meer.. Ik moet zeggen dat het bij mij ook echt met periodes op en af gaat. Wanneer ik genoeg afleiding heb, denk ik er ook minder aan. Eigenlijk moet je iets zoeken wat je echt leuk vind om te doen. Ik doe sinds 5 weekjes met 2 vriendinnen bachata lessen volgen (soort van salsa) op vrijdagavond, en het is echt super leuk om te doen. Ik ging eigenlijk nooit meer stappen maar de laatste paar weken zijn we telkens blijven plakken daar. En zolang het nog kan kijk ik daar maar elke week naar uit, als ik zwanger ben stop ik er weer mee. Ik merk dat die vrijdagavond me echt veel energie geeft omdat ik er echt naar uit kan kijken omdat het zo gezellig is. En gelukkig vindt mijn man het niet erg.

@kimsel; hoe issie met jou? Kun je het een beetje loslaten nu dat je even niks hoeft of is het alleen maar frustrerend?

Ik mag morgen voor de echo, ben wel benieuwd maar zou het niet erg vinden als ik weer aan de provera moet want ik vertrek woensdag naar Polen en anders zit ik daar met die injecties.. Gezien we daar ook leuke dingen willen gaan doen kan ik niet echt bepalen welke tijd het beste is om de prik te zetten. Dus het kan voor mij morgen niet tegen vallen.. Alleen ben ik een beetje bang voor mijn eierstokken, ik hoop toch wel dat die er weer "normaal" uitzien. Toen ze de vorige x bij mij hadden opgehoogd had ik pas na 7x de hoogste dosis spuiten overstimulatie, dus weet niet of het echt aan het ophogen ligt want ik heb zelf het idee dat als ik reageer de kans groot is dat er teveel rijpen want ik heb wel 20follikels in elke eierstok.. Maar goed we zullen aankomende ronde maar weer zien. Laat jullie morgen in ieder geval nog iets weten!

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, succes morgen! Ben benieuwd....

17. kimsel

kimsel Bekend lid

Mar 15, 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @nijn; succes morgen!

Ik reageer morgen wat langer dan heb ik meer tijd!

18. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn succes morgen en alvast veel plezier in Polen!

Hier geen nieuws, aan het wachten op mn ongi. Vrijdag de laatste Provera gehad dus hopelijk zet het snel door.
    Vriendlief moet morgen voor zaadonderzoek en dat vind ie maar heeeeelemaal niets hahaha.

19. kimsel

kimsel Bekend lid

Mar 15, 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Daar ben ik weer. Heb het even eel druk gehad en dat is in ieder geval wel goed voo de afleiding.

@Pinkpearl; hoe gaat het met je? Hoe was de afspraak met moeders voor moeders? Fijn eigenlijk dat het de 1e ronde al raak was! Zo zie je inderdaad maar dat je maar 1 goede ronde hoeft te hebben.

@Kitty; hoe gaat het bij jou? Weet je al wanneer je wil gaan testen? Gaan jullie nog op vakantie en weet je al waarheen?

@Pluusje; hoe was je vakantie? Al ongesteld geworden? Jij mag dus binnenkort evt. dus ook testen?
    Altijd confronterend al die zwangere mensen. Het lijken er ineens ook zoveel te zijn!

@Nijn; hoe is het bij jou afgelopen vandaag? Ben benieuwd. Wanneer vertrek je naar Polen? Ik zou het zelf ook aangeven waar je zelf denkt dat de overstimulatie vandaan komt.
    Leuk die bachata lessen. Had ik zelf nog niet eerder van gehoord moet ik zeggen. Inderdaad lekker als afleiding.

Nou bij mij gaat de tijd eerlijk gezegd best snel (nooit snel genoeg). Heb het erg druk met mijn werk (einde schooljaar komt in zicht) en ik sport veel dus ook dat is afleiding.
    Volgende week woensdag mag ik "alweer" beginnen met de Provera. Zo probeer ik het maar te bekijken. Manlief en ik gaan dan een nachtje weg dus dat is een mooi symbolisch begin van een nieuwe ronde.
    Ik ben wel erg benieuwd waar ik mee mag gaan starten de 15e. Ik ga ervan uit dat ze me geen Clomid meer zullen geven anders hadden ze dat deze ronde ook nog kunnen proberen. Ik hoop dus dat ik de injecties mag gaan gebruiken omdat ik heb gelezen dat ze daar ook goede resultaten mee krijgen. Dat is dus wel nog even erg spannend.
    Ik ga in de zomer we nog 2 weken weg; naar Marokko. Ik heb ook overwogen om niks te boeken omdat de kans er is dat je zwanger bent maar anders moet ik overa rekening mee gaan houden. Ik heb er wel voor gekozen om niet te ver weg te gaan en mocht het zover zijn dan is het ook nog erg pril. Wordt alleen even kijken hoe het met de echo's zal verlopen. Maar we bekijken het gewoon ronde voor ronde.
    Gaan jullie nog weg?

20. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    @sasjuh; mijn man vond het ook echt geen pretje, maarja alles voor het goede doel :) Hoe was het gegaan met hem vandaag?

@kimsel; ik weet nog niet of ik op vakantie ga, beetje afhankelijk van het verloop van m'n cyclus op dat moment maar heb 3 weken bouwvak vrij.. Ik wil wel heel graag even weg.

Ik heb vanochtend dus de echo gehad. Mijn eierstokken zijn gelukkig weer rustig en zag weer de oude bekende kleine zwarte vlekjes op de monitor. Mijn BMS daarin tegen was 8,7mm.. En dat zonder hulpmiddelen :) Ik heb provera meegekregen en mag CD3 weer terug komen voor de echo, en dan starten met de puregon 100EH. Ik ga vrijdag pas starten met de provera want ik ga in juni ook nog een weekend weg en ik weet van mezelf dat ik de tweede dag na de provera al mijn ongi krijg en zo komt het net mooi uit. Nu maar hopen dat ik weer hetzelfde reageer op de provera anders klopt m'n planning niet meer haha.

Morgenvroeg vliegen we naar Polen en kom zondag weer terug, heb er wel zin in!! Ik spreek jullie volgende week dus weer, succes voor iedereen!!

Share This Page