Sasjuh, fijn dat je klaar bent met de Provera. Kun je nu eindelijk echt beginnen! Nijn, nu kun je met een goed gevoel op vakantie. Geniet ervan, even rust en daarna weer back in business! Kimsel, ik voel me vrij goed. Als ik donderdag niet ongesteld ben geworden, dan ga ik vrijdag testen.....of zaterdag.....ik weet het nog niet zo goed. Ik wil nog erg graag met vakantie. Ik ga zo weer even rondkijken voor een weekje ergens in Europa. In de zomer wil ik ook weg. Ik laat mij een zwangerschap niet weerhouden om op vakantie te gaan .
Zou ik zwanger kunnen zijn? Of beeld ik het me maar in. Maandag 2 weken geleden heb ik de eisprong gehad. De zaterdag ervoor mijn laatste echo en toen had ik 3 grote eitjes die binnen een paar dagen zouden springen, dus mochten we niet klussen. Maar.... die woensdag daarvoor hebben we wel nog geklust! Ik weet dat de kans heeeel klein is! Ik heb net ergens gelezen dat sperma 72 uur tot 7 dagen goed kan blijven?!?!?! Ik heb enorm gevoelige borsten en de pijn van ongi is toch anders dan anders! Normaal heb ik dat 1 of 2 dagen constant en dan begint het ook. NU heb ik al vanaf zaterdag de pijn, maar heel af en toe heel heftig. Ik werd er zelfs 's nachts wakker van. Ik weet het niet of beeld ik het me in! Ik wacht nog een paar dagen voor ik ga testen! Even afwachten of de ongi toch nog komt. @pinkpearl, wat waren jou eerste symptomen?
@pluusje; ik was wel zwanger in de ronde dat ik overstimulatie had. Wij hadden 3 dagen voor de eisprong geklust dus het zou kunnen. Je kan ook meer last hebben juist vanwege de overstimulatie. Spannend dus even. Wat had jij deze ronde ook alweer precies gebruikt?
Bedankt! Ik heb Fostimon 150 gebruikt. Ik ben inmiddels een beetje een doemdenker geworden, want ik ben al zo lang bezig.... dus denk ik nu ergens ook wel dat het weer iets anders is. Ik heb me voor genomen vrijdag te testen, en als die negatief is dan bel ik de gyn. Ik kan alleen niet begrijpen dat het ongi-achtige gevoel zo anders is.
Hij doet het hoor Pluusje! Nog twee dagen wachten dus. Wachten kan lang duren Ik weet ook niet wat het gaat worden met mij. De ene keer denk ik, dit kan het best worden, maar dan denk ik weer, nee. Bijna elke avond last van mn onderrug, maar wel gevoelige tepels en opgeblazen buik. Wordt er nu wel een beetje gek van en weet niet waar ik aan toe ben. Hoe is het met jullie?
Heey Kitty, ik weet het ook niet! De pijn in de onderrug is weg, maar mijn tepels voelen aan als 2 grote blauwe plekken, anders kan ik het niet omschrijven. De buikpijn is maar af en toe en dan een heel heftig verkrampt gevoel. Ergens denk ik dat het wel weer iets anders zal zijn! Zoals ik de 3e ronde had. Ik werd maar niet ongesteld, maar de test was negatief. Toen terug naar de gyn en zij zei dat ik de eisprong nog niet gehad had. Terwijl de vorige gyn 4 weken eerder dit wel zei. Maar nu... ik bedoel als je 3 folikels hebt van 18 en 2 van meer dan 19 mm, die blijven toch niet nog 3 weken zitten. Terwijl ik 2-3 dagen na de laatste FM toch duidelijk de eisprong gevoeld hebt. Maar inmiddels twijfel ik of die wel echt was! Oei, oei, wat doen we onszelf aan. Ik zeg altijd als we nog niet gek waren, dan wordt je het hier wel van. Wat een gepieker!!! Morgenvroeg doe ik de test, dus ik hou jullie op de hoogte!
@Pluusje; kan me voorstellen dat je piekert. Ben je nu al over tijd of nog niet. Ik kan me niet voorstellen dat je geen eisprong hebt gehad als de follikels zo groot waren. Heb je geen bloed moeten prikken na 7 dagen? Daaraan kunnen ze zien of je een goede eisprong hebt gehad. Ben benieuwd naar de uitslag van de test morgenvroeg. Hier alles rustig. Geen bijzonderheden.
Ik zit ook wel een beetje met een dilemma; ik mag 1 juni dus beginnen met de Provera. Als ik 15 juni dan de afspraak heb en mag beginnen zit ik ergens tussen CD1-CD3 als het goed is. Nou gaat mijn vriend 25 juni op vriendenweekend. Van vrijdagmiddag t/m zondagavond. Dan zit ik dus ergens tussen CD 11-13. Het kan zijn dat ik dan dus mijn eisprong heb, maar het kan ook best later worden. Wel onhandig als we dan zouden moeten klussen. Vrijdagochtend zou kunnen en zondagavond ook (maar of het zaad dan van goede kwaliteit is? ) En mijn vriend zei ook al dat hij dan wel effe heen- en weer zou rijden als het nodig zou zijn. Wat zouden jullie doen; gewoon 1 juni starten met de Provera en kijken hoe het loopt of later starten met de provera? Bij mij is het een beetje dubbel; van de ene kant wil ik gewoon beginnen ermee omdat ik nou best lang heb moeten wachten en ik niet weet wat ik moet gaan doen en wanneer ik wat kan verwachten.
En Pluusje? Kimsel, ik zou het gewoon doen. Anders wordt het weer later. Om de 2 a 3 dagen is toch voldoende? Zie de vorige cyclus Hier minder goed nieuws. Zie je misschien al aan mn handtekening. Ik ben vanochtend ongi geworden. Het zet nog niet echt door, maar dit is ook pas mn 2e echt ongi. Zo maar bellen naar t zkh. We willen graag door. Geen vakantie dus en ik hoop zo dat ik meteen doormag. Ik heb zo'n, onderbuikgevoel dat ik weer cystes heb.....
@kimsel, ik zou ook gewoon beginnen. Dat komt wel goed! Als je wacht ben je weer later. Zou ik niet doen! @kitty, balen, zeg! Weer niet gelukt!:x Bij mij ook niet! De test was negatief. Dat dacht ik al! Ik ben nu 5 dagen te laat. Maar ik denk dat de eisprong later is geweest, dan op 10-11 mei. Ik denk wat ik toen gevoeld heb, de afkickverschijnselen van het niet meer hoeven spuiten zijn geweest. Ik ga wel zo meteen het zh bellen om alvast een afspraak te maken. En te vragen hoe dat nu met Hemelvaart gaat, als ik ongi wordt dan moet ik op CD3 de uitgangsecho hebben. Och ja, zo sukkelen we gewoon weer verder! Komt allemaal goed.
Hey ladies, Hier even een berichtje vanuit polen.. Heb hier nl wifi @pluusje; wat vervelend dat je je ongi nog niet gehad hebt maar bij mij zaten er ook heel veel eitjes en ook eitjes van 19mm. Bij mij zijn geen eitjes gesprongen, heb ook geen pregnyl gespoten maar alle eitjes zijn weer ingekrompen. Dus dat zou ook nog kunnen, dat je dus helemaal geen eisprong gehad hebt, ik zou dat even navragen bij je gyn. anders zit je nu alle tijd voor niets te wachten. @kitty; wat vervelend meid!! Ik hoop echt dat je geen cyste hebt en dat je gewoon weer door kunt met een nieuwe ronde. Wel fijn dat je weet dat deze dosis bij jou goed aanslaat en je meteen weer een kans hebt als alles er goed uit ziet. @kimsel; die weekendjes weg is altijd zo vervelend, maar ik heb ook ervaren dat je er niet altijd rekening mee kunt houden want je weet niet hoe je cyclus gaat verlopen. Ik heb er nu wel voor gekozen om 3 dagen later pas met de provera te starten ivm een weekendje weg over 2 weken. Maar dat is meer dat ik vanuit daar geen echo's kan laten maken. Ik begrijp ook dat je niet later wilt beginnen omdat je die afspraak hebt staan en ze dan meteen alles kunnen bekijken. Is je vriend ver weg? Misschien heb je geluk en hoeven jullie pas te klussen als hij weer terug is en anders klussen voordat hij gaat en als hij terug komt, dat zou ik doen! De vorige keer was je ook zwanger van het klussen van een paar dagen terug, dus hij heeft waarschijnlijk goed zaad Na mijn mini vakantie reageer ik wel wat langer op iedereen! Ik ga vandaag starten met de provera
Had ik een heel bericht getypt, valt mn internetverbinding opeens weg. Tsss. Maar Nijn, fijn wat van je te horen daar vanuit Polen. Heb je het naar je zin? Ik heb net naar zkh gebeld en maandag uitgangsecho. Wel op dag 4 helaas, dus ik moet haast maken deze ronde. Want zal je zien dat mn IUI precies in t pinksterweekend valt..... En ik ga nu echt voor extra medicatie vragen voor mn bms. Ben benieuwd of ze daar zelf mee komen.
ha meiden, Ik had pas een heel bericht getypt maar zie nu dat het helemaal niet geplaatst is.. beetje gek! @Kitty: balen dat het niet gelukt is deze ronde. Hopelijk toch geen cystes en mag je snel de volgende ronde in. @Pluusje:hoop dat je snel duidelijkheid hebt @Kimsel: Ik zou gewoon beginnnen. Je weet toch niet hoe het loopt en je kan heel goed zwanger worden van een dag ervoor klussen! (statistisch gezien meer kans op een meisje @Nijn: geniet van je vakantie in Polen en succes met je volgende ronde. Met mij gaat het nog goed. Flink misselijk maar dat hoort er allemaal bij. Vanmorgen een echo gehad en het hartje zien kloppen! Ongelofelijk om te zien. Ik hoop dat jullie dat snel mogen meemaken. ps: Als jullie het vervelend vinden dat ik nog meeschrijf moet je het zeggen hoor. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat confronterend kan zijn.
Nee joh, doe niet zo gek. Ik vind het juist erg leuk om je te volgen. We kunnen straks een hoop van je leren . Goed zeg dat alles in orde was op de echo!
@Kitty; balen zeg. Hoeveel rondes IUI mag je eigenlijk doen. Fij dat je wel weer gelijk aan de slag kan waarschijnlijk maandag en fijn dat ze de juiste dosis al gevonden hebben. Was je BMS nu nog steeds te dun dan? @Nijn; heb je het naar je zin in Polen? Vandaag begonnen met de Provera? Ik begin volgende week vrijdag dus dan lopen we precies een week na elkaar. Als mijn vriend dan een weekend weg is zijn dat CD 9 t/m 11 en dat zou wel erg vroeg zijn om een eisprong te krijgen. Ik weet niet hoe ver mijn vriend dat weekend zit. Daar komen ze pas altijd die vrijdag achter Maar ik denk inderdaad dat hij wel goed zaad heeft ja.. haha... anders had ik die eerste keer vast niet zwanger kunnen worden. Dus ik heb goede hoop voor de volgende ronde. Moet ook wel he anders houd je het niet vol. @Pinkpearl; nee joh, helemaal niet vervelend. We gaan er gewoon voor dat dit straks een forum is met allemaal zwangere vrouwen en er moet er toch 1 de eerste zijn he. Wat bijzonder dat je het hartje hebt zien kloppen! Fijn joh! Van welke zwangerschapskwaaltjes heb je last? Weet je al wanneer je uitgerekend bent? Ik vind het altijd raar om te horen als mensen in december uitgerekend zijn omdat ik dat officieel ook was (21 dec). Maar jij zal ook wel rond die tijd zitten of niet? Op welke dag had jij eigenlijk je eisprong die ronde? Jij had eerst 50 en daarna 1x opgehoogd tot 75 toch? En daarna een pregnylspuit?
Kitty he wat balen zeg! Hopelijk kan je meteen met de volgende ronde starten. Pluusje hoe is het nu bij jou? Hier weer aan het balen, wordt niet ongi na mn Provera. Maandag krijg ik weer een echo om te kijken hoe het er uit ziet.
tja, Provera is echt rotspul. Ik werd er ook niet ongi van, ook niet na 2 weken. Toen mocht ik gelukkig wel beginnen en werd die dag opeens tot dag 3 gebombardeerd. Dus dat kan bij jou ook zo zijn as maandag. Succes! En Pluusje, weet je al meer?