Gisteren zh gebeld, en ik moest toch nog even wachten tot na het weekend:x maarrrrrrr goed nieuws!!!!! Want mijn ongi komt er aan.... is al minimaal begonnen gelukkig!!!! Ik denk dat morgen of maandag wel dag 1 zal worden en dan kan ik weer van start. Ik vind het alleen vreemd dat ik vorige week zo'n gevoelige borsten, buikpijn en hevige krampen heb gehad, zal wel door de Fostimon/ overstimulatie komen denk ik dan maar @kitty, hoeveel rondes IUI mag je doen? Is dat veel anders dan alleen maar spuiten. Sorry, dat is misschien een domme vraag, maar ik heb me er niet in verdiept. @sasjuh, balen van die rotzooi! Ik werd ook 1 keer pas na 2 weken na de Provera ongesteld.
Hee meiden, Bedankt voor jullie lieve reacties! @Kimsel: Ik zal even vertellen hoe het bij mij ging. Ik had op 28 maart CD1 (tenmisnste dat dachten we want ik had bijna geen bloedverlies na duphaston) Ik ben toen op CD2 begonnen met puergon (50 IE) op CD 14 was er nog weinig groei te zien dus toen is het opgehoogd naar 75 (IE) op CD 17 was ik bij de gyn en had ik een ei van 17 mm. Ik mocht de volgende dag CD 18 (14 april) pregnyl zetten. De dag erna 15 april moesten we aan de slag Ik weet zelf nog well liedje er op de radio was toen. (guus meeuwis:toen ik je zag) We een gek idee hoor dat je precies weet wanneer je kindje verwekt is! Ik mocht toen op 29 april testen. De eerste week had ik zere tepels en miselijk maar dat kwam waarschijnlijk van de pregnyl. Op 19 april voelde in steken in mijn buik (misschien de innesteling.. wel vroeg maar zou kunnen). Daarna zakte de klachten weer een beetje af. Zo rond 24 april kreeg ik rommelende darmen en geen trek in eten. Ik had ook het idee dat mn ene borst veel groter was gegroeid. Dacht eerst dat ik het me verbeeldde maar manlief zag het ook. Verder had ik krampjes in mijn buik zoals je krijgt als je ongesteld word. Was er dus ook echt niet van overtuigd dat ik zwanger was. tot de test op 29 april. ik heb wel 6 x getest tot ik het echt geloofde... Pas na 6 wken werd ik echt misselijk en dat ben ik nogsteeds... Ik hoop dat je wat aan mn verhaal hebt al is het natuurlijk bij iederen anders... Kusxx PP
Pluusje, bij IUI krijg je niet alleen hulp om een mooi rijpend eitje (Puregon/Gonal-F/Fostimon) en een eisprong (Pregnyl) te krijgen (samen heet dit ovulatie inductie, kan ook met alleen Clomid), maar rond je eisprong wordt je kunstmatig geinsemineerd. Het zaad van je partner wordt zo bewerkt dat alleen de goede zaadjes worden geinsemineerd. Pinkpearl moest bijv zelf aan de slag. Dus als niet alleen de vrouw, maar ook de man verminderd vruchtbaar is, dan kan je op IUI overgaan. Er zijn ook nog andere redenen hoor, maar dit was bij ons de reden voor IUI. Is het zaad bij jouw man al gecontroleerd?
@pinkpearl; bedankt voor je verhaal. Die klachten helemaal aan het begin van de zwangerschap herken ik wel; vermoeid, rommelende buik, opgezette buik, geen eetlust. In die week van mijn miskraam verdwenen ook die klachten allemaal. Fijn om te lezen hoe de ronde bij jou gegaan is. Ik hoop dat ik ook mag gaan spuiten. @pluusje; fijn dat het door gaat zetten. Gaan ze deze ronde weer hetzelfde doen als de vorige? @kitty; moet je morgen weer voor een uitgangsecho? @nijn; weer terug in nederland? Hoe was de bruiloft?
@kitty, bedankt voor de uitleg. Ja, het zaad van mijn man is al getest en dat was super goed. Ik geloof boven gemiddeld of zoiets. Daar ligt het gelukkig niet aan. Het is bij ons alleen de groei van het ei en de eisprong. Aangezien de groei zoooooo langzaam gaat, krijgen we er hulp bij om het te stimuleren en in de gaten te houden. @Kimsel, yessssss vandaag is duidelijk dag 1!!!! Ik ben superblij met mijn ongi, dat zou ik normaal nooit zeggen. hihi Morgen het zh bellen en dan dinsdag een uitgangsecho. Waarschijnlijk krijg ik wel weer hetzelfde (Fostimon), maar zal ik met een dubbele hoeveelheid moeten beginnen en dan later verminderen. Omdat het de vorige keer met 75 heeeel langzaam ging, toen opgehoogd naar 150 en toen was een week later mijn ei in 3 dagen gegroeid van 14,2 naar 19,5 of zoiets en had ik er ineens 3. Terwijl ik al die weken er maar 1 had. Ik hoor het dinsdag wel of ik kan starten en wat we gaan doen! Ik heb er weer enorm veel zin in!
Pluusje, dan gaan we een beetje gelijk lopen! Ik morgen voor uitgangsecho. Ben benieuwd! Ik hoop dat ik verder mag met Gonal-F 112,5 en hopelijk krijg ik ook iets voor mn bms mee.
Kitty je had idd gelijk. Vanmorgen geweest voor een echo en mn bms is erg dun, 2 mm. Er valt dus niets af te stoten en kan ik dus ook niet ongi worden. Het kleine beetje bruin en rood bloedverlies wat ik heb gehad was dus alles. Vandaag is dus als dag 3 gebombardeerd en mag dus beginnen met Clomid. Gelukkig, was echt bang dat ik nog langer zou moeten wachten!
@kitty; Polen was erg gezellig, zeker als je met een hele groep vrienden daar bent!! Maar 5 dagen was wel lang genoeg gezien het maar een klein stadje is waar we zaten. Hoe is je echo vandaag gegaan? Ben ook wel erg benieuwd of je nu medicatie gaat krijgen voor je BMS, hoop het voor je! @kimsel; de bruiloft was super, mijn man en ik kregen weer helemaal de kriebels, wij zijn bijna een jaar getrouwd nu dus alles is nog lekker vers hihi. CD 9 t/m CD 11 is inderdaad nog erg vroeg in je cyclus, kunnen jullie mooi klussen bij zijn terugkomst Wel fijn dat we dadelijk samen op gaan, ben echt zo benieuwd of ik deze ronde wel een x een eisprong ga krijgen.. Ik heb nog helemaal geen eisprong gehad en ben al ong. 10 maanden gestopt met de pil maar ik geef de moed niet op, weet in ieder geval dat puregon bij mij wel aan slaat @pinkpearl; niet bang zijn om ons te kwetsen, ik vind het juist erg leuk om jou ervaringen te lezen. En idd. eentje moet de eerste zijn, ik hoop dat er snel meer volgen en dat we ook tijdens de zwangerschap nog gezellig met elkaar kunnen kletsen. @pluusje; fijn dat je ongi heeft doorgezet en je dus wel een eisprong gehad hebt!! Nu maar hopen dat alles er goed uit ziet en dat je deze ronde mooi 1 of 2 eitjes krijgt!! @sasjuh; wat fijn dat je mag gaan starten vandaag en dus niet langer hoeft te wachten. Daarom vroeg ik je laatst ook hoe dik je BMS was, omdat dat invloed heeft op de provera. Mijn BMS is tussen de 8 en de 9 mm dus ik weet ook zeker dat ik een ongi krijg. Heel veel succes en hopelijk slaat clomid mooi aan bij je!!
@Pluusje; succes morgen. Ik ben benieuwd wat je mag gaan doen. @Kitty; hoe was jouw uitgangsecho vandaag? @Sasjuh; fijn dat je vandaag mag beginnen met Clomid. Wanneer moet je nu weer terug voor een fm? @Nijn; fijn dat het zo leuk was in Polen. Tja, ik zit ook al een tijd op een aanzoek te wachten maar dat gaat voorlopig nog niet gebeuren. Mijn vriend wil (nog) niet trouwen. En zeker de moed niet opgeven. Ik heb dan wel 2 keer een eisprong gehad van de 3 rondes maar dat wil ook nog niks zeggen hoor. Dus komt allemaal vast wel goed. Wanneer moet jij nu naar het ziekenhuis voor een echo? Vandaag gehoord dat 3 collega's zwanger zijn ene er komt er misschien nog 1 bij. 1 in december . Blijft raar om te horen. Maar ik denk maar zo; misschien komt er nog wel een bij!
Kitty hoe was je echo? Kun je direct weer starten? Ik hoop het! Kim ik moet volgende week dinsdag weer terug, cd11 zou dat dan zijn.
@Sasjuh, zo fijn voor je dat je nu kunt beginnen! Ik hoop dat er volgende week wat te zien is op de echo. @Kimsel, mijn vent wil ook maar niet trouwen. Hij vindt het wel leuk, maar heeft geen haast. @Nijn, welkom terug in Ned! En ik heb weer treurig nieuws. Bij de echo zag ik al gelijk dat het mis is. Weer een cyste. Echt zo vervelend! Het zal ook nooit meezitten. Dus maar weer de pil slikken. Ik had het overigens nog gevraags over mn bms, maar ze zei dat ze daar niets voor geven? Als zag ik op het IUI formulier wel staan dat als het na 3x niet lukt, er een gesprek komt. Waarschijnlijk mag alleen de gyn dit voorschrijven. Anyway, het wordt een rustig maandje voor mij.....
@kitty; wat vervelend zeg dat je weer cystes hebt. Hoe kan dat toch? Zitten ze elke keer in de eierstokken? Ik heb ook een cyste maar die zit niet in mijn eierstokken maar ernaast. Kon ook geen kwaad zeiden ze. Heel veel vrouwen schijnen cystes in ghun buik te hebben. Maar als ze in de eierstokken zitten is het erg lastig. Dus nou weer een maandje aan de pil en dan weer iui? Hoe vaak mag je dat doen (of had ik dat al gevraagd). Sterkte meis! Grappig dat jouw vent trouwens ook geen haast heeft met trouwen ...
Jeetje, Kitty wat balen! Hoe kan dat nou toch? Weer op dezelfde plek, of hoe moet ik me dat voorstellen. Ik ben vandaag ook weer in het zh geweest voor de uitgangsecho. En gelukkig mag ik weer starten... de eerste spuit is alweer gezet! Ik begin weer met Fostimon 75... en waarschijnlijk niet ophogen ivm overstimulatie van laatst. De gyn zei dan gaat het maar wat langzamer, maar dan hebben we hopelijk wel 1 mooi goed ei! En niet in één keer 3.
@kimsel; nee ik geef de moed niet op hoor ook bij ons komt het uiteindelijk wel goed. Wel confronterend zoveel zwangere collega's lijkt me.. Maar idd. leuke gedachte dat jij misschien de volgende bent! Ik verwacht dat ik volgende week donderdag de echo heb. @kitty; wat een rot nieuws zeg.. Wat raar die cystes, kunnen ze niet zeggen waar die vandaan komen? Je bent wel ongesteld geworden dus dan is er ook een eisprong geweest lijkt me. Zo duurt het telkens wel lang he.. Ik hoop voor je dat deze weken weer snel voorbij zijn! @pluusje; fijn dat je weer mag starten, ben benieuwd hoe het deze ronde gaat. Waarom geven ze je geen tussendosis? 100 ofzo. Of kan dat niet met fostimon? Ik spuit nl puregon.. Ben wel benieuwd hoe deze ronde gaat verlopen bij je!
@Nijn, fijn dat je weer bent begonnen met Provera @Pluusje, goed dat je mag beginnen met spuiten. Idd liever wat langzamer dan een overstimulatie. Ik heb ook geen idee hoe die cystes komen. Volgens mij als je ei niet goed gesprongen is. Geen idee of dit betekent dat ik ook helemaal geen goede eispong heb gehad. Want hoe krijg je anders de cyste? De cyste zat rechts, waar ik eerst 2 eitjes had. Hmmmm, nu maar een kleine 4 weken rustig aan doen. Na 3 x IUI heb je weer een gesprek met de gyn, dus als mn 3e IUI mislukt, dan ga ik dit allemaal aan de gyn vragen. De echoscopistes weten ook niet alles. En na 6 pogingen dan moet je denk ik over stappen naar IVF. Maar daar wil ik nog niet aan denken. Want ik wil deze zomer toch echt wel zwanger raken!
@kitty, echt balen... wel alles vragen aan de gyn, anders blijf je met twijfels en onduidelijkheid zitten. @nijn, ik weet het nog niet. Er is ook een tussenstap (112,5), dus ik denk dat het dat straks wordt. We wachten geduldig af!
Hallo meiden, Dit is niet het gedeelte waar ik nu in zit, maar wil graag mijn ervaring delen. Inmiddels heb ik een zoontje van ruim 2 jaar en zijn we bezig voor een tweede. In 2007 ben ik gestopt met de pil ivm mijn migraine. Migraine werd veel minder. Ben 2x een beetje ongesteld geweest en toen niks meer... Ben toen naar de ha geweest, moest gaan temperaturen. En wat bleek, geen eisprong. Greeg een middel om een menstruatie op te wekken. Dit werkte één keer en toen weer niks. Werd doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar kreeg ik een echo en daaruit bleek dat mijn eitjes allemaal "in slaap waren". Mijn hormoonwaardes klopten niet, veel te veel mannelijke. Aangezien we toen nog geen directe kinderwens hadden, moest ik maar terugkomen als dat wel zo was. Vond het geen prettig idee om maar af te wachten, terwijl er in mijn lichaam niks gebeurde. Ben toen naar een homeopatische winkel gegaan en heb mijn verhaal gedaan. Hier kreeg ik "Vitex Agnus Castus". Met dit middel zou ik binnen 2 maanden ongesteld worden. Ben het middel gaan slikken en ja hoor na 2 maanden en een dag (weet nog precies het moment, was zo blij) werd ik ongesteld! Daarna een onregelmatige cyclus gehouden, cyclus tussen 35 en 45 dagen. Na een half jaar wilden we graag aan kinderen beginnen en de derde ronde was het raak. Ik hoop dat ik met mijn verhaal andere meiden kan helpen. Als je dan toch nog niet bij de gynaecoloog bent geweest, kan je het altijd 2 of 3 maanden proberen. Lijkt mij altijd beter dan heel die medische molen.
@Essie, bedankt voor je verhaal. Fijn dat het bij jou goed gekomen is. Wij zijn nu eigenlijk al bij de stap dat wij in de medische molen zitten om welke reden dan ook. Maar het is inderdaad een goede tip om mee te nemen!
@ kimsel: Ja ik ben nieuw hier en zag later een ander onderwerp over niet ongesteld worden. Daar past het beter, dus heb het daar nog een keer geplaatst. In elk geval succes allemaal, laten we hopen dat 2011 een vruchtbaar jaar wordt.