Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by nijn86, Feb 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, wat een gedoe zeg! Het zal toch niet weer een verloren ronde zijn? Ik zat zelf te rekenen en ik heb in 8 mnd tijd oom maar 2 echte kansen gehad.....Gelukkig mag je morgen terug en heb je een ervaren gyn. Ik hoop zo dat er 1 of 2 eitjes groter dan 18 mm zijn en de rest onder de 15....Dan mag je misschien toch nog pregnyl spuiten. Dat doe je toch ook? En vorige keer moest ik ook bijna huilen toen ik uit het zkh liep. Gelukkig was de rit van t zkh naar mn werk zeker 45 min, dus hard de muziek aan, ff afreageren en op mn werk een knopje om.

Pinkpearl, leuk wat van je te horen en dat het goed met je gaat. Succes as vrijdag!

2. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    @kimsel; balen dat je daar zolang voor hebt moeten wachten zeg, maar fijn dat je weer iets kunt gaan doen!! Ik zou als ik jou was niet meer gaan slikken, anders heb je dadelijk misschien een overstimulatie en dat wil je ook niet! Ben erg benieuwd, hoop dat dit de juiste dosering voor je is en je niet aan de injecties hoeft want dat is ook niet niks. Spannend dinsdag, bij jou was altijd best vroeg iets te zien toch?

@kitty; 2 kansen is niet veel in 8 maanden maar het is in ieder geval iets! Ik ben nu 10 maanden bezig en heb nog 0 kansen gehad.. :( Vandaar dat de tegenslagen steeds pijnlijker worden.. Ik moet ook een half uur rijden maar de vorige keren heb ik alleen maar kunnen huilen in de auto, dan moest ik manlief en mams op de hoogte brengen en dan kwamen de tranen weer..

Vanochtend heb ik weer een echo gehad. Er zijn een heleboel eitjes te zien net iets groter dan 10mm maar gelukkig zijn ze niet meer gegroeid. Rechts zit nu 1 eitje wat zichtbaar groter is dan de rest, hij heeft een beetje een ovale vorm, in de lengte was hij 18mm en de doorsnee geloof iets van 13mm, maar gemiddeld is het eitje vastgesteld op 16mm. De gyn. hoopt dat dit eitje zonder stimulatie nog iets groter wordt en de rest blijft zoals het nu is of zelfs liever iets kleiner worden. Wanneer dit eitje doorgroeit uit zichzelf mag ik toch pregnyl gaan zetten en dat zou betekenen dat ik na 10 maanden eindelijk een eisprong en een kans heb :) (durf er nog niet te hard op te hopen) Deze arts wil mij morgen graag zelf terug zien, dus ik moet morgen om 11uur bij hem terug komen voor een echo ipv 8.45uur. Ik heb gevraagd wat de mogelijkheden zijn als ik telkens overgestimuleerd wordt, hij zei in eerste instantie dat ze een juist programma voor mij gaan zoeken waar ik goed op reageer. Daarna zei hij dat ze bezig zijn met een versnelde vorm van IVF behandeling, maar hij ging hier niet verder op in, hij zei dat dit nog in ontwikkeling is en dit nog in een testfase zit, en het is nu nog niet van toepassing want er is deze cyclus toch nog een beetje hoop.
    Wanneer ik dit weekend pregnyl zou mogen zetten, willen ze me de week erna toch nog in de gaten blijven houden om de overige eitjes in de gaten te houden.. Dus morgen heb ik weer meer nieuws :)

@sasjuh; jij kreeg vandaag toch de uitslag van je bloed? Ben erg benieuwd!

@pluusje; hoe was jou uitslag? Kun je deze cyclus gewoon voortzetten?

3. kimsel

kimsel Bekend lid

Mar 15, 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; nou dat is wel een beetje positief nieuws nog toch? Ik hoopp zo voor je dat het ene eitje doorgroeit en de rest klein blijft. Maar nu mag je dus even niks doen (spuiten etc.)?
    Spannend morgen. Ook spannend wat ze anders gaan doen mocht er deze ronde niks gebeuren. Maar eerst hoop houden hoor!
    Bij mij was er de vorige keren best vroeg steeds iets te zien maar volgens mij ben ik nog maar 1x op cd9 terug geweest. Ik ben erg benieuwd. Ga er nog niet vanuit maar we zullen het zien. Blijft toch elke ronde spannend. Ik hoop eigenlijk echt dat het aanslaat en dat ik gewoon met Clomid aan de slag mag gaan. Dat is ook makkelijker straks met de vakantie.

Ik ben elke keer ook best een beetje down hoor na zo'n bezoek aan het ziekenhuis. Doe echt goed mijn best om positief te blijven maar het is niet altijd makkelijk met al die baby's en zwangeren om je heen!

@Sasjuh; heb je de bloeduitslag al gehad?

4. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    @kimsel; ja het is ook niet niks allemaal! Ik mag idd. nu niet meer spuiten, m'n lichaam zal het nu zelf moeten doen.. Dus nu duimen dat dat ene eitje doorgroeit zonder dat het gestimuleerd wordt. Ik ga dus wel een spannend weekendje tegenmoet. Ik heb wel een beetje hoop maar realiseer me ook dat de kans erin zit dat het deze ronde weer niet gaat worden en dan maar weer even bekijken wat mijn gyn. van plan is, verwacht toch nog wel even doorgaan met spuiten. CD9 is idd. nog vroeg maar wie weet heb je geluk en anders eind volgende week :)

5. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Lees vanavond bij, zit nog op het werk.
    Bloeduitslag gehad, was 55. Volgens de secretaresse had ik dus een eisprong gehad. Heb geen idee of het hoog of laag is..
    Heb sinds vanmorgen alweer bruinverlies en zit pas op 6dpo dus baal verschrikkelijk.
    Heb morgen een belafspraak met de fert. verpleegkundige!

6. kimsel

kimsel Bekend lid

Mar 15, 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sasjuh; 55 is prima hoor volgens mij. Ik had de vorige keer 59 toen ik zwanger was. Volgens mij kan het alleen maar omhoog gaan.
    Balen dat je bruin bloedverlies hebt. Maar dat wil nog niet altijd iets zeggen he. Eerst even kijken of het wel door zet.
    Voor jou is het de 1e ronde met Clomid of niet? Ik had het namelijk de 1e ronde ook best snel na mijn eisprong.

7. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Jaaaa... ik mag nog even doorblijven gaan. Mijn bloedwaarde was gestegen van 152 (dinsdag) naar 196 (vandaag), dus dat was goed nieuws. Het gaat heel langzaam, maar er gebeurt wel iets. Maandag moet ik weer opnieuw bloed prikken en dan belt de gyn me weer. gelukkig!
    En ik ben bij de paragnost geweest. Echt een geweldige ervaring en echt aan te raden als je er voor open staat! Ze zei je bent al 3 jaar bezig om zwanger te worden... slik hoe weet zij dat nou?! Echt ongelofelijk wat ze allemaal gezegd heeft en wat ze echt, echt, echt niet kan weten. Ze zei dat ik mijn leven niet stop moest zetten omdat we graag zwanger willen worden, en dat gevoel heb ik op dit moment wel heel erg. Ik wil namelijk ook een andere baan. Ik was wel op de goede weg in het zh, maar het kon nog lang duren. Waarschijnlijk IVF, de kans dat het natuurlijk gaat was erg klein, maar wel aanwezig! Ze zei ook precies wat er mis was. En eerlijk ik heb helemaal niets gezegd!!!! Mijn baarmoeder was prima, mijn eitjes waren goed alleen de eierstokken reageerden niet goed. En mijn hormoonhuishouding klopte niet, dus reageerden mijn eierstokken niet goed en groeien mijn folikels langzaam. Uuuhhhh!!!!! Heel bizar!
    Het ging natuurlijk niet alleen hierover, ze heeft vanalles verteld!
    Dus ik ga lekker door met waar ik mee bezig ben, en ga ook nog een vakantie boeken voor in juli... maakt me niet uit of het midden in een cyclus is. Dan wachten we maar een maandje!
    Het is niet zo dat ik het nu niet meer belangrijk vind, want ik vind zwanger worden wel heeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk, maar ik wil er niet meer de hele dag mee bezig zijn. Dat gevoel heb ik al langer, maar zij heeft het nu uitgesproken!

Ooh ja, en ze zei ook dat ik een klein meisje bij me had... ik had vorig jaar een miskraam gehad, zonder dat ik het wist. Of ja... ik dacht toen dat ik zwanger was, geen test gedaan, maar even later wel ongesteld geworden.

8. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    @sasjuh; in ieder geval goed nieuws dat er een eisprong geweest is!! Heeft je ongi doorgezet? Want anders is er nog niets aan de hand. Wie weet is het wel een innestelingsbloeding.. Ik zou het morgen gewoon even navragen als je de verpleegkundige aan de telefoon hebt.

@pluusje; fijn dat je door mag gaan! Doen ze alleen je bloed controleren of krijg je ook nog echo's?
    Lijkt me een super ervaring zo een paragnost, wel spannend. Mag ik vragen waar je bent geweest en hoe duur dat is? Lijkt me eigenlijk ook wel interessant, zeker nu ik jou verhaal zo lees. Was het trouwens gyn. backx op de foto in een van mijn vorige berichtjes?

9. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

hoi nijn, het was niet gyn Bax die ik bedoelde. Die van mij is 33 jaar of zo.
    Ooh ja, ik ben in Baarlo geweest... kijk maar eens op www.praktijk-keramat.nl. In het begin vroeg ze wat kan ik voor je doen en ik heb alleen gezegd dat ik haar adres van een vriendin had gekregen en dat ik ook graag eens wilde weten wat ze over mij kon vertellen. En toen begon ze dus.... echt ongelofelijk! Ze heeft het wel erg druk, want ze is ook erg goed. Ik heb in februari gebeld en kon nu pas terecht. als je ook gaat dan hoor ik het graag.

10. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn nee ongi zet niet door, het is nog steeds bruinverlies wat ik elke x bij afvegen heb. De vorige 2x dat ik een ei heb gehad van mezelf (zonder Clomid) heb ik dit ook gehad, zo vanaf 5dpo en dat ging door dat ik op 13dpo echt ongi werd..
    Geen idee of dit kwaad kan of de kansen op zwangerschap wegneemt maar het lijkt me niet goed en wordt er erg onzeker van.
    Ga dus maar ff bellen vanmiddag!

11. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    @pluusje; ik heb de site gelezen, klinkt erg interessant ja! Lijkt me ook weleens leuk om te doen, eens een keer met manlief over hebben hihi..

@sasjuh; onzekerheid is het vervelendste wat er is, stel dadelijk maar al je vragen!! Hoop dat je vandaag duidelijkheid krijgt.

Ik ben best zenuwachtig.. Zo voor dag nr.4 op rij naar het ziekenhuis, hoop zo op goed nieuws! Laat jullie straks iets weten.

12. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    Wat een gedoe met die eitjes van mij!!!
    Er is helemaal niets veranderd ten aanzien van gister, dus zonder stimulatie gebeurd er helemaal niks. Ik moet vandaag 50EH spuiten en morgen voor nr.5 op rij weer terug naar het ziekenhuis. Het grootste eitje was nog steeds gemiddeld 16mm dus nog net te klein om te kunnen springen, helaas volgen er veel eitjes die net iets kleiner zijn dus ga er vanuit dat het deze cyclus wederom niet gaan worden, we zullen morgen wel weer zien. Ik zet de prik dadelijk al, heeft het goed de tijd om in te werken voor morgen..

13. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn hopelijk geven die 50E je ei even een laatste zetje!

Hier ook slecht nieuws; samenlevingstest was negatief. Er zijn alleen dode zaadcellen gevonden omdat de zuurgraag van mn slijmvlies te hoog was. Heb dinsdagmiddag nu een belafspraak met mn gyn om te bespreken hoe of wat. Ze liet al voorzichtig het woord IUI vallen...
    Ben erg verdrietig en baal verschrikkelijk, heb je eindelijk een goede eisprong en krijg je dit weer!!!

14. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    @sasjuh; wat balen meid!! Het zit ook allemaal niet mee he.. Ik hoop dat je dinsdag iets te horen krijgt wat je gerust doet stellen zodat je weer een beetje nieuwe hoop krijgt voor een volgende ronde! Je weet in ieder geval dat je het juiste middel hebt gevonden om een eisprong mee op te wekken dus daar zou ik al heel blij mee zijn! En wie weet kan IUI jou wel helpen het eitje te doen bevruchten. Ik weet dat het moeilijk is maar we moeten toch maar positief proberen te blijven. Al ben ik dat zelf op dit moment ook niet want baal ook als een stekker. Zit gewoon al op 10 maanden zonder eisprong.. Hoeveel zouden er nog gaan komen..

15. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

Jan 16, 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Meiden,
    Wat een spannende verhalen hier allemaal!
    @Nijn..ik hoop echt dat je de pregnyl mag zetten. Je weet het 1 ei kan genoeg zijn.
    @sasjuh: kan van alles zijn... hoeft echt geen slecht nieuws te betekenen!
    @Pluusje: Klinkt wel interesant zeg die paragnost! Fijn dat je je er nu beter bij voelt.

Ik ben vandaag voor de termijn echo geweest... en ben volgens de berekeningen 11 weken en 2 dagen.
    Ik zal een plaatje bijvoegen van ons wondertje!

16. kimsel

kimsel Bekend lid

Mar 15, 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @pinkpearl; wat leuk zeg! Fijn dat alles zo goed gaat. Hoef je nu niet meer naar het ziekenhuis voor de echo? Had jij trouwens ook clomid geprobeerd? Jij was van de 1e ronde spuiten gelijk zwanger toch?

@sasjuh; dat is vervelend nieuws zeg. Kreeg je die uitslag nu pas? Ik kreeg m toen gelijk toen ze het afgenomen hadden. Misschien dat iui nu even schrikken is maar misschien is dat wel de beste manier voor jullie. Probeer positief te blijven; de clomid werkt en je krijgt een eisprong. Eerst even afwachten wat ze dinsdag zeggen.

@nijn; bij jou is het ook nog steeds spannend. Hopelijk helpt de kleine hoeveelheid toch om het eitje te laten groeien.

17. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    1,100
    0
    0
    Voor mij toch nog een lichtpuntje :)
    Vanochtend echo gehad, en het grootste eitje zit tegen de 18mm aan. Er zitten ook nog 2 eitjes van rond de 16mm en een heleboel die iets kleiner zijn (rond de 12mm). Ik heb de pregnyl mogen spuiten en we hopen dat het grootste eitje goed genoeg is voor een mogelijke bevruchting. De gyn. verwacht dat de eitjes van 16mm ook gaan springen maar verwacht niet dat deze klaar zijn voor bevruchting, maar kan dit niet garanderen dus de kans op een meerling is aanwezig.. Wat is dit spannend zeg!!
    De prik viel me reuze mee, de prik zelf was iets gemener maar de vloeistof inspuiten deed geen zeer. We hebben het advies gekregen om vanavond en morgenavond te vrijen. Donderdag moet ik wel nog een keer komen voor een echo, om te bekijken wat de eitjes doen die er dan nog zitten. Dan zal ik meteen vragen of ik ook bloed kan laten prikken om te checken of er wel daadwerkelijk iets gebeurd is, want daar heeft hij vandaag niets over gezegd.

Voor de meiden die al pregnyl gespoten hebben, wanneer kregen jullie hier bijwerkingen van en wat waren de bijwerkingen die je kreeg?
    Nu 2 weekjes duimen op een positieve afloop :)

18. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn wat fijn! Zou je nu eindelijk je 1e eisprong gaan krijgen?! Ik duim voor je meid, super!

19. kimsel

kimsel Bekend lid

Mar 15, 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; fijn zeg. Ik hoop voor je dat het doorzet en je je 1e eisprong krijgt. Spannend weekje voor jou!

20. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Pinkpearl was helemaal vergeten om op jou te reageren! Superfijn dat alles goed was, en wat een mooie echo! Hoe voel je je, ben je nog misselijk?

Hier gaat het wel goed. Heb me er maar bij neergelegd dat bij ons schijnbaar niets vanzelf kan gaan haha. Kreeg vandaag nog post van het zh, van de fertiliteitsverpleegkundige die ik gisteren had gesproken. Ze had overlegd met mijn Gyn en moet de volgende ronde gewoon weer met Clomid50 starten en dag 10 komen voor een 1e echo. Dan kijken ze hoe groot mn ei al is en krijg ik een afspraak voor een SPM test (SPM/SCMC-test bij vruchtbaarheidsonderzoek :: Deventer Ziekenhuis) Aan de hand van die uitslag wordt bekeken hoe en wat voor behandeling wij verder nodig hebben.
    Hopelijk kan die behandeling al wel in de volgende cyclus plaatsvinden anders heb ik weer het gevoel een verloren ronde te hebben gehad haha. Pff wat een geduld moet je opbrengen om zwanger te worden, en als ik ergens slecht in ben..

Share This Page