@kimsel; zeker spannend. Ik besef me nu dat ik dan ook niet meer aan de provera hoef, hoe fijn is dat!! En idd. een eisprong na 10 maanden is ook wel heel fijn, al ben ik toch nog wel benieuwd naar de uitslag van het bloed haha. Er zijn wel minstens 3 eitjes gesprongen maar de gyn. verwacht dat 2 daarvan te klein zijn voor bevruchting maar kan dit niet met zekerheid zeggen, daarom mochten wij het deze ronde wel proberen, omdat de kleinste eitjes maar rond de 16mm zijn. Wanneer ik mijn menstruatie zou krijgen ga ik toch weer met 75EH spuiten ipv 100EH en dat zeker 10dagen achter elkaar voordat er opgehoogd wordt, de gyn. heeft liever dat de cyclus dan wat langer duurt dan weer tegen het randje van overstimulatie aan. Hij zei vandaag ook nog dat wanneer ik mijn menstruatie zou krijgen, hij wel verwacht dat alles rustig genoeg is om meteen weer door te kunnen gaan, dus ook zeer fijn! Heel veel succes morgen, wanneer er 3 eitjes doorgroeien zou ik dit met je gyn. bespreken. Wanneer ik 3 "goede" eitjes zou hebben, zou ik ervoor gekozen hebben om deze ronde voorbij te laten gaan, een drieling is wel heel intensief, je kunt dan echt niet meer gaan en staan waar je wilt met drie baby's.. Hoe graag ik ook een baby wil, als het er drie gaan zijn moet ik wel een paar keer slikken hoor. Twee vindt ik prima @kitty; vandaag al ongi geworden? Hoop het voor je zodat jij ook weer een nieuwe ronde in kunt gaan!!
@Nijn; ja, het hangt natuurlijk erg af van hoe groot de eitjes zijn. De vorige keer was er eigenlijk ook maar 1 echt groot en die groeide ook mooi door. De andere bleven hangen op 16mm dus die waren waarschijnlijk ook te klein geweest. Maar eerst maar even afwachten wat het morgen wordt. Misschien is er wel helemaal niks te zien! Dan kan ik me vast een beetje gaan voorbereiden op een volgende ronde en dan zou het spuiten worden. Dan zit alleen wel de vakantie ertussen. Maar dan kan ik misschien weer in de vakantie beginnen met Provera en daarna met spuiten starten. Maar.... eerst even morgen afwachten want het kan allemaal nog heel anders lopen en daar ga ik nog even op hopen.
@sasjuh, spannend! Misschien klonk ik wat negatief, maar als je al zo lang bezig bent, dan wordt je gewoon wat voorzichtiger! En ben je niet direct blij. Eerst zien, dan geloven zeg maar! Ik hoop voor je dat het streepje donkerder word en dan het zh bellen. succes! ik heb gistermorgen de Pregnyl spuit gezet. Ik vond het echt niets voorstellen en heb ook geen pijnlijke/ gevoelige plek gehad. Iedere keer de Fostimon spuiten was erger, daarna had ik iedere keer zo'n branderig gevoel. Gisteravond met mijn man geklust en net nog een keer! De eisprong zou nu ongeveer moeten plaatsvinden... en het is duidelijk te voelen! Weer zo'n raar, stekend, niet vervelend gevoel. Ik kan het niet anders omschrijven als je merkt dat er iets is, maar niet overheersend. Heel raar! Maar precies hetzelfde gevoel als de andere 2 keren. En ja wel hoor, ook mijn afscheiding is veranderd. Had een uur geleden toen ik naar de WC ging weer zo'n draad hangen... sorry, smakelijk! Nu een weekje wachten en volgende week vrijdag bloed prikken of de eisprong gelukt is, maar daar twijfel ik niet aan. En dan is 7/8 juli mijn NOD.... waahhh spannend! Ik heb sinds december geen goede eisprong meer gehad. @nijn, succes met wachten. Zag je het wel bij de gyn dat de eitjes gesprongen waren?
Pluus en Nijn ik duim voor jullie beiden! Komen dus 2 spannende weken aan! Kimsel succes morgen, hopelijk is er een mooi eitje gegroeid! Ik ben toch bang dat ik ook weer aan de Clomid mag.. heb de hele dag al bruinverlies. Mn test van vanmorgen was wel donkerder als die van gisteren maar toch.. Voel me best een beetje verdrietig!
http://www.zwangerschapspagina.nl/attachments/zwanger-worden-clubs/161654d1308839780t-stoppen-de-pil-november-wie-meer-deel-2-img_3973.jpg Testjes van gisteren en vandaag.
@Sasjuh; hoeft nog niks te betekenen he. Je leest wel vaker dat er wat bloedverlies is tijdens het begin van een zwangerschap. Als het bruin bloed is (oud bloed) kan het vaak geen kwaad. Zolang het maar niet rood wordt. Ik moet alleen eerlijk zeggen dat het bij mijn miskraam wel zo begon; eerst 3 dagen bruin bloedverlies en toen werd het rood. Dus ik hoop voor je dat het snel ophoudt. Houd de moed er in ieder geval nog even in! @Pluusje; spannend ook voor jou hoor. Fijn dat je waarschijnlijk weer een goede eisprong hebt gehad. Vooral omdat het zo lang geleden is. 2 spannende weken dus ook voor jou!
Jeetje wat een hoop spannende dingen hier! Sasjuh: Gefeliciteerd! Ik hoop echt dat dat bruinverlies snel stopt. (het hoeft echt niets te betekenen) Pluus en nijn: super spannend. Succes met wachten en ik duim voor jullie!!! Kitty: Hoop dat je snel ongi word en weer kan beginnen... het is nu wel weer s jou tijd vind je niet!!??? Kimsel: Hoop dat je een mooi ei hebt!! Succes Hier gaat alles nog goed. Inmiddels mag iedereen het weten en dat is wel erg leuk hoor! Begin ook een klein buikje te krijgen. De misselijkheid is al een stuk minder maar met vlagen nog aanwezig. Moe ben ik nog steeds heel erg maar dat is ook niet gek zo aan het einde van het schooljaar... Nog 1 weekje werken en ik heb vakantie!!! Heerlijk.
Hey meiden, Sasjuh, hoe is het nu met je? Je testen worden echt donkerder, dus ik blijf voor je duimen! Kimsel, hoe was je FM? Nijn, ik ben echt jaloers . Ik ga ook om een echo vragen. Pluusje, ook voor jou 2 weken wachten..... En ik......ik ben gistermiddag ongi geworden. Vandaag heeft het goed doorgezet. Gelijk gebeld met zkh en ik mag morgen voor een uitgangsecho. Vandaag alvast Gonal-F en Pregnyl halen. Het is dat ik het vroeg, anders had ze me er niet aan herinnert. Een beetje jammer. Ik was eerst bang dat ik maandag moest komen. Zou op zich wel kunnen, maar ik ga maandag met vakantie en dan heb je geen zin om dan eerst nog snel naar t zkh te gaan. Maar gelukkig mag ik morgen. Het klaart hier alweer op. Hopelijk wordt het een mooie dag en een lekker weekend voor ons!! Tot snel.
@Pinkpearl; fijn dat je wat minder misselijk bent. Wel leuk nou dat iedereen het mag weten. Waren het een lange 10 (eigenlijk 6) weken? @Sasjuh; en nog steeds bruin bloedverlies? @Kitty; fijn dat je weer mag beginnen. Ik ben benieuwd naar je echo morgen. Hier ook best goed nieuws. Ik zit nu op cd 12. Mijn Bms was gegroeid naar 6,2 en bestond mooi uit 3 lagen. 1 eitje rechts is van 10 naar 15 mm doorgegroeid. Links had ik er dinsdag 2 zitten van 10 mm. 1 is nog 10 mm gebleven en de ander 14 mm. Het ziet er dus naar uit dat er 2 eitjes doorgroeien. I hope so. Vriendlief is het weekend weg. Maar ze verwachten toch nog geen eisprong. Maandag moet ik weer terug en dan zal ik rond de eisprong zitten. Zondag begin ik voor de zekerheid ook met ovutesten. Het zou zo fijn zijn als ze doorgroeien. Dat betekent dat het aanslaat en dan krijg ik gewoon Clomid mee naar huis (als het deze ronde niet lukt).
Hoi dames! Kimsel goed nieuws! 2 eitjes is nog te overzien, wel fijn dat er iig wat groeit. Succes alvast voor maandag! Kitty fijn dat je ongi is begonnen en je morgen al voor een uitgangsecho mag.. Hopelijk mag je starten en brengt deze ronde wat goeds, je hebt al zoveel geduld moeten hebben. Nijn en Pluusje hoe is het op de wachtbank? Beiden nog bloedprikken? Hier nog wel bruinverlies gehad vandaag maar nog wel steeds een hoge temperatuur. Heb ook niets geen zin in eten, zit snel vol. Vanmiddag met het telefonisch spreekuur van de fertiliteitsafdeling gebeld en overleg gehad met de fertiliteitsverpleegkundige. Toevallig dezelfde als ik vorige week aan de telefoon had met de uitslag van de samenlevingstest. Ze was echt superblij voor me, heel erg leuk. Bruinverlies was volgens haar niet erg en kwam vaak voor, kan nog van een innesteling zijn maar kan ook oud bloed zijn en omdat ik voor deze ronde geen ongi heb gehad kan het dus zijn dat er nog wat oude 'rommel' opgeruimd moet worden. Zolang ik geen krampen en helderrood bloedverlies heb is het goed. Mag met 7 wkn voor een echo komen, dus nog 3 wkn geduld hebben, hopelijk blijft het goed gaan!
Wat een geruststelling. 3 weken wachten is wel lang he? En nu gaan genieten hoor! Je bent gewoon hartstikke zwanger! Joehoe!
Hoi Nijn, bij mij heeft de provera + clomid gewerkt, zie banner! Had soms wel ook pregnyl nodig, maar in 'DE cyclus' hoefde dat die keer niet. Ik hoop voor je dat het snel zal helpen!
Hier nog steeds wel bruinverlies maar ook een overduidelijke test vanmorgen.. verschil is duidelijk lijkt me! Bekijk bijlage 162049
@Sasjuh; nou de test is overduidelijk toch! Nou hopen dat het goed blijft gaan. Dat verhaal van oud bloed heb ik vaker gehoord en klinkt logisch dus zolang het bij oud bloed blijft zou ik me nog niet ongerust maken. Geniet ervan!
@pluusje; wat fijn dat je zo duidelijk merkt dat je je eisprong hebt. Die steekjes wat jij beschrijft die heb ik wel, die had ik al toen ik tegen een overstimulatie aan zat.. Die zijn nu ook wel weer weg. Bij mij was er op de echo gewoon helemaal niets meer te zien (deze echo was wel 4 dagen na de eisprong). De gyn. heeft er daardoor goed vertrouwen in dat het eitje dus helemaal weg is.. Maandag bloed prikken en dan weet ik het dinsdag middag helemaal zeker Succes met wachten, pff wat duren de dagen lang nu haha.. @pinkpearl, wat fijn om te lezen dat alles goed gaat, de kritieke weekjes zijn nu ook wel voorbij, nu lekker genieten meid! Fijn dat je je geluk nu met iedereen kan delen @kitty, fijn dat je eindelijk weer mag gaan beginnen en idd. goed dat je er zelf aan denkt! Ik hou daar voor mezelf ook rekening mee want anders denken de artsen er ook niet altijd aan, maar als ik de poli bel dan faxen ze het receptje gewoon door naar mijn apotheek, dus wel fijn! Succes met spuiten vandaag, neem aan dat je echo er goed uit zag @kimsel; super goed nieuws!! Heb er goed vertrouwen in dat de clomid weer netjes zijn werk doet bij jou! Spannend maandag, wanneer komt je vriend terug? @sasjuh; ben je na dat telefoontje wel een beetje gerustgesteld? Ik zou proberen je niet teveel zorgen te maken al is dat voor mij nu makkelijk gezegd.. Ik hoop echt dat alles goed blijft gaan en dat het streepje steeds donkerder wordt is al een super goed teken!! Ben erg benieuwd naar je eerste echo, is dat nog een inwendige echo dan? Ik mag maandag bloed laten prikken en dan kan ik dinsdagmiddag bellen voor de uitslag. Tis dat ik er zelf naar vroeg, want volgens de gyn. is er echt een eisprong geweest.. Zo spannend!! @sas26, bedankt voor je reactie.. Helaas heeft clomid bij mij niet geholpen, ben nu bezig met puregon injecties.. Hoe het er nu na uit ziet heb ik vorige week voor het eerst in 10mnd. een eisprong gehad Volgende week hoop ik die bevestiging ook nog te krijgen nav mijn bloed. Fijn dat het bij jou zo goed werkte, positieve verhalen zijn altijd fijn om te lezen.
@Nijn; ik heb er ook vertrouwen in dat de clomid werkt. Ik voel van alles in mijn onderbuik dus dat is een goed teken denk ik. De vorige keer kon ik mijn eisprong ook voelen. Mijn vriend komt morgen weer terug. Gister voordat hij ging nog maar even geklust voor de zekerheid. Morgenvroeg doe ik een ovutest. Als deze positief is moet hij morgen nog aan de gang. Anders maandag weer. Z'n zaadjes zullen na zo'n vriendenweekend wel niet in topconditie zijn haha...
Kimsel gelukkig komt vriendlief wel weer op tijd terug voor je eisprong! En niet in topconditie.. mijn vriend was rondom mn eisprong deze x al een week ziek, koorts e.d. en je ziet het resultaat
Hoe is het met iedereen? Ik zit gelukkig bijna op de helft van mijn wachttijd hihi.. Ik ga volgende week zondag testen heb ik besloten, dan is het 1 dag voor mijn nod, maar dan hebben we wel lekker de hele dag samen, op maandag is mijn man al om 6 uur weg voor zijn werk.. Op de testen die ik heb staat dat je 4 dagen voor je nod kunt testen dus 1 dag moet wel kunnen.. Nu maar hopen dat ik geen ongi krijg aankomende week. Heb wel goede afleiding want ben van morgen tot en met vrijdag 5 dagen naar zee met een clientengroep vanuit m'n werk. Ik ga morgenvroeg nog bloedprikken voordat ik vertrek en dan kan ik vanaf dinsdagmiddag bellen voor de uitslag. Weet iemand hoe die waarde hoort te zijn? Ik moet op progesteron laten prikken. Als die goed is krijg ik denk ik toch wel de zenuwen Gister het nieuws gekregen dat een stel vrienden van ons zwanger zijn.. Toch wel erg confronterend al ben ik super blij voor ze. Ze zijn vanaf februari bezig afgelopen jaar, toen zat ik al in de mmm.. Maarja onze tijd komt ook nog wel!