Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; je progesteronwaarde moet minimaal 30 zijn hebben ze mij verteld. Maar ik had de eerste keer 37,5 en daar waren ze toch niet helemaal tevreden mee. De 2e keer had ik 59 en dat was prima.
    Wel spannend hoor. Wel lekker dat je even wat afleiding hebt.
    Ik verwacht de aankomende dagen mijn eisprong. Vandaag nog een negatieve ovutest (kwam wel handig uit, kan mijn vriend eerst even bijkomen) maar er was wel een heel licht streepje dus ik denk dat het de aankomende dagen door gaat zetten. En dan begint voor mij ook het wachten.
    Wel leuk dat er verschillende nu op het wachtbankje zitten.
    Onze tijd komt zeker nog wel!!!

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn lekker dat je wat afleiding hebt van de week! Ik ga duimen op een mooie Progesteron uitslag voor je.
    Kimsel je ei dus gelukkig niet gemist nu vriendlief niet thuis is! Klus ze he ;)

Hier nog steeds last van bruinverlies, gistermiddag was het minder en gisteravond zelf weg, vanmorgen lijkt het weer iets meer maar heb net ook paardgereden dus kan er ook van komen natuurlijk..
    Voel me super onzeker en nog steeds niet blij oid. Misschien stom maar zal wel een soort van zelfbescherming zijn. Ga ook niet meer testen heb ik besloten, we moeten het maar afwachten.
    Verder erg moe maar slaap ook slecht.

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag weer starten hoor! Jeeh! Ze deed wel een beetje moeilijk dat ik zo laat pas weer kon komen voor een echo. Dan zit er 9 x prikken tussen, terwijl dit normaal maar 6 of 7 keer is. Dus afgesproken dat ik maandag pas begin en dan volgende week dinsdag voor de 1e FM. Grote kans dat ik dan de vrijdag of het weekend mn IUI heb. Het is niet anders, want ik heb er zelf voor gekozen om met vakantie te gaan. Ik heb vrijdag wel de spullen bij de apotheek gehaald, want in het weekend zijn ze dicht. Het is dat ik erom vroeg....En morgen moet ik nog even bellen om mn IUI in te plannen. Dan moest ik niet vergeten, hahaha.
    Nou meiden, ik ga lekker naar buiten. Even genieten van het weer. Vanavond mn koffer inpakken en morgenmiddag weg :).

4. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty, fijn dat je weer mag starten. Fijne vakantei alvast. Ga je ver weg?

@Sasjuh; dus toch nog steeds bloedverlies. Ik hoop voor je dat het snel ophoudt. Dat voelt dan toch wat gerustgestelder he.

5. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

@nijn, leuk he op het wachtbankje! Ik heb besloten om geen test te doen. Ik heb er al zoveel gedaan... ik wacht eerst even af... een week of zo. Ik moet vrijdag 1 juli op progesteron prikken. Bedankt Kimsel voor de uitleg over de waarde!

@Sasjuh, ik hoop voor je dat het bruinverlies snel ophoud!
    @Kitty, eindelijk weer beginnen! Spannend, alvast veel plezier op vakantie.

@kimsel, succes met de eisprong! En dan met wachten....

6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; spannend, ben benieuwd morgen :) en dan is het de beurt aan vriendlief om zijn werk te doen ;) Succes ermee, hou jullie via de mobiel wel nog in de gaten aankomende week, ik zal ergens ook wel een plekje vinden om nog even te melden hoe mijn bloedwaardes zijn!

@sasjuh; begrijp je onzekerheid.. Ik zou er ook goed de balen van hebben maar zolang het niet erger wordt toch maar positief blijven!! Mijn schoonzus heeft in het begin van der zwangerschap 1 dag echt helderrood bloed verloren dus ze dacht dat dat haar menstruatie was maar toch bleek ze zwanger te zijn dus het hoeft niet meteen mis te gaan! Succes aankomende week en ik hoop dat het bruinverlies snel stopt!

@kitty; fijn dat je mag starten!! Waar ga je naar toe? Hele fijne vakantie! Lekker genieten saampjes en klaarstomen voor een nieuwe ronde met nieuwe kansen ;)

@pluusje; op het wachtbankje zitten duurt langer dan een kuur provera haha. Nu is het gewoon veel spannender en ben je er meer mee bezig dus gaat de tijd niet zo snel voorbij. Gelukkig heb ik aankomende week afleiding en nu maar hopen dat de ongi niet komt.. Voor mij is dit de eerste keer in 10 maanden dat ik een kans heb, dus ga zeker testen als mijn ongi niet komt en mijn bloedwaardes goed zijn :) Maar ik ga er vanuit dat die negatief is hoor, kan me niet voorstellen dat het de eerste ronde meteen raak is, en ook wel een beetje zelfbescherming om zo te denken dan kan het alleen maar meevallen. Succes met wachten... ;)

7. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; vandaag nog bloed wezen prikken? Morgen de uitslag?

@Sajuh; hoe is het met bloeden bij jou?

@Kitty; weer begonnen?

@Pluusje; op het wachtbankje duurt lang hè.....

Vanochtend weer voor een fm geweest. Zit inmiddels op dag 15.
    BMS was 6,8. Rechts was het niet gegroeid. Links was het nu 17mm. Er is dus 1 dominant eitje wat door aan het groeien is. Hopelijkk gaat het zo verder. Morgen moet ik weer terug. Als hij dan weer gegroeid is zal hij wel gaan springen toch?

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
  9. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt goed sasjuh! Dat gevoel dat je niet blij durft te zijn is heel herkenbaar hoor. Ik had niet eens bruinverlies maar was ook super onzeker! Succes met wachten op de 1e echo!

@kimsel: dat klinkt als een goed ei! Bij mij was het ei ook 17 mm en toen mocht ik pregnyl spuiten.. maar bij jou gaat ie zelf springen toch?

10. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sasjuh; nou dat ziet er goed uit. Hoe is het vandaag met het bloeden? Kan je al een beetje meer genieten?

@Pinkpearl; vandaag ben ik terug geweest. Er zit er nu 1 van 18 mm en 1 van 15 mm. Het kan bijna niet anders als dat die van 18 mm nu gaat springen. Ze hebben het advies gegeven om nu om de dag gemaanschap te hebben. Officieel moet ik maandag terug om te kijken of het eiblaasje weg is maar volgende week komt heel erg lastig uit vanwege mijn werk (laatste schoolweek) dus ik moet morgenvroeg even bellen met de vraag of het ook anders kan.

Mijn bms was 8,2 vanochtend dus dat was ook netjes.

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel je eitje groeit mooi! Jullie weten wat je te doen staat dus de komende dagen ;) Kan die van 15 ook nog doorgroeien en springen?
    Ik heb nooit een echo gehad om te kijken of mn eitje gesprongen is, alleen bloed moeten prikken.

Bloeden is helemaal gestopt, vandaag ook niets meer.. En blij zijn, ja ene kant wel maar het voelt ook nog steeds raar. Denk dat als ik een echo heb gehad en een kloppend hartje heb gezien het echter wordt.

12. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    He, vanuit zeeland snel een reactie van mij. Ik voel me flink k*t hier want heb gister te horen gekregen dat mijn bloed niet goed is, de assistente zei dat mijn waarde 1.0 is, weet niet zo goed wat dat betekent maar de gyn had mij later terug gebeld. Hij snapt het zelf niet zo goed en wil even afwachten of ik wel een menstruatie krijg en anders moet ik volgende week bij hem een keer terug komen. Hij had het er ook over dat we heel misschien te laat bloed hebben geprikt maar ik ga er vanuit dat ik weer geen eisprong heb gehad en voel me flink klote daardoor. Gelukkig hier wat afleiding, ben nu al gaar en moet nog een halve week..

Iedereen succes en reageer in het weekend wel weer.

13. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn, wat vervelend zeg. En bedoelen ze met je waarde je progesteronwaarde? 1,0 is wel erg laag ja. Had hij er een verklaring voor? Ik ben benieuwd of je toch gewoon ongesteld wordt. En anders gewoon een testje doen of zou dat helemaal niet kunnen nu?

@Sasjuh; kan me voorstellen dat je pas gerustgesteld bent als je een kloppend hartje hebt gezien.

Vanochtend een positieve ovu-test. Vanavond dus maar klussen en dan morgenvroeg nog een keer. Zou dat voldoende zijn? Morgenavond gaat namelijk niet lukken. Mijn vriend komt vanavond ook wat later thuis. Maar als ikk vanochtend voor de eerste keer positief hebt getest, komt pas na 24 tot 48 uur je eisprong toch? Gisteravond ook nog getest maar toen was deze nog negatief.

Hoe is het met de rest?

14. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

@nijn, balen zeg. Bedoelt hij de progesteron waarde.
    @kimsel, sperma blijft 72 uur goed in je, dus dan moet het toch wel goed zijn als je vanavond en morgenvroeg doet.

Met mij niets bijzonders... op het wachtbankje... nog een week en 1 of 2 dagen!!! Vrijdag bloed prikken voor progesteron.
    Had afgelopen zaterdag wel een melt down.... volgens mij waren het de hormonen die van slag waren. Ik heb wat af gejankt... och ja, lucht wel altijd weer op! Ik laat vrijdag wel weten wat mijn progesteron waarde is.

15. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Nou ik heb er ook weer de balen in. Gister en vanochtend ook een positieve ovulatietest gehad. Allemaal goed denk je. Ik had het voor vriendlief heel romantisch gemaakt. Wat gebeurt er... hij kon niet presteren onder druk. Ik baalde er gigantisch van en kon dat ook niet verbergen. Hij baalde er ook van dus dat was ook wel sneu maar ik was gewoon heel boos. Misschien onterecht maar ik voelde het echt zo. Dus op mijn meest vruchtbare dagen is het niet gelukt (terwijl meneer normaal gesproken elke dag wel zin heeft). Dus zal weer een maand moeten wachten. Dan gaan we op vakantie dus misschien is het wat ontspannender dan. Vertel hem ook niet meer wanneer de vruchtbare dagen zijn.
    Iemand van jullie toevallig ook ervaring mee?
    Hopelijk mag ik wel met de clomid doorgaan.

16. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

@kimsel, ik herken je verhaal wel. Heb ik ook 1x met mijn man gehad. Ik was toen ook zo boos. Ik dacht begrijpt hij nu niet hoe belangrijk dit is. Ik sleep me iedere keer naar het zh en spuit allemaal rotzooi in mijn buik, en dan moet hij even meewerken en dan lukt het niet! Tjonge jonge... mannen! hihihi
    Een dag later wel besproken, want hij begreep niet waarom ik zo kwaad was. Hij dacht dan wachten we toch gewoon een maand. huh!!! Maar nu hebben we allebei hetzelfde doel voor ogen!!!

En waar we allemaal op moeten letten... iedereen die moeite heeft om zwanger te worden... is dat het een bekroning van het geluk is om een kind te krijgen! Dat zei de paragnost 2 weken geleden. Je bent gelukkig met je man en wilt dat geluk graag overdragen op een kind. Maar ik moest niet stil blijven staan om zwanger te worden. Dus niet dat het een obsessie word... van ik moet zwanger raken enz.
    Even een wijze les van mij!!!!

17. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Yes... net het zh gebeld... vanmorgen Progesteron laten prikken en de waarde was 42,4. Een prima waarde en dus heb ik een goede eisprong gehad. Ik twijfelde er niet aan, maar toch fijn om het bevestigd te krijgen.

18. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Pluusje; wat "fijn" om te horen dat jij het verhaal herkend. Mijn vriend denkt inderdaga ook; "dan proberen we het volgende maand wel weer". Hij is daar een stuk nuchterder over al hebben we wel hetzelfde doel voor ogen. Hij zegt ook; je bent nu met de 4e ronde bezig, hebt 2x een eisprong gehad en bent 1x zwanger geweest. Dat is wel zo maar toch he....
    Volgende maand zijn we tijdens de eispring (als het goed is) op vakantie. Dan is het misschien wat ontspanender en ik zeg niks wanneer mijn vruchtbare dagen zijn.

Vandaag ben ik terug geweest en ik heb inderdaad gister mijn eisprong gehad. Volgende week moet ik nog terug om een keer bloed te prikken en dan krijg ik 5 dagen erna de uitslag. Ik verwacht dus geen zwangerschap deze maand. Mijn enige kleine hoop is dat de zaadjes erg sterk waren. Maandag hebben we namelijk nog geklust en donderdag dus de eisprong gehad. Misschien hebben ze het overleefd?!

Ik heb afgesproken dat ik aankomende maand weer dezelfde dosis ga slikken en geen echo's krijg deze maand. Ik ga 2 weken op vakantie. Ze wilden me eigenlijk graag monitoren omdat ik elke keer wisselvallig op de clomid reageer maar aangezien ik op vakantie ga, mocht ik kiezen;
    - wachten tot ik terug ben en dan een nieuwe ronde starten en monitoren
    - dezelfde dosis slikken en dan kijken wat het doet. Na de vakantie dan bloed prikken om te checken of ik een eisprong heb gehad.
    Ik heb voor het laatste gekozen. Mochten de medicijnen toch niet goed werken dan kan ik na de vakantie terugkomen.
    Als mijn uitslag van het bloed niet goed is, ga ik in mijn vakantie Provera slikken en start ik na de vakantie met Puregon.
    Dus ff afwachten allemaal.

19. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; hij snapt er zelf niets van, ik ga maandag naar het ziekenhuis dan is hij er 's ochtends zelf en mijn man pakt 's ochtends vrij zodat hij mee kan. Ik word er echt helemaal gek van zo!! Zit er echt een beetje doorheen.. Ik kan niet zwanger zijn want er is geen eisprong geweest, dus verwacht ook zeker geen menstruatie dit weekend.
    Wat balen meid dat het niet gelukt is.. Hopelijk hebben de zaadjes het overleefd, de vorige x was dat wel het geval.. Ik heb hier zelf geen ervaring mee.. Maar kan me super goed voorstellen dat je er goed van baalt!

@pluusje; ze hebben alleen op progesteron geprikt dus neem aan van wel. Gelukkig werkt de pregnyl bij jou wel!! Hopelijk is een volgende ronde niet meer nodig voor jou!

20. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Nijn, kan ik me voorstellen dat je er gek van wordt!

Deel Deze Pagina