@ Sasjuh, gefeliciteerd!! Mooie testjes hoor! Meiden, ik ben begonnen met provera, omdat ik al zo lang geleden een menstru heb gehad... vandaag de laatste innemen (nummer 10) en dan wachten op ongi. Voorheen kwam die dan pas na 10 dagen dus kan nog even duren....! Vraagje, als je clomid gebruikt, moet je dan iedere cyclus voor echo's? dat moest ik de vorige keer steeds, maar heb ook wel eens gehoord dat zodra ze zien dat het aanslaat, je bijvoorbeeld voor 2 of 3 rondes meekrijgt en alleen achteraf bloed prikt om te kijken of er een eisprong is geweest..? iemand hier ervaring mee? dat je bijvoorbeeld thuis ovutests doet? Mijn moeder heeft vroeger ook clomid gehad, en er werd toen helemaal geen echo of iets gemaakt. Volgens mij alleen tempen... en als je voor echo's moet komen tijdens gebruik van clomid, hoeveel echo's heb je dan ongeveer per cyclus? Groetjes! Sas
@Sas; als ze zien dat de Clomid aanslaat, kan je het voor een paar maanden mee naar huis krijgen. De eerste cyclus volgen ze je wel vaak dmv echo's. Ik moest altijd op CD3 komen voor een uitgangsecho. Dan van CD 3 t/m 7 de Clomid slikken en dan rond CD 10 terug voor de eerste echo. Daarna om de dag ongeveer todat je ei op springen staat. Meestal is het na de uitgangsecho dus nog zo'n 5 a 6 keer. @Nijn; ik ben benieuwd wat ze tegen je zeggen maandag. Fijn dat je mannetje in ieder geval meegaat. @Kitty; lekker aan het genieten van een welverdiende vakantie? @Pluusje; hoe is het bij jou? @Sasjuh; hoe is het bij jou? Geen last meer gehad van bloedingen? Ik wacht gewoon netjes af deze ronde. Waarschijnlijk geen zwangerschap dus maar ik hoop wel op een stabiele en goede ronde. Dat zou ook voor het eerst zijn, dat alles goed is. Dus daar gaan we dan maar voor!
Nijn wat rot zeg dat je progesteron uitslag niet goed was! Ben benieuwd wat de gyn nu gaat zeggen. Kimsel herkenbaar hoor, wat je vriend betreft. Mijn vriend kan ook moeilijk presteren onder druk en dat heeft hier ook wel eens tot stress geleid! Hier geen bruinverlies meer gehad maar nog steeds erg onzeker en ook niet echt blij eigenlijk, moeilijk om te zeggen omdat ik het wel zou moeten zijn. Ik heb niets geen tekenen van zwangerschap, geen kwaaltjes of niets en voel me ook helemaal niet zwanger. Ben dan ook zo bang voor slecht nieuws met de echo!
@ sasjuh, ik denk dat veel vrouwen dat hebben hoor... het is in het begin nog zo onwennig, zo spannend, onwerkelijk en je weet dat er zo veel gaat veranderen... geef jezelf de tijd en ruimte eraan te wennen. mocht het gevoe lang aanhouden (paar weken) dan is het denk ik wel goed om er eens met een deskundige over te praten. maar wie weet ben je over een paar weken veel meer gewend aan het idee. groetjes!
Hey meiden! Ik ben weer terug hoor! Ik heb een heerlijke vakantie in Spanje gehad. En vanochtend gelijk voor een 1e FM geweest. Nou, het wordt deze ronde weer kantje boord. Veel eitjes rond de 1,2 en twee van 1,5 en 1,6 cm. Morgen weer terug en ik hoop dat ik dan niet meer dan 5 eitjes heb van meer dan 1,5 cm, want dan mag ik niet doorgaan. Ander nieuws is dat als ik deze ronde niet zwanger raak, ik een evaluatie krijg met de gyn. Ook stap ik over naar Menopur. Dat hoopte ik al en vandaag was mn bms ook maar 4 mm, erg dun dus. En een echo na de eisprong doen ze alleen op verzoek, dus dat ga ik deze ronde zeker doen. Ze vertelde ook dat je met Pregnyl altijd een eisprong hebt. De cyste kan ontstaan zijn door het overgebleven deel, of een ander eitje. Mooi, heb ik ook weer zekerheid. Dus morgen weer terug en duimen jullie mee dat ik twee mooie eitjes heb en de andere eitjes niet doorgroeien? Hoe is het verder met jullie? Al nieuws? X
@kitty: Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!! Spannend deze ronde. Ik duim voor 2 mooie eitjes... Goed dat je meer duidelijkheid hebt voor de komende tijd. Heel veel succes!!!! Met mij alles prima. Ik voel me steeds wat zekerder en de misselijkheid/moeheid wordt ook minder. Heb gister al een positiebroek gekocht!! Mn eigen broeken zaten echt niet lekker meer. We moeten morgen voor het eerst naar de verloskundige... leuk en spannend!!
PinkPearl, veel succes vandaag bij de verloskundige. Ik hoop dat het allemaal goed is. En ik mag morgen weer terug voor een 3e FM. Het wordt nl kantje boord. mn eitjes zijn 18, 15, 2 van 14 en 2 van 12 mm. Nu hoop ik dus dat die van 18 en 15 doorgroeien. De rest niet, want dan gaat deze ronde niet door. Dus voor de zekerheid morgen weer een echo en dan morgen Pregnyl zetten. Ze nam vandaag weer rustig de tijd voor me en ze zei al dat ik gerust een afspraak met de gyn kan plannen als ik vragen heb. Dat stelde me wel gerust. Hoe is het met jullie meiden, in de wachtweken? Nijn en Pluusje? Sasjuh, fijn dat het bloeden ed allemaal is gestopt! Hoe voel je je nu?
@kitty, ik hoop dat je er mooi 1 of 2 krijgt... en niet te veel! Met mij nog alles prima. Morgen is mijn NOD, maar bij mijn andere cyclussen (is dit een woord?) was het altijd 2 weken en 4 dagen na de eisprong... dus moet ik voor de zekerheid maar tot maandag wachten. Ik heb wel heel erg het idee dat ik ongesteld ga worden, maar als ik het verhaal van Pinkpearl herinner had zij dat ook. Dus... afwachten!!!! pffff, daar zijn we inmiddels goed in geworden. (of niet!)
@Kitty; spannend voor jou. Hopelijk groeien er maximaal 2 eitjes goed door en de rest niet. Ben benieuwd morgen! @Pinkpearl; hoe was het voor de eerste keer bij de verloskundige? Ik maak me ook weer zorgen. Sinds vanmiddag licht bruin bloedverlies (bij het afvegen). Heb ook een beetje buikpijn maar dat kan ook door het drukmaken komen. Ik ben zo bang dat ik nu alweer ongi wordt en mijn luteale fase weer tekort is (zoals in de 1e ronde). Ik zit nu 6 dagen na mijn eisprong dus dat is veel te kort. Hopen dat het niet doorzet. Mocht het wel doorzetten dan bel ik morgen gelijk naar het zh. Hopelijk mag ik dan de clomid blijven slikken misschien in combinatie met iets waardoor de lf langer wordt?!
Kimsel, waarom mag je niet aan de hormooninjecties? Dit zou toch echt weer een teleurstelling zijn. Sterke! Pluusje, afwachten is nooit leuk en ik hoop niet dat je ongesteld wordt! Ik lig ziek, zwak en misselijk op de bank. Mn darmen gaan flink tekeer. Echt niet fijn
@kitty: vervelend dat je ziek bent! Hopelijk knap je snel op en.. krijg je morgen goed nieuws. Laat je snel wat weten? @Pluusje: Spannend hoor! Ik had inderdaad ook het gevoel dat in ongesteld ging worden. Zeurderig gevoel in mn buik enz... Succes met wachten!! @Kimsel: Balen dat je weer zo vroeg ongesteld wordt.. Hopelijk zet het niet door! Vanmorgen was ik bij de verloskundige. Heel veel vragen over mijn gezondheid enz. Omdat mijn vader geboren is met een hartafwijking (zeer waarschijnlijk niet erfelijk) krijg ik waarsch toch een medische indicatie. Ik moet do naar het ziekenhuis om te kijken of er extra onderzoek gedaan moet worden. En toen was het tijd om naar het hartje te luisteren!! Ze zette het apparaat net op mn buik en daar was ie al... en hele duidelijke regelmatige hartslag. Super fijn!
Pinkpearl, altijd fijn om t hartje te horen. Ik zou het wel prettig vinden als het een medische indicatie wordt. Sowieso ivm de kosten die dus allemaal vergoed worden, maar ook dat je goed in de gaten wordt gehouden. Al moet je je niet onzeker gaan voelen en bang zijn dat er iets mis kan gaan. En ik had vandaag een mooie ei van 19 mm, links dit keer. Hopelijk brengt dat geluk. Vorige keren was het rechts nl. Mn bms was nog dun, 4 mm. Maar hopelijk gaat de Pregnyl daar wat aan doen vanavond. Zaterdag om 12 uur heb ik dus de inseminatie. Kan manlief weer gezellig mee. Even een steuntje in de rug!
Kitty: fijn dat je een goed ei hebt!! Succes zaterdag.. Ik moet volgende week naar het ziekenhuis. Ben benieuwd. Ik krijg dan een gesprek en daarna gaan ze beslissen of ik die indicatie krijg...
@Kitty; wat fijn dat het ei mooi doorgegroeid is en je nu de pregnylspuit hebt kunnen zetten. @Nijn; hoe was het in het ziekenhuis? Wat zeiden ze van de bloeduitslag? Vanochtend naar het spreekuur gebeld want mijn ongi zette toch door. Vanmiddag ben ik teruggebeld. Ze willen dat we op gesprek komen om de volgende ronde te starten met hormooninjecties. Van de ene kant opgelucht van de andere kant weer een beetje teleurstellend en spannend. Ik lees wel dat hormooninjecties vaak wel goed resultaat hebben toch? Ik heb er op zich wel vertrouwen in aangezien Clomid ook wel effect had. Ik zie alleen op tegen het spuiten. Moet je vaker naar het ziekenhuis voor een echo met injecties dan met Clomid? Zorgt de pregnylspuit er ook voor dat de 2e fase beter/ langer is? Ik kan waarschijnlijk pas na mijn vakantie (9 aug) terecht voor het gesprek. Misschien was er nog een extra spreekuur en dan kon ik misschien voor de 23e terecht. Dat hoop ik wel anders moet ik weer 4 weken wachten. Mochten we pas 9 aug. terecht kunnen, wat zouden jullie dan doen: - niks doen en wachten op de afspraak - nog een ronde Clomid proberen; deze heb ik al in huis en ik kan dan nog net 1 ronde doen. Ik weet ook niet of ik na die afspraak eerst weer moet beginnen met provera of dat ik gelijk mag beginnen met spuiten?
@kimsel, balen zeg! Ik zou niet zo maar met Clomid beginnen. Eerst even navragen... het is toch hormonen troep! Je moet in augustus wel eerst beginnen met provera want je kunt pas op CD3 beginnen met spuiten. En het stelt echt helemaal niets voor. Ik heb me daar ook heel erg druk over gemaakt, maar het valt reuze mee. @pinkpearl, ooh wat speciaal!!! Dat je het hartje gehoord hebt! Echt geweldig!!!! @nijn, hoe is het eigenlijk nog met jou? @sasjuh, en met jou? Al een beetje gewend aan het idee! @kitty, heel veel succes zaterdag!
Hoi! Kimsel balen zeg dat je ongi alweer doorgebroken is en je lf dus weer aan de korte kant.. Ik zou met het zh overleggen wat te doen voor een volgende ronde. Kitty kunnen ze niets doen aan dat dunne bms? Hopelijk mag deze 3e IUI iets moois brengen voor jullie! Nijn hoe is het met jou? Pinkpearl oww dat klinkt gaaf, het hartje horen! Pluusje hoe is het met jou? Hier is alles goed! Geen bruinverlies meer gehad, en al redelijk aan het idee gewend. Verder niet moe of misselijk, voel me prima! Morgen komt moeders voor moeders langs, wil ik graag aan meedoen. En nog een weekje wachten tot de 1e echo, dat vind ik echt superspannend.
@ Pluusje; Ik wil daarom eigenlijk proberen de afspraak voor de vakantie te hebben zodat ik in mijn vakantie de provera al kan gaan slikken... Hoe is het bij jou???
Kimsel, waarom duurt het zo lang voor je mag spuiten? Je kunt deze ronde toch gelijk beginnen? Je hoeft daar toch verder geen afspraak met de gyn voor te maken? Hoe vaak je moet komen, verschilt per ziekenhuis. Ik moet op dag 3 komen en dan op dag 9 en afh hoe groot je eitjes zijn om de dag terugkomen. Ik ben nu zelfs drie dagen achter elkaar geweest. Volgens mij doet Pregnyl niets met je LF. Even voor je opgezocht: De werkzame stof in Pregnyl is HCG (humaan choriongonadotrofine). HCG is een lichaamseigen hormoon aangemaakt door de placenta (moederkoek). Bij vrouwen stimuleert HCG de eisprong, het stimuleert de eierstokken om het vrouwelijke geslachtshormoon oestrogeen te maken en het zorgt dat de baarmoederwand gereed is voor innesteling van een bevruchte eicel. Heb je wel eens je progesteron laten nakijken? Heb je een goede eisprong gehad? Was deze waarde goed? Want ik lees dat je Utrogestan kunt gebruiken om je LF te verlengen. Dit is progesteron, vandaar. En geen Clomid meer gebruiken hoor, tenzij je anders eerst aan de Provera moet....