Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kimsel, ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt. Zolang het nog niet doorbreekt, is dat goed nieuws!

2. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Ik heb een maandje (of langer) vrij van de medische molen! Pfff, wat een opluchting!!! Ik vind het echt heerlijk! Ik ben nu bijna 1 jaar bezig met Clomid slikken, Fostimon spuiten en echo's maken. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik nu even niet naar het zh moet! De gyn zei dat ik kan wachten tot de menstruatie weer opgang komt en als dat te lang duurt dan kan ik bellen voor een Provera kuur!
    Dus ik zal ook de komende maand niet veel op het forum verschijnen... even afkicken! Succes allemaal en ik probeer af en toe wat bij te lezen! xxx

3. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Pluusje; wat moedig van je. Kan me ook voorstellen dat het je rust geeft. Ga je nog op vakantie? Geniet van je tijd en hopelijk zien we je daarna weer terug.

@Nijn; hoe is het bij jou?

@Kitty; jij aan het wachten. Duurt lang zo he, 2 weken?

Bij mij is het eigenlijk sinds zaterdagmiddag gestopt. Ben zelfs wezen mountainbiken en daarna niks verloren. Heb dus eigenlijk allee woensdagavond, donderdag en zaterdagochtend een beetje bruin slijm verloren. Ik kan me niet voorstellen dat dat een menstruatie is. Zou het wel? De laatste keer was mijn bms 8,2 dus daar zou je toch echt ongesteld van moeten worden toch? Heb ook geen rood bloedverlies gehad.
    Je gaat nu alleen overal op letten (ben ik moe, misselijk etc.) Maar dus echt afwachten tot woensdag op de bloeduitslag. Houd maar rekening mee dat ik geen goede eisprong heb gehad dan kan het nog meevallen.

Hoe is het met de andere meiden?

4. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; ik mag geen 10000 spuiten, die dosis wordt alleen gebruikt bij IUI en IVF en ik zou van 5000 altijd een eisprong moeten krijgen.. Ik moest precies een week na de eisprong bloed laten prikken.. Volgens mij komt dat vrij precies. Ik heb nooit op oestrogeen laten controleren, heb er ook nooit van gehoord, ik heb de eerste cyclus bloed laten prikken maar dat zag er allemaal goed uit op een kleine afwijking na in het LH en het FSH hormoon wat erop duidt dat ik een lichte vorm van PCOS heb. Wel een domper dat het zaad niet zo best is deze ronde, maarja er hoeft maar 1 goede zwemmer tussen te zitten dus de hoop niet opgeven, ben erg benieuwd hoe het voor jou gaat verlopen.

@kimsel; ik snap dat je lichaam je wel erg onzeker maakt zo.. Had jij de cyclus dat je zwanger was ook niet wat bruinverlies na een week? Meen me zoiets te herinneren maar weet het niet meer zeker. Stiekem toch hopen op een goede afloop.. Wat raar dat je trouwens zo lang moet wachten op de uitslag van het bloed.. Ik had maandag geprikt en kon dinsdagmiddag al bellen.. Als je een bms van 8.2 hebt moet je echt wel helderrood bloed verliezen!! Dus misschien toch wel een innestelingsbloeding.. :) Hoop het voor jou!

@pluusje; wat balen meid!! Het zit jou dus ook niet mee, je had zo een perfecte eisprong, zelfs zaadvriendelijke afscheiding en dan wil het toch nog niet lukken, waar ligt het dan aan he.. Ik weet niet hoelang ze door gaan met spuiten, maar volgens mij is een volgende stap wel IVF. Ik heb eerder ook een keer in de avond mijn menstruatie gekregen, rond 22.00uur, ik heb toen het ziekenhuis gebeld en hun zeiden dat ik toch die dag als dag 1 moest tellen.. Hoe was de fietstoch geweest? Goed dat je ervoor kiest om even tot rust te komen! Mijn man en ik doen nu ook even rustig aan, lekker genieten van onze vakantie in Portugal en ik heb besloten om zelfs nog iets later te gaan starten met de provera want we willen de tweede week van augustus ook nog 5 dagen met vrienden mee naar frankrijk :) Een goede tip om eens te informeren in roermond maar ik wil het eerst nog even aankijken, hopelijk krijg ik een volgende cyclus een keer geen overstimulatie en heb ik mooi maar 1 groot ei, wanneer ik dan weer geen eisprong krijg wil ik verder onderzoek of ga op zoek naar een ander ziekenhuis.

Voor mij dus even een rust periode, lekker genieten van de leuke dingen die komen gaan!

5. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; bedankt voor je reactie.
    De ronde dat ik zwanger was, heb ik inderdaad oomk 3 dagen last gehad van bruin verlies. Daarna stopte het 2 dagen en daarna kreeg ik de miskraam. Het hoeft dus inderdaad niks te betekenen.
    Baal inderdaad ook dat het zolang duurt die bloeduitslag. Bij het bloedprikken moest ik een belafspraak maken. Daar gaan altijd 2 werkdagen overheen en ik had de pech dat ik voor het weekend zat dus vandaar.
    Heb je wel nog voldoende vertrouwen in het ziekenhuis in Weert? Dat is namelijk wel belangrijk. Inderdaad goed om het nog een ronde aan te kijken en anders verder te kijken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik, op het lange wachten op een afspraak na, wel erg tevreden ben hoe ze het aanpakken. Ze nemen de tijd voor je en ik vind ze ook erg kundig.
    Wanneer ga je op vakantie?
    Geniet er lekker van! Vol goede moed en uitgerust straks de volgende ronde in! Het komt echt wel een keer goed!!!

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, idd, er hoeft maar een goede zwemmer ertussen te zitten.
    Pluusje, fijne vakantie! Zo noem ik het maar even. Geen gedoe meer met het ziekenhuis, niet meer in de onzekerheid zitten. Geniet van je rust!
    Kimsel, fijn dat alles goed gaat in het zkh. Ik ben iets minder tevreden en afh hoe het hierna verder ga, wil ik misschien toch naar een academisch zkh overstappen.

7. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; ze doen het niet slecht in het ziekenhuis want alles wordt meteen vlot doorgepakt en dat vind ik wel prettig. De gyn. die ik nu heb is ook een hele fijne man. Maar ik heb gewoon het idee dat ze niet zo goed weten hoe het kan dat ik geen eisprong gehad heb en dat vindt ik raar en maakt me onzeker. Ben erg benieuwd naar jou uitslag morgen!! Hopelijk ben jij mooi zwanger en krijg je een mooie voorjaarsbaby :)
    Ik ga 25 juli naar portugal dan ben ik een weekje thuis en dan ga ik de tweede week van augustus 5 dagen naar frankrijk met vrienden. Ik ga dus pas over 3 weken starten met de provera.. Vindt het niet erg om er even mee te stoppen, ik heb leuke dingen op het programma staan dus dat is fijn! Ik zat er vorige week nl echt even helemaal doorheen..

@kitty; nog 11 lange dagen.. Wanneer moet je nou bloed laten prikken, en krijg je nu ook nog een echo?

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, ik twijfel een beetje. Want de artsassistent was zo zeker van zijn zaak dat ik een goede eisprong heb. En mocht deze ronde niet lukken, dan krijg ik sowieso een evaluatiegesprek. Dan ga ik dit eisen. Want ik weet niet of ik zo maar bloed kan laten prikken zonder dat de arts hiervoor een opdracht heeft gegeven.

9. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Nou ik de hele week al in spanning, wordt ik net gebeld, hebben ze nog geen uitslag! Hopelijk morgen maar het kon ook nog wel volgende week worden :(. Slecht!
    De vraag dus wat ik moest doen. Ik heb immers een afspraak staan morgen voor een gesprek voor het vervolg met evt. hormooninjecties. Ik heb nou afgesproken deze afspraak toch te laten staan, de situatie uit te leggen en dan met haar samen een plan van aanpak op te stellen. Anders duurt het dalijk weer super lang voordat ik een nieuwe afspraak kan maken.Ik dacht, doe gewoon nu effe een testje; negatief. Maar het is ook nog te vroeg (kan pas over 2 dagen) en heb net een 1/2 liter water gedronken en geen ochtendurine. Hoeft dus niks te betekenen. Houd dus nog steeds een beetje hoop. Baal er wel enorm van dat er nog geen uitslag is.

@Kitty; nog spannende 10 dagen!

10. MissCK

MissCK Niet meer actief

hoi allemaal.

ben bang dat ik me binnenkort bij jullie aan kan sluiten.
    misschien ben ik iets te voorbarig.

maar ik ben vorige week gestopt met de pil. nu nog ontrekkings
    bloeding. maar ben bang dat hierna geen menstruatie gaat komen.

5 jaar geleden ben ik op dokters advies gestopt met de pil.. een
    jaar lang. en ook een jaar lang geen menstruatie gehad.

dus ben een beetje huiverig voor wat komen gaat.
    maar is natuurlijk niet gezegd.

ben erg benieuwd.

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ missCk, laten we hopen dat je deze keer regematiger bent... maar misschien idd niet, is afwachten. het kan sowieso even duren na de pil voor je weer een cyclus hebt..

@ kimsel, spannend hoor. jammer van de uitslag dat die er nog niet was!

meiden, een vraag: als je clomid hebt gebruikt (dag 3 tm 7) wanneer heb je dan ongeveer een eisprong? En vanaf wanneer doen jullie dan ovutests?

groetjes!

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sas, dat is voor iedereen anders. Krijg je echo's? Want dan weet je wel ongeveel wanneer je ei gaat springen. En anders vanaf dag 11 ovutestjes gaan doen ;).

13. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden,
    Ik had vandaag een afspraak in het ziekenhuis (vanwege de hartproblemen van mijn vader)
    Ze hebben een echo gedaan. Erg leuk om te zien want onze kleine spruit was super bewegelijk. We konden er nauwelijks een stil beeld van maken!
    Gelukkig konden ze het hartje wel bekijken. Op deze echo's zag het er goed uit maar ze blijven voorzichtig.
    Ik krijg dus wel een medische indicatie en krijg de 20 weken echo in een ander ziekenhuis waar ze betere apparatuur hebben. Dan gaan ze het hartje en de bloedsomloop heel goed bekijken. Gelukkig gaf ze wel aan dat het er nu allemaal goed uit ziet maar dat het voor de zekerheid is... eigenlijk wel fijn dus!
    Hoor morgen de datum!!
    Liefs PP

14. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sas; dat is inderdaad verschillend. Als het goed aanslaat is het meestal tussen dag 12 en 20 maar dat kan enorm verschillen. Met de echo's kan je het volgen dan weet je het een beetje. Ik zou vanaf dag 12 ongeveer dan ovutests gaan doen.

@Kitty; houd je het wachten nog vol?

@Pinkpearl; fijn dat de echo er goed uit zag. Ook goed dat ze het nu goed in de gaten gaan houden. Beter op deze manier dan dat je straks voor verrassingen komt te staan toch? Hoe voel je je verder?

Ik ben gister bij de gynaecoloog geweest voor een gesprek. Bloeduitslag was er nog steeds niet. Daar heb ik weer een telefonische afspraak voor moeten maken voor volgende week woensdag.
    Was verder een positief gesprek. Ze gaf aan dat ik eigenlijk wel een goede eisprong moet hebben gehad, kijkend naar het bloed van de vorige keer en de echo na de eisprong. Ik zelf ben pas overtuigd als die bloeduitslag ook daadwerkelijk goed is. De bloeding van vorige week hoefde niks te betekenen. Dat kon best een innesteling zijn.
    Nou is het dus even afwachten. Ik heb afgesproken zondag een test te doen als ik nog niet ongesteld ben geworden. Zij zegt dat ik dat naar aanleiding van de echo sowieso moet worden, of ik moet dus zwanger zijn.
    Wordt ik ongesteld dan mag ik de aankomende maanden gewoon met Clomid aan de slag. De 1e ronde alleen nog een keer naar het ziekenhuis om bloed te prikken na de eisprong. Ben blij dat de Clomid goed heeft gewerkt in ieder geval en ik een goede ronde heb gehad. En nu nog even in spanning tot zondag.....

15. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty: bij mij waren ze er ook zeker van! Ik heb ook bloed mogen prikken omdat ik er zelf naar vroeg.. Maar goed, jij hebt de vorige keer wel een menstruatie gekregen dus dan moet er ook wel een eisprong zijn geweest lijkt me.

@missck: welkom bij de club, als je vragen hebt wij zijn inmiddels ervaringsdeskundige ;)
    Waarom ben je toen moeten stoppen met de pil als ik vragen mag? Misschien is je lichaam weer een beetje op orde, hoop het voor je want deze mmm om een kindje te kunnen krijgen is echt geen pretje!

@sas26; dat is bij iedereen verschillend, toen ik clomid gebruikte moest ik voor inwendige echo's (tot dag 21). Ik reageerde niet op clomid dus heb ook geen eisprong gehad..

@pinkpearl; wat fijn dat het vooralsnog er allemaal goed uitziet!! Kan we voorstellen dat jij nu weer hele andere zorgen hebt.. Bij ons zit het hart ook in de familie en ik heb een nichtje met een lichamelijke en geestelijke beperking, ik zou ook voor nader onderzoek in aanmerking komen mocht ik ooit zwanger zijn.. Maar goed dat ze zoveel kunnen tegenwoordig! Geniet er nog van meid!

@kimsel; spannend meid!! Hoop echt op een goede afloop voor jou. Ik wil je niet de grond in boren maar ik ben er zelf een beetje huiverig voor wanneer ik lees dat een gyn. er zeker van is dat er een eisprong geweest is want dat verhaal heb ik 3x gehoord en er is toch niets gebeurd! Maar goed, bij jou is het een heel ander verhaal, want jij hebt al een eisprong gehad dus maak je geen zorgen en nu duimen op een positieve afloop!!

16. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @nijn; ik snap jouw reactie helemaal. Dat zou ik ook hebben. Ben zelf ook pas helemaal overtuigd als ik de uitslag heb hoor. Maar van de 4 rondes heb ik inderdaad al 3x een eisprong gehad dus ik ga maar van het positieve uit.
    Ik voel van alles in mijn buik rommelen maar kan het niet echt plaatsen dus afwachten...

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkpearl, leuk weer van je te horen! Ik ben zo blij dat het goed met je gaat en met de baby natuurlijk. Op deze manier kun je er toch extra van genieten! Mijn broer heeft ook hartproblemen. Al merkt hij er niets van, hij is ook met een afwijking geboren. Zal ik dan ook extra gescreend gaan worden?

Kimsel, zondag is al snel! Spannend hoor. Als je ei is gesprongen, dan moet je ongi worden, of liever nog zwanger zijn. Wel raar idee dat je straks zelf mag proberen. Hopelijk komt het niet zo ver.

Ik voel me verder goed. Totaal geen klachten, geen ander slijm, buikpijn of rugpijn, gevoelige tepels. Hmmm, is dit een goed of slecht teken? Over minder dan een week zal ik het weten!

En wauw, wat is het vandaag strak blauw! Echt een verschil met gisteren! Fijn weekend meiden! X

18. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ pp, goed dat ze het zo goed in de gaten houden! en fijn dat het er nu in elk geval goed uit ziet.

@ Kimsel, waarom ging je na de 75 mg clomid weer naar 50 als ik vragen mag? Ik hoop voor je dat deze ronde een succes is!!

19. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Nijn, ik heb ook die ervaring dat de gyn zeker wist dat er een eisprong zou komen....en me 2 weken later moest vertellen dat het toch niet het geval was....! Iedereen zegt wat anders, en er zijn (helaas) altijd mensen die de uitzondering op de regel zijn...

20. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sas; natuurlijk mag je dat vragen. Ik had de 1e keer met 75 mg overstimulatie, vandaar dat ik weer naar 50 mg ben gegaan.

Deel Deze Pagina