Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    oké, en 50 sloeg niet goed aan, vandaar nu in het midden. (ik wist niet dat dat kon, 62,5 mg..! Duim voor je!

2. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sas; dat wist ik ook niet. Het is ook niet een hele handige dosis. Ik heb ook iets meer geslikt. Totaal 350 mg i.p.v. 312,5 mg omdat de tabletjes gewoon lastig te breken waren. maar dat was geen probleem. Ik kreeg 7 tabletjes voor 5 dagen.
    Morgenvroeg dus testen. Ik heb goede hoop want voel me raar, buikpijn, vermoeid en totaal geen eetlust (lichte misselijkheid), vooral 's ochtends. Ben benieuwd!

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel wat spannend, knap dat je nog niet getest hebt!

Hier alles goed, we hebben het dit weekend allebei onze ouders en zusjes verteld en die waren helemaal door het dolle, zo leuk!
    Verder ben ik erg moe en misselijk, maar ach het hoort er allemaal bij! Donderdag de eerste echo gehad en we hebben een mooi kloppend hartje gezien.

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ kimsel, spannend meid, ik duim voor je! kom je het hier vertellen?

meiden zit nu op cd. 11, en heb soms beetje buikpijn of steekjes links/rechts. herkennen jullie dit (na gebruik clomid?) ovutests laten nog weinig zien...heel licht lijntje...

groetjes!

5. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Vanochtend getest en negatief helaas. Morgen bellen met het ziekenhuis hoe of wat. Wil graag weer een afspraak maken want ben bang dat vorige week toch een menstruatie is geweest ook al was het zeer weinig. Dat zal wel te zien zijn aan de bloeduitslag neem ik aan. Dan ligt het bij mij dus echt aan de 2e fase van mijn cyclus want ik krijg wel een eisprong maar dan word ik te snel ongesteld.
    Kan me namelijk niet voorstellen dat ik nu te vroeg getest heb. Ben 3 dagen over tijd en ik heb ook nog niks van een echte menstruatie gezien. Baal er wel enorm van dat het allemaal zo onduidelijk is.

@Sasjuh; wat fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien. Zal vast heel bijzonder zijn geweest, dan weet je dat het "echt" is.

@Sas; ik had last van steken als mijn eisprong eraan zat te komen dus niet als bijwerking van de Clomid. Is dat nog niet mogelijk?

6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; wat balen meid!! Weer een tegenslag, ik kan me voorstellen dat je er een beetje gek van wordt zo! Fijn dat je over mag stappen op injecties, ben erg benieuwd of deze voor een mooiere cyclus gaan zorgen voor jou. Wanneer mag je gaan beginnen? En wat ga je spuiten?

@sasjuh; wat lijkt me dat fijn om het thuis te kunnen vertellen. Mijn ouders en broer en schoonzus zijn wel al op de hoogte van mijn traject, dus ze zullen er snel achterkomen als het een ronde zou lukken, maar dat is niet erg.. Ben blij dat ik er nu met mensen over kan praten.

@sas26; krijg jij helemaal geen echo's dan in het ziekenhuis? Ik reageerde niet op clomid maar voelde wel vanalles, dus weet niet of het iets positiefs is of dat je er misschien teveel op gefocust bent.. Laten we hopen dat je een mooie eisprong krijgt!

@kitty; nog een kleine week wachten.. Wat spannend he, dan lees ik jou uitslag nog voor mijn vakantie :)

7. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @nijn; ik weet nog niet of ik over mag stappen op injecties. Afgelopen donderdag toen ik een gesprek had, wilden ze dat ik doorging met de clomid omdat ik waarschijnlijk een goede eisprong zou hebben gehad. Blijkbaar is dit dus niet het geval dus wil ik morgen eigenlijk een nieuwe afspraak maken over hoe nu verder te gaan. Ik wil op zich wel overstappen naar injecties maar ik denk dat het probleem bij mij ligt in de 2e fase van de cyclus aangezien mijn eitjes wel groeien en springen met de clomid. Ik weet niet of injecties die 2e fase verbeteren of dat ik daar misscghien iets anders voor nodig heb. Ik blijf het gek vinden dat ik niet echt ongesteld ben geworden. Ben zo benieuwd naar die bloeduitslag. Die zal zekerheid geven.

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kimsel, je moet aan de Utrogestan. Dat is progesteron en zorgt ervoor dat je bms in stand blijft. Ik zou er zeker om vragen!

Sasjuh, fijn dat alles goed met je gaat! En altijd een spannend moment om het te vertellen.

Nijn, ik heb pas vandaag, dus 8 dagen na mn ei last van mn tepels. Ze worden nu pas een beetje gevoelig. Zou dat een goed teken zijn? En het wordt zeker een spannende week!

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Heb deze keer geen echo's, vorige keren wel (voor ik zwanger raakte) nu ivm vakantieperiode, en omdat clomid vorig keer wel aansloeg alleen soms geen eisprong (dan kreeg ik pregnyl) dus vandaar.
    en teveel erop gefocust, dat zal vast wel, zoals denk ik het halve forum hier ;);)

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Kimsel, er zijn idd medicijnen om de lf langer te maken. als clomid bij jou wel zorgt voor rijping van de follikels dan moet je het denk ik in combi met iets anders gaan gebruiken? Sterkte in elk geval!

11. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Donderdag heb ik een gesprek in het ziekenhuis. Woensdag krijg ik de bloeduitslag dus dan weet ik sowieso of het toch die week na mijn eisprong de menstruatie is geweest. Als dat zo is, dan is het wel zeer licht geweest. Ik weet niet of dat normaal is?
    Ik wil inderdaad ook gaan voorstellen om Clomid in combinatie met Utrogestran te gaan slikken. Ik krijg tenslotte een eisprong van de Clomid maar bij mij gaat het in het 2e gedeelte mis. Hormooninjecties helpen alleen voor de 1e fase van de cyclus volgens mij dus dat heeft ook geen zin.
    Ik ben ook benieuwd of ik nu eerst weer aan de Provera moet.Zaterdag vertrek ik op vakantie dus wel fijn dat ik dan hopelijk een nieuw plan van aanpak heb.
    Bedankt voor jullie tips in ieder geval.

@Kitty; spannend hoor. Ik heb wel geleerd niet te veel naar je lichaam te luisteren omdat je op elk dingetje gaat focussen. Het is elke keer weer afwachten en die onzekerheid is echt killing vind ik. Ik hoop echt dat 3x scheepsrecht is voor jou. Spannend weekje nog. Succes meid!

@Sas; ja erg he dat je je er zo op focust. Maar als je weet dat er "iets" aan de hand is kan het volgens mij ook allemaal niet relaxed en ontspannen gaan. Houd je je cyclus nu wel bij met ovu-testen?

12. missykarima

missykarima Nieuw lid

18 jul 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi ik ben karima ik ben 20 jaar
    ik en mijn vriend wil graag kindje maar mijn eisprong komt niet
    nu heb ik vrijdag mijn laaste provera gehad hoe lang duurt het voor dat mijn menstruatie komt want dan kan ik met clomid 50 beging
    gr karima ik hoop dat iemand er antwoord er op kan geef

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty hoe is het nu bij jou? Wordt spannend!
    Kimsel succes alvast donderdag in het ziekenhuis. Ben benieuwd wat voor plan ze voor je hebben, en daarna lekker op vakantie!
    Missykarima dat verschilt heel erg per persoon. De 1e keer werd ik na 10 dgn pas ongi, na de 2e kuur ben ik helemaal niet ongi geworden omdat mn bms te dun was en ik helemaal niet ongi KON worden. Gewoon afwachten dus!

14. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @missykarima, welkom hier! de vorige keren met provera duurde het bij mij wel zo'n 10 dagen voor ik ongi werd, de afgelopen keer maar 3 dagen. succes!

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Sasjuh! Vandaag dacht ik echt ongesteld te worden. Gisteren had ik al lekkere trek en vandaag had ik opeens krampen in mn buik en mn onderrug. Een lichtpuntje, vandaag heb ik me laten pendelen en daar kwam juli uit. Zou het dan toch nog raak kunnen zijn? Spannende dagen voor mij!

Kimsel, succes donderdag!

Missykarima, ik werd ook niet ongi van de Provera. Maar ik denk dat Sasjuh en ik wel een uitzondering zijn. Maar meestal tussen de 3 en 10 dagen. En succes! Eerste ronde is altijd spannend. Vraag gerust als je iets wilt weten.

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, het is voorbij voor mij....ik ben vanochtend ongesteld geworden. Weer 3 dagen voor NOD. Pff, waarom zit het nooit eens mee? Zal ik ooit nog zwanger raken?
    Ik heb gelijk met het zkh gebeld en ik kan as vrijdag terecht bij de fertiliteitsarts. Niet meer naar mn gynaecoloog, die vertrouw ik niet meer. Nu moet er echt wat gaan veranderen. Ik ga maar alvast een lijstje met vragen maken.
    Ik hoop dat het bij jullie beter gaat dan als bij mij.....

17. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Kitty, ah meid dat is een teleurstelling....! Ik kan me je gevoel goed voorstellen hoor, het is moeilijk om op zulke momenten positief te zijn...
    Heel goed van je dat je de vragen op papier zet, zo kun je vrijdag zorgen dat je goed geholpen wordt en niet achteraf buiten staat met : o ja, vergeten dat of dat te vragen... Sterkte en succes vast!

met mij, gaat niet zo lekker. Voel me erg down en ik vraag me af of de clomid daar de oorzaak van kan zijn... moet telkens janken.. Op ovu testjes is een licht streepje te zien, nog geen posi test dus... afwachten...

18. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: wat balen zeg! Ik had zo gehoopt dat het deze keer wel gelukt zou zijn. Succes bij de arts.

Ik moest vandaag het ZH bellen voor die speciale echo maar daar vertelden ze dat ik niet in aanmerking kom (terwijl mijn ziekenhuis vond van wel) lekker vaag. Na veel heen en weer gebel krijg ik toch niet de uitgebreidde echo in dat ziekenhuis. Wel gaan ze de echo nu in het ziekenhuis (waar ik al zat) doen ipv bij de verloskundige. Wat een gedoe allemaal.
    De echo staat gepland op 19 augustus...

Maar nu ga ik eerst 2,5 weekjes kamperen in Frankrijk!!!
    Ben dus even niet op het forum!
    Heel veel succes de komende weken met alles.
    Liefs PP

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaag allemaal Pinkpearl. Maar ga nu eerst lekker genieten van je vakantie! Joehoe!

Sas, janken kan ik ook wel :S.

20. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty, balen zeg! Fijn dat je aankomende vrijdag al terecht kan. Hopelijk kan hij meer duidelijkheid geven zodat je gerustgesteld wordt.

@Sas; kan heel goed door de Clomid komen. Ik heb zelf geen last van bijwerkingen maar heb al van verschillende meiden gehoord dat ze daar meer last van hebben.

@Pinkpearl; geniet lekker van je vakantie en tot over 2,5 week.

Ik heb vandaag een telefonisch consult gehad. Hoef morgen dus niet meer terug. Mijn progesteron was weer te laag.
    Hij vertelde me dat ze ook een dag te laat hebben geprikt. Het volgende hebben we nu afgesrpoken:
    Aankomende cyclus; dezelfde dosering clomid. Op dag 21,23 en 25 bloed prikken op progestron. Daarna weer een telefonische afspraak.
    Ze willen er zeker van zijn dan het aan de 2e fase ligt aangezien ik van de 3x, 2x te voeg ongesteld ben geworden maar ook 1x zwanger ben geweest.
    Na deze ronde is de orienterende fase voorbij en maken ze een definitef plan van aanpak voor de aankomende maanden. Clomid werkt in ieder geval. Dus de rijping gaat goed. Nu nog het vervolg gedeelte.
    Heb er wel vrede mee op deze manier. Het liefst was ik natuurlijk gelijk begonnen met ondersteuning voor de 2e fase maar ik kan me ook voorstellen dat ze eerst dit doen om er zeker van te zijn en ook omdat het al een keer goed is gegaan. Moet helaas nu wel eerst weer aan de Provera. Kan ik vanavond gelijk mee starten. Ik heb er ook wel vrede mee dat het nu even op een laag pitje staat. Zaterdag lekker op vakantie. Even helemaal ontspannen en er niet meer mee bezig zijn. Opladen voor nieuwe rondes en hopelijk veel minder ziekenhuisbezoekjes en meer succes. Ik blijf positief. Komt vast goed allemaal en dat weet ik ook zeker bij jullie!

Deel Deze Pagina