Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Even nog een snel berichtje.. Ik moet morgen nog 1 provera nemen maar heb nu al een beetje gekleurd slijm en lichte ongi krampjes, dus hopelijk heb ik deze maand weer hetzelfde geluk als de vorige keer en krijg ik weer snel mijn ongi :)

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, goed nieuws! Echt fijn dat bij jou wel je ongi komt door de Provera. Dan zal morgen wel dag 1 zijn?
    En wijn drink ik niet. Alcohol uberhaupt erg weinig, dus mij kijken ze niet raar aan als ik geen alcohol drink :). Maar ik zou het er nu ook nog van nemen zolang het nog kan?
    Pinkpearl, spannend he? Gaat het niet helemaal kriebelen als je onze verhalen leest?
    Net mijn tweede prik genomen.....Nu moest ik het zelf doen. Wel raar. Je ziet het naaldje de huid in gaan, maar eig voel je niets. Gewoon in een vetrolletje spuiten en na 5 a 10 sec is het gebeurd.

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat zou mooi zijn Nijn! Ik had pas heel laat dat gekleurde slijm. En nu ben ik een week later en heb wel helder rood bloed bij afvegen, maar nog steeds niet veel in mn maandverbandje. Gebruik ook maar geen ob'tjes daarom. Tis echt te weinig. Maar moest van de gyn de eerste dag helder rood bloed als dag 1 tellen. Vind het nu toch verwarrend. Heb ook nauwelijks buikpijn, ben wel strontchagerijnig. Doe ik er nu toch goed aan om gisteren als dag 1 te tellen. Deze ongi zal gewoon wel anders zijn dan normaal ivm de provera.

Kitty, mooi dat het met de spuitjes wat meevalt en dat je er zo positief mee om gaat. Ik heb af en toe echt een dip. Net alweer woorden met mn man, hij zegt dat ik 't niet aan kan. Ja, dat is ook leuk om te horen. En anders moet je er maar mee stoppen zei hij. Pff

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    *** Dikke knuf van mij ***.

5. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @vpkaatje; ik was de vorige keer ook niet zo erg ongi. Wel iedere dag helder bloed, maar vaak als ik 's ochtends op stond dacht ik dat het weg was maar dan na een uur ofzo begon ik toch een beetje te vloeien en was telkens wel helder bloed dus heb toen toch gewoon geteld. Ik verlies nu echt donker bruin.. (sorry voor het detail haha) en zo begon het de vorige keer ook, verwacht dat het vandaag of morgen doorzet :) Zit er dadelijk maar een paar dagen tussen bij ons, wel spannend!! Wat betreft ruzie met de man.. Ik zat er de vorige ronde heel erg mee, ik was er super veel mee bezig en toen sloeg de clomid niet aan dus zat ik echt een dip. Ik merk dat ik nu de tweede ronde er al makkelijker in ben en er al meer vanuit ga dat ik misschien niet op de clomid ga reageren.. Ga samen iets leuks doen, probeer van elkaar te genieten en zoek afleiding, wel heel belangrijk! Succes meid x

@kitty: spannend hoor, maar fijn dat het injecteren zo goed gaat!! Succes woensdag!! Hopelijk is er snel iets te zien.

6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hoe maken jullie trouwens zo een banner onder aan je berichten??

7. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje Kitty!! :)

Nijn, je gaat naar gebruiksinstellingen dan naar handtekening, daar kan je je handtekening maken, maar er zit wel een maximum aan wat betreft letters/woorden. Maar je kan er heel wat info in kwijt.
    Ja wel grappig dat we nu bijna tegelijk gaan. Ik ga ook maar uit dat het niet aanslaat. Dan kan het altijd meevallen. Succes en we houden mekaar op de hoogte!! Ik ga zometeen richting gyn.

8. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo iedereen,

Ik heb een tijdje meegelezen op jullie forum, maar verder geen reacties geplaatst.
    Ik wil jullie allemaal succes wensen met de aankomende periode, het maakt je zo onzeker.
    Ik was eind juni gestopt met de pil diana35 daarna helemaal geen menstruatie meer, helemaal niets, paar keer de hh gebelt mocht pas na een jaar terug komen voor een doorverwijzing naar de gyn.
    na 7,5 maand wachten nog maar eens de hh gebeld, oke zei ze dan gaan we eerst eens even bloed prikken om te kijken hoe de hormoon waardes in je bloed zijn, dit vond ik dus doodeng omdat ik dan gelijk zoiets heb: er is vast iets mis met me.
    wat denk je: ik laat donderdags bloed prikken en word vrijdags ongesteld.
    was nog nooit zo blij geweest met een menstruatie, het was nog maar heel weinig en bruin/donker rood/paars maar het was er.

vandaag bij de hh geweest voor de bloed resultaten en: ALLES WAS GOED.
    dus ik ben helemaal blij, nu hopen dat we snel mogen genieten van een wondertje.
    wat een rotzooi he die pil, als ik dit van te voren zo geweten had was ik er niet zo vroeg al aan begonnen.

ik wilde jullie mijn verhaal even vertellen, het komt bij jullie ook vast helemaal goed.

Liefs

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Llooijschelder, goh wat een verhaal ja. En ik kan me voorstellen dat je echt opgelucht bent. Inderdaad wat een rotpil het schopt alles in onbalans en zie het maar weer eens goed te krijgen. Hoop voor je dat je nu wel regelmatiger ongesteld wordt. Want het kan net zo goed weer zo lang duren. Ik moest 67 dagen wachten voor mn eerste menstruatie na het stoppen met de pil en toen was ik helemaal opgelucht en de tweede cyclus duurde 104 dagen. Succes!

Ben bij gyn geweest vanmorgen. Uitslag zaad goed (20?). Startecho gehad dag 3 cyclus: baarmoederslijmvlies nu mooi dun, eierstokken rustig, geen cystes. Goed nieuws dus tot zover. Vanavond eerste Clomid. Dinsdag 15/3 weer terugkomen voor follikelmeting (als er uberhaubt een follikel is), blijft spannend en afwachten of de Clomid aanslaat.

10. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @Llooijschelder; goh wat een verhaal, ik had het ook precies zo. maar mijn hh heeft me na een half jaar gelukkig meteen doorverwezen naar de gyn die me ook weer meteen provera en clomid heeft voorgeschreven, uitslagen van het bloed en het zaad van m'n man krijgen we 15 maart. Hopelijk wordt je cyclus nu wat normaler maar het kan ook zo maar zijn dat het nu weer heel lang duurt. Hopelijk is dit bij jou niet zo, je bloedwaardes waren immers goed :)

@vpkaatje; goed om te horen dat alles goed eruit ziet :) Ik heb nooit een echo gehad op CD3, ik heb alleen de vorige keer bloed moeten laten prikken maar daar moet ik nog de uitslag van krijgen en vanaf CD10 kreeg ik echo's. Maarja iedere gyn. werkt weer net iets anders.. Hopen dat er 15 maart een mooi eitje aan het rijpen is en dat ik 15 maart ook goede uitslag krijg van mijn man zijn zaad en mijn bloed. Eerste meevaller deze maand heb ik zojuist al gespot haha rood bloed verlies :D Wanneer die vandaag doorzet is het voor mij weer CD1 en anders vast morgen..

@vpkaatje; waarom slik je trouwens 's avonds de clomid?? Ik deed dat de vorige keer in de ochtend, weet eigenlijk niet of dat iets uit maakt.. Hopen dat je er geen bijwerkingen van krijgt, ben benieuwd..

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend nijn, laat dag 1 maar komen he! ;) Bij mij is een startecho gedaan om te zien of mn baarmoederslijmvlies genoeg afgebroken is en omdat ik vorige keer meerdere eiblaasjes had. Ze wilde kijken of er nu een cyste zat. Als zo'n blaasje groter wordt, dan wordt het een cyste? En dan moet je geen clomid gaan beginnen. Tegen mij is gezegd dat ik de Clomid 's avonds moet nemen. Tijd maakt niet uit, maar voor de nacht is aan te raden, om zo min mogelijk last te hebben van de bijwerkingen.
    Echt superspannend voor ons allen he, de 15e! Hoop dat deze dosering bij mij wel gelijk aanslaat. En hoop voor jou natuurlijk dat deze tweede ronde wel effect heeft!
    Bij jou is het ook een ander verhaal, want jij had uit jezelf geen ongi meer gehad na het stoppen met de pil. Ik heb sowieso twee keer een eisprong gehad, alleen veel te laat. Dus mn eierstokken deden wel wat, alleen te langzaam. Misschien is bij mij deze eerste boost wel genoeg. Ben erg benieuwd. Neem vanavond voor de nacht mn eerste.

12. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen dat er vooruitgang is bij jullie!!
    Het gaat idd al helemaal kriebelen als ik dat allemaal lees.
    Nog 1 weekje dan mag ik eindelijk weer naar de gyn.
    Ben ook erg benieuwd naar de uitslag het zaad van manlief..

Ik ben alvast een lijstje met vragen aan het maken voor de gyn.
    Hebben jullie nog tips??

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij IUI is het ook standaard om op de 3e dag een startecho te krijgen. En dan op dag 9 terug voor een follikelmeting. Raar he dat het zo per ziekenhuis verschilt. Het schiet al flink op meiden! Alleen PinkPearl nog!
    Of ik nog tips voor je heb? Laat de gyn iig even zijn verhaal doen en vraag door naar de mogelijkheden. Ik bedoel je bent er nu wel aan toe om een stap verder te gaan. Dus eig net zoiets als vpkaatje. Provera en Clomid. Maar als t zaad wat minder is, zoals bij ons, dan zal je ongetwijfeld met IUI mogen beginnen. Dan krijg je iets meer hulp, dan wordt het zaad rond de eisprong geinsemineerd. Gaat je man trouwens mee? Dat is wel fijn! Voor iedereen een spannende week volgende week :D

14. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou inderdaad voor iedereen een spannende week. Ik heb mn afspraak een dag eerder, dus de 14e. Eigenlijk kon ik niet, omdat ik al een andere afspraak had, maar die ging niet door. Dus kan ik maandag al terecht, scheelt weer een dag ;)

Pinkpearl, bij mij werd het er nadrukkelijk bij vermeld dat het wel wenselijk was dat mn man mee kwam. Dus zou ik wel doen als ik jou was. Is ook wel prettig zo'n eerste keer. Tsja vragen komen waarschijnlijk vanzelf. Je moet eerst maar es horen wat de gyn te zeggen heeft denk ik.
    Ik heb zouist mn eerste Clomid genomen. Hoop maar dat ik er geen bijwerkingen van krijg. Vind het echt superspannend.

15. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pinkpearl; de enige echte tip die ik kan geven is dat je pas moet gaan wanneer alles je duidelijk is. Ik heb toen een gesprek gehad en kwam thuis en had nog heel veel vragen die ik nog steeds niet heb kunnen vragen en zijn alweer anderhalve maand verder.. Maar het scheelt als je je vriend mee neemt, mijn man kon toen niet en ik ben toen alleen gegaan de eerste keer. De 15e gaat hij gelukkig wel mee.

@vpkaatje; heb je al bijwerkingen gehad of nergens last van. Fijn dat je een dagje eerder kan :) Spannend!

Ik weet niet zo goed of ik gister of vandaag als CD1 moet tellen. Gister hele dag bloed/bruin verlies gehad. Was veel bruin maar zat ook verschillende keren echt al rood bij.. Wat zouden jullie doen? Moet straks nl de gyn. bellen om door te geven wanneer CD10 is voor de eerste echo..

@kitty; hoe gaat het spuiten?? Morgen voor jou een spannende dag, ben benieuwd!!

16. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, lastig he... volgens mij is bruinroodverlies nog te groot gehalte slijm en heb ik zelf toen niet als dag 1 geteld. Bovendien heb ik ergens gelezen, vraag me niet meer waar, dat je beter te laat dan te vroeg kan starten met Clomid, dat het dan een verloren ronde is. Dus ik zou dan vandaag als dag 1 tellen. Ik had hetzelfde als jij... donderddag en vrijdag al roodbruinverlies en zaterdag echt bloed! Merk geen verschil nu in de clomid heb gehad gisterenavond. Iets meer buikpijn dan de rest van de ongesteldheid, want heb tot nu toe nog geen buikpijn gehad. Maar of dat nou komt door de clomid, dat denk ik niet. 1 Van de 5 alweer gehad. Gelukkig zijn het er niet zo veel. Vind het berespannend de 14e of er een eitje rijpt. Pff

17. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @vpkaatje; het is ook super spannend. Ik heb de gyn. gebeld en doorgegeven dat vandaag CD1 is dus ik ga donderdagavond starten met clomid.. Ga het dit keer ook maar in de avond doen, hopelijk heeft dat meer effect haha, maarja ga er nu ook meer vanuit dat het weer niet lukt, ook al zal het wederom weer tegenvallen als het niet zo is. Jij hebt maandag je eerste inwendige echo dus, ik dan die donderdag erna, zitten we dicht bij elkaar! Hopen dat we beide volgende maand zwanger zijn :) maar durf er nog niet op te hopen.. Eerst 15 maart de uitslagen maar eens afwachten.. Wachten is het ergst!
    Hopen dat je niet meer bijwerkingen gaat krijgen dan!!

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, ja ik heb maandag eerste echo follikelmeting van deze clomid cyclus. Heb wel op cd3 een echo gehad, maar dat was even om te kijken of mn eierstokken rustig waren enzo.
    Spannend he allemaal ja. Maar ik hou er best veel rekening mee dat het niet aanslaat. Want als ik dan bij jou lees van misschien zijn we straks wel beiden zwanger dan denk ik meteen oehhhh jahh hey dat kan ook nog! Dit is beter, het zwanger zijn dat zie ik nog niet zo voor me hoor. Kan t altijd meevallen.
    Voel me de hele middag en avond al doodmoe, mn ogen vallen bijna dicht, maar heb wel heel goed geslapen vannacht. En heb maagpijn. Misschien toch bijwerkingen van de Clomid. Nou ja, dat neem ik voor lief. Het is gelukkig maar vijf dagen en heb tabletje nr 2 zonet gehad.
    Tsja er staat ook in de bijsluiter 's avonds nemen, dat zal wel een reden hebben. De gyn zei het ook nog. Ik neem ze voor de nacht.

19. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Ja dat is misschien ook beter ja, de gyn. is na mij toe ook niet helemaal duidelijk geweest daarover, of ik heb te weinig gevraagd haha vond die eerste keer toen zo spannend en er was een stagiare bij dus de gyn. was haar vanalles aan het uitleggen, waardoor ik niet echt contact met haar had, beetje raar. Maar goed, volgende week kunnen we al onze vragen stellen want tijdens die echo's is daar geen ruimte voor.
    Nou morgen avond ga ik starten :) hopelijk met meer succces

@kitty; hoe was het vandaag in het ziekenhuis gegaan??

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Nijn,
    Het ging goed hoor! Er zijn twee eitjes aan het groeien. De een is 11 mm en de ander 14 mm. Ze groeien ong 2 tot 4 mm per dag, dus ik moet vrijdag weer terug. Zullen de eitjes dan groot genoeg zijn. zodat ik maandag alsnog wordt geinsemineerd? Ik moet dus nog twee dagen spuiten. Ik hoop ook dat mijn bms dikker wordt. Deze is nu 2 mm. In ideale geval moet deze 7 tot 13 mm zijn (heb ik gegoogled). De echoscopist zei niet veel. Ik vroeg er nog naar, maar kreeg niet echt een antwoord. Lekker dan, gelukkig heb ik vrijdag een ander.....

Deel Deze Pagina