Hey meiden! Wat is het rustig hier! Is iedereen met vakantie? Ik heb gisteren mn HSG gehad. Ik ben wel iets gewend door de IUI, maar dit was echt nog heftiger. Wat een pijn :S. Gelukkig was alles goed. Dus ik mag door met IUI. Ik heb nu zelfs een verhoogde kans om zwanger te worden, omdat de eileiders doorgespoten zijn. En vandaag met de gyn gebeld en ik heb een recept voor Provera meegekregen. Hopelijk word ik daar nu wel ongesteld van. Maar dat zou betekenen dat ik over 2 a 3 weken weer mag starten. Echt, ik kan niet wachten! Niet alleen omdat ik dus een verhoogde kans op zwangerschap heb, maar ook omdat ik met Menopur ga beginnen en dat ik een Pendel heb lopen dat ik in oktober een positieve test in handen heb. Whaaah, gaan jullie voor me duimen?
Hee meiden, Het is inderdaad rustig hier.. Ik ben vandaag terug gekomen uit Portugal, heerlijk tot rust gekomen en helemaal niet met zwanger worden bezig geweest. Morgen vroeg ga ik voor de zekerheid een testje doen omdat ik nog niet ongesteld ben geworden en als die negatief is (wat ik zeer zeker verwacht) ga ik morgen of woensdag starten met de provera kuur, dadelijk even tellen want volgende week maandag tot vrijdag ga ik met vrienden 5 dagen kamperen in Frankrijk @kitty; lijkt me wel eng zo een HSG maar fijn om te horen dat alles goed is, hopelijk geeft menupur jou het gewenste effect, ik ga voor je duimen!! Voor mij deze cyclus alleen 1 kleine tegenvaller, de gyn. die mij behandeld (andere gyn. moeten telkens ook raad vragen aan hem) is met vakantie tot eind augustus.. Ga er dus niet vanuit dat deze cyclus mij succes op gaat leveren, gezien ik zo een apart geval ben.. Maarja, ik ga zelf gewoon goed opletten voor overstimulatie, anders spuit ik gewoon iets minder als er iets gaat gebeuren.. Hoe is het met de overige meiden, zie dat iedereen niet zoveel meer heeft geschreven de afgelopen dagen, zeker allemaal lekker aan het genieten van de vakantie.
Inderdaad rustig hier! Nijn en heb je getest? Balen dat de gyn nu op vakantie is.. Kitty ik hoop dat je nu wel ongi wordt van de Provera en je dan direct verder kunt met een nieuwe ronde, lang genoeg gewacht nu! Kimsel hoe is het bij jou? Hier gaat het goed! Geen last van zwangerschapskwaaltjes (alleen onzekerheid haha) en ben maandag voor het eerst bij de verloskundige geweest. Weer een echo gehad en was al mooi gegroeid en ook het hartje weer gehoord. Kindje bewoog ook al, heel mooi om te zien. 19 aug de 12 weken echo en dan gaan we het eindelijk iedereen vertellen!
Hoi Sasjuh! Fijn om wat van je te horen. Is het normaal om elke keer een echo te krijgen? Ik dacht dat je maar 2x een echo krijgt nl. Maar goed om te zien en te horen dat alles goed is met de baby en met jou natuurlijk. Geen kwaaltjes, daar zou menigeen jaloers op zijn. Vandaag op de helft met de kuur. En ja hoor, de pukkels komen weer door, ik voel al wat gerommel, ik heb echt het idee om nu ongesteld te worden. Ik hoop het zo!
Geen idee wat gewoon is qua echo's. De 1e had ik natuurlijk omdat ik bij de gyn onder behandeling was. En mijn verloskundigenpraktijk heeft eigen echo apparatuur dus dan krijg je denk ik ook wat makkelijker een echo. Ik klaag iig niet Ik hoop dat je ongi over een paar dgn doorzet!
@sasjuh; fijn dat alles er goed uit ziet!! En gewoon lekker genieten, je maakt je zelf anders alleen maar gek en stress is ook niet goed Mijn test was negatief dus ben afgelopen dinsdag begonnen met provera. Ik werd de vorige cyclus al op dag 9 ongesteld, die keren ervoor op dag 10 dus verwacht eind volgende week mijn ongi al Hopelijk krijg ik deze cyclus een keer een eisprong, maar durf er niet op de hopen, ik hoop in ieder geval dat ik de pregnyl nog een keer mag prikken want als er dan weer niks gebeurd wil ik verder onderzoek hoe dat kan.. @kitty; fijn dat je al op de helft bent, hoop echt dat je een ongi krijgt. Ik heb de laatste keer aan mijn gyn gevraagd wat ik moet doen als ik weer op dag 9 mijn ongi krijg, hij zei dat ik dan dag 10 niet meer hoef te slikken. Gezien jou BMS maar dun is zou ik meteen beginnen met tellen als je een ongi krijgt. Succes ermee!!
Hey Nijn, Grappig, gaan we nog gelijk op ook! En hoe gaan je nu verder? Ik hoop zeker ongi te worden. Geen idee hoe snel het gaat. Grote kans dat jij eerder ongi wordt.
He Kitty, Ik ga weer terug naar 75EH spuiten en dat moet ik minstens 10x spuiten voordat ze mogen ophogen, dit heeft mijn gyn. ook op het formulier gezet. Hoop zo eens een eisprong te krijgen want ik heb sterk mijn twijfels of de pregnyl wel zijn werk doet bij mij gezien ik afgelopen cyclus geen eisprong gehad heb, maarja we zullen maar weer vol goede moed van start gaan, moet toch 1x de eerste keer zijn. Wel leuk dat we dadelijk samen op gaan, kunnen we mooi onze ervaringen delen! Wat is het grootste verschil met puregon en menopur? Werkt dat anders? Volgende week van ma. tot en met vrij. ben ik nog een midweek naar Frankrijk, spreken elkaar daarna weer!!
Ha meiden, Ik geniet nog even van mijn laatste vakantiedagje ver weg maar kon het toch niet laten. Het is inderdaad rustig hier op het forum maar iedereen komt volgens mij alweer een beetje terug. Ik heb in de vakantie provera geslikt. Na 2 dagen een bloeding gekregen en ben nu weer bezig met de clomid. Zelfde dosering als de vorige keer aangezien deze goed aansloeg. Zit nu op cd 6 dus morgen de laatste clomid. Maandag moet ik bellen voor een telefonische afspraak een week na het bloed prikken. Dat moet ik namelijk nu op dag 21,23 en 25. En als mijn ongi dan weer te snel komt, krijg ik iets om de 2e fase te verlengen. Waarschijnlijk ligt daar bij mij ook het probleem. Daar zou de miskraam ook mee te maken kunnen hebben maar het hoeft niet. Ik ga deze maand dus nergens van uit (hoop alleen wel dat de clomid zijn werk blijft doen) en hoop vanaf volgende maand op meer succes! @sasjuh; wauw dat gaat snel zeg! Fijn dat je niet zoveel last hebt en fijn dat alles goed is. @nijn; voor jou hopelijk eindelijk een keer een goede eisprong deze maand. Heb je een fijne vakantie gehad? @kitty; veel last nog gehad van de hsg? Wat en waarom doen ze dat eigenlijk als ik vragen mag?
Hey Kimsel, Geniet nog even van je vakantie . Ik kreeg een HSG, omdat ik na 3x IUI nog niet zwanger ben geraakt. Ze kijken dan of alles toegankelijk is en hoe je baarmoeder en eileiders eruitzien. Dat was gelukkig allemaal goed. En ik mag nu verder naar de 4e IUI. Eerst ongesteld worden van de Provera.
@kimsel; lekker nog even vakantie, waar zit je ergens? Fijn dat je gewoon weer een ronde door kan gaan! Mijn vakantie was echt heerlijk, lekker opgeladen voor een nieuwe ronde. Ik ben op de helft van de provera, maandag ga ik nog 5 daagjes weg en verwacht daar eind volgende week ongesteld te worden zodat ik volgend weekend op CD3 voor een echo kan en eindelijk weer kan beginnen, heb nu wel weer lang genoeg gewacht! Hoop inderdaad op een eisprong, eens zal de eerste keer moeten zijn.. @kitty; hoop echt dat je ongesteld wordt van de provera!! Nog geen bloedingen gehad? Wel fijn om te weten dat verder alles goed zit he. Hoeveel rondes IUI doen ze eigenlijk voordat ze overstappen naar bijvoorbeeld IVF? Succes deze ronde! Ik zal volgende week weer iets minder aanwezig zijn op het forum maar bij terugkomst ga ik al mijn ervaringen weer met jullie delen!
Nu nog 3x IUI. Wordt nu wel spannend, want ik hoop eigenlijk niet dat ik IVF nodig heb. Moet er niet te veel over nadenken. Dat doe ik wel, want ik word een beetje ongeduldig met al die zwangeren om me heen . En ik heb behalve een vriendin die hetzelfde heeft meegemaakt, nog verder aan niemand vertelt dat we hiermee bezig zijn. En dat begint nu toch wel zwaar te worden. Ik wil de komende IUI afwachten en misschien daarna aan mn ouders vertellen. Hoe doen jullie dat?
@kitty; dat lijkt mij inderdaad zwaar als je er met bijna niemand over kunt praten. Toen wij getrouwd waren vorig jaar kwamen er al snel telkens vragen van familie en vrienden en toen het allemaal niet lukte werdt het zeker door al die hormonen al zwaar. Ik heb het toen als eerste aan mijn ouders en schoonouders verteld, mijn moeder werd vroeger namelijk ook niet ongesteld na het stoppen van de pil dus wilde ook weten hoe het bij haar gegaan is. Zij had het geluk na de eerste ronde clomid zwanger te zijn geworden van mijn broer, dus ik had ook goede hoop toen ik clomid kreeg, daarna heb ik alleen maar tegenslagen gehad en nog steeds geen eisprong. Mijn schoonzus is bijna uitgeteld van de tweede, toen zij mij vertelde dat ze zwanger was had ik een dag later mijn eerste afspraak in het ziekenhuis, na een tijdje hebben we besloten het ook tegen mijn broer en schoonzus te vertellen. Een aantal keren ben ik in tranen uitgebarst op mijn werk door weer een negatieve echo waardoor er ook een aantal collega's vanaf weten. Sinds een klein maandje, weten een ander stel vrienden van ons er ook vanaf omdat mijn man zijn tranen niet kon bedwingen toen we op een feest waren en hij had gedronken en mijn moeder er met hem over begon te praten. Dus zo doordeweg weten er nu best wel wat mensen vanaf maar ik vind het wel fijn. Erover praten lucht wel op en een lieve sms krijgen voor een echo van vrienden of familie voelt ook fijn. Ik heb er zeer zeker geen spijt van dat ik het verteld heb ook gezien het nog een hele tijd kan gaan duren bij ons en de emoties zwaar zijn. Succes als je het gaat vertellen!!
Zo, ik ben ook weer terug in NL. Wel effe afkicken met het weer. Ik was in Marokko en daar was het een stuk warmer . Was van ed ene kant wel opgelucht dat ik daar niet zwanger was want heb veel last van mijn maag etc. gehad. De laatste Clomid zit er voor mij ook op. Nu dus afwachten. Morgen even het spreekuur bellen. Hoop in ieder geval dat ik weer een goede eisprong krijg deze maand. @Kitty; kan me voorstellen dat het zwaar is om het niet te vertellen. Bij ons weet ook bijna niemand het. Dat komt ook wel omdat ik het wel moeilijk vindt maar ik ook wel positieve dingen heb ervaren (eisprong, zwangerschap) waardoor ik nog steeds het gevoel heb dat het wel goed komt. Maar ik kan me wel voorstellen als je meerdere teleurstellingen te verwerken krijgt dat het steeds moeilijker wordt om het aan niemand te vertellen. Waarschijnlijk zullen ze je reacties dan wel beter begrijpen. @Nijn; geniet nog lekker van je vakantiedagen in Frankrijk. We gaan met de rest gewoon voor een vruchtbaar 2e helft van het jaar!!!
Poeh, dat was even bij lezen! Ik ben ook weer terug van vakantie! Heerlijk uitgerust en overal goed over na kunnen denken! Maar geen stress gehad over zwanger worden... dat was wel heerlijk! @kitty, ik heb het vrij snel mijn moeder verteld, maar zij wist ook dat ik al bijna 2 jaar niet ongesteld werd, dus toen heb ik vanzelf verteld dat ik naar het zh moest. Nu vertel ik haar af en toe hoe het ermee gaat. Daarnaast moest ik gelijk mijn collega's en baas informeren, want ik ga regelmatig tussendoor even naar het zh. Die weten alleen dat ik er mee bezig ben en dat het in ieder geval niet lukt. Mijn collega's zijn super nieuwsgierig, maar ik zeg niet te veel! Verder weten 4 vriendinnen het en mijn nichtje, en mijn schoonzus ook. Mijn schoonmoeder weet het officieel niet, maar die heeft het natuurlijk wel in de gaten. Ik vind het ook wel fijn, dat een aantal mensen het weten, dan kun je toch af en toe je hart luchten. Ik bel vrijdag (laatste vakantiedag) naar de gyn om een nieuw receptje Provera... en dan beginnen we maar weer met goede moed! Na veel gesprekken met mijn man hebben we besloten om dit nog tot het einde van het jaar te doen, en als ik dan nog niet zwanger ben, om er mee te stoppen. Ik zit nu 1 jaar in de mmm en emotioneel word het steeds zwaarder. Dat snappen jullie ook wel! Ik heb me al ingelezen over IVF en dat zie ik momenteel nog echt niet zitten! Dus zo ver wil ik niet gaan! Ik vind het wel fijn om dit doel te hebben gesteld, ik hoop natuurlijk van harte dat het voor het einde van het jaar lukt, want het zal ook emotioneel heeeeel zwaar zijn om er mee te stoppen, maar ik weet ook dat ik dit niet nog heel lang vol houd, dan ga ik er zelf onderdoor en daar heb ik helemaal niets aan! Ik houd jullie wel weer op de hoogte en succes allemaal!
hai meiden, Ik ben weer terug van vakantie. Heb net even terug gelezen... Had echt gehoopt dat er nog een succesverhaal bij stond. Ik gun het jullie zo erg! Veel succes de komende tijd!! Liefs PP Sasjuh: Fijn dat alles zo goed gaat, Lekker genieten!
Pluusje, het is een grote stap om naar IVF te gaan. En je hebt maar 3 kansen....Is er al verder onderzoek gedaan om te kijken waarom het maar niet lukt? Hier afwachten tot ik ongi word. Ik voel het aankomen, maar zie nog niets. Irritant hoor.
@Kitty; en al iets doorgezet? Ik ben vandaag voor een echo naar het ziekenhuis geweest. Was op eigen verzoek. Ik wilde namelijk weten of de Clomid weer wat deed omdat het elke maand toch iets anders heeft gedaan. "Gelukkig" was dit het geval. Alleen het doet meer als de vorige ronde (met dezelfde dosis). BMS was nog dun 4 mm. Links 3 follikels: 13,12 en 10 mm. Rechts 1 follikel van 12 mm. Nou hopen dat ze niet allemaal doorgroeien en maar maximaal 2. Toch raar he dat met dezelfde dosis elke keer weer iets anders gebeurd. Zaterdag terug.
Kimsel, zeker vaag. Goed dat je toch bent gegaan, want er moet natuurlijk wel wat gebeuren. Hier nog steeds geen ongi, grrrr....
Heey meiden, ik heb maandag toch al naar de gyn gebeld voor een Provera kuur en ook gekregen. Vandaag is dag 5, de helft zit er alweer op! Ik ga even genieten van mijn laatste 3 dagen vakantie... maandag weer beginnen met werken! @kitty, is je ongi al gekomen? @kimsel, zeker vaag! Ik had dat toen ook met de clomid. 1x wel reactie en 2x niets. Bij een hogere dosis 1x geen reactie en 2x wel. Ons lichaam houdt ons voor de gek, lijkt het wel.