Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Pluusje,

Ik zit op dag 5 na mn laatste pilletje, maar nog geen ongi te bespeuren. Ik zie het steeds somberder in. Zal t nog komen? Moet ik straks weer moelijk gaan doen om weer te mogen starten?
    En ga jij trouwens na je ongi weer verder?

2. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Hey Kitty, nog niet ongerust worden. Het kan 2 weken duren voordat de ongi komt. Dat heb ik ook eens gehad!
    Ik ga wel nog gewoon verder als mijn ongi komt. Maar heb me voorgenomen om tot het einde van jaar door te gaan en dan een pauze in te lassen van een aantal maanden of zo. Ik weet het nog niet precies, maar ik weet wel dat ik in dan stop met de mmm. Ik houd het gewoon niet meer zo lang vol... het wordt te zwaar! Ik hoop natuurlijk enorm dat ik voor die tijd gewoon zwanger ben!!!!
    Ik snap niet waar het bij mij nog fout gaat. Ik krijg duidelijk een eisprong van de Fostimon/ Pregnyl. Het goedje van mijn man is prima, zelfs beter dan gemiddeld! Mijn BMS is ook mooi dik iedere keer, maar toch lukt het niet. Dus dan denk je toch de innesteling, maar wat kan maar daar aan doen?!?!?!?! Als ik weer op CD3 naar de gyn moet, dan zal ik het eens vragen.

3. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik ben weer terug van Frankrijk en de ontspanning van mijn beide vakanties is in 1 dag weer veranderd in stress. Ik ben nl nog niet ongesteld geworden van de provera terwijl ik al zo vaak een kuur gehad heb en altijd al rond de 10e of 11e dag ongesteld wordt, vorige cyclus zelfs op dag 9 al... Ik heb sinds vorige week ook pijnlijke steken in mijn buik/lies aan de rechterkant.. Ik heb woensdagavond mijn laatste provera genomen en in de bijsluiter staat dat je 3 a 7 dagen na het stoppen ongesteld wordt dus wacht het nog even af maar baal ervan dat het iedere keer iets is, dacht dat ik er zeker van kon zijn dat provera bij mij zijn werk goed doet gezien ik al zoveel kuren achter de rug heb.. Maak me ook wel zorgen om die steken aan de rechterkant, als ik ga zitten doet gewoon zeer. Wacht nog netjes een paar dagen af en anders midden volgende week even het ziekenhuis bellen.

@kimsel; welkom terug, wel spannend weer bij jou zeg!! Raar dat je lichaam elke keer anders reageerd! Hopelijk geen overstimulatie.. Hoe was de echo vandaag?

@kitty; al een ongi te bekennen? Ik hoop het voor je meid, wanneer ga je anders het ziekenhuis bellen?

@pluusje; hopelijk wordt je snel zwanger.. Hoe emotioneel ik hiervan wordt en hoe zwaar het ook is zou ik niet kunnen stoppen want ook dan blijf ik ermee bezig omdat ik zo graag mama wil worden. De pijn wordt daarmee niet weggenomen dat het niet lukt maar ik begrijp dat je wel tijd nodig hebt om bij te tanken want mijn energie na zo een cyclus is echt op. Je weet wel dat bij jou alles goed zijn werk doet, een stel waarbij het aan beide kanten wel goed lukt kan soms ook wel maanden duren voordat het eindelijk raak is. Hopelijk een goede ronde voor jou!!

@pinkpearl; hoe gaat het met jou? Hoeveel weken ben je nu? En weet je al wat het wordt... Geniet van de mooie tijd, mijn schoonzus is nu bijna uitgeteld, had zo gehoopt dat ik zwanger zou zijn als zij zover is maar dat ga ik niet meer redden.. :(

4. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty; ik zou gewoon nog even afwachten. Ik heb inderdaad gehoord dat het sosm wat langer kan duren.

@Nijn; ook bij jou zou het nou best een keer langer kunnen duren. Afwachten is het enige wat je kan doen nu hoe moeilijk dat ook is. Die steken lijken me wel echt lastig. Even goed in de gaten houden. Misschien gaat het over als je ongesteld wordt?

@Pluusje; alle omstandigheden zouden er nu naar moet zijn. Hopelijk lukt het je dit jaar nog. Ik duim voor je.

De echo was vanochtend goed. Mijn bms was nog wel dun 4,8 maar heb 2 follikels van 15,5 mm. De rest groeit dus niet door dus dat is wel positief. Ik zit een beetje op hetzelfde als de vorige ronde. De gyn verwacht dat ze nu sneller gaan groeien (dat doen ze blijkbaar meestal vanaf 14 mm). Vorige keer had ik op CD18 mijn eisprong dus ik lig nog op schema ;) Ik ben blij dat het toch hetzelfde lijkt te doen als de vorige cyclus. Nu alleen afwachten hoe de 2e fase verloopt en daar eventueel ondersteuning voor krijgen.

Fijn weekend!

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, ik ben nog niet ongesteld en ik heb zondag mn laatste pilletje ingenomen. Ik ga maandag bellen, want ik denk ook niet dat het nog komt. Ik wil dan gewoon een afspraak maken voor een echo en dan zien ze wel of het nog komt of niet. Ik ben er nu wel klaar mee nl.

6. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nijn en kitty: wat balen dat die ongi nou niet komt. wil je een keer ongesteld worden... word je het niet! Hoop dat jullie niet te lang hoeven te wachten!

@kimsel: Fijn dat het er nu goed uit ziet! Nu hopen op een goed eind!

Hier gaat het gelukkig prima. Ik ben nu 19 weken en mn buik is al aardig gegroeid. Ik heb weinig last van rare kwaaltjes en voel me best fit! Vandaag is mn laatste vakantiedagje dus ik ben beniewd hoe het werken straks gaat.
    Ik voel de baby al regelmatig bewegen. Echt een super gevoel!
    Aanstaande vrijdag hebben we de 20 weken echo. Dat vind ik wel spannend hoor!
    Liefs PP

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkpearl, wat gaat de tijd snel! Je zit alweer bijna op de helft. Wil je weten wat je krijgt? Heb je zelf al een gevoel? Leuk hoor, dan kan je ook gericht spulletjes gaan kopen :).

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Kitty, voorheen duurde het bij mij gerust 10 dagen voor ik ongi werd hoor... (10 dagen provera), na de laatste pil nog 10 dagen wachten of soms meer.

9. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; dat ziet er mooi uit voor jou!! Ben erg benieuwd hoe jou tweede fase nu gaat verlopen, krijg je hier al meteen ondersteuning voor of deze ronde nog niet? Hopelijk komt er snel weer iemand met goed nieuws hier!

@kitty; heb je het ziekenhuis al gebeld? Ben benieuwd wat ze zeggen, mijn man heeft vanochtend voor mij ook even gebeld, omdat ik afgelopen dagen er gewoon slecht van slaap. Heb al zoveel kuurtjes provera achter de rug en werd altijd meteen ongesteld, het kan misschien langer duren nu maar heb er gewoon niet zo vertrouwen in dat ik een ongi krijg maar ook gezien ik de vorige ronde een eisprong zou moeten hebben gehad en de gyn. dit niet kan verklaren. Ik ben gewoon bang dat er toch iets anders aan de hand is. Morgenvroeg mag ik tijdens de echo's even langskomen zodat ze even kunnen kijken, ook gezien het zeurende gevoel wat ik al een paar dagen voel aan de rechterkant. Ik wil eigenlijk vragen of ze niet wat uitgebreider onderzoek kunnen doen, ook gezien de afloop nav de vorige pregnyl prik.. Misschien kunnen ze een HSG maken, misschien zijn de eitjes wel gesprongen maar hebben ze geen doorgang waardoor ik nu dat gevoel heb, ik weet het niet maar maak mezelf een beetje gek. Jij hebt zo een HSG laten maken toch? Kun je me uitleggen hoe dat in z'n werk gaat en hoe zeer het doet? Ben ook erg benieuwd hoe het bij jou nu verder gaat en wat het ziekenhuis bij jou te melden heeft.

@pinkpearl; wow, al bijna op de helft. Gaat stiekem toch wel snel he, je kunt bijna gaan aftellen. Wil je vrijdag weten wat het wordt? Dan kun je het ons wel vertellen he, hihi..

@sasjuh; duurde het bij jou altijd 10dgn, of ook weleens korter? Ik werd altijd al ongesteld op dag 10 als ik nog bezig was met de kuur of soms 1 dag later. Hoop morgen al iets meer duidelijkheid te krijgen en hoop dat mijn ongi toch nog gaat komen!!

10. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty; en ondertussen al ongesteld geworden?

@Nijn; fijn dat je morgenvroeg terecht kan. Misschien een stomme vraag maar heb je al een keer een zwangerschapstest gedaan? Zou je niet zwanger kunnen zijn? Mocht dit niet het geval zijn dan zou ik inderdaad ook vragen of ze verder onderzoek willen doen. Kan me voorstellen dat het je knap onzeker maakt als je niet weet wat er aan de hand is.

@Pinkpearl; dat gaat inderdaad snel ja. Ben benieuwd of alles goed is op de 20 weken echo vrijdag. Gaan ze dan ook nog iets met het hartonderzoek doen?

Vanochtend weer een echo gehad op CD 16. Bms was nu 7,2 en er was 1 follikel mooi doorgegroeid naar 20,5 mm. Waarschijnlijk morgen of woensdag mijn eisprong.
    Deze cyclus krijg ik nog niks voor de 2e fase. Dat komt omdat ze het nu helemaal gaan checken. Ik moet vrijdag, volgende week maandag en woensdag bloed prikken en dan kunnen ze dat vaststellen. Dan krijg ik daarna ondersteuning. Ik ben in ieder geval al erg opgelucht dat ik nu 2 rondes achter elkaar dezelfde dosis gebruik en deze goed lijkt aan te slaan.

11. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; goed nieuws, ben jaloers op je.. Wat is er met de andere eitjes gebeurd? Dus jij mag vanaf vandaag aan de klus :) Ik heb afgelopen zaterdagmiddag een testje gedaan, die was negatief.. Ik dacht even een heel licht streepje te zien maar dat is denk ik omdat ik dat graag wil haha, volgens mij is dat gewoon het stukje wat normaal moet verkleuren als je zwanger bent. Ik wacht morgenvroeg het ziekenhuisbezoekje maar weer af, ben wel benieuwd wat ze ervan zeggen en of er iets te zien is.. Ik hoop in ieder geval niet dat ik weer zo snel afgescheept wordt maar 's ochtends tijdens de echo is er helaas weinig tijd voor echt een gesprek. Veel plezier vanavond met manlief ;)

12. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; De andere eitjes zijn weer kleiner geworden. de ene links is nog iets groter (13mm) maar de andere 2 zijn heel klein geworden. Ik mag inderdaad vanaf vandaag aan de klus. Ik wil er deze ronde alleen niet te veel druk op leggen omdat het de vorige ronde niet helemaal lekker is gegaan en ik ook niet zo veel hoop heb voor deze ronde omdat ik nog geen ondersteuning krijg voor de 2e fase. We hebben gister geklust dus ik denk morgen weer (misschien vanavond ook maar ik had vandaag nog geen positieve ovutest).
    Ik ben erg benieuwd wat ze morgenvroeg zeggen/ zien. Er is inderdaad vaak niet zo veel tijd voor een echt gesprek maar anders zou ik daarvoor gelijk een vervolgafspraak plannen. Je wil toch duidelijk hebben en dat kunnen ze vast wel begrijpen. Succes morgen!

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag ook morgenochtend voor een echo. En Nijn, je krijgt niet zomaar een HSG. Je mag niet zwanger zijn en moet dus ongesteld zijn geweest. Zover ben je niet, dus daar zou ik me niet druk om maken. Wacht eerst de echo af :).

14. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; en wat zeiden ze er bij jou van vandaag??

Ik zag al meteen dat het mis was, een grote cyste op mijn rechtereierstok van meer dan 5cm.. Vandaar dus ook de buikpijn. Of dit een reden is dat ik nu niet ongesteld ben geworden na de provera kuur kon ze me niet vertellen maar een cyste heeft tijd nodig om weer in te krimpen zei ze. Ik heb volgende week vrijdag op het spreekuur van mijn behandeld gyn. een afspraak om te kijken of de cyste er dan nog zit en hoe we dan weer verder gaan, denk dat ik dan als alles er goed uit ziet weer provera krijg.. Voor mij dus weer anderhalve week wachten voordat ik duidelijkheid heb en nog langer wachten om weer te kunnen gaan starten.. Wel fijn dat ik nu een echte afspraak heb staan met de gyn. zodat er tijd is voor vragen te stellen, manlief gaat dan ook mee en we gaan er goed gebruik van maken!

15. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; vervelend meid. Hebben ze een verklaring hoe die cyste er kan komen? Moet die nu vanzelf weggaan?
    Fijn dat je in ieder geval een afspraak hebt staan nu. En gewoon een mooi vragenlijstje maken zodat je niks vergeet!

16. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; er is geen verklaring voor.. Kan dit volgende week vrijdag wel eens vragen maar misschien hangt het wel samen met de pregnyl prik want ik heb toen geen eisprong gehad en dit zou wel altijd moeten gebeuren, maar dat weet ik niet. Hoop in ieder geval dat hij snel weg gaat!

17. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Jeetje Nijn! Dat zal wel even schrikken geweest zijn. Pfff! Ik ben ook benieuwd hoe je daar aan bent gekomen.

Ik slik morgen mijn laatste pilletje Provera en dan weer wachten...

18. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, ik heb toch ook twee keer een cyste gehad. Het is even schrikken, maar er is een eitje toch doorgegroeid. Dat kan je ei zijn die niet goed gesprongen is, maar ook een ander eitje. Frusterend he, maar dan weer je iig waar je aan toe bent. Gelukkig kan je al snel terecht bij de gyn.

Bij mij is alles naar verwachting gegaan. Mn bms was 2 mm, eierstokken rustig. Links een eitje < 10 mm, dus niet noemenswaardig. Dus een ongi zat er ook niet aan te komen. Ik heb vandaag Menopur meegekregen. Met de Gonal-F heb je een prikpen en kan je heel makkelijk een dosis instellen. Hier moet ik 3 potjes en water met elkaar mengen en dan 2 spuiten vullen. Een voor vandaag en een voor morgen. Net de eerste gezet. Wel weer een raar idee dat ik vandaag dus ben gestart. En echt, ik kwam vanochtend, zat er gewoon helemaal niemand! Is het bij jullie ook zo rustig in het zkh? Ze namen gelukkig de tijd en heb een beetje met de dames daar staan praten. Bij de 1e IUI is de kans het grootst op een zwangerschap. Daarna neemt dit af en nu ik een ander middel gebruik en een HSG heb gehad, is deze ronde de kans weer hoger. Zal het dan eindelijk eens goed gaan?

Pluusje, hopelijk wordt jij wel ongi. En anders ook na een week na je laatste pil gewoon een afspraak maken.

19. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Nou het moet niet gekker worden, ga net naar de wc, ben ik ongesteld geworden... Gelukkig weet ik al van die cyste, anders was ik nu helemaal blij geweest en zou ik vrijdag de boodschap krijgen dat ik niet mag starten ivm de cyste.. Ik ga straks wel evengoed even het ziekenhuis bellen of ik wel of niet op CD3 nog even moet laten checken, weet ook niet hoe snel zoiets kan gaan, maar ga er vanuit dat ik toch moet wachten.. Baal er wel van zeg!

@kitty; ging bij jou die cyste snel weg? Ik hoef geen pil te slikken.. Bij mij heeft provera dus wel weer zijn werk gedaan en er is inderdaad toch iets doorgegroeid zonder stimulatie want ik heb zeker 4 weken niets meer gedaan en de laatste echo na de pregnyl prik zag er toen goed uit. Ik heb maar een gek lichaam, hoop dat ik snel weer kan gaan starten met spuiten!! Succes meid, duim voor jou op eens een goeie afloop en een mooi BMS!

20. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; bij ons is het heel wisselend in het ziekenhuis, heb ook ooit gehad dat ik alleen daar zat maar ook dat er 12 mensen zaten, is nooit iets van te zeggen.

Ik heb het ziekenhuis gebeld en moet vrijdag CD3 toch even komen omdat vandaag wel officieel een nieuwe cyclus is begonnen, hoop in ieder geval dat hij kleiner is geworden maar ga er zeker niet vanuit dat ik mag gaan starten met prikken. Een ob in doen is al gevoelig en dat komt door die cyste want de gyn vroeg gister of vrijen gevoelig was omdat dat dus ook komt door de cyste.. Inwendige echo was ook wel een beetje gevoelig gister.. Maar in ieder geval wel een opluchting dat ik gewoon mijn ongi heb gekregen van de provera, toch weer een geruststellende gedachten voor de volgende ronde..

Deel Deze Pagina