Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, het kan heel goed zijn dat je cyste nu verdwijnd door je ongi. Bij mij was de cyste vaak bij de eerst volgende ongi weer weg. Dus goed dat je hebt gebeld en je vrijdag terecht kan. Zou toch super zijn dat je misschien toch mag starten? Dan gaan we zeker gelijk op!

2. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; fijn dat je ongesteld bent geworden! Hopelijk is het zoals Kitty zegt en verdwijnt de cyste met de ongesteldheid. Fijn ook dat je vrijdag (op mijn verjaardag ;)) toch mag komen. Zou mooi zijn als je mag starten.

@Kitty; ik zit bij best wel een groot ziekenhuis en bij ons is het eigenlijk altijd aardig druk. Dat is soms ook lastig met het plannen van afspraken enz. Om een gynaecoloog te spreken moet je soms al best een tijdje wachten. Dus jij moet nu Menopur gaan spuiten in plaats van Gonal-F? Wat is het verschil daar tussen behalve dat het ene een prikpen is?

Ik ben vandaag weer terug geweest. Zit op CD18. Krijg waarschijnlijk vandaag mijn eisprong. Mijn bms was 8,0 en de follikel was 24,8 mm! Hopelijk springt deze dus vandaag. De volgende ronde was het ook op CD 18 dus dat zou wel mooi zijn als het nu weer zo is. Voel ook steken in mijn lies. Hopelijk groeit hij niet door ;-(. vrijdag voor de zekerheid nog even terug om te checken of ik ook echt een eisprong heb gehad. Dan is het dus afwachten hoe lang die 2e fase nu duurt. Ik heb wel al Clomid meegekregen zodat ik de volgende keer gelijk kan starten. Het lijkt goed aan te slaan dus ik hoef (nog) niet te gaan spuiten voorlopig. Nu nog ondersteuning voor de 2e fase!

3. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; maar wanneer ondekte ze bij jou die cyste dan? Ik dacht dat altijd op CD3 was geweest als je je ongi had gekregen na je eisprong.. Ik hoop dat hij weg is vrijdag maar kan me niet voorstellen dat die binnen 3 dagen weg is maar zeg nooit, nooit. Hoe groot was die bij jou? Zou wel leuk zijn om samen op te gaan..

@kimsel; dat ziet er goed uit voor jou! Ben benieuwd hoe je tweede fase verloopt en je weet dat je toch ineens zwanger kunt raken want je bent immers al zwanger geweest.. Spannend meid, hoop op een mooie afloop voor jou deze ronde, zou een mooi verjaardagscadeautje zijn ;)

4. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; ik ben ook benieuwd hoe mijn 2e fase nu verloopt. Daar ga ik deze ronde ook voor. Meer zit er niet in deze ronde:
    ten eerste zal mijn 2e fase weer te kort zijn waardoor er geen eitje kan nestelen, ten tweede heeft mijn mannetje veel stress van het werk en van al het gedoe rondom het ziekenhuis dat het klussen niet zo goed lukt. Klinkt een beetje genant. Is eigenlijk zo sinds de vorige ronde dat als hij moet presteren het niet lukt en gewoon tussendoor wel. Hopelijk hoef ik de volgende ronde niet gevolgd te worden door het ziekenhuis. Ik vertel hem dan ook niet wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Hopelijk gaat dan de druk er bij hem een beetje af. Ik baal er enorm van maar vindt het voor hem ook zielig. Hij zit er ook mee. Hebben jullie nog goede tips?

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, ik had idd op dag 3 op de echo een cyste. Ik geloof wel 5 cm groot. Duidelijk te zien. Ik moest toen een maandje aan de pil en op de volgende echo was de cyste weg. Jij hebt nu toch een ongi en meestal verdwijnt zo'n cyste dan. Het is misschien wel erg snel, maar je weet maar nooit. Ik ben erg benieuwd hoe het is geweest.

Kimsel, aan de 1e fase van je cyclus kan het dus niet liggen. Ik hoop dat de 2e fase dit keer ook mee zit! Het verschil tussen Menopur en Gonal-F is dat Menopur FSH en LH bevat. Dit kan gunstig zijn voor de dikte van je bms. Bovendien is het een natuurlijk middel. Het is afkomstig uit de urine van vrouwen die in de overgang zijn. En Gonal-F is alleen FSH en is synthetisch. Of de een beter is dan de ander, dat weet ik niet. Ik hoop gewoon dat mijn lichaam beter reageert op de Menopur dan de Gonal-F. Ik zal het zien as. maandag :)

6. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty; nou spannend deze ronde voor jou dan. Ik ben erg benieuwd hoe je erop reageert.

@Nijn; hoe was het bij jou vandaag in het ziekenhuis?

Ik ben vandaag ook nog geweest. Ik heb weer een keurige eisprong gehad ;). Ik ben wel heel blij dat de 1e fase nu in ieder geval goed verloopt. Nu even afwachten wanneer ik ongi wordt. Ik heb met haar al het gebruik van utrogestran besproken dus dat komt evt. helemaal goed. Volgende cyclus waarschijnlijk geen ziekenhuis bezoekjes voor mij. Is de druk even van de ketel, ook fijn voor mijn mannetje ;).

Fijn weekend allemaal!

7. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Yes, mijn ongi is er!!!! Woensdag de laatste Provera gehad en gisteravond was het zo ver, dus vandaag is dag 1. Vanmorgen zh gebeld en nu moet ik morgen even voor de uitgangsecho en dan hopelijk weer beginnen!

8. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Pluusje; fijn dat het is doorgekomen. Veel succes deze ronde!

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pluusje, ga je nu verder met Fostimon. Dat is toch hetzelfde als menopur? Spannend hoor dat je nu weer mag starten (als de echo goed was).

10. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,
    Even een berichtje van mij.
    Ik zit helemaal op een roze wolk!
    Gister hebben de we de 20 weken echo gehad en het was geweldig!
    Het kindje zag er helemaal gezond uit en was flink aan t bewegen.
    En jullie mogen het wel weten....
    Het is een MEISJE!!!!

Succes met deze rondes en ik hoop dat jullie ook snel dit mooie moment mogen meemaken!

Liefs PP

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Pinkpearl super dat je 20 wkn echo goed was! En jullie kunnen nu dus helemaal los gaan met shoppen voor de kleine meid :D

Hier gisteren de 12 wkn echo gehad en was ook helemaal goed! Hebben het nu ook aan iedereen verteld.

Pluusje, Kitty, Kimsel en Nijn heel veel succes weer in deze ronde.. hopelijk mag het voor jullie ook goed uitpakken!

12. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; allereerste nog gefeliciteerd!! Jij was gister jarig toch? Ben er gister niet meer aan toe gekomen om mijn verhaal te doen, dus zal ik zo even doen!

@kitty; ik ben benieuwd hoe ze het bij mij gaan doen, de cyste zit er nl nog steeds maar ze willen wel een cyclus wachten, maar krijg uit mezelf geen menstruatie. Dus even afwachten wat mijn eigen arts er volgende week vrijdag van zegt, zal dan wel weer provera moeten gaan nemen. Hoe gaat het verder? Wanneer krijg je echo? Ik hoop dat je BMS goed gaat reageren op menupur.

@pluusje; fijn dat je weer kun gaan starten!

@pinkpearl; wow, wat leuk!! Lijkt me echt gek om dat nu te weten en om je kindje zo goed al te kunnen zien. Nou lekker van genieten meid!

@sasjuh; fijn dat je er nu met iedereen over kunt praten. Nog 8 weekjes en dan kun jij ook weten wat het wordt hihi..

Voor mij gister CD3 dus een echo. De cyste was nu 6cm dus is eerder groter dan kleiner geworden. De gyn. gister wilde me eerste wegsturen met de boodschap ik bij mijn volgende menstruatie maar weer terug moet komen, dus ik het wederom weer moeten uitleggen dat ik uit mezelf geen menstruatie zal krijgen.. Omdat ik volgende week een afspraak met mijn eigen gyn. heb staan mag ik met hem bespreken hoe verder, dan kan hij ook nog eens bekijken hoe de cyste eruit ziet. De gyn. gister zei alleen dat wanneer hij niet zelf weggaat hun hem eruit zullen moeten halen. Hoop echt niet dat het zover komt. Voor mij dus weer een weekje afwachten... Nu genieten van het mooie weekend, hebben vandaag familiedag van mijn man's familie en zondag ga ik eindelijk parachutspringen.. Dus afleiding genoeg :D

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn he balen dat ie niet weg is gegaan maar ook nog groter is geworden.. Kon je niet nu meteen met Provera beginnen?
    En we weten al eerder dan over 8 wkn wat het wordt, heb 1 oktober geslachtsbepalingsecho met 17 wkn ;)

14. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Yes, ik mag beginnen. Ja, gebruik gewoon weer Fostimon, omdat het de vorige keer wel aangeslagen is.

@ pinkpearl, veel plezier op de roze wolk! Heel leuk voor je! Ik hoop dat wij er ook snel op mogen zitten:)

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, slik een maand de pil. Dat heb ik ook gedaan. Die Proveratroep hoef ik niet meer. Ik zou gewoon op dag 4 of dag 5 met de pil beginnen.

Pinkpearl, wauw, een meisje! Wat geweldig! Echt zo leuk voor je dat alles goed gaat en de kleine lekker bewegelijk is.

Sasjuh, met jou ook verder alles goed?

Pluusje, fijn dat je mag beginnen. Gaan we toch een beetje gelijk op :).

16. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; ik kon niet meteen met de provera beginnen omdat het CD3 was en ik dus al ongi ben en mijn BMS dus nog niet is opgebouwd. We zullen vrijdag wel te horen krijgen wat het vervolgplan gaat worden.. Ben benieuwd. Wat fijn dat je het met 17 weken al kunt zien, spannend, ben benieuwd!

@kitty; ik hoef geen pil te slikken omdat ik van provera wel gewoon een menstruatie krijg.. Waarschijnlijk bouwt mijn BMS uit zichzelf dadelijk weer op en is een nieuwe provera kuur voldoende om weer een menstruatie te krijgen.. Moet nu gewoon weer geduld hebben, ben zo blij als ik ook weer kan gaan starten..

@pluusje; succes deze ronde!!

17. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Pinkpearl; een meisje! Leuk hoor. Mag verder iedereen het ook weten of willen jullie het geheim houden?

@Sasjuh; voor jou ook spannend hoor. Willen jullie ook weten wat het wordt?

Hier alles goed. Gewoon afwachten. Wel raar om te lezen dat Pinkpearl zo ver al is, aangezien ik vlak voor haar een positieve test in handen had. Maar wel leuk Pinkpearl dat je ons nog blijft volgen. Ik ben erg benieuwd hoe jouw zwangerschap verder verloopt. Kan je ons hopelijk snel "advies" geven.
    Ik ben dus benieuwd hoe lang deze ronde mijn 2e fase is. Het enige voordeel is, dat als deze weer kort duurt deze ronde ik weer snel kan starten met de volgende (hopelijk meer succesvolle) ronde.

@Pluusje; fijn dat je mag beginnen. Veel succes deze ronde!

@Nijn; hopen dat de cyste niet verder groeit. Ik ben erg benieuwd wat de gyn gaat zeggen. Heb je die afspraak aankomende vrijdag of volgende week vrijdag?

18. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; as vrijdag om 14.50uur.. Ben ook benieuwd.. Ben ook erg benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen deze ronde.. Wat is het iedere keer toch weer spannend he!

19. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; Succes vrijdag. Het is zeker iedere keer spannend. Bij mij zit mijn ongi eraan te komen. Ik verwacht dat het morgen doorzet. Weer dus precies 1 week na de eisprong. Ben er niet teleurgesteld over want ik wist toch dat we deze ronde geen kans hadden vanwege het niet-klussen rondom de eisprong. En daarbij is het een bevestiging dat mijn 2e fase dus gewoon te kort is dus aankomende ronde krijg ik Utrogestran voorgeschreven.
    En aangezien ik nu weer zo snel ongesteld ben geworden, kan ik weer sneller starten met de volgende ronde.
    Geen ziekenhuisbezoeken dus hopelijk een minder stressvolle ronde en met de wetenschap dat ik ondersteuning krijg voor de 2e fase. Ik heb goede hoop voor de aankomende ronde(s). Het is ook wel fijn dat ik mijn eisprong zo goed voel aankomen.

Hoe is het verder bij jullie?

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat het goed! Ik mag nl vanaaf Pregnyl zetten en vrijdagmiddag krijg ik de inseminatie. Ik had een mooi ei van ruim 20 mm en mn bms was zelfs 8 mm! Dat heb ik nog nooit gehad. Echt, mn lichaam reageert goed op Menopur. Had ik wel verwacht. Stom he? Echt, soms denk ik wel, had ik nu maar eerder aangegeven dat ik Menopur wil ipv Gonal F. Misschien was ik dan nu wel al zwanger geweest.....Hoewel, ik moet ook niet te vroeg juichen. Nog twee weekjes wachten! En dan zal ik het weten :). Duimen jullie voor me?

Kimsel, wat dat betreft is een korte cyclus niet verkeerd. Des te sneller kan je weer aan de volgende beginnen ;)

Deel Deze Pagina