Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kimsel, ik hoop dat de Utrogestan aanslaat!

Pluusje, liever zo, dan gelijk een overstimulatie. Dat voelt ook zo rot!

2. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pluusje; ik herken wel wat je zegt, je moet zelf zo opletten.. En inderdaad raar dat je niet meteen hoger kan starten als ze al weten dat je niet reageerd op een lagere dosis. Ben benieuwd morgen!

@kitty; de pil was inderdaad een optie geweest dus dat hou ik zeker in mijn achterhoofd mocht ik nog ooit een cyste krijgen. Nu duimen dat deze week snel voorbij is en dat dat stomme ding volgende week weg is zodat ik weer met provera kan beginnen..

@kimsel; wat fijn dat je iets krijgt voor je tweede fase :) vanaf wanneer moet je die ustrogestan innemen? En wat fijn dat je even niet naar het ziekenhuis hoeft, ook voor vriendlief. Ben erg benieuwd hoe jou ronde nu gaat verlopen, spannend weer..

@sasjuh; lekker genieten van de voorbereidingen, lijkt me ook zo leuk om allemaal spulletjes te kunnen gaan kopen... Hopelijk krijg ik snel eens een eisprong...

3. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; volgens mij moet ik na de eisprong ermee beginnen. Ik krijg het recept per post en dan zou zij er ook een begeleidend briefje bij doen wanneer ik moet beginnen enzo.

4. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Ik schrok me vanmorgen kapot toen ik naar de WC ging.... bruin bloedverlies op dag 13?!?!?!?!? Ik zei hardop: dat kan toch niet!
    Gelukkig was het alleen vanmorgen, maar de hele dag en nu nog met afvegen! Ik toch maar even de gyn gebeld, maar ik mocht gewoon spuiten vanavond en morgen heb ik toch al een afspraak staan, dan kijken ze wat het is en hoe nu verder!
    Pffffff

5. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @pluusje; dat is schrikken zeg. Fijn dat ze er morgen gelijk naar kijken. Ze zeggen dat bruin bloed vaak onschuldig is.

6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pluusje; dat is effe schrikken ja!! Hoe is het vandaag gegaan?

7. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Het is een escape bloeding, zo noemde hij het. Mijn hormonen zijn van slag, dus weet de baarmoeder niet wat die moet doen. Daar kwam het op neer. De hormonen zijn van slag omdat ik een maand pauze heb genomen (na een jaar hormonen) en nu weer begonnen ben. Dus ze snappen het even niet meer :) Bloed laten prikken en morgen even bellen hoe nu verder, maar misschien mag ik maandag weer beginnen met spuiten en dan gelijk 112,5, maar dat krijg ik morgen te horen.

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff Lastig allemaal. En heb je nog gebeld? Heeft de bloeding nu toch doorgezet?
    Ik dacht gisteren ook even ongesteld te worden. Ik kreeg toch last van mn rug en mn buik. Is dat een goed of slecht teken? Ik weet het niet. Ik ben best wel moe en heb zere borsten. Maar dat kan je ook hebben als je ongi moet worden. Nog een kleine week en dan weet ik het. Als ik ongesteld word, dan zal ik dat denk ik dinsdag of woensdag worden :(

9. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pluusje; ben benieuwd wat ze ervan zeggen, hopelijk mag je doorgaan. Misschien dat daardoor bij mij ook die cyste is ontstaan, ben ook een maand gestopt ivm de vakantie en ineens zat er die cyste.. Pff, tis allemaal wat, elke keer wel iets wat tegenzit he. Hopelijk mag je gewoon doorgaan met spuiten, is het bloeden nu wel gestopt?

@kitty; spannend he.. Nog 1 weekje wachten, wanneer ga je testen als je geen ongi krijgt? Hopelijk is het deze ronde raak en heeft die nare HSG toch nog iets positiefs bijgedragen en de verandering naar menu pur natuurlijk. Moeheidsklachten heb ik nu ook afentoe, bij mij is het echt de spanning en de stress die deze periodes met zich meebrengen.. Maar hopelijk voor jou een ander goed teken ;)

10. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Jaaaaaaa, ik mag gewoon doorgaan. Het was een echte menstruatie, dat zeiden de hormonen! Nu een paar dagen rust en dan maandag weer beginnen met spuiten en gelijk 112,5.
    Het bloeden is niet veel, kan ook niet want het was net een week over, dus zoveel BMS is er niet opgebouwd.
    Ik ben blij!!!!!!!!!

11. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty; spannend hoor deze dagen nog. Ja, als je op je lichaam gaat letten voel je zoveel. En bij iedereen is het toch weer anders. De klachten van zwangerschap en ongesteldheid blijken ook zo dicht bij elkaar te liggen. Die keer dat ik een positieve test in handen had, voelde ik helemaal niks alleen gevoelige borsten maar dat heb ik ook als ik ongesteld moet worden. We zullen nog even hard voor je duimen.

@Nijn; moet je vrijdag weer terug? Hopelijk is de cyste dan verdwenen.

@Pluusje; fijn dat je weer mag starten. Is het dus gewoon een "natuurlijke" menstruatie geweest? Was dat lang geleden voor je?

Ik heb de recepten binnen voor de Utrogestan en ook voor nog een maandje Clomid. De dag na mijn eisprong moet ik ermee starten. Na 14 dgn moet ik een test doen. Is deze negatief dan moet ik stoppen met de Utrogestan. Is deze positief dan moet ik ermee doorgaan tot 12 wk zwangerschap.
    Waarschijnlijk heb ik volgend weekend mijn eisprong. Ik ga van wo tot en met vr op kamp dus vrijdagavond maar even over de vermoeidheid heen zetten en klussen. Zeg deze ronde ook niet wanneer de vruchtbare dagen zijn. Hopelijk gaat het dan weer een beetje goed. Is ook goed voor het vertrouwen van vriendlief.

Fijn weekend en geniet van het mooie weer vandaag!

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pluusje, fijn dat je weer mag starten. Succes met deze ronde!

Kimsel, ik ben erg benieuwd of LF wordt verlengd door de Utrogestan. Spannende ronde dus! Ook omdat je eisprong waarschijnlijk een beetje ongelukkig valt.

Nijn, hoe is het verder met jou? Is je cyste al weg? Wat zou het een opluchting zijn als je mag gaan starten met Provera.

Hier gaat het steeds beter. Van de week veel moe, maar nu voel ik me eig hartstikke goed. Wel wat gevoelige tepels. Maar wat Kimsel ook zegt, het is erg lastig om te zeggen of dit een typische zwangersschapskwaal is. De vorige rondes had ik dit ook. Ik zit nu op dag 9. Ik ben al best zenuwachtig. Over 2 dagen word ik helemaal zenuwachtig, want dan word ik normaal ongesteld. En als ik dat nu niet wordt......Ik heb nu ook een ander hormoon gebruikt, dus geen idee of dit ook uitmaakt voor de lengte van je LF....

13. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend hoor Kitty! Ik duim voor je. xxPP

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Pinkpearl!
    Hoe is het nu? Vraagje, wat waren je eerste zwangersschaps symptomen? Mn onderrug doet toch zeer, mn darmen zijn van slag en mn tepels zijn nog supergevoelig. Is dit een goed of slecht teken?Want ik heb toch echt het idee dat het nu afwachten is tot ik ongi word :(...

15. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pluusje; wat fijn dat je meteen door kan gaan!! Nu hopen dat je snel een eisprong krijgt en je BMS mooi groeit.

@kimsel; fijn dat je nu weet wat je moet doen! Moet je ook nog bloed laten prikken om te kijken of je wel een goede eisprong gehad hebt? Ik moet vrijdag inderdaad weer terug. Als de cyste dan weg is krijg ik weer provera. Ik hoop het zo.. Voor jou ook wel heel spannend nu, hoop dat je LF nu mooi lang gaat zijn!

@kitty; spannend he.. Vanaf morgen helemaal! Hopelijk is het deze ronde eindelijk raak! Ik weet vrijdag weer meer.. Jou klachen kunnen misschien ook wel van de pregnyl zijn, wil je niet demotiveren maar dat is wel het zwangerschapshormoon wat je binnen krijgt en jij spuit de dubbele dosis van wat ik spuit ivm de IUI. Maar goed, positief blijven en hopen op een goede afloop!

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, je hebt gelijk. Ik hoop alleen dat de HCG nu ondertussen uit mn lichaam is. Dat mag wel na 10 dagen. En ik moet idd positief blijven. Zolang ik niet ongi ben, kan er nog van alles gebeuren. Had net weer even een dipje. Voelde me niet zo lekker. Hmmmm.....
    En trouwens, je krijgt vrijdag toch weer een echo? Stel dat de cyste weg is, je bms dun is en je eierstokken rustig zijn, dan hoef je toch niet eerst aan de Provera? Dan kan je misschien meteen starten met de hormonen. Scheelt weer 2 weken....

17. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty; spannend hoor deze week voor jou. Wordt gewoon afwachten tot je de test hebt gedaan. Zolang er nog niks is, is het een goed teken toch?

@Nijn; moet je inderdaad wel eerst weer aan de Provera?

Ik ga woensdag dus op kamp. Verwacht mijn eisprong dit weekend dus ongeveer zondag. Maar ik ben vrijdagavond alweer terug dus dat komt hopelijk wel goed. Ook spannend inderdaad.

18. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met mij gaat het goed! De baby groeit prima en ik geniet erg van mn zwangerschap!

Ik heb nog eens in mn dagboekje nagezocht wat ik voelde:
    Na pregnyl kreeg ik last van misselijkheid en borsten. Dat kwam echt van de injectie. Na ongeveer 1 a 1,5 nam dat af.
    Ongeveer een week voor NOD kreeg ik last van mn darmen. Het was erg aan het rommelen en ik had moeite met naar de WC gaan. Mn borsten waren weer wat gevoeliger en werden iets groter.
    Ik had daarbij ook steeds de buikpijn die je hebt als je ongesteld word (niet echt pijn hoor maar zo'n kramperig gevoel).

Natuurlijk is het bij iedereen anders dus het blijft afwachten!
    Maar dat je last van je darmen hebt KAN een goed teken zijn..
    succes met wachten!!!!!

19. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; Ik hoop echt dat de cyste weg is maar ik verwacht dat mijn BMS toch weer dik is want die wordt zonder stimulatie binnen 2 weken ook al gauw 8mm, alleen mijn eitjes doen helaas niet wat het hoort :( ga er zeker vanuit dat ik toch provera moet slikken maar zou mooi zijn als dat niet zou moeten.. Inderdaad na de 10 dgn zal het wel uit je bloed zijn.. Pff spannend hoor, zag net de pregnyl liggen in de koelkast en dacht nog dat ik super blij zou zijn als ik die weer mag prikken. Wanneer ga je testen?

@kimsel; als je vrijdag thuis komt ben je zeker op tijd en kun je mooi met manlief de liefde bedrijven omdat je hem zo gemist hebt ;) was het maar vrijdag, ben zo benieuwd!

@pinkpearl; fijn dat je er zo van geniet en leuk dat je nog steeds met ons meeschrijft. Hoop dat we snel allen advies aan jou kunnen vragen over het zwanger zijn en het bevallen hihi

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks PinkPearl! En testen hoef ik niet meer, want ik ben vanochtend ongesteld geworden.....Echt zo balen :( :(

Deel Deze Pagina