Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; als je er niet vanuit gaat dat het deze ronde raak is kan het alleen maar meevallen. Toch vind ik dat wachten altijd heel vervelend!!

@kitty; hoe was jou echo vandaag? Wanneer is je IUI? Spannend weer!

@pluusje; zoveel mogelijk afleiding gaan zoeken zo tegen het einde.. Ben erg benieuwd, hopelijk is het deze ronde raak!

Ik heb vanochtend de echo gehad, de cyste is nog steeds te zien maar omdat deze kleiner is dan 1,5cm mag ik morgen gewoon gaan starten, hier zit geen eitje in dus deze zal door de stimulatie ook niet gaan groeien. Dacht vraag het even voor de zekerheid.. Verder nogmaals gevraagd of ik mijn laatste 2 pilletjes provera nog moet nemen, maar dat hoeft niet meer :) Als de menstruatie goed doorzet tijdens je kuur mag je stoppen en ben echt mega ongi dus geen twijfel over mogelijk. Ben wel blij dat ik ergens snel mee ben haha. Vrijdag krijg ik mijn eerste FM. Verwacht dat deze cyclus wat langer gaat duren gezien de dosis lager is maar wel weer spannend! Ga duimen voor een eerste eisprong! Fijn weekend ladies xx

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas geen voortgang bij mij vandaag. Ik moet morgen weer terug. Heerlijk op zondag.....

3. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Pluusje; fijn dat je 2 dagen actie hebt gehad ;). Meer kon je niet doen he. Nu inderdaad afwachten. Laat je niet gek maken door je eigen lichaam.

@Nijn; fijn dat je weer begonnen bent. Spannend vrijdag.
    Inderdaad, ik houd nergens rekening mee dus het kan alleen maar meevallen. Komt vooral omdat mijn mannetje ziek was en we het in 1 week "maar" 2x hebben kunnen doen.

@Kitty; jammer zeg. Hopelijk morgen beter nieuws.

4. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; enne? Hoe was de echo gister? Ben wel benieuwd. Mijn eerste prik gister weer gezet, is wel weer eventjes wennen.. Is ook alweer zo lang geleden haha ;) Hopelijk heb je snel je IUI, ben benieuwd..

@kimsel; 1x kan voldoende zijn.. De kans is toch best aanwezig denk ik dat het wel gewoon lukt deze ronde. Over een kleine week weten we het!

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik dacht dat ik alles wel had gehad....Wat kan mij nog tegen zitten om deze ronde verder te gaan? Ja dus, een overstimulatie! Gisteren zag het er nog goed uit, maar vanochtend was het mis :(. Echt zo balen. Ik heb Provera meegekregen en ik mag dus weer wachten tot mn ongi....

6. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

Jeetje, Kitty.... dat is toch echt balen:(. Hoe kan het toch? En raar dat het zondag nog prima was en maandag ineens overstimulatie.
    Het zit je niet mee, meid! Weer succes met de stomme:x Provera!

Met mij is alles prima... wachten!!!!! Vrijdag bloed prikken voor de Progesteron. Hoe hoog moesten die waardes ook alweer zijn?
    En dan nog een week wachten tot mijn NOD...

7. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty; tjee meid, het zit je inderdaad niet mee. Hoe kanhet dat het zo snel is gegaan. Waren ze ook al groot of zaten er teveel?

@Pluusje; spannend hoor! De waarde moet minimaal 20 zijn. Krijg je gelijk de uitslag?

8. Pluusje

Pluusje Niet meer actief

@kimsel, ik laat 's morgensvroeg bloed prikken en dan kan ik 's middags bellen voor de uitslag.

9. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @pluusje; dat is echt ideaal! Bij ons duurt het minimaal 1 week! Deze keer duurt het zelfs 2 weken omdat mijn gyn op vakantie is. Ik weet nu dus al eerder wat de uitslag van mijn test is dan wat de uitslag van het bloed is. Nou ja, dat is dan ook belangrijker moet ik maar denken ;)
    Spannend voor jou het wachten!

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty wat balen!
    Kimsel werkt de utrogestan, nu niet voortijdig al bruinverlies?

11. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sasjuh; ja, de utrogestan werkt. Nog geen enkel bloedverlies dus dat is wel fijn. Maar verder ook totaal nog geen verschijnselen hoor. Dus ga nog steeds uit van een negatieve test het weekend. Dan stop ik met de utrogestan en als het goed is wordt ik dan na een paar dagen ongesteld.

12. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; hoe kan dat nou ineens? Waren er meerdere eitjes aan het rijpen dan? Hoeveel follikels heb jij standaard in je eierstok? Ik heb ook al 2x een overstimulatie gehad en ben daar deze ronde ook weer erg bang voor.. Tis wel goed k*t, ik moest na mijn ongi van de provera toen een maand wachten omdat mijn eierstokken nog te onrustig waren, hoop dat dit bij jou niet het geval gaat zijn..

@pluusje; spannend maar weer, fijn dat je dezelfde dag al de uitslag krijgt, bij mij is dat 1 dag erna maar gelukkig ook lekker snel :)

@kimsel; spannende 5 dagen, ben erg benieuwd!

@sasjuh & pinkpearl; hoe issie met jullie??

13. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Nijn,
    Met mij alles prima hoor!
    Mn buik gaat nu echt groeien. Ik vind het heel leuk maar iedereen heeft er een mening over. Pff soms wel vermoeiend hoor!
    Volgende week ga ik voor het eerst naar zwangerschapsyoga. Ben erg benieuwd hoe dat is!

Jij succes deze ronde!

Kitty: Wat balen dat je nu weer overstimulatie hebt!

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkpearl, wat gaat de tijd snel he? Al 25 wkn...

Nijn, ik had telkens 3 even grote eitjes. Zondag zag het er al niet goed uit, tegen de grens van 5 eitjes groter dan 15 mm. en maandag was het dus helemaal mis. Het is voor mij de eerste keer. Vorige ronde had ik op dag 13 al een mooi ei en de rest kleintjes (onder de 15 mm). Vaag he? Ik hoop idd dat ik geen cyste krijg. Dat was mn angst de vorige keer en toen viel het mee. Nu maar hopen dat het ditkeer ook mee valt en dat ik nu wel ongesteld ga worden van Provera. Mn bms was 7 mm, dus ik hoop t wel.

15. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; gek dat een cyclus telkens zo anders kan verlopen. Als je BMS 7mm is wordt je wel ongi van de provera, hoop dat het snel komt! Gaan ze aankomende cyclus de dosering aanpassen? Waarom hebben ze niet wat afgebouwd toen ze zagen dat er al meerdere eitjes begonnen te groeien?

@pinkpearl; ben benieuwd hoe je de zwangerschapsyoga ervaart, lijkt me wel leuk! Heb net jou verhaal nog eens terug gelezen hoe het toen bij jou gegaan is, jij had ook vrij laat in je cyclus pas je eisprong he? Bij mij zal deze cyclus ook langer gaan duren omdat ik een lagere dosering langer door ga spuiten.. Maar wil zelf ook heel erg voorzichtig zijn, wil deze cyclus echt een eisprong!!

Ik had vandaag mijn eerste FM op CD8. Natuurlijk nog niets te zien, alleen heel veel kleine zwarte stippen. Ik moet nu dus gewoon doorgaan met 75EH spuiten en mag maandag weer terug komen op CD11. Ben benieuwd, we gaan zowiezo 10x 75EH spuiten dus als er maandag nog niets te zien is ga ik zeker nog 2 dagen 75EH spuiten en anders voorzichtig ophogen.

Mijn schoonzus is ondertussen bevallen, heel leuk zo een kleintje erbij in de familie maar wel confronterend.. Hoop dat het bij ons ook snel gaat lukken!

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Nijn,

Stel je voor dat ze de dosis aanpassen. Nou, dat staat niet in de woordenboek. Alles moet volgens protocol. Het ging in het begin heel langzaam en ik zag het wel aankomen dat ik te veel eitjes zou hebben. Dus het was geen totale shock, maar toch balen dat je zo vaak in het ziekenhuis bent geweest en die stomme spuiten hebt moeten zetten,dat alles voor niets is geweest. En nu weer Provera :S. De kans op een lentekindje is nu ook vervlogen. Had ik zo leuk gevonden! Mn schoonzus moet nog ruim 2 weken....

17. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; ja, ik weet hoe je je voelt.. Heb dit al 2x achter elkaar meegemaakt.. En ik weet dat het niet verstandig is om voor eigen dokter te spelen maar als ik dadelijk zie dat er teveel eitjes in beweging komen ga ik gewoon iets minder spuiten als ze niet naar me willen luisteren, ik wil echt niet weer een overstimulatie! Hoever ben je nu met de provera? Hopelijk is die stomme kuur snel voorbij!

@kimsel; wanneer ga je testen?? Over 2 dagen? Ben zo benieuwd!

18. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag mn 5de pilletje innemen. Spannend hoor wanneer ik ongi word. Zal dan de 1e keer zijn. En idd, misschien volgende keer de laatste 2 dagen maar wat minder spuiten....
    Ik heb net btw een afspraak gemaakt op de IVF poli. Daar kan ik 3 nov terecht. Is nog ver weg helaas en de wachtlijst is 3 mnd. Natuurlijk hoop ik dat het niet nodig is en dat de volgende ronde gewoon raak is.
    Kimsel, ik ben ook wel benieuwd!

19. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; spannend deze ronde. Maar liever iets langer doorgaan en een goede eisprong dan weer overstimulatie toch?

@Kitty; hopelijk word je snel ongesteld. Is IVF de vervolgstap? Hopelijk is dat inderdaad niet nodig.

Ik ga zondag testen. Morgen is mijn mannetje jarig maar ik ben bang dat ik dan te vroeg ben dus wacht ik maar tot zondag.
    Maar nogmaals; ik heb weinig hoop dus ik denk dat ik zondag kan stoppen met de Utrogestan en dan hoop ik dat ik volgende week ongesteld wordt en weer kan starten met de volgende ronde.

20. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; hopelijk wordt je net zo snel als mij ongesteld van de provera. Ik heb de laatste keer de kuur nog niet eens hoeven afmaken, heb nog 2 pilletjes over want het zette tijdens de kuur al goed door.. Teminste iets wat snel gaat bij mij haha. IVF, lijkt me ook wel spannend hoor, hopelijk is het niet nodig maar goed dat je wel vooruit kijkt. IVF zal zeker je kansen vergroten!

@kimsel; ik vind het zelf super fijn om het rustig aan te doen deze cyclus, wil zeker geen overstimulatie. Het is ook pas dag 8. Spannend weekendje voor jou zeg, waarom doe je niet morgen en overmorgen een test... Stel hij is wel positief dan is dat wel een geweldig verjaardagscadeau.. Ik ga dit weekend in ieder geval het forum goed in de gaten houden ;) Heel veel succes!

Deel Deze Pagina