@sasjuh: de vorige keer zou ik met iets meer dan 6 weken een echo krijgen omdat ik inderdaad onder behandeling was. Helaas was dat toen niet meer nodig. Ik denk dus dat ik nu eerst weer een vroege echo krijg in het ziekenhuis en dat wanneer alles goed is niet meer in het ziekenhuis hoef maar gewoon bij een verloskundige. Jij had toch ook een vroege echo? Nee, ik zou mijn mond ook niet kunnen houden
Klopt, ik had met 6 weken en 6 dgn mn 1e echo in het zh. Daarna hoefde ik niet meer terug naar de gyn en mocht ik gewoon naar de verloskundige. Spannende tijd nu voor je!
Leuk Sasjuh! Lijkt me apart zo'n 3D echo. Ik hoop voor je dat je kunt zien wat het wordt. En idd, ga je het geheim houden, of ga je het vertellen?
Poeh, ik zit er weer even doorheen! Heb gisteravond de hele avond zitten te janken.... waarom ik, waarom lukt 't niet enz enz. Ik moet natuurlijk nog een week wachten, maar gisteren zag ik het even helemaal niet meer zitten. Ik zou vrijdag of zaterdag mijn NOD hebben, dus ik denk dat ik zondag ga testen. Of ik wacht tot dinsdag, want maandag 3-10 zijn we 3 jaar getrouwd en dat willen we zondag een beetje vieren.... en als de test negatief is, dan is dat gelijk zo'n domper... ik weet het even niet meer!?!! Dat gevoel moeten jullie toch herkennen?!?!?!? Komt vanmiddag ook nog mijn schoonzusje met haar dochtertje van bijna 1 jaar op bezoek. Slik! Dat wordt weer even doorbijten! Misschien zijn het ook wel de hormonen van de Pregnyl dat ik zo down ben, dat had ik de vorige keer ook. Ooh, ik hoop het zo dat het deze keer gelukt is. Ik bedoel wat kan er nog misgaan. De cyclus was eindelijk een keer normaal, mijn BMS was mooi dik en mijn eisprong was heel goed. Aan mijn man ligt 't niet, dat hebben ze in het begin al getest. Ik begin echt te doem-denken. Ik hoop dat jullie me goede moed in kunnen praten.... en jawel hoor, zit ik hier weer te huilen.
@pluusje; dat is heel normaal hoor dat je er soms even helemaal doorheen zit. Kan ook best een stuk aan de hormonen liggen natuurlijk. Maar probeer voor ogen te hoden waar je het voor doet. Het kan zomaar ineens raak zijn! Het is fijn om te weten dat bij je mannetje alles goed is, dat scheelt ook enorm. Het is nu gewoon een kwestie van tijd en geduld al is dat vaak het moeilijkst. Meer dan dit had je deze cyclus niet kunnen doen dus houd dat voor ogen. Veel succes deze week en ik ga heel hard voor je duimen!
@kismel; wow, GEFELICITEERD!! Wat moet dat een fijn gevoel zijn zeg... Probeer je niet teveel zorgen te maken en lekker genieten van het zwanger zijn. Ben benieuwd wanneer je je eerste echo krijgt. @pluusje; ik herken precies hoe jij je voelt, ik zit op het moment ook totaal niet lekker in mijn vel. Heb gewoon vaak het gevoel alsof ik in mijn eigen wereldje leef en maar de helft mee krijg van wat er om me heen gebeurd. Mijn schoonzus is net bevallen waar ik super blij mee ben maar het is ook wel confronterend. Zeker overal waar ik ben gaat het over baby's, ouders super blij en dan mensen die er niet vanaf weten die de vraag stellen wanneer wij eens gaan beginnen.. Maar gooi je emoties er lekker uit, een flinke huilbui wil bij mij weleens opluchten en praat erover met de mensen die dicht bij je staan! Kreeg vrijdag een bosje roosjes van een vriendin met de tekst dat ze wilde laten weten dat ze ook aan ons dachten, is dan zo fijn!! Ik merk wel dat de sfeer hier in huis niet echt fijn is wanneer ik weer met hormonen bezig ben, ik voel me down en voor mijn man is het natuurlijk ook weer spannend.. Hopelijk komt er snel een einde aan deze MMM en krijgen ook wij snel een positieve test zodat we deze ellende snel vergeten! Ik mag morgen weer voor een echo, het is dan CD 11. Ben benieuwd of deze dosis iets gaat doen, ik hoop het zo, wil zelf nog niet ophogen, woensdag pas na 10x 75EH spuiten en als we ophogen dan niet meteen 100 want er zitten nog 2 tikjes tussen in en dat zal ik ook zeker aangeven, wil deze x echt voorzichtig zijn want zonder eisprong niet eens een kans om zwanger te worden..
@nijn; bel morgenvroeg dus dan weet ik wanneer ik de eerste echo krijg. Ben wel erg onzeker nog hoor maar probeer wel een beetje te genieten. Succes morgen, ben benieuwd!
Pluusje, bah, het zit ons ook niet mee he? Ik ben daarom ook erg blij met jullie. Want ook ik heb het er erg moeilijk mee. En zeker nu ik de ronde moest afbreken en ik gister hoorde dat nr 4 zwanger is in korte tijd. Gelukkig hebben we manlief om lekker bij uit te huilen. Is helemaal niet erg, laat de tranen maar lopen. Dat lucht echt op. Nog een week wachten en ik ga voor je duimen dat jij na Kimsel de volgende bent met goed nieuws. Nijn, succes morgen! Kimsel, ik hoop dat je snel terecht kan. Al hoor ik wel dat je ook weer niet te vroeg een echo moet krijgen, omdat je niet altijd wat ziet... Hier toch zo raar. Ik heb vandaag mn 7e tabletje Provera ingenomen. Ik ging net naar t toilet en ik had wat bruinige afscheiding....En mn rug gaat opeens zeer doen. Zal mn ongi er eerdaags aankomen? Dat is dan echt heel verrassend, want ik ben nog nooit ongi geworden van Provera!
@kimsel; en al gebeld? Ben benieuwd! @kitty; de ongi al doorgezet? Zou wel fijn zijn, ben je net zo super snel als mij ongi door provera. Teminste iets wat snel gaat.. @pluusje; hoe gaat het nu met je? Ik heb vandaag weer een echo gehad. nog geen vooruitgang. Erg volle eierstokken maar nog geen dominant eitje die groter is dan de rest. Echt zo gek iedere keer, mijn eierstokken zitten echt helemaal vol met allemaal eiblaasjes. De gyn. noemde het een ronde biljartbal die helemaal vol zit met eitjes die met elkaar aan het strijden zijn maar doordat het vlies zo strak zit ze bijna niet kunnen gaan groeien. Mijn BMS is al 8mm en moet gewoon doorgaan met 75EH spuiten en woensdag terug. Vandaag was CD11 dus nog vrij vroeg en ik vind het wel fijn dat we nu nog niet ophogen gezien ik alleen nog maar overstimulatie heb gehad. Hopelijk komt er snel een dominant eitje die op deze dosis gaat groeien. Voor mij dus weer afwachten en anders toch een beetje gaan ophogen eind van de week.
@Nijn, ja ik heb al gebeld. Wel leuk dat ze zo enthousiast klonken. Ik mag 17 oktober dus dat is wel spannend. Dan ben ik, volgens mij berekening, 7 wk en 1 dag. Als het goed is, is er dan iets te zien. En hopelijk blijft alles goed gaan natuurlijk he. Dus mijn zorgen zijn zeker nog niet voorbij. Wel fijn dat ze bij jou nog niks overhaasten. Wel vervelend dat het zoveel kleine blaasjes zijn. Hopen dat er straks 1 of 2 uiteindelijk doorgroeien. Goed dat je deze ronde wil waken voor overstimulatie. Ben benieuwd woensdag. @Kitty; en zet het door bij jou? Zou wel fijn zijn! @Pluusje; houd je het nog een beetje vol?
Kimsel: GEFELICITEERD! Wat gaaf zeg. Dat gevoel dat je ongesteld moet worden had ik ook. Dat hoort er gewoon bij! Sasjuh: Veel plezier bij de echo.. ben benieuwd of het een meisje of jongen is! Pluusje, nijn en Kitty: Balen dat jullie je zo rot voelen. Komt inderdaad door al die hormonen. Ik ga echt heel hard voor jullie duimen! Hier gaat het prima! Ik heb af en toe het gevoel dat er een discofeestje in mijn buik gehouden wordt! Leuk om te voelen hoor.. Liefs PP
Met mij gaat het alweer wat beter! Vandaag gewerkt, dus dan heb ik wat afleiding! Ik ben ook zo blij dat ik jullie heb... het is allemaal zo herkenbaar en heerlijk om even mijn hart te luchten. En gelukkig heb ik een hele lieve man die me iedere keer weer probeert op te beuren! @nijn, ik heb ook af en toe het idee dat ik in mijn eigen wereldje leef en dat ik veel wat om me heen gebeurt niet mee krijg. Maar ik laat ook niemand toe in mijn wereldje (alleen mijn man), de rest van de personen heb ik gewoon geen zin in om toe te laten. Met een paar goede vriendinnen bespreek ik wel veel, maar met anderen die er wel iets vanaf weten zeg ik niets. Gewoon geen zin in! Ik heb ook al heel lang het idee dat mijn leven stil staat... alles draait om zwanger worden! Dat is niet gezond... dus heb ik nu de stoute schoenen aangetrokken en toch begonnen om ander werk te vinden. Ik heb mijn 2e gesprek al achter de rug en nu even afwachten wat het wordt. Dat is ook wel fijn om toch door te gaan met je leven. Hebben jullie dat idee ook? Dat je leven stil staat? @kitty, ik hoop dat je ongi snel doorzet.
Jeeh, mn ongi is doorgezet. Nog niet super veel, maar het is er. En ik heb nog maar 7 pilletjes geslikt. Ik heb de poli gebeld en ik moet gewoon doorgaan met slikken. Vaag toch, dat jij Nijn wel moest stoppen? Woensdag weer naar zkh, ik hoop dat ik mag starten!
@kimsel; deze ronde ga ik er zelf echt goed voor waken, wil ook zeker niet ophogen naar 100. Voor jou spannende weken nu. Kan best dat je 17 oktober een inwendige echo krijgt, dan kunnen ze zeker al iets zien. Duimen dat alles goed blijft gaan!! @pinkpearl; fijn dat alles goed gaat bij jou!! Je bent gewoon al over de helft.. Wat gaat de tijd snel. Wanneer was je ook alweer uitgeteld? Heerlijk over een paar weekjes al met verlof.. Hopelijk volgen er snel meer! @pluusje; ik herken wel wat je zegt, ik heb dat alleen met de momenten dat ik echt bezig ben en telkens naar het ziekenhuis moet voor echo's etc. Ik probeer me daarnaast ook op dingen te richten die ik leuk vind alleen is dat ook niet altijd even makkelijk maar wel belangrijk. Het zwanger worden beheerst op dit moment ook wel ons leven en dat is vermoeiend. Hopelijk gaat het snel lukken zodat we uit deze negatieve spiraal komen en we ons kunnen richten op een mooie toekomst met een echt gezinnetje.. En anders nog even volhouden, lekker met manlief een verwendagje in de sauna is echt heerlijk. En in je achterhoofd houden waarvoor je het doet! Opgeven voelt voor mij nog erger dan me zo voelen hoe ik me op dit moment voel.. Waar heb je gesolliciteerd? Wat voor werk deed je ook alweer? Succes, hopelijk brengt een nieuwe baan je ook weer wat meer in evenwicht! @kitty; joehoe, fijn meid!! Toen ik de poli belde zei de assistent ook dat de kuur afgemaakt moest worden maar ik had het de vorige keer gevraagd aan mijn gyn. en hij zei dat wanneer het goed doorzette ik kon stoppen want dan was mijn doel bereikt. Ook al slik je door, de dag dat het helderroodbloedverlies is, is dag 1. En ik zou het de volgende keer gewoon eens aan je arts vragen, toen ik stopte met provera was ik super erg ongi. Die keer dat ik ongesteld werd en ik toch nog de kuur heb afgemaakt had ik het idee dat ik veel langer ongi was en het tegengehouden werd door de provera, heel raar, was het toen ook minder erg.. Succes meid, fijn dat je weer bijna kunt gaan starten, nu duimen dat alles er goed en rustig uitziet!
Gister echt een rot dag gehad, heb de hele avond alleen maar ruzie lopen maken met manlief en een paar flinke huilbuien gehad, rothormonen!!! Vandaag een echo gehad. BMS was nu opeens nog maar 6mm. Maar goed daar maak ik me niet zo druk om want dat groeit altijd wel goed bij mij en is misschien net op een ander punt gemeten. Rechts erg veel eitjes rond de 8 a 9mm. Links ook maar er zat er eentje van rond de 11mm.. De gyn. had het vanochtend over ophogen naar 100. Ik heb haar uitgelegd dat ik liever heb dat deze cyclus langer gaat duren dan weer een overstimulatie en heb voorgesteld om gewoon met 1 tikje op te hogen. Haar antwoord was; dat is een goed plan.. Toch erg dat je als patient je eigen dosis moet bepalen, ze was zelfs de computer nog aan het opstarten dus ze doen zomaar wat want ze had mijn gegevens er nog niet eens bij gepakt.. En ergens snap ik niet dat we gaan ophogen want er is iets aan het groeien.. Maar goed, 1 tikje durf ik wel aan, moet vrijdag weer terug. Wordt wel weer spannend met zoveel eitjes, hopelijk blijft de rest rustig en groeit er mooi eentje door! @kitty; hoe was jou echo vandaag? Alles weer rustig? Ik hoop het voor je!
Nijn, liever rustig aan doen en wat langer wachten, dan een overstimulatie. Ik zou deze ronde ook met 75E moeten starten. Alleen gooide de echo roet in het eten. Er was nog te veel activiteit in mn eierstokken. Tja, dacht ik, vind je het gek! Een week na de hormonen al ongesteld. Maar ik mag dus niet starten. En nu overleggen met de gyn hoe verder. Hij is alleen met vakantie en kan pas over twee weken terecht. Die afspraak had ik al staan ivm bespreken vervolgtraject/IVF. De echoscopiste heeft het nog overlegd met een andere gyn en waarschijnlijk hoef ik niet eerst 6 behandelingen te doen voor ik aan IVF mag beginnen. Dat is nl standaard zo. Vorige poging en deze ronde dus worden niet meegerekend als poging. De poging wordt pas meegeteld als er een inseminatie heeft plaatsgevonden. Over twee weken hoor ik dus meer. Ik heb wel om een echo gevraagd. Misschien is dan alles wel rustig en kan ik alsnog starten? Ik hoop het zo. Ik ben het nu toch echt zat. Gelukkig heb ik vrij vandaag, want ik had het erg zwaar vanochtend . Hebben jullie een keer goed nieuws? Pluusje, hoe is het met jou?
@kitty; hè toch.. Wat balen!! Ik had dat toen ook met mijn overstimulatie, heb toen na mijn uitgangsecho 2 weken moeten wachten en omdat mijn BMS toen te dik was uit zichzelf moest ik eerst aan de provera. Maar misschien heb jij het geluk omdat jou BMS zonder stimulatie niet groeit dat je meteen door mag, ik hoop het echt voor je! Dat je misschien nog één poging direct kan wagen en anders overstappen op IVF, ik ben erg benieuwd wat jou vervolg gaat zijn. In ieder geval veel succes met deze baaldag, ik zou er zelf de hele dag last van hebben, alweer een negatieve ervaring rijker..
@Nijn; vervelend dat ze een beetje nonchalant ermee omgaan en dat je zelf veel moet aangeven. Je zou toch verwachten dat het initiatief bij hun moet liggen. Hopelijk groeit het eitje links door. Ben benieuwd vrijdag! @Kitty; vervelend zeg. Het zit je niet echt mee. Ik ben erg benieuwd wat het gesprek met de gynaecoloog je gaat opleveren. Waar gaat zelf jouw voorkeur naar uit? NOg doorgaan met de IUI of overstappen op IVF?
Kimsel, stel dat over 2 weken alles rustig is, dan wil ik graag nog een kans wagen. Zeker omdat ik pas begin nov een afspraak heb op de IVF poli. En er een wachtlijst is, dus ik ben niet gelijk aan de beurt na die afspraak zeg maar. Wat een gedoe he? Hoe voel jij je eigenlijk? Nijn, thanks voor je support. Ik hoop echt dat jij meer goed nieuws gaat brengen deze ronde!