Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; ik ben erg benieuwd naar dinsdag voor jou en goed dat je al die vragen gaat stellen!! Goed voor jezelf opkomen, want soms doen ze maar wat in dat ziekenhuis en ze houden er totaal geen rekening mee hoe het voor de patient voelt. Als ik zelf niet had opgelet afgelopen cyclus had ik zeer zeker geen eisprong gehad want dan had die muts me gewoon weer opgehoogd naar een dosis waar ik de vorige keer overstimulatie van gehad heb.. Maar goed, bij jou is het nog een ander verhaal en je hebt al verschillende ronde kans gehad, en onderzoek was goed dus snap je vragen wel. Hoop dat je dinsdag meteen weer een ronde kan doen en anders snel aan IVF kunt beginnen. Een vriendin van mij heeft een ICSI behandeling gehad, zij moest toen eerst andere injecties zetten (dus geen pil slikken) en daarna puregon.

@kimsel; ojee, de echte zwangerschapskwaaltjes.. Hoop niet voor jou dat je er zoveel last van gaat hebben als mijn schoonzus, die heeft zich de eerste 3 maanden zo elke dag gevoeld.. Hoe voel je je vandaag?

Voor mij nog 8 lange dagen hihi. Maar goed, morgen eerst eens bloed laten prikken en dan weet ik woensdag al iets meer. Ik denk wel dat er een eisprong geweest is, mijn temp. is al sinds de eisprong rond de 37. Nog even geduld. Na hoeveel dagen na de eisprong kregen jullie je ongi als je niet zwanger was?

2. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; vandaag gaat het iets beter maar kan nog niet veel eten. Vanochtend 1x overgegeven maar wel gewoon gaan werken. Dan heb je ook wat afleiding. Ga zo vitamine B6 halen, dat schijnt te helpen tegen misselijkheid dus kan het altijd proberen.
    Ja, wordt doorbijten tot de 12 weken maar hopelijk neemt het al eerder af. Ik heb gelezen dat het tussen de 6 en 9 weken het ergst is.

Je moet 14 dagen na je eisprong tellen voordat je ongi meestal komt. Je weet dat dit bij mij sneller was vandaar ook die Utrogestan. Maar het moet minimaal 12 dagen duren heb ik begrepen. Spannend hoor!

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel wat ook goed helpt (bij mij) zijn gemberpillen. Kan je bij de reformwinkel kopen. Ik heb een nog bijna volle pot staan, mag je anders ook van me hebben? Wie weet helpt het je?
    Nijn spannend, aan je temp te zien heb je dan wel een eisprong gehad! Ik kreeg meestal 12 dgn na mn ei mn ongi, al had ik altijd wel al vanaf 4dpo bruinverlies.. (zelfs in de cyclus waarin ik zwanger werd)

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, klopt wat je zegt. Ik heb het nagelezen en je krijgt iets van Decateptyl dat alles platlegt en dan pas begin je met FSH. Ik ben erg zenuwachtig voor morgen. Ik voel veel steken de afgelopen dagen. Ik hoop niet dat het mn eierstokken zijn.... Morgen zullen we het weten.

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty succes vandaag!

6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; hoe was het vandaag in het ziekenhuis? Ben erg benieuwd!!

@sasjuh; wat betekend dpo ook alweer? Ik ben erg benieuwd hoe het bij mij gaat verlopen, heb ik voor een volgende cyclus weer wat meer info over mijn eigen lichaam haha.

@kimsel; hoe voel je je vandaag? Kun je wel gewoon makkelijk werken?

Ik heb vanochtend bloed geprikt. Morgen later op de dag kan ik bellen voor de uitslag.. Spannend....

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Dpo = Days Past Ovulation, dus dagen na je eisprong. 1dpo is dus 1 dag na je eisprong.

8. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; spannend joh. Ik ben erg benieuwd naar de uitslag morgen!

@ Kitty; hoe is het gegaan vandaag?

@ Sasjuh; is een goede tip. Ik kijk deze week even aan en anders ben ik zeker wel geinteresseerd in die gemberpillen.

Gister ging het wel al iets beter. Wel 's ochtend nog over moeten geven maar vanaf 12.00 uur ging het eigenlijk steeds beter. Vanaf 15.00 uur heb ik"eigenlijk bijna nergens meer last van en kan ik ook gewoon weer eten. Heb wel bij de drogist homeopatische druppeltjes gehaald. Die moet ik elk uur in wat water vermengen tot de misselijkheid over is.
    Vanochtend ook 1x over moeten geven maar daarna ging het eigenlijk goed. Kon al vanaf 09.00 uur weer eten en heb de hele dag alles binnen kunnen houden. Heb dus vanochtend wel 1x die druppeltjes gebruikt maar dat zal wel toeval zijn. Als het zo gaat mag ik niet klagen. Dan kan ik ook prima werken. En ik heb gevoelige (.)(.) maar daar heb ik niet zoveel "last" van. Spannende dagen nog in ieder geval tot maandag want kan het nog steeds moeilijk geloven.

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel Okugest schijnt ook te helpen, of is dat hetzelfde als die homeopatische druppeltjes die je al hebt?
    Kitty hoe was het?

Meiden ik moet het gewoon even kwijt... maar volgens mij voel ik sinds vandaag ons meisje bewegen! Heb er zolang op gewacht en voel vandaag echt steeds kleine stompjes van binnenuit.. kan niet anders of dit is beeb :D

10. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sasjuh; wat bijzonder zeg! Dat lijkt me zo'n leuk moment. Kan ook heel goed toch vanaf de 18 weken?
    Ik heb een homeopatisch middel van dokter Vogel. Nou ja, we zien het wel. Hopelijk morgen weer net zo'n goede dag als vandaag. Onzekerheid blijft wel nog hoor!

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sasjuh, leuk dat je ons nog blijft volgen. En zeker bijzonder om nu ook wat te voelen in je buik.

Kimsel, grrr, vervelend die misselijkheid. Even doorbijten en hopelijk gaat het snel beter.

Nijn, heb je de uitslag al? Dat wordt nog een spannende week dus.

En hier is gisteren alles goed gegaan. Echo zag er mooi uit. Geen activiteit in mn eierstok. Ze waren erg lastig te vinden. Of komt dat omdat een artsassistent dit deed? Anyway mn bms was ook superdun, ong 0,5 mm. Daarna een afspraak met de gyn en van alles op tafel gelegd. Waar het op neer komt: ik ga beginnen met ronde 5. Ik blijf dezelfde dosis gebruiken. Ik krijg na mn IUI Utrogestan mee ter ondersteuning. Hierdoor zal mn LF iets langer worden. Deze was niet te kort, 11 dagen, maar ik wilde dit graag proberen. En als ik wil, kan ik ook mn bloed laten controleren. Maar hij verwacht dat dit op orde is. Ik heb dus over 3 weken mn intake voor IVF. Daar ga ik gewoon heen. Ik zal nog niet zeker weten of ik dan zwanger ben/of niet. Is op zicht niet erg. Ik krijg dan ook te horen wanneer ik mag beginnen. Stel nou dat ik een paar dagen later toch nog ongi word, misschien mag ik dan toch al beginnen met IVF. Desnoods met IUI. Maar dan wel in een ander zkh. Erg spannend dus. En ik heb afgesproken om weer over 4 weken af te spreken met mij gyn. Dan kunnen we evt de overdracht oid doen. Ik ben goed bezig geweest, toch?

12. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; dat klinkt erg positeif meid! Fijn dat je eindelijk wat meer duidelijkheid hebt, dat zal je ook wel weer een fijner gevoel geven lijkt me zo. Ik kan vandaag bellen voor de uitslag maar wel iets later op de dag dus dat doe ik dan maar ook, ik laat jullie straks iets weten, ben wel erg zenuwachtig voor de uitslag. Dacht dat het leuk zou zijn om ook eens op het wachtbankje te mogen maar ik word er gek van haha.

@sasjuh; wat lijkt me dat bijzonder zeg om je beeb te voelen in je buik!! Ik hoop dat wij snel volgen.. Lekker van je zwangerschap genieten, heb je al een dik buikje?

@kimsel; hopelijk wordt de misselijkheid niet erger, en het zal misschien wel van dag tot dag verschillen maar zou fijn zijn als de druppeltjes helpen. Nu weet je wel zeker dat je zwanger bent ;) haha. Voor jou de spannende laatste dagen, ben erg benieuwd naar jou echo, dan weet ik ook bijna iets ;)

13. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; welke dosis ga je nu spuiten?? Omdat je de vorige keer die overstimulatie hebt gehad.. Wel fijn dat je direct weer kan beginnen!

@pluusje; hoe gaat die bij jou meid, al mooi groeiende eitjes?

14. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Aangezien ik niet zo heel erg geduldig ben toch al gebeld vanochtend en tot mijn grote geluk was de uitslag al binnen :)
    Mijn bloedwaarde was 32.8. Ik had graag een iets hogere uitslag gehad maar volgens de assistente is het een goede waarde en heb ik zeker een eisprong gehad. Nu dus maar weer afwachten, maar verwacht toch wel ongi te worden.. Heb ook ooit uitslagen gelezen die veel hoger waren. Maar goed, ik mocht dinsdag of woensdag bloed laten prikken, misschien is de waarde vandaag wat hoger maar dat weet ik dan toch niet..

@kimsel; wat was jou bloeduitslag de afgelopen keer?

@sasjuh; heb jij toen ook bloed laten prikken??

In ieder geval ben ik weer een hele stap verder, na ruim een jaar een eerste eisprong :D

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn als hun zeggen dat de waarde goed is zou ik er maar vanuit gaan hoor! Hoeveel dgn na je eisprong had je laten prikken?
    Ik heb toen inderdaad ook bloed laten prikken, had op vrijdag mn ei (waarschijnlijk) en op woensdag geprikt en mijn waarde was 55.

16. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; ik moest precies een week na de eisprong bloed laten prikken. Als mijn ei niet spontaan al eerder is gesprongen is mijn ei vorige week dinsdag later in de avond of begin van woensdagnacht gesprongen. Daarom zei de gyn. de vorige keer dat ik dinsdag of woensdag moest laten prikken. Ik lees dat sommige ziekenhuizen 20 als ondergrens aanhouden en sommige ziekenhuizen 30, en daar zit ik toch overheen.. Ik heb dus wel zeker een eisprong gehad maar ga er niet vanuit dat ik zwanger ben, had er een beter gevoel bij gehad als hij boven de 40 was geweest.. Maarja, over een kleine week weten we het!

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn die uitslag zegt niets over wel/niet zwanger zijn he, het laat alleen zien of er een eisprong is geweest én die is er! Eindelijk na een jaar, waarom moet dat toch zo lang duren!

18. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; idd, eindelijk na 15 maanden.. Maar wil die waarde ook niets over de kwaliteit van het eitje zeggen dan? Dat dacht ik. Pff, nog een week wachten. Heb afentoe steekjes in mijn onderrug en buik, gister ook al, hoop niet dat ik al super vroeg ongi wordt..

19. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; wat fijn zeg! Dan heb je in ieder geval weer een keer een eisprong gehad! Bij ons zeiden ze dat het minimaal 20 moest zijn. De waarde van de progestron hoeft niet altijd iets te zeggen of je wel of niet zwanger bent. De afgelopen keer was mijn waarde 54 en de vorige keer toen ik zwanger was (maar die miskraam kreeg) was het ook hoog; 53. Maar nogmaals dat hoeft echt niks te zeggen. Dus een spannende week voor jou! Ga je, als het eventueel nodig is, de volgende ronde weer hetzelfde aanpakken?

@Kitty; goed dat je je zo goed hebt laten informeren. Heb je nu ook wat rust gevonden en heb je er voldoende vertrouwen in? Mag je vandaag ook gelijk beginnen? Wel fijn dat je Utrogestan krijgt.

20. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; ja dan gaan we weer rustig aan doen want mijn cyclus heeft zeker niet te lang geduurd, in totaal 32 dagen. Dus ga weer starten met 75EH en dat even aanhouden en anders 1 tikje ophogen.. Hopelijk is het niet nodig, maar durf echt niet te hopen op een zwangerschap haha. Hoe voel jij je?

Deel Deze Pagina