Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty succes vandaag met je fm! Hopelijk groeien er 1 of 2 mooie eitjes. En spannend, accupunctuur. Ben heel benieuwd!
    Nijn en Kimsel hoe is het bij jullie? Misselijkheid een beetje te doen?

Hier gaat alles prima! Niets bijzonders te melden eigenlijk, voel me prima en geniet van het gepor en getrap in mn buikje :D

2. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sween4; welkom, als je het leuk vind kun je wel met ons meeschrijven. Ik ben vorig jaar aug. gestopt met de pil en kreeg helemaal geen ongi. In jan. dit jaar ben ik doorverwezen naar de gyn. en daar hebben ze wat onderzoeken gedaan en bleek ik PCOS te hebben, heel veel eiblaasjes maar geen eisprong. Ik ben toen begonnen met provera dat doet hetzelfde als duphaston en daarna clomid 50mg. Helaas geen eitjes die hierop reageerde, op de dosis 100mg helaas wederom geen resultaat. Ik was blij dat mijn gyn. toen al voorstelde om puregon te gaan spuiten want hij verwachte dat nog een keer ophogen niks zou gaan doen bij mij. Toen ik met puregon ben gestart gebeurde er niet meteen iets en een groot voordeel is dat je tijdens de cyclus meteen kunt ophogen. Uiteindelijk hebben ze bij mij te snel en teveel opgehoogd waardoor ik een overstimulatie kreeg, een hele maand moeten wachten totdat mijn eierstokken weer rustig waren. De tweede cyclus met puregon, wederom weer overstimulatie, de dosis komt echt heel precies en het risico voor overstimulatie is erg groot wanneer je zoveel follikels in je eierstokken hebt. Ik begon de moed toen aardig te verliezen zeker toen ik na de tweede ronde puregon een cyste kreeg waardoor ik weer een maand moest wachten. De derde cyclus puregon weer lager begonnen en niet te snel opgehoogd. Uiteindelijk dus 1 mooi groot ei te zien die we hebben laten springen door pregnyl te spuiten. Het resultaat zie je in mijn banner, 1 ei kan voldoende zijn :)
    Heb je veel bijwerkingen van de clomid? Ik vond het verschrikkelijk, kreeg opvliegers en was ontzettend emotioneel.. Zeker na elke tegenslag dat er niets te zien was tijdens de echo's. Ik hoop dat het bij jou wel zijn werk gaat doen!! Is het zaad van je vriend/man wel goed?

@kitty; hoe was je fm gister? Vind je het spannend morgen? Ben benieuwd naar jou ervaringen daarmee..

@sasjuh; met mij gaat het weer een stuk beter! De antibiotica heeft goed zijn werk gedaan en voel me weer helemaal lekker. Lijkt me zo fijn om je beeb te kunnen voelen, kijk er echt naar uit! Geniet ervan!

Ik krijg morgenvroeg weer een echo, hoop dat alles goed is want nu kunnen ze natuurlijk veel meer zien dan de vorige keer! Laat jullie morgen wel iets weten!

3. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @kitty; succes deze ronde. Hoop echt voor jullie dat het nu raak is.

@nijn; infectie helemaal over? Al last van andere kwaaltjes?

@pinkpearl; spannend hoor. Komt nu echt dichtbij he ;)?!

@sasjuh; hoe is het bij jou?

Hier gaat alles goed. Weinig last van misselijkheid. Alleen als ik veel te veel gedaan heb af en toe nog. Verder wel nog een beetje vermoeid maar ook dat wordt al minder. Soms gewoon aan toegeven en op tijd naar bed gaan.
    Afgelopen woensdag de termijnecho gehad en alles was goed! Durf nu een beetje rond te gaan kijken voor babyspulletjes!

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kimsel, fijn dat alles goed met je gaat!

Nijn, hoe was de echo?

Ik ben net terug van mn 2e FM. Je raadt het nooit, een ei van 17 mm! Dus morgen terug en hopelijk maandag de IUI. Zometeen ga ik naar de acupucturist. Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren en niet te vergeten, gaat het me helpen om zwanger te raken.

5. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; wat fijn dat alles goed is! Nu zit je toch wat zekerder he.. Vind je het spannend als je dadelijk met utrogestan moet stoppen? Mijn infectie is weg, heb de kuur af moeten maken en heb nu nergens meer last van gelukkig..

@kitty; wow wat super meid! En dat op je tweede FM al :D Hoe waren je overige eitjes? Succes morgen! En hoe was het bij de accupunctuur?

Vanochtend de echo zag er gelukkig goed uit, ik maakte me nl wat zorgen want had gisteravond wat bloed in mijn afscheiding. Ik ben niet echt veel bloed verloren want ik zag het pas met afvegen na het plassen en het was ook niet helderrood bloed, wat vermengt met mijn eigen slijm zeg maar.. Maar schrok er wel even van. Het hartje nu ook horen kloppen, echt zo bijzonder! Mijn berekening klopt precies, ik ben nu 8 weken en 3dgn zwanger :) Dinsdag 6 dec. mag ik weer terug dan ben ik precies 11 weken en dinsdag 13 dec. de nekplooimeting dus weer leuk en spannend om naar uit te kijken! Hopelijk blijft alles goed gaan!

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, ik had nog 2 eitjes van 10 en 11 mm. En ik ben erg blij en hoop dat ik morgen Pregnyl mag zetten. Ik heb vanmiddag een gesprek gehad. Ze wilde eerst weten waarom ik kwam en hoe het met mn gezondheid gesteld is. Aan de hand daarvan zal ze een behandelplan maken. Daarna een paar naaldjes in mn benen, buik en pols gehad en een half uur gelegen met een warme kruik op mn buik. Was een apart gevoel, net alsof je een prikje krijgt. Volgende week weer terug, ik ben benieuwd.
    En krijg je de volgende keren weer een echo? En doen ze dat in het ziekenhuis? Wanneer mag je dan naar de verloskundige? En fijn dat je het hartje hebt horen kloppen. Dat lijkt me een erg mooi moment :).

7. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @nijn; afgelopen had ik de 12 weken/ 1e termijn echo. Ben toen ook gestopt met de utrogestan. Ben daar wel blij om. Ik moet 15 dec weer terug. Hartje luisteren maar geen echo. Wij doen de CT-test niet (nekplooi en bloed). Bloed was nu gelukkig allemaal goed. Wanneer ben jij uitgerekend?
    Ik ga vandaag me eens orienteren op de babymarkt ;)

@kitty; bijzonder om mee te maken. Heeft ze ook al iets gezegd of zegt ze dat volgende week pas?

8. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; lijkt me idd. ook heel bijzonder, ben erg benieuwd hoe jou ervaringen verder gaan zijn. Hoe was je echo vandaag? Hopelijk heb je mooi 1 groot ei :) Kun je weer het gevreesde wachtbankje op.. Dat moet telkens echt erg zijn, ik heb het eigenlijk pas 1x echt meegemaakt en vond het echt een verschrikkelijke tijd, maar dat komt ook wel door mijn ongeduld denk ik haha. Heel veel succes met de IUI!!
    Dinsdag 6 dec. krijg ik weer een echo bij mijn gyn. en dan gaan we samen bespreken of ik naar de verloskundige mag. De gyn. wilde nog wat gegevens opvragen bij mijn huisarts omdat ik een erfelijke aandoening heb waarvoor ik mijn leven lang foliumzuur moet slikken. De gyn. zei dat ik na de bevalling een verhoogd risico heb op een trombose of een longembolie daardoor maar die kans is maar licht verhoogd hoor, maar hij dacht niet dat het consequenties heeft tijdens de zwangerschap. Dus we horen het wel. De nekplooimeting is een week later en dat doen ze ook dmv een echo, dus we mogen nog vaak gaan kijken :)

@kimsel; leuk he om babyspulletjes te gaan kijken! Ik heb al wat cadeautjes gekregen van familie en vrienden, echt leuk maar voor de grote dingetjes wacht ik nog even. Moet jij telkens nog naar het ziekenhuis of verloskundige? Wij wilde dat onderzoek wel laten doen, weet gewoon dat wanneer ik bevestiging krijg dat het goed zit ik me meer kan ontspannen, en wanneer dat niet zo is kunnen we ons daar ook op voorbereiden! Bij ons in de familie komen best veel aangeboren hartafwijkingen voor dus dat maakt me wel een beetje onzeker, wij krijgen de 20weken echo ook helemaal in Maastricht omdat ze daar veel meer kunnen zien dan in een gewoon ziekenhuis, dan kunnen ze de hartkamers van je baby al bekijken. Dus wel een spannende echo, maar zo ver zijn we nog niet.. Iedere week die er nu bij komt ben ik super blij mee! Wanneer krijg jij weer een echo dan? Succes met babyshoppen ;)

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Het gaat weer gebeuren! As maandag IUI. Ik hoop zo dat ik me over 2,5 week bij jullie kan aanschuiven!

10. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty: Heel veel succes met de IUI!!!!
    Ik duim voor je.!!

xPP

11. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; hoe is die IUI gegaan?? Ik ga ook voor je duimen!!

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks PP en Nijn! De IUI is goed gegaan. 3,4 mln zwemmers....De score wordt steeds beter. Voelt wel raar, want het is voorlopig de laatste keer. Maar we hebben er het volle vertrouwen in. We hebben zelfs afgesproken met de AIO en de gynaecoloog dat als het raak is, wij trakteren op slagroomtaart :). Nu 2 lange weken wachten....

13. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; super meid! En heel fijn dat de zwemmers in aantal omhoog gaan, moet toch wel 1 goeie zwemmer tussen zitten zou je denken.. Hopelijk kunnen jullie snel een slagroomtaart gaan afleveren in het ziekenhuis ;) Wanneer ga je anders beginnen met IVF? Lijkt me ook erg spannend, maar het vergroot wel enorm je kansen, lijkt me dan ook wel fijn om daarop over te stappen als het deze ronde niet raak zou zijn, maar daar gaan we gewoon op hopen!! Succes met wachten...

14. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty; ik ga voor je duimen!

@Nijn; ik ben maar 1x in het ziekenhuis geweest. Mag nu steeds gewoon naar de verloskundige. Vind ik wel fijn moet ik zeggen.

@Pinkpearl; al verlof?

15. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Dames...
    Hoe is t met jullie??
    Vandaag de eerste dag van mn verlof!!!! Heerlijk...
    Was er nu ook wel aan toe. Flink verkouden en slaap heel licht (lees weinig!). Dan is een combinatieklas draaien met zo'n dikke buik wel pittig...
    Maar nu even lekker niet meer aan mn werk denken en alleen maar genieten en rommelen in de babykamer.
    De baby is er erg beweeglijk. Heel leuk natuurlijk alleen wel jammer dat ze steeds precies tegen mn rib schopt (AU!) .

Hier nog een foto van mn buik nu...

xxPP

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    PP, zo he, mooie buik! Lekker genieten van je verlof! Het zal nu wel zwaar worden. De laatste loodjes! Spannend hoor. Ben je er al klaar voor?

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    PP mooie buik! En heerlijk joh, met verlof! Ik ben stiekem ook al aan het aftellen :p

18. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; ja dat lijkt me ook wel fijn, verwacht ook wel dat ik na 6 december ook een afspraak mag gaan maken bij de verloskundige. Anderzijds kunnen ze in het ziekenhuis net iets meer zien op de echo's dus vind het zeker niet erg, heb tevens een super leuke gyn. Laatste paar dagen ben ik wat meer over de zwangerschap aan het dromen haha echt zo gek. Heb gisternacht m'n familie mogen bellen dat ik bevallen was van een zoon en vanacht zagen ze op de 20 weken echo dat het een meisje wordt haha. Toch onbewust ook veel mee bezig merk ik zo.. Met jou alles nog goed? Geen kwaaltjes meer gehad? Wat heerlijk dat je die 12 weken voorbij bent.. Het is toch de risico volste periode die je goed verlopen bent :) Wil jij dadelijk weten wat het wordt?

@pinkpearl; wat heerlijk meid, verlof!! Lekker van genieten want het is echt zo weer om haha. Mooi buikje heb je! Hoop dat ik ook alleen mooi van voren ga dragen en ik niet teveel bij ga komen en maatje 36 kan behouden haha. Met hoeveel weken begon je iets aan je buik te merken? Ben benieuwd wanneer ik een verandering ga zien hihi, lijkt me ook heel bijzonder.

@kitty; hou je het nog een beetje vol? Hoop zo dat je ons goed nieuws gaat brengen over 9 dgn.. Mooi december cadeautje!

@sasjuh; jou buikje zal nu ook wel hard groeien of niet? Laatst had je al een mooi buikje. Wanneer krijg je verlof? Hoeveel weken van te voren?

19. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @PP; mooi buikje hoor. Inderdaad mooi naar voren. Ik ben ook erg benieuwd. Ben van mezelf vrij slank dus ik hoop dat ik 'm ook mooi naar voren mag dragen. Lekker genieten van je verlof nu. Heb je alles verder al in orde?

@Nijn; nee, geen kwaaltjes meer gehad. Mijn (.)(.) groeien alleen nog enorm en af en toe wel vermoeid maar goed als dat alles is .... ;). Wij willen dalijk wel weten wat het wordt ja. En jullie? Jij nog last van kwaaltjes gehad?
    Ik vind het dikker worden toch wel wennen hoor. Als je straks een mooi buikje hebt zal dat wel anders zijn maar nu lijkt het net of er zo'n vetkwab zit ;). Ben ik echt niet gewend haha.....

@Sasjuh; stop jij 4 of 6 weken van tevoren met werken? Kan me voorstellen dat je wel al een beetje aan het aftellen bent!

20. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; ik merk nu nog niet heel veel aan mijn buik eigenlijk.. Maar idd. wanneer die net begint met groeien lijkt het gewoon of je wat dikker wordt.. Maar wij weten wel beter ;) Fijn dat je niet meer ziek bent, ik ben ook niet meer ziek gelukkig, alleen snel moe en ook mijn (.)(.) zijn in de groei en heb gelezen dat dat nog wel even doorgaat haha (tot maand 5..). Wij willen ook weten wat het wordt maar gaan het niet vertellen aan de buitenwereld, mijn vader en schoonvader willen het beide niet weten dus dan houden we ook helemaal onze mond. Ben wel erg benieuwd! Heb jij een voorgevoel wat je krijgt? Iedereen zegt tegen me een meisje maar ik zelf heb het gevoel dat ik een jongetje krijg, zou niet weten waarom, vind het beide prima!

Deel Deze Pagina