Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; heb je wel weer wat goede moed nu je aan IVF gaat beginnen? Even balen dat je een maandje aan de pil moet, dan maar goed genieten met de feestdagen dat je nergens rekening mee hoeft te houden en dan hopen dat januari jou maand wordt! Wanneer in januari heb je een afspraak? Vind je het trouwens niet moeilijk om ons nu te volgen? Merk dat ik heel uitbundig en blij ben maar baal echt voor jullie en hoop dat jij gauw met ons mee kunt kletsen. Hoop je nog te mogen volgen!

@kimsel; krijg je volgende week dan geen echo? Als je daar toch bent... Wij hebben de 20 weken echo al vast staan, op mijn man zijn verjaardag, maandag 6 februari. Ik verwacht dat wanneer de gyn. 3 januari niet kan vinden wat het wordt ik voor de 20 weken echo nog wel een keer mag komen voor te bekijken wat het wordt, dat hoop ik wel. Wel leuk zoveel echo's, gaat de tijd lekker snel!

@sasjuh; wat fijn dat jullie al helemaal voorbereid zijn, zo leuk! Luister maar eens naar onderstaand nummer zo mooi hihi

Marco Borsato - Slaap Maar - YouTube

2. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sasjuh; nee wij gaan niet eerder een echo doen voor de geslachtsbepaling, maar als het aan mij had gelegen wel hoor ;)!

@nijn; nee, we krijgen dan geen echo. Als je bij de verloskundige loopt krijg je alleen de standaard echo's. Dus ongeveer nog 5 weken wachten en dan weten we het!

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn ja mooi nummer is dat he.. Vond ik altijd al maar sinds ik zwanger ben krijg ik altijd tranen in mn ogen als ik dat nummer hoor haha.
    Hier krijg je ook niet elke x een echo bij de vk. Ze hebben wel eigen echo apparatuur en als je er een x om zou vragen zullen ze het vast wel doen maar anders niet. Maar hartje luisteren is ook erg leuk!

4. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    ha meiden!
    Ben ik ook weer...

@Kitty: balen zeg! Ik had het zo gehoopt voor jullie.
    @Nijn, kimsel, sasjuh: fijn te lezen dat het zo goed gaat met jullie en jullie baby's. Geniet er maar van want voor je het weet ben je al in je laaste maand!!!

Ik ben bezig met de laatste weekjes!
    Gek idee hoor dat het nu eigenlijk elk moment kan komen.
    Ik hoop natuurlijk dat ze nog een paar weekjes (tot na de feestdagen!) blijft zitten maar je weet maar nooit ... :)
    Voel me nog steeds prima.
    Wel fijn dat ik verlof heb hoor want je merkt dat je erg snel moe bent. Ik slaap ook heel licht en ben regelmatig klaarwakker midden in de nacht.
    Dan ga ik er maar uit en een beetje rommelen in huis. haha voel ik me echt zo;n zwangere muts!

De babykamer is klaar en de kleertjes zijn gewassen, mijn tasje voor het ziekenhuis staat klaar... dus afwachten maar!

Liefs PP

5. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; wat zijn eigenlijk de standaard echo's, welke weken? Ik ben echt zo nieuwsgierig wat het wordt, ik hoop dat hij het de volgende keer al kan zien maar ga er niet vanuit, 15 weken is nog wel erg vroeg..

@sasjuh; elk teken van leven is leuk! Die echo's duren ook veelste kort haha. Met hoeveel weken voelde jij de baby in je buik?

@pinkpearl; wat spannend meid! Ben echt super benieuwd hoe de bevalling gaat verlopen.. Idd. de tijd gaat stiekem best snel al kan hij niet snel genoeg gaan, merk nu nog zo weinig. Heel veel succes alvast en hou ons op de hoogte!

Hier gaat alles nog steeds goed. As dinsdag de nekplooimeting. Toch best spannend! Hopelijk ziet het er goed uit.

6. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; volgens mij zijn de standaardecho's met 12, 20 en volgens mij 32 weken ofzo.
    Wanneer krijg je de uitslag van de nekplooimeting?

@Pinkpearl; spannend hoor die laatste loodjes! Succes alvast!
    Welke kleur babykamer hebben jullie trouwens?

7. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze babykamer is wit met grijs en (knal)roze. Ik zal binnenkort eens wat foto's erop zetten. Maar moeten nog een paar dingetjes ophangen dus daar wacht ik nog even op!

Je hebt idd een echo bij 12 wkn (termijnecho) en met 20 weken (seo).
    Bij onze verloskundige krijg je geen echo met 30-32 weken. Dat is dus per regio verschillend. Wel jammer want ik heb dus vanaf 20 weken niets meer gezien van onze kleine uk...
    Hopelijk is het bij jullie wel!!

@ Nijn: succes bij de nek plooimeting!!

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Bij onze vk krijg je met de intake met 8 wkn een echo, dan de termijnecho rond de 12 weken en voor de 20 wkn echo moet je naar een echocentrum.
    En dan krijg je met ong 35 wkn nog een liggingsecho bij de vk.

PP ben benieuwd naar fotoos van jullie kamertje! Alles nog goed daar, lekker aan het genieten van je verlof?

Nijn succes met de nekplooimeting!

Kitty was die voorlichtingsavond al geweest?

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, die is morgen. En ik ben ook wel benieuwd naar de foto's :)

10. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; dat zijn niet veel echo's.. Toch nog een voordeel ontdekt dat ik blij ben met mijn keuze om in het ziekenhuis te blijven, ik krijg best veel echo's maar zal dadelijk denk ik ook wel iets minder worden. Gister de nekplooimeting gehad. Echo duurde een half uur :) De baby zat rechtop, ik moest daarom een paar keer springen, wiebelen en hoesten voordat hij of zij ging liggen haha. Maar uiteindelijk hebben ze de nekplooi kunnen meten en deze was 1.7mm, dit was een prima meting alleen de uitslag is ook afhankelijk van het bloedonderzoek wat ze gister geprikt hebben en daar krijg ik over 2 weken pas de uitslag van. Maar ben wel al gerust naar aanleiding van de meting. Echt een gave echo, zag heel duidelijk een been met een voet en hebben aan iedere hand 5 vingers geteld haha. Weet jij al wanneer je de 20 weken echo krijgt? Ik maandag 6 februari.

@pinkpearl; wow dat is een lange tijd niets.. :( hebben jullie wel een pretecho laten maken? Ik wil dat zeker wel doen. Ik ben ook erg benieuwd naar de babykamer :) Nu begint het ook wel heel spannend te worden he.. Ze kan ieder moment komen hihi.

@sasjuh; al aan het aftellen tot je verlof, begint stiekem toch wel op te schieten he. Wat is jou bevaldatum ook alweer?

@kitty; hoe was de voorlichtingsavond? Nog wat wijzer geworden en wanneer kun je nou gaan starten? Hoop zo spoedig mogelijk dadelijk in januari :)

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn fijn dat de nekplooi netjes was! Nu nog bloedonderzoek afwachten dus. Is er een rede dat jullie er voor hebben gekozen dit onderzoek te doen?

Kitty hoe was je info avond? Nog wat nieuws te horen gekregen?

Ik ben al wel aan het aftellen naar mn verlof maar ben het werken ook nog niet echt zat eigenlijk. Gaat me allemaal nog wel makkelijk af en ben ook stiekem best bang dat ik me ga vervelen thuis.. Maar dat zal vast meevallen!
    Ik moet nog 6 weken werken trouwens en mn uitgerekende datum is 5 maart.

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik lees weer eens half, de info avond is dus vanavond! Succes daar iig en hopelijk kunnen jullie snel starten.

13. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; in eerste instantie dacht ik dat dit onderzoek erbij hoorde, mijn schoonzus heeft dit bij beide zwangerschappen gedaan (later hoorde ik dat ze een oom heeft met down) en een aantal andere meiden in mijn omgeving die zwanger zijn hadden ook die meting, dus toen die vraag kwam zeiden we eigenlijk meteen ja. Later pas besefte ik mij dat het niet zo standaard onderzoek is, ik heb toen met mijn man besproken of we het wel of niet door zouden laten gaan maar hebben toch besloten het wel te doen. De reden voor mij was vooral omdat ik van mezelf weet dat wanneer ik een goede uitslag krijg ik geruster kan zijn. Ook omdat dit eigenlijk de eerste eisprong is die toch met medicatie is opgewekt en ik verschillende keren een overstimulatie heb gehad waardoor de eitjes groot werden en weer moesten krimpen.. Ook al is de uitslag nog niet compleet merk ik gewoon dat ik het super fijn vind dat die dikte van die nekplooi er al gewoon goed uit ziet. Mochten we een negatieve uitslag krijgen, een kindje met down zou ik nooit weg laten halen maar ze controleren ook nog op 2 andere afwijkingen waarbij je kind vaak al tijdens de zwangerschap of tijdens het eerste levensjaar overlijd, wanneer we hier een risico voor zouden hebben zouden we een vervolgonderzoek kunnen laten doen en afhankelijk daarvan ons kunnen voorbereiden of een keuze kunnen maken. Zou me heel erg moeilijk lijken maar ik zou me wel voor kunnen bereiden op het ergste. Hartafwijkingen ziten bij ons in de familie, vandaar dat wij de 20 weken echo in Maastricht krijgen, dit is ook wel een reden waardoor ik volledig onderzoek wil. Maar besef me ook heel goed dat die onderzoeken juist voor veel onnodige stress kunnen leiden wanneer ze geen zekerheden kunnen geven. Maar in het geval de uitslagen goed zijn kan ik weer even extra genieten van het wondertje in mijn buik.
    6 Weken.. Wat gaat dan snel zeg!! Heerlijk dadelijk lekker van genieten en gewoon leuke dingen plannen en goed uitrusten!

@kitty; ook ik had het niet goed gelezen, succes vanavond!

14. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
  15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn mooi! Zet hem eens in het NUB topic, wie weet kunnen ze je al een voorspelling van het geslacht doen :)

16. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; hoe moet ik dat doen? Nog nooit van gehoord haha.. Zal eens zoeken hier.

17. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; thanx! Het is gelukt, ben erg benieuwd! Jij ook ooit gedaan? En hadden ze het goed? ;)

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik had geen geschikte foto, had mijn termijnecho met 11 wkn en voor die NUB theorie moet je volgens mij tussen de 12 en 14 wkn zijn.
    Ben benieuwd, zie dat er iemand gokt op een jochie nu!

19. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    hee meiden!
    De babykamer is nu echt af!!!!
    Ben nog vlaggetjes enz aan het naaien maar verder is echt alles gedaan.
    Wat een heerlijk gevoel zeg.
    Hier wat foto's....

Deel Deze Pagina