Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; als je liever een voedingsbh met beugel hebt die hebben ze ook van noppies, zijn een beetje voorgevormde bh's en een flexibele beugel. Lijkt mij persoonlijk fijner dan helemaal geen beugel.. Laatste daagjes op je werk, heerlijk, ik leef echt naar die tijd toe ;)

@kimsel; spannend vrijdag!! Ben benieuwd hoe je de 20 weken echo ervaart. Voel je al vaker en meer leven in je buik?

@kitty; voor jou ook eindelijk weer wat actie! Wanneer moet je precies beginnen met spuiten? En hoe lang moet je dan spuiten ongeveer, want zijn 2 fases toch? Heel veel succes met ivf, ben erg benieuwd!

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren mn laatste pil ingenomen! Jeeh, eindelijk! Afgelopen maandag nog in het zkh geweest. Voor je mag starten met IVF willen nog een echo maken. Alles zag er goed uit, dus geen reden om niet te starten. Verder een prikinstructie gehad. Was eigenlijk niet nodig, maar ja. Ik ben al een ervaren prikker ;).

Ik moet nu wachten op mn ongi en op dag 1 met Decapeptyl beginnen. Dit middel legt je cyclus plat, dus zodoende krijg je geen eisprong van jezelf. Op dat 4 begin ik met Menopur (net zoiets als Puregon) en dan gaan hopelijk mn eiblaasjes groeien. Op dag 7 de 1e echo en dan afwachten tot er genoeg eitjes zijn, pregnyl spuiten en dan 36 uur later de punctie. Schijnt er pijnlijk te zijn, maar daar moet ik maar niet aan denken. Eerst zorgen dat mn eitjes gaan groeien en dan zie ik wel verder. Wel een raar idee dat de bevruchting buiten je lichaam gebeurt. Hopelijk komt er iets moois uit en blijft het eitje als het eenmaal is teruggeplaatst mooi zitten :) :)

Sasjuh, heerlijk dat je verlof donderdag begint. Lekker rommelen thuis, laatste dingetjes doen en dan mag de kleine wel komen ;)

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty eindelijk schot in de zaak! Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat. Dat die punctie pijnlijk is geloof ik graag, heb zoiets geloof ik wel eens bij Babyboom op tv gezien.
    Heel veel succes meis, en hopelijk is jullie ook een 2012 babytje gegund!

Tja dat verlof.. heel eerlijk gezegd zie ik er ook wel een beetje tegen op. Ben bang dat ik me ga vervelen ofzo. Waarschijnlijk zal dat wel meevallen als het eenmaal zo is, en ik ben al allerlei dingetjes aan het bedenken wat ik kan doen.
    En dan is het wachten op ons meisje.. ik ben super nieuwsgierig naar haar, hoe de bevalling zou zijn enz maar ik ga het zwanger zijn ook echt ontzettend missen. Geniet nog elke dag van het getrappel in mn buik, mn buikje in het algemeen enz. Nou ja alleen maar een goed teken natuurlijk :)

PP hoe is het met jullie?

4. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; wat fijn dat je eindelijk iets kan gaan doen! En het spuiten valt dan wel mee als je al op dag 7 voor fm mag komen :) Hoeveel dagen na de pil krijg je meestal je ongi? In ieder geval heel erg veel succes en hopelijk is het meteen raak meid!

@sasjuh; wat gaat de tijd bij jou snel lijkt het wel, al bijna met verlof.. Hier ben ik de weekjes aan het aftellen, mijn buikje begint nu steeds meer te groeien en zichtbaar te worden maar hoop snel een teken van leven te voelen, lijkt me ook heel bijzonder!

5. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    HA meiden,
    Daar ben ik weer.
    Ik heb een heerlijke kraamweek gehad. Ik had een hele lieve kraamverzorgster en heb me echt laten verwennen :). Bliss is een hele lieve baby. Ze slaapt heel goed (ook snachts!!) en de borstvoeding loopt ook heel goed. Heel fijn allemaal.
    Vandaag de eerste dag zonder kraamzorg en ook dat gaat goed!

Ik heb het verhaal van de bevalling voor mezelf opgeschreven. Dat leek me wel fijn en leuk voor later. Ik zal het zo even posten dan kunnen jullie het ook lezen. Het is wel heel uitgebreid hoor dus ik hoop dat ik jullie er niet mee verveel ;)

@sasjuh en nijn. Nog een BH tip.... Ik had tijdens de zwangerschap gewone BH's aan in 1 0f 2 maten groter dan normaal (had in in de uitverkoop gekocht..) Met beugel want ik draag ook altijd een beugel.. Ik had daarom inderdaad ook voedingsBH's met beugel gekocht maar ik kan je vertellen... de eerste weken wil je echt geen beugel!!!!
    Je borsten worden zoo groot en en gevoelig. Ik mn moeder bij de HEMA nog 2 van die voedings BH's laten halen. Ik heb ze nu dag en nacht aan en soms zelfs onder de douche!!
    Dus zorg dat je in ieder geval ook een voedings BH zonder beugel in huis hebt!

@Kitty: Meid ik vind het echt super knap hoe jij hiermee omgaat! Al die baby/zwangerverhalen en je blijft enthousiast en positief! Fijn dat je nu met de IVF kan gaan beginnen en ik hoop echt dat het een groot succes wordt! Heel veel succes!!!

Hier nog een plaatje van mn mooie meisje

6. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bevalling:
    Ik was uitgerekend op woensdag 4 januari en toen die datum voorbij ging werd ik toch een beetje ongeduldig! Een week later op 11 januari zouden ze me gaan strippen om te kijken of dat de bevalling op gang zou kunnen brengen...
    Op dinsdagavond 10 januari had ik rond 17.00 mn moeder nog aan de lijn. “Hier gebeurt nog niets hoor, dat wordt strippen morgen…”
    Rond 18.00 was ik rustig nog bezig met het naaien van een naamslinger toen ik opeens een hele harde buik kreeg en heel nodig naar de WC moest. Toen ik op de WC zat hoorde ik..PLOP! En ja hoor m’n vliezen waren gebroken!!!
    Ik was super blij dat de bevalling toch nog natuurlijk op gang was gekomen.
    Om ongeveer 20.30 had ik duidelijk weeën (nog wel licht natuurlijk) en om 22.00 kwam de verloskundige even kijken. Om 23.30 kwam de verloskundige voor de tweede keer langs. Ik had toen 2 cm ontsluiting en als ik wilde mochten we samen al naar het ziekenhuis gaan(ik wilde graag poliklinisch bevallen).
    Ondertussen was ik de puf techniek van Yoga gaan gebruiken en dat voelde heel goed. Ik zat bij elke week helemaal in m’n eigen wereldje!
    Rond 00.30 kwamen we aan in het ziekenhuis en daar mochten we in de kraamsuite. Er was een lieve zuster die we mochten ‘bellen’ en m'n man en ik hadden een kamertje met keuken en badkamer waar we rustig met z’n tweeën waren.
    Het opvangen van de weeën ging heel goed. Ik had de bovenstang van het bed vast en lette erg op m’n ademhaling. Daardoor kon ik heel rustig blijven.
    De verloskundige had aangegeven dat ze rond 15.00 even zou komen kijken. Om 14.45 vond ik de weeën best een beetje heftig worden en had ik het idee dat ik al moest persen.. dat kan toch niet zo snel?
    Ik was blij toen de Verloskundige eindelijk binnen stapte… ‘Je moet echt even voelen’ was het eerste dat ik zei. En toen ze voelde bleek ik inderdaad gelijk te hebben ! Ik had al 10 cm ontsluiting!!! Dat was snel gegaan.. een tijdje mocht ik dan ook echt gaan persen van de vk maar.. ik was zo lekker bezig geweest met het opvangen van de weeën dat ik niet zo goed kon omschakelen.
    Ik vond het persen erg lastig. Ik had het gevoel dat het niet echt op schoot en ondanks de goede uitleg op yoga merkte ik dat ik toch ‘op m’n hoofd’ perste. De weeën namen ook een beetje af en ik er zat weinig schot in de zaak. Persen was duidelijk niet m’n sterkste kant  . Gek eigenlijk want ik had van te voren gedacht ik juist het persen niet zo moeilijk zou vinden..
    De vk heeft me toen op de baarkruk gezet (dat leek me van te voren helemaal niets!) en toen kwamen de weeën wat beter op gang. Ik voelde ook beter waar ik naartoe moest persen. Er kwam wat meer schot in de zaak. Het laatste stuk ben ik toch weer op bed gaan liggen (vond die baarkruk niet echt lekker zitten ). Helaas namen bed de weeën weer wat af en moest ik echt even alles geven wat ik had…
    Uiteindelijk om 05.32 na 77 minuten persen plopte ze er ineens uit. Naar mijn idee toch nog onverwachts snel. Wat een bijzonder gevoel was dat zeg. Dat kun je niet beschrijven!
    Ik was nog wel even bezorgd toen ze niet gelijk ging huilen maar de verloskundige stelde me gerust. Ze had op het laatste moment in het vruchtwater gepoept en dat in haar neus en mond gekregen. Ze moesten dat er uit vegen en toen begon ze gelukkig een beetje te huilen.
    Omdat we in het ziekenhuis waren hebben ze wel gelijk de kinderarts even gevraagd om te kijken. Gelukkig niets ergs. Ze was een beetje misselijk en van slag maar dat zou binnen 24 uur over zijn. Door die misselijkheid lukte het ook niet om haar gelijk aan de borst te leggen. Dat was wel even balen. Nadat ik gedouched had hebben we het nog een keer geprobeerd en lukte het gelukkig wel! En inmiddels loopt de borstvoeding als een trein!!
    Om 10.00 waren we met ons wondertje alweer op weg naar huis! Wie had dat de dag ervoor kunnen denken…

7. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @pinkpearl; wat leuk om je verhaal te lezen. En wat een nette bevalling zeg. Ik denk dat velen ervoor tekenen ;). Hoe voel jij je nu?
    Fijn dat het met de kleine meid ook allemaal goed gaat. Gaat zeker snel zo'n kraamweekje? Als ik jou zo hoor, kan ik bijna niet wachten.
    Ik wil ook yoga gaan doen. Dus jou heeft het wel geholpen? Geniet lekker van je kraamtijd!

@kitty; spannend hoor! Al begonnen met spuiten nu?

@sasjuh; goh, al bijna verlof. Ben erg benieuwd hoe het straks bij jou gaat verlopen

@nijn; ik voel al wel wat meer ja. Nog steeds plopjes zeg maar. Maar wel heel onregelmatig hoor. Merk het vooral als ik zit.
    Morgen 20 weken echo. Echt spannend. Hoop zo dat alles goed is! Heb echt het gevoel dat we een meisje krijgen! Vanavond eerst nog maar even ontspannen in het zwembad!

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    PP wat een mooi bevallingsverhaal, krijg er helemaal de kriebels van. Het klinkt zo mooi, zo rustig ook. Helemaal fijn dat Bliss het zo goed doet, genieten dus!
    Mag ik vragen of de naam nog een speciale betekenis heeft? Ik heb hem nog nooit gehoord namelijk.

Kimsel veel plezier (en succes) vandaag! Ik ben heel benieuwd of je voorgevoel goed is qua geslacht.

9. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pinkpearl; jou verhaal is absoluut niet saai! Ik vind het super interessant om jou ervaringen te lezen.. Heb je veel pijn gehad? Hebben ze je moeten inknippen, dat zijn dingen waar ik weer bang voor ben.. Maar als ik het zo lees heb je een prima bevalling gehad, fijn dat je zo snel al 10cm ontsluiting had en dat zonder ruggenprik :) Wordt de pijn aan je borsten wel al iets minder? Ik twijfel echt nog enorm of ik het wel of niet ga doen. Hoop dat er binnenkort eens een info avond over komt in het ziekenhuis. Jullie hebben wel een mooie meid, mooi gaaf huidje voor een pasgeboren baby.

@kimsel; hoe was je echo vandaag? Ben erg benieuwd hoe je het ervaren hebt want ik vind de 20 weken echo best spannend. Had vanacht gedroomd dat onze baby niet meer bewoog op de echo, werd er niet goed van maar daarna hoorde we het hartje gelukkig en zagen we dat het een jongetje werd haha. Heb toch afentoe rare dromen, wordt er soms niet goed van! Hoop straks je verhaal te mogen lezen :)

@sasjuh; hoe voelt het nu om eindelijk verlof te hebben? Lekker van genieten en gewoon lekker ontspannen, afentoe leuke dingen plannen maar ook lekker op de bank met een goed boek ofzo. Voor je het weet heb je je kleine meid in je armen ;)

@kitty; al ongi geworden? Vind het super interessant jou deze cyclus te mogen volgen, hoop dat alles meevalt en jij dit jaar ook mama mag worden van een mooie beeb!!

10. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat jullie het leuk vinden om mijn verhaal te lezen!

@Kimsel: Ik zou yoga zeker aanraden!! Het ligt natuurlijk wel aan wie de cursus geeft enz maar ik heb er veel aan gehad.Het is ook leuk om elke week met een clubje zwangere vrouwen lekker bij te kletsen!

@sasjuh: Bliss betekent: perfecte vreugde. Mooi toch? Wij wilde graag een orginele, korte, stoere maar toch lieve naam. Bliss dus!

@Nijn:Ik ben niet ingeknipt ofzo. Het persen ging bij mij niet zo snel dus ik denk dat het langzaam meegerekt is. Na de bevalling heeft de verloskundige nog wel wat hechtinkjes gezet maar dat was meer omdat er wat kleine beschadigingen waren. Als je net bevallen bent maakt dat echt niet meer uit. Dat voel je bijna niet!!
    De eerste dagen is dat wel even vervelend maar de hechtingen zijn er nu al uit en ik voel er niets meer van!!
    De pijn in mijn borsten is ook al weg. Die stuwing was pijnlijk maar duurde ongeveer twee dagen. Maar ik draag nu nog steeds BHs zonder beugel hoor want ze zijn nog steeds maatje Pamela Anderson :)!
    Ik vind borstvoelding geven echt geweldig. Het is zo'n fijn gevoel samen met m'n meisje. Daarbij is het ook goed voor je lijf. Mijn baarmoeder is al helemaal teruggekrompen (?). volgens de verloskundige erg snel (dankzij de bosrtvoeding!)

Ik hoop dat ik jullie vragen zo een beetje heb beantwoord. Als jullie meer willen weten hoor ik het wel! :)

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pinkpearl, echt bijzonder om zo'n moment door te maken. Zo zit je niets vermoedend aan de telefoon en nog geen 12 uur later is je kindje geboren. Fijn dat het zo goed gaat. Borstvoeding geven lijkt mij ook zo mooi. Ik hoop dat ik dit ook mee mag maken :)

En dames, vandaag ongi geworden! Gelijk ziekenhuis gebeld. Vandaag beginnen met de hormonen en as vrijdag de 1e echo! Ow, ik hoop zo dat dit mijn ronde wordt!

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kimsel, hoe was je echo? Krijg je een meisje? Ik ben echt benieuwd!

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty we gaan afspreken dat dit gewoon de laatste x is dat je blij bent ongi te zijn, dit moet gewoon jou ronde worden! Veel succes!
    Nijn ik heb nog geen verlof ;) nog een weekje te gaan! Donderdag is mn laatste dag. Ben er wel aan toe hoor!
    PP mooie betekenis heeft jullie naam, vind ik altijd leuk om te horen. Borstvoeding geven lijkt mij ook helemaal geweldig, fijn dat het zo goed loopt bij jou.
    Kimsel hoe was het?? Ben zo nieuwsgierig..

14. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Even een kort berichtje van mij:

Alles was goed vandaag. Alles erop en eraan. Heel bijzonder allemaal. En..... Mijn voorgevoel klopte! Wij krijgen ook een meisje! Zo leuk! Vandaag al helemaal op pad voor wat kleertjes. Lekker genieten nu!

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel wat fijn dat alles er goed uit zag! En ook jullie mogen los op roze dus, helemaal leuk!

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, al de 3e meid hier! Wat leuk. Nijn, nu jij nog ;)

17. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pinkpearl; het lijkt me idd heel bijzonder om borstvoeding te kunnen geven want dat kan alleen de mama.. Ik ben alleen bang dat ik mijn kindje niet genoeg voedingsstoffen kan geven want ik eet bijvoorbeeld nooit vis en soms ook nog wel te weinig groenten en fruit, al doe ik nu wel mijn best om wat gezonde dingen op een dag binnen te krijgen en heb een voedingssuplement voor zwangere vrouwen met visolie :). In kunstvoeding zit tegenwoordig precies alles wat je kindje nodig heeft.. Maar ik twijfel nog even verder haha, ga gewoon ook eens naar een info avond mocht die binnenkort komen. Fijn dat alles zo goed gaat met jullie, ben echt heel blij voor jullie!!

@kitty; wat fijn dat je ongi er eindelijk is. Hopelijk is dit echt de laatste keer dat je blij mag zijn met je ongi! Spannende tijd voor jou. Moet je nou meer menupur spuiten dan voorheen? Om juist zoveel mogelijk eitjes te krijgen? Heel veel succes meid, ik ga heel hard voor je duimen!

@sasjuh; dacht dat afgelopen donderdag je laatste dagje was.. Nog een paar daagjes, geniet ervan je laatste loodjes want na donderdag ben je lekker lang vrij :)

@kimsel; wat leuk een meisje!! Idd een meisjes boom hier.. Toch zegt mijn voorgevoel een jongentje maar heb totaal geen voorkeur. Wij moeten nog eventjes geduld hebben, ik had eigenlijk een geslachtsecho willen laten maken voor 25 euro maar mijn man zei dat ik maar mooi nog even geduld moet opbrengen haha.. Zoo moeilijk.. Vertellen jullie het gewoon aan iedereen? Wij willen het voor ons houden, pa en schoonpa willen het absoluut niet weten dus dan vertellen we het maar tegen niemand en moet zeggen dat ik het bij mijn nichtje ook heel leuk vond op het moment dat mijn broer belde dat het nog een verrassing was.. Hopelijk ga ik me niet verspreken haha maar praat nu al vaak in de hij-vorm dus heb ook gezegd dat ik dat gewoon blijf doen.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wat een stilte hier!
    Hoe is het met jullie dames?

19. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sasjuh; het is hier inderdaad rustig. Laatste weekje werken voor jou deze week of niet?

@Kitty; hoe gaat het met het spuiten?

@Nijn; ja, wij vertellen het gewoon aan iedereen. Ik kan het toch niet voor me houden. Daarnaast ben ik al aan het shoppen gegaan en dat kan ik toch niet verbergen. Maar probeer niet te veel te kopen hoor ;).

Hier gaat verder alles z'n gangetje. Over 3 weken laten we een pretecho maken. Ben benieuwd.
    Hoe is het verder met jullie?

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel jaaa morgen laatste dag werken! Heb er zoooo'n zin in :D

Leuk een pretecho! Hebben wij ook laten doen, zo mooi die fotoos..

Deel Deze Pagina