Heb al een half jaar geen menstruatie, iemand ervaring met provera en clomid?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door nijn86, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; idd. een stille boel :( met mij gaat het wel goed! Hoop snel onze beeb te kunnen voelen want dat gaat me denk ik wat meer rust geven.. Ik kijk uit naar dinsdag want dan hebben we eindelijk weer een echo, al mag ik niet klagen met elke 4 weken een echo maar toch duurt het lang als je er zo naar uit kijkt. Hoe issie met jou? Geniet morgen van je laatste dagje werken, en daarna van je verlof!!

@kimsel; wat leuk een pretecho. Ik heb hem ook al gepland, met 28 weken zwangerschap. Was bij ons in het ziekenhuis een aanbieding dat wanneer ik hem in december deed plannen we 15%korting kregen op de pretecho dus maar meteen geregeld toen. Ben benieuwd naar je foto's van de pretecho. Heerlijk om al over de helft te zijn lijkt me, kijk er ook naar uit om af te mogen gaan tellen hihi..

@kitty; hoe issie??

@pinkpearl; hoe bevalt het om mama te zijn? Al last gehad van kraamtranen en hormonen??

Misschien een rare vraag, maar merkte jullie iets aan je tepels zo na de 15e zwangerschapsweek. Ik vind ze namelijk echt vies ruiken, net een zweetluchtje, ook wanneer ik net in bad ben geweest. Heb zelf het idee dat het misschien komt door de melkproductie die misschien aangelegd wordt maar vind het echt niet fris. Ben sowieso al iemand die overal aan ruikt haha

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het niet zo dat je een pretecho eigenlijk niet eerder moet doen? Zo krijg je niet je hele beebje op de echo. Ten minste, dat ik wat ik heb gehoord.

En met mij gaat het goed hoor. Ik ben met de hormonen bezig. A.s. vrijdag mn 1e FM. Zullen mn eitjes aan het groeien zijn?

3. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @kitty; spannend hoor. Hopelijk groeien ze goed.

Ons is inderdaad verteld dat je een pretecho het beste kan maken t/m 24 weken omdat je dan het kindje nog helemaal op het beeld kan krijgen. Daarna is het waarschijnlijk te groot.

@sasjuh; al plannen gemaakt voor je verlof? Succes met je laatste werkdag. Wel raar of niet?

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier gaven ze aan dat het het mooiste was rond 26 weken. Zal overal wel anders zijn.
    plannen voor mijn verlof heb ik nog niet, ik zie het allemaal wel :)

5. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; ik heb in december gebeld om deze afspraak te maken en hun zeiden dat met 28 weken je het mooiste resultaat krijgt. Want als je verder in je zwangerschap gaat is er te weinig vruchtwater voor zo een echo en met 28 weken kun je mooi al zien hoe je beeb eruit komt te zien. Je kan ook eerder een pretecho laten maken en dan zie je je beeb misschien wat vollediger maar ik ben juist benieuwd naar de vormen van het gezichtje en dat kun je beter wat later laten doen als het goed ontwikkeld is.

6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; hoe was je eerste FM? Welke dosis spuit je nu eigenlijk? Hopelijk al positief nieuws!

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik ben ook benieuwd Kitty!

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks meiden! Ik heb gisteren na 4x spuiten mn 1e FM gehad. Nou, ik weet niet wat mn lichaam aan t doen is, maar eitjes groeien nog niet. Het is misschien ook nog wat vroeg in mn cyclus. Ook bloed laten prikken en op t eind van de middag werd ik gebeld dat ik mn dosis moet ophogen naar 225E. Wauw, bij IUI deed ik hier twee dagen mee, nu moet ik het in een keer spuiten! Nu hoop ik maar dat ik maandag beter nieuws krijg!

En je ziet maar hoeveel verstand ik ervan heb, hahaha. Ik zou het echt helemaal geweldig vinden om mn kindje te zien, zeker op 3d dan wordt het helemaal 'echt'! Vroeger deden ze dat allemaal niet. Een ding weet ik wel, als ik zwanger ben, dan pak ik elke kans op een echo met beide handen beet ;)

9. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; fijn dat ze zo snel ophogen want het is nu juist de bedoeling dat er meer eitjes rijpen toch? Hoe was de FM vandaag? Hopelijk kan er snel een punctie gepland worden en nog belangrijk de terugplaatsing :)

Ik heb morgen weer een echo :) tel echt de uurtjes af want blijft toch iedere keer weer spannend. Ik denk afentoe de beeb te voelen maar dan verdwijnt dat gevoel weer dus ben er nog steeds niet zeker van.. Hoe gaat het met de rest??

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Fijn idd dat er zo snel opgehoogd wordt! Hopelijk was er vandaag al wat meer activiteit te zien. Reageerde je de vorige rondes wel goed op die lagere dosis?

Nijn spannend, weer een echo! En de beeb voelen, dat zou prima kunnen hoor op jou termijn. Wie weet zien ze morgen het geslacht al wel! Ik wist het met 17 weken..

Ik heb morgen ook weer een echo, de laatste als het goed is. Een groei/liggingsecho. Erg leuk om ons meisje weer even te zien!

Vandaag mn 1e officiele verlofdag.. heb nog niets uitgevoerd haha. Ga maar eens even wat aan het huishouden doen zo.

11. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; spannend hoor. Het is toch altijd weer fijn om te horen en te zien hoe het met de beeb is.
    Misschien nog een leuke tip voor jou: in de carnavalsvakantie is er een negenmaandenbeurs in ed Rai in Amsterdam (maar misschien wist je dit al). Ik ga wel even kijken.

@Kitty; ik ben erg benieuwd wat het ophogen heeft gedaan.

@Sasjuh; lekker hoor nu verlof! Lekker genieten dat je niets hoeft!

Hier gaat alles prima. Alle spulletjes bij elkaar gaan sprokkelen. Naar aanleiding van jullie berichtjes ben ik toch nog eens goed gaan informeren. Ik heb nu de pretecho toch verplaatst. Je krijgt de baby dan wel niet op 1 scherm maar het resultaat schijnt wel mooier te zijn.

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sasjuh, heerlijk, eindelijk verlof! Wees blij met dit weer, want het is echt weer om binnen te blijven.

Nijn, hoe was de echo?

Kimsel, wanneer ga je de 3D echo doen?

Bij mij weinig nieuws. 5 eitjes allemaal tussen 10 en 12 mm. Ik gebruik nu 225E, terwijl ik normaal bij 112,5 op dag 11 echt wel eitjes groter dan 15 mm heb gehad. Mn oestrogeen waarde in mn bloed is gelukkig wel omhoog gegaan, dus ik hoop dat ik jullie as woensdag beter nieuws kan geven!

13. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @kitty; 6 maart dus als ik iets meer dan 27 weken ben.
    Spannend wel bij jou. Je weet dat ze ineens hard kunnen gaan groeien hè dus ben benieuwd.

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty hopelijk zetten ze nog even een groeispurt in! Voor IFV is overstimulatie niet erg toch, omdat ze juist zoveel mogelijk eitjes willen voor de punctie?
    Kimsel fijn dat je de echo nog kon verzetten! Ik ben met bijna 27 wkn geweest en vond het toen erg duidelijk, al werkte ons meisje totaal niet mee haha. Lekker dat je druk aan het inslaan en shoppen bent!

15. jupje

jupje Actief lid

26 sep 2011
    164
    0
    0
    hoi

eerste keer dat ik hier schrijf. As eerste gefeliciteerd met alle zwangerschappen!
    mijn verhaal: begin juli gestopt met de pil. eerste cyclus 140 dagen. daarna 48. Doorverwezen naar gyneacoloog waar ik een recept voor provera heb gekregen. vorige week dinsdag ongesteld geworden. donderdag bloed laten prikken. ze hadden me niet verteld dat je nuchter moest zijn dus ben pas na mijn werk gegaan, hoop zo dat dit niks uitmaakt voor de uitslagen!! weet niet of jullie hier ervaring mee hebben. Ik heb echter geen clomid gekregen. donderdag krijg ik de uitslag van het bloed. ben zoooo benieuwd!

16. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; veel plezier met de echo vandaag!! En lekker genieten van je verlof! Tijd schiet stiekem best op, zeker nu ik zie dat jij al met verlof bent..

@kimsel; bedankt voor de tip, had al kaartjes haha. Ik ga vrijdag 24 febr. altijd leuk om rond te kijken. Ben vorig jaar ook geweest, naar de huishoudbeurs en ook een keer over de 9 maandenbeurs gelopen maar met een heel ander gevoel natuurlijk. Toen was ik nog aan het sukkelen met de clomid.. Goed dat je nog gebeld hebt voor de pretecho, zou jammer zijn dat je er achteraf spijt van had gekregen..

@kitty; ik heb vanmiddag de echo om 16.10uur. Dus zal straks even updaten. Balen dat de eitjes nog niet groter waren maar hopelijk zijn ze nu geactiveerd en zijn ze morgen mooi doorgegroeid! Alvast succes meid!

@jupje; volgens mij hoef je niet nuchter te zijn hoor. Want ze gaan je hormonen meten die worden niet beinvloed door voeding. Gezellig dat je komt meeschrijven en ben benieuwd naar de uitslag. Ik ben toendertijd meteen begonnen met clomid en later overgestapt naar puregon. Pinkpearl hier heeft toen ook eerst onderzoek gehad en zij kon meteen beginnen met spuiten en was de eerste ronde raak, dus zo kan het ook :) Succes!

Ik ben een beetje zenuwachtig voor de echo, hoop zo dat alles nog goed is. Gek dat het toch iedere keer zo spannend blijft maar heb wel het idee dat ik de beeb wat vaker voel maar nog steeds niet heel duidelijk... Breng jullie straks weer op de hoogte!!

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, ik ben wel benieuwd :).

Ik ben ook wel zenuwachtig voor morgen. Een lichte overstimulatie is juist de bedoeling. Dus komt maar op ;).

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn ben benieuwd hoe het was!
    En voor Kitty voor morgen weer spannend, laat maar groeien die eitjes!!

Mijn echo vanmorgen was goed, alleen is ons meisje wel aan de kleine kant. Beentjes en hoofdjes liepen een weekje achter op groei, buikje bijna 2 weken. Maar ze kon het ook moeilijk meten omdat beeb al erg laag lag. Volgende week moet ik terug voor een extra groei echo. Moest me absoluut geen zorgen maken, was niets ernstigs. Gewicht was nu 2300 gram en het geboortegewicht werd geschat op 3300 gram en dat was keurig. We wachten het af!
    Wel aangeraden gekregen om echt mn rust te nemen, dus 's middags een paar uur plat, omdat dat goed voor de groei zou zijn.. Ik ga me er dus maar aanhouden!

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sasjuh, en voordeel is ook dat je je kindje weer kunt zien. Neem maar veel rust en dan komt het allemaal wel goed met de kleine meid!

20. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; goed rust nemen! En het is alleen maar fijn om volgende week weer te mogen gaan kijken!

@kitty; heel veel succes morgen!

De echo zag er goed uit!! Echt een hele opluchting zeg.. De reden dat ik nog niet duidelijk leven voel is omdat de placenta aan de voorkant groeit die de bewegingen opvangt maar de beeb bewoog volop tijdens de echo en ook weer een mooi hartje gehoord. Helaas geen foto, waren we helemaal vergeten door alle spanning maar as maandag tijdens de 20 weken echo krijgen we foto's dus dat maakt het weer goed. Jullie zijn de enige die het mogen weten want wij houden het geslacht voor onze familie en vrienden geheim maar hoogstwaarschijnlijk krijgen we een meisje... :D:D:D
    De beeb bewoog de hele tijd toen we naar het geslacht wilde kijken maar de gyn. vermoed een dochter. As maandag is de echo een stuk uitgebreider en kunnen ze het hoogstwaarschijnlijk bevestigen voor ons. Dus dit is echt een meisjesforum hihi.
    Ik heb voor de zekerheid ook nog even een plasje ingeleverd en afgesproken dat wanneer ik niks hoor alles goed is. Ik had van het weekend wat pijn in mijn rug/zij en krampjes tijdens het plassen. Dit kunnen nierstuwingen zijn. De gyn. verbaasde zich er wel over dat ik daar nu al last van heb omdat dit vaker pas later in de zwangerschap voorkomt als de urineleiders worden afgekneld door de groeiende baarmoeder. Maar hopen dat ik daar niet teveel last van ga krijgen. Maar het plasje wordt nagekeken op eventueel weer een blaasontsteking of nierbekkenontsteking. As maandag wordt wel een spannende echo omdat ze dan op afwijkingen gaan checken maar de gyn. kon vandaag al zien dat de beeb geen open ruggetje heeft, de huid is mooi dichtgegroeid :) Voel me nou wel weer een stuk geruster!

Deel Deze Pagina