Voor als jullie het leuk vinden.. mijn bevallingsverhaal: Zondag op maandagnacht werd ik rond 4 uur wakker door een raar soort 'plop' in mijn buik. Niet echt aandacht aangeschonken en wilde nog even slapen. Kreeg op een gegeven moment steeds een vage buikkramp en ging even naar de wc. Daar zag ik ineens dat mijn hele pyjamabroek nat was! Eigenlijk was ik toen heel rustig, had niet zoiets van o jeeh ik ga gewoon bevallen, heel gek was dat. Weer naar bed gegaan en de krampen bleven komen en werden steeds iets heftiger maar nog goed vol te houden. We wilden om half 9 de vk bellen, omdat vruchtwater gewoon helder was en we daar dus niet 's nachts oid voor hoefden te bellen. Rond 7 uur ben ik even gaan douchen en werden de krampen toch wel heftig. 8 uur heeft Rick de vk gebeld want het deed toch wel pijn inmiddels. Ze zei dat ze eind van de ochtend na de visites wel even kwam kijken, omdat het toch nog niet echt regelmatig was. Nou dat werd het ineens wel! 9 uur heb ik Rick weer laten bellen want had echt heftige weeën om de 3 minuten. Tegen kwart voor 10 kwam ze en ging ze voelen, en bleek ik al ruim 3 cm ontsluiting te hebben. Ging dus erg snel. Eind van de ochtend zou ze weer komen omdat ze verwachte dat het nog wel even zou duren. Ik ben toen alleen op bed gaan liggen, wilde eigenlijk niemand bij me hebben. Rond 11 uur hield ik het niet meer van de pijn, en had ik al veel druk van onder. Rick heeft toen de vk gebeld of ze toch eerder kwam komen. Ze kwam toen zsm samen met een stagiaire en beiden gingen weer voelen. Ik bleek toen al volledige ontsluiting te hebben, dat was dus supersnel gegaan! Alles werd klaargelegd en gezet en rond kwart over 12 ben ik begonnen met persen. Dit ging erg vlot, en ik mocht eens voelen met mn hand tussen mijn benen en toen voelde ik gewoon het hoofdje al! De vk zei toen, met de volgende wee is je kindje er! En toen kwam er geen wee haha.. Had toen veel pijn omdat het hoofdje al stond natuurlijk en gelukkig kwam er toen toch nog een wee. Even flink persen en daar voelde ik ons meisje naar buiten glijden. Wat een mega gaaf gevoel vond ik dat, gewoon onbeschrijflijk! Ze werd bloot bij me op de borst gelegd en was al meteen hard aan het huilen. Het eerste wat ik zei was; wat een kleintje! Ze was echt heel klein vond ik, en dat bleek dus ook wel. Na een uur bloot bij me te hebben gelegen hebben we haar voor het eerst aangelegd en dat ging meteen goed, ze begon meteen te zuigen. Heel mooi! Daarna werd ze helemaal nagekeken en kreeg een 10 op haar Apgar score. Toen werd er bij mij gekeken en ik was een heel klein beetje ingescheurd, maar echt een haarscheurtje. Voor de mooiigheid 1 hechting. Heb er ook totaal geen last van, alles voelt helemaal normaal daar beneden dus dat is fijn!
@sasjuh; leuk om je verhaal te lezen. Ben nu al "jaloers" op je makkelijke bevalling. Ik vind de naam ook leuk. Hoor je niet zo vaak hè! @ Kitty; fijn dat het gestopt is. Nu lekker gaan genieten van het goede nieuws!
Hee meiden, Ik heb jullie vorige week een PB gestuurd maar heb het idee dat jullie deze niet gelezen hebben want alleen PinkPearl heeft gereageerd.. Hier gaat opzich wel alles goed. Gister tijdens de echo zagen ze dat mijn baarmoeder veel te hoog zit voor de weken dat ik zwanger ben en heb erg veel vruchtwater. Over 3 weken krijg ik een groeiecho om te kijken hoe het kindje zich ontwikkelt, het kan namelijk een teken zijn van zwangerschapssuiker en dan zou de baby te snel groeien. Nog eventjes afwachten dus, maar moest me nou nog geen zorgen maken. @kitty; gefeliciteerd meid! Het is jullie gegund! @sasjuh; mooi verhaal, voor zo een bevalling teken ik! @kimsel; met jou alles nog goed? @pinkpearl; lekker aan het genieten van je gezinnetje? Wanneer moet je weer beginnen met werken? Nou nog even niet aan denken
Nijn heb hem wel gelezen maar niet aan reageren toegekomen. Zit af en toe via mn telefoon op zp maar uitgebreid reageren lukt niet dan.. Knuf voor jou!
@Nijn; ik had 'm inderdaad nog niet gelezen. Wel vervelend nieuws maar wel fijn dat je zo onder controle staat dan houden ze het extra goed in de gaten toch? Het hoeft ook niks te betekenen of wel? Sterkte ermee en hopelijk wordt je snel gerustgesteld. Hier verder alles prima!
Sasjuh, wat een mooi verhaal. Zo'n bevalling wil ik ook wel . Kimsel, gelukkig gaat alles goed daar. Heb jij de pretecho al gehad? Daar hebben we het een tijdje geleden over gehad. Nijn, komt goed met je hoor! Gisteren toch weer even schrikken dat ik weer een klein beetje rood/bruin verlies had. En mn rug deed zeer, mn lichaam was moe. Ik heb helemaal niets gedaan, vroeg naar bed gegaan en nu gaat het gelukkig een stuk beter. Ik ben nu toch wel benieuwd naar de 7 wkn echo. Ik hoop zo dat alles goed is!
@Kitty; hoe is het ermee? Nog bloedverlies gehad? Wanneer heb je de eerste echo? Weet jullie omgeving het trouwens al? @Pinkpearl; hoe was jullie eerst vakantie als gezinnetje @Sasjuh; lekker aan het genieten? Doet de kleine meid het goed? @Nijn; hoe is het bij jou? Hier alles prima nog steeds. Morgenavond hebben we de pretecho met de ouders erbij dus ik ben erg benieuwd. Het schijnt dat je veel kan zien in 3D. Nog 6,5 week werken en dan lekker met verlof!
Ha Meiden! De vakantie was super! Onze kleine meid sliep daar net zo goed als thuis (de hele nacht door!!) Overdag lekker op stap of gezellig spelen en s avonds hadden we tijd met zn twee want dan lag ze lekker op 1 oor! Ze begin nu ook te lachen..zo lief! @Kitty: Hoe is t me je??? Ben erg benieuwd hoe het gaat!!! @Kimsel: veel plezier met de 3D echo... @Sasjuh: Hoe bevalt het als moeder!!?? Hoe heet jullie kleine meid eigelijk? Of wil je dat niet op t forum zetten? @nijn: alles nog ok? stuur je binnenkort een PB!
Kitty ben benieuwd hoe het met je gaat! Hier gaat alles goed. Nog erg aan het wennen, en af en toe best onzeker. Na deze week is mn mannetje gelukkig 2 wkn vrij, daar kijk ik erg naar uit! Pinkpearl wat goed dat jullie vakantie zo geslaagd was, super dat ze zo netjes doorslaapt. Geef je borstvoeding? Ons meisje heet Elin trouwens!
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar helaas is het einde oefening voor ons. Echt zo gek dat je helemaal blij bent dat je zwanger bent, en dat het dan toch nog mis kan gaan. Dat doet best pijn. Het heeft zo moeten zijn. Het vruchtje stoot zich niet voor niets af. Ik heb volgende week een gesprek met de arts en ik hoop dat dan mijn lichaam weer is hersteld. Hopelijk horen we dan ook wanneer we weer verder mogen. Ik ga iig nog met vakantie en daarna maar met ronde 2 beginnen. Ik heb er wel vertrouwen in. Ik weet dat het kan lukken, dan moet het een 2e keer ook goed komen. Ik zal de komende tijd wat minder aanwezig zijn, maar jullie zeker volgen. Als ik er aan toe ben, dan laat ik zeker weer wat van me horen! Nijn en Kimsel, geniet van jullie zwangerschap, PP en Sasjuh, geniet van jullie kleine meid!
Jeeetje Kitty wat erg voor jullie!! Ik vind het echt knap hoe je ermee om gaat. En.. je hebt helemaal gelijk. Je weet nu dat het kan dus volgende keer is het vast jullie moment!!!! Maar dat neemt niet weg dat het heel verdrietig is dat het deze keer niet gelukt is. Heel veel sterkte! @Sasjuh: Wat een leuke naam!! Zo heet de dochter van mijn vriendin ook! Ik geef borstvoeding. Dat bevalt heel goed! Ik ben nu ook aan het kolven en af en toe geeft mijn man een flesje gekolfde melk. Dat gaat ook prima. Over 2 weken ga ik weer werken dus het is fijn om te weten dat mijn man en moeder haar op die dagen gewoon met het flesje kunnen voeden!!
Kitty wat erg zeg.. Goed dat jullie even lekker op vakantie gaan, even de gedachten resetten. Hopelijk daarna snel weer een goede IVF poging! PP fijn dat de bv goed bevalt. Ik geef ook bv en vond het de eerste week echt heel zwaar maar nu gaat het goed! Volgende week willen we ook beginnen met een flesje gekolfde melk, manlief kan namelijk niet wachten tot hij eens een flesje mag geven Kimsel hoe was de 3D echo?
Thanks meiden! Doet me goed dat jullie me steunen. PP, moet je alweer zo snel aan het werk? Of werk je als zelfstandige? Sasjuh, borstvoeding geven lijkt me zo mooi! Gelukkig gaat het goed en leuk dat je mannetje straks een flesje mag geven. Kimsel, ik ben ook heel benieuwd naar je echo! Lijkt me zo apart! Nijn, gaat het goed met je en de kleine?
@kitty; tjee wat erg zeg. Probeer inderdaad maar zo te denken dat je in ieder geval weet dat je zwanger kan worden. Eerst lekker op vakantie en hopelijk heb je dan weer de kracht om door te gaan. Hier alles goed. 3D echo was leuk maar had er eerlijk gezegd wel iets meer van verwacht. Maar we hebben wel leuke foto's. De kleine wilde alleen niet echt meewerken; ze had haar gezichtje gedraaid, lag lekker te slapen en daarna hield ze haar voetje voor haar hoofd. Eigenwijs ding ! Begint nu al