Ik kan wel janken; ronde gemist?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jaycey, 28 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo,
    Ik kan wel janken. Gisteren was mijn 1e dag van de cyclus weer. Dus gebeld voor een 1e afspraak voor de echo op dag 10. Voor degenen die ook in het IUI-traject zitten en Clomid gebruiken, weten dat Clomid van dag 3 tot en met 7 geslikt moet worden. In mijn geval dus vanaf morgen. Ik had vandaag het recept in het ziekenhuis opgehaald, maar ik moest vanmiddag weg en kon zelf de Clomid en de Pregnyl niet gaan halen bij de apotheek. Dus heb ik het recept aan mijn vriend meegegeven. Dat zou hij dan gaan halen bij de apotheek. Nou, jullie raden het misschien al: meneer is het vergeten. VERGETEN!!!! Hoe komt ie erop? En nu weet ik dus niet meer wat te doen. De apotheek is dicht en gaat pas om maandag op, mijn cyclusdag 5 dus. Weer een ronde naar de K.... (maan). En ik weet dus niet wanneer ik nou ongi ga worden, want uit mezelf word ik dat maar één keer per half jaar. Dus ik heb nu geen idee wanneer we met ronde 3 kunnen starten. Heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt? Kun je de Clomid ook later starten, zonder dat dat gevolgen heeft? Ik weet echt niet wat ik moet doen, behalve maandag het ziekenhuis bellen, maar daar heb ik nu zo weinig aan. Ik kan wel janken (ik zit hier m'n tranen weg te slikken) :cry:

Groetjes, Jaycey

2. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    He Jaycey, wat vervelend meid. Maar goed nieuws, het is nog niet te laat maandag! Het mag vanaf dag 3 gegeven worden, maar ken ook genoeg meiden die van dag 5 t/m 9 slikken. Het enige nadeel zou zijn dat je ietsjes later een eisprong hebt. Nog geen reden tot wanhoop dus!!
    Succes deze ronde!

Liefs Marjo

3. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hoi jacey,

geen paniek, ik heb t een keer gehd toen ik ziek was en ben toen net zoals marjo zei op dag 5 begonnen en dan t/m dag 9, als je voor controle bloed moet prikken moet je dat alleen wel iets later doen.
    ik heb t toen uit mezelf gedaan en toen ik bij de gyn kwasm zei deze dat t niet erg was!!!!!!!
    dus gewoon maandag beginnen!!!! kan je toch nog van je weekend genieten!!!

liefs radna

4. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Kop op meis

Dit is ons ook overkomen, ben toen ook op dag 5 begonnen. Natuurlijk wel even doorgeven aan de gyn. Heel vee lsuc6.

Knuf Sonja

:D

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    jup,ik moest ook een keer op dag 5 beginnen,doctor's orders.
    Dus zou maandag beginnen en wel ff de gyn ervan op de hoogte stellen.

succes!!

6. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo,

bedankt voor jullie reacties. De paniek is weg. En nog beter; ik heb de medicijnen, tenminste de Clomid. De pregnyl hadden ze niet op voorraad, maar die heb ik voorlopig toch nog niet nodig. Ik had een vriendin gebeld om mijn leed te vertellen, zegt zij heel nuchter: dan ga je toch naar de dienstapotheek. Er is altijd een apotheek open. Zo simpel, dat ik daar niet aan gedacht heb. Zo zie je maar weer wat de hormonen met ons lichaam doen. Ik was helemaal in de war, en kon dus helemaal niet meer helder denken. Maar nu zie ik het weer helemaal zitten. Thanks allemaal voor het meedenken (altijd goed om te weten dat je in geval van nood ook op dag 5 kunt beginnen). Liefs, Jaycey.

7. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    ohhhhhh gelukkig, snap de stres wel hoor, was zelf toen ook helemaal over de rooie, en echt gesnapt wordt dat dan niet, door vriend, die begreep t niet helemaal........hahahaha, mannen nuchterheid.

nou, lekker van t weekend weer aan de clomid, kan je weer opvliegers kweken........ :( of heb je daar geen last van?

liefs radna

8. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee, geen last van opvliegers, wel van hoofdpijn (en dat heb ik anders nooit, dus da's wel balen), maar ja, als dat alles is, we moeten er iets voor over hebben om een baby vast te mogen houden.

En inderdaad, net wat je zegt, manlieft snapt niet dat ik dan over de rooie ben. Die zijn zo nuchter. Maar ik geloof wel dat hij toch wel blij was toen ik met de Clomid thuis kwam (hoeft hij zich niet meer schuldig te voelen, hahaha). Nou ja, het is hem vergeven, alleen de volgende keer ga ik de medicijnen wel zelf halen. Hoef ik daar niet meer over in de stress te zitten.

Liefs, Jaycey

9. water

water Lid

16 jul 2006
    36
    0
    0
    Dat ging ik ook juist zeggen, er is altijd een apotheek van wacht. Maar gelukkig ben je dat dus al te weten gekomen.

Relaxen dus! :)

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve Jacey,
    TUTTEBEL!!!
    Das het eerste wat ik denk als ik de hele riedel achter elkaar lees.
    Wat is dit herkenbaar zeg!
    Al die stomme stress om die stomme behandelingen.
    Goed dat je even met iemand hebt gebeld, een ander wil er nog wel eens nuchterder naar kijken.
    Doe rustig aan en ga gewoon met je gyn. bellen!
    Heel fijn weekend meis enne....geef je hubbie maar een dikke knuf!
    Liefs Elmo

11. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lieve Elmo,

Dank je voor je lieve woorden (behalve TUTTEBEL :D ). Maar moest er wel om lachen. En dat is eigenlijk precies wat we nodig hebben. Blijven lachen. En positief blijven denken. Ik heb ook bewondering voor jou hoor. Ik heb alles van je meegelezen, en ik hoop dat je, na je rustperiode, er weer goed tegen aan kunt gaan. En hopelijk met het gewenste resultaat. In de tussentijd, geniet van je puppy en fijn dat je weer iets van je laat horen.

Voor de anderen, ik ben blij dat ik (en iedereen met mij) hier m'n verhaal kwijt kan, want ik wil niet de hele tijd mijn vriendinnen er mee lastig vallen, en voor de rest weet niemand dat we er mee bezig zijn. En manlief probeert het allemaal wel te begrijpen, maar is erg nuchter (en komt ook nog eens uit een andere cultuur, dat helpt (in ons geval) ook niet echt).

Dus dames, bedankt dat jullie meelezen en reageren.

Liefs, Jaycey.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dikke knuf meid!!!!
    *pakt je denkbeeldig even lekker vast*

Wij zijn wel open over de IVF/ICSI in de omgeving en om eerlijk te zijn is het vaak wel heel handig.
    Het heeft ook zeker nadelen....blijf lekker doen waar jullie je het beste bij voelen.

En: mijn hubbie is ook zo'n droogkl**t hoor. Hij is wel heel betrokken, maar toch anders. Zijn en blijven mannen he ;)

Kus Elmo

13. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    gohh, dat klinkt bekend van die mannen,
    heb er hier ook zo een, vraagt zich volgens
    mij contstant af waar ik me druk om maak, vooral
    als we weer even verplicht moeten....... :rolleyes: dan heeft ie
    ineens spontaan geen zn meer, denk meer t idee, dat t ff belangrijk is.

liefs radna

14. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat dat betreft ben ik blij dat wij niet verplicht hoeven te klussen. Dat moesten we in het begin ook, totdat de samenlevingstesten uitwezen dat het zaad er toch niet levend door heen kwam. Vandaar IUI (o.a., ook PCO). Mijn menneke moet alleen een keer verplicht z'n ... in een potje deponeren. Dus dat valt nog mee.

Deel Deze Pagina