Nog steeds pijn van onder..

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by poppie75, Mar 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poppie75

poppie75 Lid

Dec 23, 2006
    16
    0
    0
    Hallo!

Ik ben ruim 3,5 week geleden bevallen van een wolk van een dochter. Het was een snelle bevalling, met maar een half uurtje persen. klein scheurtje maar dat is netjes gehecht, en daar heb ik in principe ook geen last meer van.

Waar ik nog wel steeds last van heb, is pijn bij mijn clitoris. Zowieso als ik plas doet het zeer (beetje branderig gevoel bij het uiteinde van mijn plasbuis, de ene keer erger als de andere keer), maar soms voel ik de pijn ook "gewoon" zomaar.
    Ook bij aanraking is het nog erg gevoelig (en niet op de manier zoals zou moeten haha). Ook heb ik het idee dat de huid van de clitoris "strakker" is dan voorheen, beetje alsof alles meer teruggetrokken is ofzo (weet ook niet goed hoe ik dat anders uit zou moeten leggen).

Mijn vraag is eigenlijk: is het normaal dat dat nog steeds zeer doet (en uberhaupt op die plek?), en wanneer zou dat over moeten zijn?

Alvast bedankt dat jullie de moeite willen nemen mijn vraag te lezen en hopelijk te beantwoorden!

liefs van Poppie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Poppie,

het is wel normaal dat de huid wat is teruggetrokken, zeker als je borstvoeding geeft. Door de veranderde hormonale situatie zijn je schaamlippen ook vaak wat dunner en de huid wat strakker. Omdat je aangeeft dat je nog steeds pijn hebt, ook bij plassen, zou ik toch even laten kijken door de huisarts of eventueel de verloskundige. Je kunt jouw verloskundige bellen en je klacht uitleggen en vragen of je even op het spreekuur kunt komen. Lever voor de zekerheid ook wat urine in bij de huisarts, je zou ook een blaasontsteking kunnen hebben. Maar het kan ook een wondje zijn dat nog niet goed genezen is en dat brandt dan, zeker als er urine langs komt.
    Kortom; even laten zien aan huisarts of vk!

Mirjam

3. poppie75

poppie75 Lid

Dec 23, 2006
    16
    0
    0
    Hallo Mirjam,

Bedankt voor je snelle antwoord!
    Ik geef geen BV, kan het dan toch door hormonen zijn dat eea teruggetrokken lijkt en gevoelig is? En wanneer zou dat dan over moeten zijn?

vwb pijn bij het plassen, 3 dagen na mijn bevalling is mijn urine getest om een urineweginfectie uit te sluiten (omdat ik buikpijn bleef houden), en mijn urine was schoon. De pijn die ik nu voel had ik toen ook al. Ik denk ook niet dat het een blaasontsteking is, daar is de pijn niet "scherp" genoeg voor. Het is moeilijk uit te leggen wat ik voel; het is alsof er van binnenuit onwijze druk op mijn plasbuis/clitoris komt te staan als ik plas. Overigens voel ik dit niet altijd, en de ene keer is de pijn ook erger als de andere keer (meestal 's avonds is het erger als ik dus overdag veel heb gedaan). Soms voel ik de pijn ook als ik bijv. van de bank opsta of loop, dus het is niet alleen als ik plas.
    Tja, lastig uit te leggen haha. Ik wil ook weer niet te zeurderig overkomen bij HA of VK. Maar jij denkt dat ik er toch naar moet laten kijken ipv afwachten of het weggaat? Wie van de 2 zou ik trouwens het beste kunnen bellen denk je?

liefs van Poppie

Share This Page