heb een duif gevonde.. HELP

Discussion in 'De lounge' started by bar, Jun 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    hoi,

ik heb net een duif gevonden toen ik uit mijn werk kwam. Zag hem op de stoep en iemand wilde hem vangen maar kreeg hem niet te pakken. ik reed langs met de auto. En had mijn auto geparkeerd, maar die gozer was weg en de duif wat er nog. Ik denk dat die niet meer kan vliegen en loopt ook mank.
    Ik heb hem gevangen en nu zit ie hier in een bak. Met water en konijnenvoer..
    Wat moet ik ermee doen. Want de dierenambulace gouda wilde hem niet komen halen omdat ik hem in woerden heb gevonden..
    iemand een idee??

2. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    is de duif geringt?
    dan kan je misschien ff googlen om te kijken wie je kan bellen die met de duivensport mee doen en misschien dat je 'n duivenmelker kan bellen die 'm wel wilt hebben?

3. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Is er geen vogelopvang bij je in de buurt?
    Ik heb ook eens een vogel gevonden en heb hem hier naar de vogelopvang gebracht....

Marian

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Tel van Dierenambulance Woerden is 414242

Heb het even gegoogled

of 0900-0245

5. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    nee hij is niet geringt helaas..
    en de vogelopvang neemt niet meer op... grrr
    Er zit wel een opvang hier in gouda, maar dan moet ik hem hier vanavond laten en vanacht en morgen de hele dag tot ik thuis ben smiddags..

dank je wel loekie :)

6. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    Nou morgen ochtend moet ik e dierenambulance nog even bellen en dan kunnen ze hem ophalen bij mijn werk..
    Mar wat ik me afvraag, wat gebeurd er daar mee??

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nou succes er mee Bar.

8. sim

sim Niet meer actief

misschien sowieso een duivenmelker proberen, dat zijn mensen die van duiven houden en er vast wel raad mee weten...in elk geval succes

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik gok dat ze gaan kijken of de duif nog weer kan vliegen en hem anders in laten slapen.. (maar dat weet ik niet zeker hoor!)

Wel lief van je, dat je je over die duif ontfermt :D

10. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Wel raar dat de dierenambulance Gouda je niet even helpt om een oplossing te zoeken.. :(

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ja vind ik ook vreemd, je woont toch gewoon in Gouda. Gewoon nog eens bellen en zeggen dat je hem om de hoek gevonden hebt.

12. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja ik zou ook nog eens bellen.
    Zij weten veel beter iemand er voor te vinden die 'm goed onderdak kan bieden. Ik denk dat jij geen oog dicht doet vannacht.. :(

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    misschien is zn vleugel beschadigd en dan spalken ze hem in de hoop dat t goed geneest en hij weer kan vliegen.
    Tenminste dat heb ik ooit op tv gezien dus neem even aan dat dat altijd gebeurt (deden ze toen met n kau dus waarom niet met n duif?)

14. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Wel raar dat ze duif niet kwamen ophalen. Ik had een tijdje geleden ook een gewonde duif gevangen. En had toen ook de dierenambulance gebeld. Omdat ik dezelfde avond nog moest werken had ik de duif in overleg met de dierenambulance naar het politie bureau gebracht. Daar is de duif later op gehaaldt. Ze gaan kijken of de duif nog gezond is en wat ze eventueel kunnen doen. En als ze niks meer kunnen doen dan laten ze de duif inslapen.

15. Niet meer actief

euhm wil je niet bang maken hoor maar een duif die niet weg vliegt als je hem wil pakken kan ook heel ziek zijn hoor........
    Ik weet zo niet meer hoe die duivenziekte heet maar het is wel heel besmettelijk dus.......
    Deze kan natuurlijk ook aangereden zijn ofzo maar wil je alleen ff waarschuwen dat je en beetje moet uitkijken en je handen goed wassen als je hem aangeraakt hebt.......

liefs sas

16. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    dank je sas, ja ik kijk goed uit hoor. Maar hij/zij heeft ook wat aan de poot..
    Ik heb hem/haar nu weer bij me op mijn werk. De dierenambulance van woerden komt hem/haar hier straks ophalen. Want hier is hij/zij ook gevonden. ik vind het jammer dat wij er geen ruimte voor hebben op de flat, anders had ik hem.haar zeker zelf gehouden. Op zijn/haar koppie zie ik nog wat nestpluis dus het is nog een vrij jonge duif..
    Vind het jammer, want het is echt een lief beest. Heel tam ook. doet niks. Blijft gewoon zitten. Maar misschien omdat die wat aan zijn/haar poot heeft.. Weet ook niet of die wel kan vliegen..
    Maar hij gaat met de ambulance mee en dan gaat die naar een opvang in utrecht geloof ik

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik hoop dat het hem verder goed zal vergaan. Ik weet helaas uit ervaring dat je weinig meer hoort als het dier eenmaal opgehaald is. Misschien is dat in Woerden anders.

18. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik zat hier gisteren ook nog aan te denken inderdaad.
    Kijk maar uit.. :(

19. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    Wat voor ziekte kan die hebben dan? Vogelgriep is hier toch niet? :( :confused: :( :eek:
    Hoe kom ik er ooit achter dat ie ziek is? heb niet iedere keer mijn handen gewassen gister... :( :confused:
    Nu wel gelijk nu ik dit weet...

20. Niet meer actief

Nee het is geen vogelgriep hoor hihihihi.....
    Ze noemen het hier ROT ofzo volgens mij.....
    Ben er zelf een keer voor gewaarschuwd maar kan op het i-net er geen info over vinden.....
    Ik denk dat het dus wel meevalt maar was voor de zekerheid wel je handen als je hem hebt aangeraakt......
    Nou ik hoop dat het beestje niet ziek is en dat ie opknapt in de opvang en nog een goed leven tegemoet gaat....

liefs sas

Share This Page