heb een duif gevonde.. HELP

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ik heb ook een keer een duif gevonden, hij was gepakt door een kat.
    Heb hem naar de dierenarts gebracht maar hij heeft het helaas niet gehaald.
    Heb ook een keer een stormmeeuw gevonden, weer naar de dierenarts maar hij was niet gewond ofzo dus heb ik hem weer mee naar huis genomen en de volgende dag naar de vogelopvang gebracht, heb af en toe met ze gebeld en hij is later weer uitgevlogen (bleek een vleugel uit de kom te zijn)

2. Urban

Urban Actief lid

13 jun 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    Heeft hij een ring om?.

Er staat eennummer op de ring dan kan je via Google de eigenaar van de duif opzoeken en hem bellen. Ze komen hem dan wel halen of gaat via via naar huis.

Zit erg geen ring om heeft het beestje helaas weinig toekomst tenzij je hem zelf houdt. Klinkt hard maar zo gaat het wel vaak. Of je belt een duivenmelker in de buurt of je zoekt een site van hun. Die mensen willen ze nog wel eens nemen uit liefdadigheid.

Heb het reeds 2x gehad en 2x een ring op en werd keurig opgehaald.

3. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    wat er gebeurt met duiven/ vogels die gevonden worden en door de dierenambulance worden opgehaald is het volgende:
    ze hebben vaak prioriteiten bij de dierenambulance.
    als het diertje gewond is zullen ze kijken wat er aan de hand is als het zijn vleugel is zullen ze hem inlaten slapen... het klikt heel lullig maar veel doen ze daar niet mee... ik heb met mijn vorige werk veel samen gewerkt met ze... en weet wat er gebeurt... ook hadden wij op ons werk een kadaverbak en ja je raadt het al daar komt alles in terecht... als ik een diertje vind een vogel dan probeer ik hem zelf op te lappen en als dat niet lukt dan laat ik hem ophalen....
    ze kunnen vaak nog wel een goed leven hebben
    zo heb ik een keer een gewonde eend gevonden... en ook gebelt ze wilden hem niet ophalen...na lang aandringen kreeg ik uitleg... als ze hem ophaalde moest hij dood... en als ze hem zouden laten zitten zou hij doodgemaakt worden door zijn soortgenoten want zo'n dier valt buiten de groep... en dat scheelde hun dan weer tijd.. ik heb hem zelf verzorgd en hij heeft nog 3 jaar geleefd toen is ie overleden... kortom dierenambulance is goed voor honden en katten.....

4. Quinnygirl

Quinnygirl Actief lid

21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Bel ook eens met Stichting Amivedi (voor gevonden en weggelopen/vlogen dieren).

010-4835012

Wellicht kunnen ze je daar helpen.

5. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Laat ons even weten hoe het afgelopen is met duifje.... Ben nu wel erg benieuwd...

knuf Juud

Deel Deze Pagina