Hallo, Ik heb een koortslip sinds een paar dagen, nog nooit eerder gehad. Onze dochter is 3,5 maand nu. Ik gebruik alle maatregelen (handen goed wassen, niet kussen / knuffelen, goed smeren etc) en temperatuur haar regelmatig en hou haar in de gaten. Mijn huisarts zei dat ik rustig de fles kon geven, als ik maar geen contact met mijn gezicht had en ik mijn handen goed was. Ik vraag me alleen af: de informatie is heel wisselend op internet, sommigen zeggen dat het levensbedreigend is bij pasgeboren baby's, en sommigen zeggen juist bij 3-4 maanden. Aangezien onze dochter 3,5 maand oud is en ik me best wel zorgen maak, zeker aangezien ik nog nooit een koortslip heb gehad, wil ik graag weten of het nu voor haar ook nog echt levensbedreigend gevaarlijk is, of niet. Alvast bedankt!! groetjes MamatoB
Een koortslip is niet direct levensbedreigend. Mocht je dochter ziek worden dan kan het wel "gevaarlijk" zijn. Maar je weet nooit van te voren hoe een ziektebeeld gaat verlopen. Dus goede hygiene! Ilja