Sultana-koekjes van markt gehaald Uitgegeven: 12 juli 2006 10:37 Laatst gewijzigd: 12 juli 2006 13:07 MAASTRICHT - Het bedrijf United Biscuits haalt een partij koekjes van het merk Sultana Fruitbiscuit en Sultana YoFruit van de markt omdat er mogelijk kleine metaalhaartjes in zitten. Dat liet de fabrikant woensdag weten. Volgens een woordvoerster van het bedrijf is in bloem die gebruikt is bij het maken van de koekjes, een kleine hoeveelheid metaalhaartjes gevonden. Die zouden afkomstig zijn uit een zeef van een van de leveranciers van United Biscuits. Volgens het bedrijf levert dat geen gevaar voor de volksgezondheid op, maar zijn de producten uit voorzorg van de markt gehaald. "Als iemand de metaalhaartjes binnen heeft gekregen, verlaten die op natuurlijke wijze het lichaam weer", aldus een woordvoerster. Aankoopbedrag De onderneming liet woensdag weten dat consumenten het aankoopbedrag van de producten terugkrijgen, als ze de verpakkingen opsturen. Het gaat om pakken met de productiecodes LZ 6151 tot en met LZ 6186 en NOE 6224 tot en met NOE 6274. Zijn altijd lekkere koekjes, een paar weken geleden had de C1000 ze in de aanbieding en uiteraad heb ik ze gekocht. Net even gekeken of die serie nummer overheen komt met de verpakking en jahoor, terug sturen die hap hahahaha Maar ja je krijg je geld toch weer terug gr. Patricia
jemig zeg! dat kunnen ze dan wel zeggen dat het niet schadelijk is, maar gezond lijkt het me ook niet! hallo zeg! duik nu meteen de kelder kast ff in
Hm shit wij hier ook zo'n pakje. Hoe werkt dat terugsturen ? En mijn vriend heeft er al wat van gegeten.
@Nemo Ik heb er 3 van die verpakkingen liggen en nog met die code ook bah. Je moet de lege verpakking opsturen naar het adres op de verpakking, wat ik eruit begrijp! Met vermelding van je gegevens denk ik, daar hebben ze het niet over. En voor als je ze al hebt gegeten: "Als iemand de metaalhaartjes binnen heeft gekregen, verlaten die op natuurlijke wijze het lichaam weer", aldus een woordvoerster. Nou dat hopen we maar en zeker dat de kleine niks van binnen heeft gekregen! Gr. Patricia
Hmm ik heb ze vaak in de auto liggen, zal zo wel even kijken of het die code ook heeft....... zal haast wel heb ze afgelopen maand gekocht
jahoor, hihi, ik heb ze ook liggen met de juiste code, had ik maar zo´n mazzel met de staatsloterij. Je zal net gaan vliegen..... mag je van geluk spreken dat je door de metaal detector komt
Nou lekker dan, straks heb je er bv wel van gegeten. Ze zeggen wel dat het niet schadelijk is. Maar toch zou ik me niet lekker voelen als ik een van die sultana's met metaalhaartjes had gegeten. Gelukkig hebben ze wel een bericht er over gestuurd. anders zouden denk ik veel mensen de koekjes eten zonder iets te weten.
.....aaaa!!! Ik heb ze dus wel gegeten! Ik heb nog maar 1 pakje over. Dat is nou niet zo mooi. mmm.... schade vergoeding?
Ik heb ook meteen gekeken en ja hoor ... ook een pakje met de juiste code ! Gelukkig nog dicht ! Raar eigenlijk he. Ik vraag me wel eens af, als je dit soort zaken niet leest op een forum of zo weet je het nieteens en eet je het gewoon ... ik ga echt niet iedere week de site van Sultana doorspitten om te kijken of alles in orde is met de producten ! Kan gebeuren, tuurlijk, maar ergens toch wel kwalijk ... Groetjes, Nikki F
Mja, wij hadden ze ook in de kast, en al van gegeten natuurlijk. ik snap niet, hoe in dat productieproces nou metaalhaartjes terecht kunnen komen, echt onbegrijpelijk.