Heb een paar vraagjes over de uitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door babyke, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Hallo allemaal,

Ben nu bijna 32 weken en ben even na aan het gaan want ik nog moet aanschaffen.
    Over sommige dingen wil ik graag jullie mening vragen ;).

Om te beginnen vast en zeker een hele domme vraag :).Het koffertje voor naar het ziekenhuis wat voor tas/koffer kan ik daar het beste voor aanschaffen?Ik bedoel kwa formaat en model zeg maar?

Ik ben op 9 Juli uitgerekend en de kans is dus groot dat het tegen de tijd van de bevalling behoorlijk warm is.Ik heb een maxi cosi met zo'n bijbehorende voetenzak voor er in.Gebruik ik die alleen in de winter of ook als de kleine van het ziekenhuis mee naar huis gaat?

Voor het ledikant:1 deken,2 moltonhoeslakens,2 hoeslakens,2 lakens
    Voor het wiegje:1 deken,2 moltonhoeslakens,2 hoeslakens,2 lakentjes.
    Genoeg?

Ik wil graag borstvoeding gaan geven,moet ik toch een borstkolf kopen?

Alvast bedankt ;)

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    graag gedaan ;)

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    kolf pas kopen na je bevalling.

tas mee: lekker belangrijk? als je maar alles bij je hebt wat je nodig hebt, toch? al gooi je het in een albert heijn zak.

ik heb geen voetenzak bij cosi, maar neem een wikkeldekentje mee.

heb zelf geen wieg, alleen ledikant en daar heb ik van alles 3 van. want: 1 op bed, 1 in de was, 1 in de kast, is de stelregel.

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Hoi,
    ik had alles in een grote boodschappentas gedaan, werkte prima :)

kolf inderdaad pas kopen als de borstvoeding goed gaat.De eerste weken mag je dan toch alleen maar echt borst geven. Ik wilde het doen maar timo zoog niet goed en daardoor kwam er geen stuwing. Pompen kan je eerst ook nog huren.

Ik heb van lakens enzo 3 stuks, als ze spugen is dat echt het minimum wat je nodig hebt. Heb wel maar 2 dekens.

Voetenzak is niet echt nodig, misschien bij prematuur? een dekentje zou ook prima werken op koude dagen.

succes met de bevalling, over niet zo'n lange tijd kan je je beeb knuffen!!!!!
    Miek

5. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Bedankt voor jullie adviezen ;).

Ik weet wel dat het uiterlijk van de ziekenhuistas niet belangrijk is maar vind het gewoon leuk om er alvast mee bezig te zijn :).
    De rest van de uitzet is zo goed als klaar en zoek van alles om mee bezig te zijn.Ja en ik heb nu echt alleen maar van die grote versleten sporttassen van m'n man.Moet dus al zoiezo iets gaan kopen ;).

Voor de zekerheid zal ik dan nog wat lakentjes erbij kopen.

Ik was eigenlijk ook van plan om echt alleen maar de borst te gaan geven,en dus geen flesjes te gaan gebruiken.Maar zie het op veel uitzetlijsten staan.

De voetenzak van de Maxi Cosi lijkt me een behoorlijk warm ding,dus twijfelde erover of ik hem wel moest meenemen naar het ziekenhuis of alleen een dekentje ofzo.

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Meestal adviseren ze om minimaal 1 flesje in huis te hebben voor als de bv niet mocht lukken. Maar zoiets is altijd snel gehaald mocht het nodig zijn.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heb je toevallig geen flesje(s) uit zo'n babydoos? Dat is voldoende om mee te beginnen in geval van nood. Een flesje is zo bijgehaald.

Weet iemand trouwens of het nodig is om je kindje nog een jasje aan te doen als het in de auto al in zo'n voetenzak ligt? (Is natuurlijk afhankelijk van de buitentemperatuur... maar laten we zeggen als je zelf een zomerjas draagt.)

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb 3 lakentjes, 3 hoeslakentjes en 2 dekens. Want indd: 1 in bed, 1 in de was en 1 in de kast.
    Verder heb ik een starterset flessen gekocht van avent ook al wil ik bv geven. Later gebruik je die toch weer als je weer aan het werk gaat of ben ik verkeerd voorgelicht? Ik heb wel voor de zekerheid een klein pakje nutrilon poedermelk gekocht mocht de bv niet lukken in de eerste nacht. Hoeft manlief niet midden in de nacht op zoek naar iets te drinken voor die kleine ;) Kolf koop ik indd pas als ik weet dat de bv goed gaat en een paar weken voordat ik weer naar het werk ga, straks lukt het toch niet.
    Verder heb ik gisteren een weekendtas bij mn ouders opgehaald die ik straks eens ga vullen. De Maxi cosi staat hier al klaar en heb er een wikkeldeken bij gekocht, is fleece . Ik ben 9 juni uitegrekend, dus dat zal wel voldoen. En Tupp: goede vraag over een jasje, dat weet ik eigenlijk ook niet, twijfel er zelf ook over om toch nog een jasje of iets te kopen.....

xxx

9. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Ja ik heb 2 flesjes die in zo'n babydoos zaten,dan zou ik die idd voor het begin mooi kunnen gebruiken in geval van nood :).

Bedankt voor de tip.

10. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie is ook in de zomer geboren (7 juli). Vanuit het ziekenhuis heb ik haar een lekker aan-elkaar pakje aangedaan, mutsje op en daaroverheen een lekker vestje van dat zachte sweatstof. Een voetenzak leek mij ook te warm, daarom hadden wij een wikkeldeken met achter een gat voor de gordel van de maxicosi. Was warm genoeg, en daarna nog heel veel gebruikt (nu nog steeds zelfs!).
    Zie hieronder het resultaat, klaar om mee naar huis te nemen!

Ik had voor het wiegje wel 2 dekentjes (verder 3 (aerosleep)hoeslakens en 3 lakentjes. Julie had in het begin moeite met haar temperatuur, had daarom 2 dekens (dubbelgeslagen) en een kruik nodig in het wiegje.

Als ziekenhuistas had ik mijn grote formaat luiertas (zo'n Oilily tas, ook prima te gebruiken als weekendtas).

11. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Babyke, Voor het ziekenhuis heb ik een trolleykoffertje gekocht bij de action voor € 14,95. Wij hadden ook alleen maar oude tassen of enorme koffers.
    Het is ook handig om lepeltjes in huis te hebben voor als het bijvoeden nodig is. Je hoeft ze dan niet gelijk een flesje te geven. Pasgeborenen drinken in het begin maar rond de 37 ml borstvoeding per dag! (Dit is wat mij deze week werd verteld bij de voorlichting bv van een lactatiekundige)

Ook gebruik ik de voetenzak van de maxi cosi gewoon. Als deze te warm is kan een dekentje altijd nog!

Veel plezier met de laatste dingetjes shoppen!

Liefs Dinges

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb nog een tipje voor de vluchttas:
    ik had bij alyssa de kleertjes in een apart tasje met rits zitten (van de luiertas waar je vieze luiers in kan doen).
    uiteindelijk mocht ik gelukkig lekker thuis bevallen en had de hele vluchttas niet nodig maar zo hoefde mn man alleen dat tasje uit de tas te pakken en had ie alles wat nodig was.

liefs doris

13. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat de voetenzak te warm is straks in juli. Maar neem 'm gewoon mee, kan ja wel in de auto liggen! Ik denk dat een kleding, mutsje en dekentje genoeg zijn. Even aankijken of desnoods op het ziekenhuis vragen.

De tas: formaat weekendtas/ sporttas denk ik. Of zo'n kleine trolley!

De kolf: geen ervaring mee.
    Flesje: altijd eentje voor nood in huis hebben (uit een babydoos?)

Ik zou geen jasje aandoen als ze in een voetenzak liggen. Gewoon goed aansluiten de voetenzak! Helemaal de komende maanden is dat genoeg denk ik.

Succes en veel plezier met de bevalling en erna!

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Die MC voetenzak is veel te warm voor in juli!
    Wij hadden gewoon een dekentje (formaat wieg) in de Mc en toen was het winter! Nu heb ik een dunne wikkeldoel voor in de MC.

Kolf moet je zeker nog neit kopen hoor. Als het nodig is kan je beter een huurkolf gebruiken, deze heeft veel meer capaciteit.
    Een gewone kolf is voor als de bv goed loopt!

Qua tas had ik toen een weekendtas.

15. Alita

Alita Niet meer actief

Neem de voetenzak gewoon mee en een deken...
    Kolf had ik wel al gekocht, bij de babydump een stetje met flesjes en magnetronsterilisator, ik heb de kolf vaker gebruikt na een tijdje. Maar ik wist wel al dat ik langer bv ging geven....

Tas was hier gewoon een tas die ik overhad...

16. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi,

voetenzak is te warm, is echt voor de winter. Je kunt wel een jasje of wat dikker vestje meenemen en eventueel een dekentje of doek voor het geval het toch nog fris is.

Borstkolf kun je vaak wel lenen van je kraamverzorgende of via een kruiszorgorganisatie, daarna weet je beter wat je aan moet schaffen. Ik had niet eens flesjes in huis bij onze oudste, en ook niet nodig gehad. Anders heb je het echt zo gehaald. En in noodgevallen is er altijd wel een apotheek 24 uur per dag te bereiken.

Ik had een kleine koffer op wieltjes, met zo'n handvat wat je uit kunt trekken, maar maakt inderdaad helemaal niet uit, neem gewoon iets wat je handig of leuk vindt. Je neemt sowieso veel te veel mee naar zo'n ziekenhuis, maar ja, je wilt ook niets te kort hebben!

Wat je aan beddegoed hebt is een prima start, ook daarvoor geld dat je er gaandeweg wel achter komt wat je handig vindt.

Deel Deze Pagina