Heb er gewoon even de balen van

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Perdiz, 12 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Heej,

Ik moet even van me afschrijven. Want ik baal er gewoon even van. Ik ben april 2015 gestopt met de pil. Pas in april dit jaar m'n eerste eisprong gevonden. Maar telkens na de eisprong zeg maar vanaf 6 dpo heb ik bruinverlies. Echt maandverband nodig qua hoeveelheid en dan keurig na 14 ongeveer m'n menstruatie... Ik heb mij inmiddels al een paar keer laten volgen in m'n cyclus en de artsen zeiden. T bruinvelies komt van de baarmoedermond, die is door de hormonen heel gevoelig. Dit staat een zwangerschap niet in de weg hoor mevrouw. Uw hormoonhuishouding is ook prima in orde.
    Even was ik opgelucht.

Maar ja het ging toch weer knagen dat bruinvelies. T is zoveel en ik kon mij er niet bij neerleggen dat het alleen vanuit m'n baarmoedermond zou komen. Ze hebben immers de laatste inwendige echo gedaan toen het bruinverlies nog niet heel hevig was.
    Ik ben toen op eigen houtje utrogestan gaan gebruiken de afgelopen ronde. En ja!!! Het hielp! Niks geen bruinverlies en ik was euforisch!!! Helaas geen positieve test op 15 dpo en werd 2 dagen later ongesteld. Wel veel wateriger en feller rood en zonder de bekende stolseltjes maar toch.

Ik mailde de artsen over dit resultaat in de hoop utrogestan op recept te krijgen.
    Maar helaas. Ze vonden idd dat het bewezen is dat het bruinvelies vanuit m'n baarmoeder kwam en niet vanuit de baarmoedermond, maar omdat m'n eigen progesteron gehalte goed was vinden ze dat er geen medische reden is om het mij voor te schrijven. Echter mag ik het wel gebruiken dit was veilig.

Nu zit ik weer op cd 13, normaal zou morgen m'n eisprong zijn. Maar..... Op cd 10 heb ik snachts giga ovulatiepijn gehad maar daarna geen temperatuurstijging. Sinds gisteravond en vandaag veel veeeeeel bruinvelies ook met rood en stolsels.... Word ik nou alweer ongesteld?
    Normaal is het bruinvelies in de lf ook wel zo nu en dan met rood gemengd.... Maar omg wat baal ik hier van.
    Na 1,5 jaar nog niet zwanger en na 1,5 jaar nog geen normale cyclus. Voel mij niet begrepen door het fertiliteitsteam.

Ik moet nu maar weer afwachten hoe deze cyclus verder gaat de komende dagen.
    Maar ik moest dit even van me afschrijven.
    Sorry voor de spelfouten, komt door de auto corect, maar heb even geen puf om alles na te lopen..

Thanks voor het lezen alvast.

Liefs

2. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Lieve Perdiz, ik wil je laten weten dat ik je frustratie begrijp. Vooral het stukje dat jij je niet begrepen voelt door de artsen. En elke keer de teleurstelling. Utro is zelf bijna niet te betalen. Is het een optie om een second opinion bij een ander fertiliteitscentrum te vragen? Heel veel sterkte en ik duim voor snel beter nieuws voor jullie!

3. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een vervelende situatie! Ik heb hier geen ervaring mee maar ik wil je toch sterkte wensen en ik hoop dat je snel een positieve test hebt!

4. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Ach wat een klote situatie zeg.. Wat zul jij je rot voelen zeg. Ik zou echt bezig gaan met een second opion, deze stress moet je er niet ook nog eens bij hebben. En dat zou ik dan ook als uitgangspunt nemen in deze zoektocht. Heb je een fijne huisarts? Zoja kun je hem/haar hierin wellicht betrekken.

5. Yasemin19

Yasemin19 Niet meer actief

Jeetje wat rot! Misschien toch een second opinion vragen? Heel veel succes!

6. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Thanks voor de lieve reacties meiden. Ik denk dat ik idd maar naar de huisarts ga.
    Ondertussen zoveel donkerbruin verlies dat de hoop alweer weg is deze ronde. En het begon al voor de eisprong... Hoe maf.... Bah 😔

7. Roseline

Roseline Niet meer actief

Ik zou ook naar mijn huisarts gaan en een second opinion voor een andere arts (gyn) vragen...
    Heel veel sterkte, hopelijk vind je snel de juist hulp

8. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Dankjewel. En ik denk idd dat ik maar een bezoekje aan de huisarts ga brengen, al vertrouwd hij waarschijnlijk wel op her oordeel van het fertiliteitsteam.

9. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Hoi Perdiz, ik herken het heel goed. Ik spot ook maandelijks en het wordt ook steeds langer. Het begint al 5 a 7 dagen na de eisprong, en rond 12 dpo breekt de menstruatie door. Die duurt vervolgens maar 3 dagen en dan spot ik weer 5 dagen ofzo. Heerlijk zo'n twee weken... :(

Ik ben nog nooit zwanger geweest en dus ook nog nooit overtijd. Deze maand voor het eerst IUI dus ik word intensief gemonitord. Artsen blijven zeggen dat het geen kwaad kan. Toch zit het me ook niet lekker.

Maar ik herken het dus zeker. Heb trouwens ook je topic over utro met veel interesse gevolgd. Deze maand leg ik het lot in de handen van de artsen, maar als het niet lukt ga ik toch eens verder zeuren voor die utro. Al is het alleen maar om mij gerust te stellen (placebo :p) of om gewoon eens niet twee weken te spotten, want ook dat doet wel wat met de spontaniteit van de relatie/seks ;)

Anyway, je bent niet alleen en ik leef flink met je mee!

10. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Ik snap gewoon niet dat artsen kunnen blijven roepen dat al dat bruinvelies geen kwaad kan of geen invloed heeft op het wel of niet zwanger worden/blijven. zoveel verhalen van vrouwen die niet zwanger worden met bruinvelies. En dan heb ik het niet over de vrouwen die een paar dagen voor hun nod ietsje bruinvelies hebben.
    Heel veel succes Zaza hopelijk lukt het nu.
    Ja die utrogestan is een dingetje om in je achterhoofd te houden. Hopelijk staan ze er bij jou wel voor open!

11. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Meis wat ontzettend herkenbaar en naar! Ook hier iedere maand weer jackpot mbt bruinverlies en het lijkt steeds meer en heviger te worden! Bij mij is het vaak vanaf eisprong en stopt dan ook niet meer tot aan menstruatie..precies wat jij schrijft!
    Ook hier artsen die blijven beweren dat het een zwangerschap niet in de weg staat, maar ook mij bleef dit knagen. Uiteindelijk vanaf 5e iui utro mogen gebruiken, wat een genot! Iui6 kort zwanger geweest, daarna helaas niet meer!
    Inmiddels bij ivf aanbeland en over twee weken een evaluatie in het ziekenhuis. Ik wil dat ze verder gaan onderzoeken, zo niet gaan wij ook voor een second opinion, en het liefste in het buitenland!
    Dus meis ik herken het maar al te goed en zou zeggen volg je gevoel! Een second opinion kan natuurlijk nooit kwaad...zeker als je je er zo onzeker bij blijft voelen (net zoals ik ook doe) Succes meid en ik hooo dat je snel een positieve test in handen hebt!

12. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Pffff jij hebt het ook niet makkelijk zeg.... Wat wil jij dan nog onderzocht hebben? Ivf.... Poeh zeg....
    Onzeker is idd het juiste woord. Ik kan gewoon niet op m'n eigen lijf vertrouwen en dat vind ik vreselijk en zo houdt het me meer bezig dan goed is.....
    Hoe kan ik het nou loslaten zolang de artsen niet meewerken en het schijnbaar allemaal niet zo ernstig vinden.
    Iig super bedankt voor je reactie!
    En ik wens jou heel veel geluk en sterkte toe.

Xx

13. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Nou er is verder nooit naar gekeken en wordt altijd gezegd ' sommige vrouwen hebben dat nu eenmaal' of dat ik ervan uit ga dat het hoog uit de baarmoeder komt, maar dat niet zo hoeft te zijn. Maar er heeft ook nooit iemand naar gekeken.
    Inmiddels hebben wij via ivf 10 bevruchtingen (uit 10 eicellen) gehad, waaruit 8 embryo's zijn ontstaan...dat is natuurlijk hartstikke mooi, maar sterkt wel steeds meer mijn gevoel dat er iets mis met mijn bms is. Na zo lange tijd, en mijn klokje tikt door, wil ik ook wel eens van een ander horen dat het werkelijk geen kwaad kan. En buitenland kijkt net iets verder.
    Jij ook al een lange weg afgelegd zeg! Hoop dat het buitenland je succes gaat opleveren, dat is toch wel verdient,!!!

14. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Nou ik zou idd ook maar eens jouw bruinverlies verder laten onderzoeken.
    Ik heb verder geen onderzoek nodig. Ik weet door de utrogestan dat het vanuit de baarmoeder komt.

Heel veel succes meid!
    X

15. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Dat zou voor mij dus ook betekenen dat het uit de baarmoeder komt, want als ik utro gebruik heb ik er geen last van of soms een drupje, maar niets vergeleken een cyclus zonder utro! Het lijkt ook steeds erger te worden. Deze pauzemaand, zonder utro dus, al vanaf cd16!!!! bruin en bloedverlies gehad tot aan mijn menstruatie! Ik kan gewoon niet geloven dat ik in zo een cyclus zwanger kan raken?! Artsen blijven volhouden dat het geen kwaad kan.
    Voor mij is in ieder geval duidelijk dat ik geen terugplaatsingen doe zonder utro, ik ben alleen zo bang dat er dus iets mis is met mijn slijmvlies waardoor alsnog met utro niet lukt. Vertrouw mijn lijf niet meer.

16. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Ik zou gewoon op je strepen gaan staan meid. Laat ze maar uitleggen waarom het geen kwaad zou kunnen. Een beetje bruinvelies ok maar ik deze hoeveelheden kán het gewoon niet goed zijn. Zo voel ik het.
    Hopelijk vind je snel antwoorden en rust. Daar hoop ik ook op voor mijzelf.....

Deel Deze Pagina