in een roes bij de bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by setje, Sep 3, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik lees in veel boeken en tijdschriften, dat als je eenmaal weeen hebt dat je lichaam een stof aanmaakt waardoor je minder pijn zult hebben. En dat je dan in een soort roes komt.

Hoe hebben jullie dat ervaren? Ben je echt in een roes, of ben je toch helder met de bevalling?

2. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Het zorg gewoon ervoor dat je minder pijn ervaart.

3. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Nou toen het begon bij mijn zei de verloskundige dat ook maar met de weeen roep ik toch pff wat nou in een roes!! Merkte helemaal niks deed gewoon even pijn allemaal.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Die roes cvalt wel mee maar het is wel zo dat je na verloop van tijd je afsluit voor wat er gebeurt om je heen omdat je zo met jezelf bezig bent. Ik merkte het amper als er iemand thee ofzo kwam aanbieden aan mn moeder/man. Pijn doet het echt wel... na de bevalling heb je wel vaak zo'n adrenaline kick dat je je naar omstandigheden nog best wakker voelt maar toen die weg was stortte ik compleet in van vermoeidheid.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heb alles wel bewust meegemaakt, maar dat ik nou dacht ik ga dood van de pijn NEE hoor, ik heb ook niet na de bevalling gezegt dit nooit weer, wat ook vele doen.

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Ik ben hele stukken 'kwijt' van de bevalling maar of dit door een roes kwam of door pure vermoeidheid is de vraag.

De weeën kon ik in ieder geval goed vernemen, de meesten waren goed weg te puffen alleen de weeën die mij overvielen (voelde ze niet aankomen en ze leken op hun piekpunt te beginnen) kon ik moeilijk wegpuffen.

Ook dat ik 1,5 uur aan het persen ben geweest heb ik zo helemaal niet ervaren, voor mijn gevoel waren het maar 10 minuten.
    Uiteindelijk is het een keizersnee geworden omdat de kleine te groot was voor mijn bekken.

Groetjes

7. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Het blijft toch heel apart, een bevalling! Ik ben echt benieuwd wat me te wachten staat. Ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Ook omdat iedereen het zo verschillend ervaart!

Klopt het wel dat een bevalling die iets langer duurt minder pijnlijk is al een hele snelle bevalling? i.v.m. weeen storm?

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ook bij een lange bevalling kan je een weeënstorm krijgen hoor... ligt aan wat voor weeën je hebt. Bij de één zijn ze sterker dan de ander.

Ik kreeg na 34u weeën nog ff een infuusje met weeopwekkers omdat ze niet genoeg deden al waren ze wel heftig, zo heb ik alsnog een weeënstorm gekregen. Uiteindelijk na 40u een ks.

9. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Hoi!

Ik had dat wel heel duidelijk hoor, die roes. Niet dat ik geen pijn had (was dat maar waar) maar tussen de weeen door viel ik heel de tijd weg. Voor mijn man leek het net of ik telkens in slaap viel maar dat was niet zo, alleen ben je dan enorm in jezelf gekeerd. Heel apart. Ook tussen de persweeen was dat zo bij mij...

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Ik was wel heel erg in mezelf!!

11. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Ik heb die roes ook niet ervaren.
    Ik ben twee keer snel bevallen.
    Van de eerste in 6,5 uur
    Van de tweede in nog geen 2,5 uur.
    Bij beide bevallingen heb ik vanaf het begin 1 weeenstorm gehad.
    Ik had gewoon geen tijd om bij te komen.
    Of dit pijnlijker is dan een bevalling die langer duurt weet ik niet.
    Ik heb geen lange bevallingen ervaren.
    Ik kan mij wel voorstellen als je uren achter elkaar weeen hebt dat je dit meer uitput.
    En ik denk ook dat iedereen het anders ervaart.
    Laat het maar op je afkomen meid en succes! ;)

12. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik moet het idd op me af laten komen... maar ben zo nieuwschierig he...

thanx allemaal voor jullie ervaringen!

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik had een roes ja bij de bevalling, maar dat kwam door de pijnstilling die ze me gegeven hadden.
    Voor die pijnstiller had ik echt geen roes hoor, helaas...

14. carry

carry Fanatiek lid

Jul 30, 2005
    1,397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik was heeeel erg in een roes, ik heb grotendeels ook mijn ogen dicht gehad omdat ik niet wilde dat ik afgeleid werd!!
    Ik was helemaal in mijn eigen wereldje en liet alleen af en toe mijn partner dichterbij komen! Aangezien mijn bevalling niet zo makkelijk verliep, omdat Lynn er niet uit wilde moest ik op het eind al in volledige persweeen nog naar t ziekenhuis en toen begon ik daar iets uit te komen, en kreeg ik ook wel lichte paniek daardoor, vond het toen pas even eng en ik had toen ook veel meer pijn, gelukkig is het allemaal goed gekomen in het ziekenhuis en had ik al snel mijn prachtige dochter!!

15. ik heb de roes ook niet ervaren,de pijn was allemaal even erg,maar ik heb er gelukkig ook niet lang over gedaan,ze was er in een half uurtje :D ,lekker snel dus,ik dacht maar zo,ik laat het wel om me af komen ik zie het wel hoe het gaat,en het is me echt niet tegen gevallen moet ik eerlijk zeggen,maar goed elke bevalling is anders,ik wens je heel veel succes :) groetjes miranda

16. ramona

ramona Fanatiek lid

Mar 9, 2005
    1,200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Ik was tussen de weeen door ook echt helemaal in mezelf ook mijn vriend en schoonmoeder dachten dat ik lag te slapen maar de vk zei hun ze zit in zichzelf om weer kracht op te halen.

17. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Ook ik was helemaal in mezelf gekeerd, dus als je dat een roes wilt noemen, dan heb ik die ervaren :) . Ik probeerde me zo goed mogelijk te ontspannen, en toen ontstond die 'roes' vanzelf. Ik viel soms zelfs in slaap tussen de weeen, en die kwamen toch wel om de paar minuten! Ik heb de pijn niet als pijn ervaren, meer als onprettig. Ik denk dat dat mede komt doordat ik me zo goed kon ontspannen. Ik heb ook een weeenstorm gehad (ook niet als pijnlijk ervaren) en de bevalling was in 3,5 ur gepiept (stuit!). Ik vond die 'roes' wel prettig, en teken er een 2e keer weer voor hoor!

18. lisacar

lisacar Actief lid

Dec 31, 2005
    347
    0
    0
    HR Consultant
    Ergens boven Amsterdam
    Die roes herken ik niet. Mijn bevalling ging net zoals Gina beschrijft erg snel (6 uur) en ik had te maken van begin tot eind met een weeen storm. Tussen de weeen zat amper tijd om op adem te komen. Ik heb van de VK begrepen dat je lichaam dan ook niet in staat is die roes aan te maken.

Maarja, toch ook wel lekker dat het maar 6 uur duurde.

Gr. Carmen

19. Niet meer actief

Ik denk dat de roes een overtrokken omschrijving is. Het stofje wordt wel aangemaakt, maar het is nou niet zo dat je stoned van het stofje ligt te bevallen.

Ik zei wel meteen na de bevalling dat ik niet het idee had dat ik zulk verschrikkelijke pijnen had. Tuurlijk, het is echt nasty, ik herinner me dat ik wel om drugs gevraagd heb tijdens de bevalling, ik wilde een makkelijke weg, maar mocht niet :) , tsja, was eigenlijk ook niet echt nodig!

Na de bevalling riep ik meteen dat ik er op deze manier nog wel 10 wilde.. figure of speaking dan hè ;)

20. MSU

MSU Actief lid

Jun 21, 2006
    258
    0
    0
    Ik was volledig in een roes. Ik had een ingeleide bevalling ( duurde maar 5 uur) en was zo "stoned als een garnaal" :)
    Ik ben hele periodes kwijt. Ik moet erbij vermelden dat er in dat infuus waarschijnlijk ook iets van pijnstillers heeft gezeten.
    Van de pijn heb ik weinig meegekregen. (eerste 2 uur nog een boekje gelezen en even geslapen). Daarna werd het iets ongemakkelijker.
    Weet je dat je jezelf ook in ietwat "hogere sferen" kunt brengen ? Focus je volledig op het puffen en op (bij poliklinisch bevallen) de monitor. Volg de beweging van de monitor en maak dezelfde beweging met je hand in de lucht. Focus op je hand. In combinatie met je "natuurlijke pijnstillers" en het focussen, heb je veel minder pijn. (je omgeving moet wel meewerken natuurlijk. Geen schreeuwende artsen en overspannen mannen). Maar het schijnt dat je dan meer van het stofje aanmaakt en het persen ook minder pijnlijk is.
    Tuurlijk, ik ga liever winkelen en bij iedereen zal het anders zijn maarreh ik heb tandartsbezoeken gehad die pijnlijker waren dan de bevalling ;)
    Succes en laat je niet opfokken !!

Share This Page